RVOSD5.1 dział POMOCY

czyli cała reszta elektroniki - jak OSD, Autopiloty, itp

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

Awatar użytkownika
FlyPro
Posty: 398
Rejestracja: piątek 16 mar 2012, 10:22
Lokalizacja: Sokolniki-Wieluń/Łódzkie

RVOSD5.1 dział POMOCY

Post autor: FlyPro »

Witam
Zamontowałem w modelu URSUS XXL nowiuteńki AP RVOSD 5.1 :-) Wrażenia i ogólna ocena jak najbardziej pozytywna. Szybki prosty montaż i...... niby intuicyjne programowanie, ale nie do końca :-/
OSD działa wyśmienicie, przełącznik 3 pozycyjny ustawiony, RSSi działa. Mam duży problem z ustawieniem w AP gazu, nie jestem pewien i chyba może FS. Kiedy włączam RTH silnik mi staje(wyłącza się) i puki nie wyłączę RTH to nie reaguje na drążek gazu.
Teraz po próbie ustawień gazu i FS, działa w taki sposób że jak drążek gazu dam na 90% to włącza mi się RTH :-(
Jak to ustawić? Gdzie ustawia się krańce gazu? Latam na LRS RMILEC'u czy muszę mieć ustawiony w LRS Failsafe?
Serdecznie PROSZĘ O POMOC :-( Jeżeli ktoś wie o co chodzi, proszę krok po kroku napisać jak ten gaz ustawić i ewentualnie FS
Z góry dziękuję
Ostatnio zmieniony środa 27 lut 2013, 23:31 przez FlyPro, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Verid
Posty: 13005
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Lokalizacja: Mikoszewo

Post autor: Verid »

Coś namieszałeś - jeżeli załączysz RTH a model leży obok ciebie to chyba logiczne że wyłączy silnik? Przecież jest w bazie.... Na drążek gazu też nie będzie reagował bo przecież oddałeś mu stery więc w czym problem?
Teraz po próbie ustawień gazu i FS, działa w taki sposób że jak drążek gazu dam na 90% to włącza mi się RTH :-(
Przywróć ustawienia fabryczne, RVOSD na półkę i czytać manual tak długo aż nie zrozumiesz co tam jest napisane bo tylko patrzeć jak pójdziesz w koszty.
Ten wredny...
Awatar użytkownika
FlyPro
Posty: 398
Rejestracja: piątek 16 mar 2012, 10:22
Lokalizacja: Sokolniki-Wieluń/Łódzkie

Post autor: FlyPro »

Verid pisze:Coś namieszałeś - jeżeli załączysz RTH a model leży obok ciebie to chyba logiczne że wyłączy silnik? Przecież jest w bazie.... Na drążek gazu też nie będzie reagował bo przecież oddałeś mu stery więc w czym problem?
.
Testy robiłem w locie, model był po za bazą, nic nie jest namieszane... Włączam RTH i... silnik gaśnie :-/

Znających się w temacie proszę o pomoc
Awatar użytkownika
Verid
Posty: 13005
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Lokalizacja: Mikoszewo

Post autor: Verid »

Popatrzyłem sobie w manual i tak: Failsafe narazie pominę bo zrobili to tak zeby nikt tego nie rozkminił - na złość chyba. Co do RTH to masz tam coś takiego:

Autopilot menu, page 1/3

Set cruise throttle: ustawienie gazu jakie autopilot ma przyjąć gdy znajdzie się poniżej zadanej wysokości powrotu do bazy. Jak ci odcina gaz po przejściu na RTH to albo cruise throttle masz na zero albo minimalną wysokość masz ustawioną dość nisko i autopilot nie odpali silnika póki jest powyżej tej wysokości.

Set glide throttle:ustawienie gazu jakie autopilot ma przyjąć gdy znajdzie się powyżej lub na zadanej wysokości powrotu do bazy. Rekomendują ustawienie na zero żeby oszczędzić akku.

Napisz czy te ustawienia masz korekt.
Ten wredny...
Awatar użytkownika
FlyPro
Posty: 398
Rejestracja: piątek 16 mar 2012, 10:22
Lokalizacja: Sokolniki-Wieluń/Łódzkie

Post autor: FlyPro »

Od razu jaśniej ;-) Wiec tak, Failsafe ustawię na nadajniku (omijając FS w RVOSD). Resztę sprawdzę jutro bo ślubna chce spać i już nie będę odpalał TV do podglądu ;-) Ale dzięki wielkie za przetłumaczenie :-)
Awatar użytkownika
Verid
Posty: 13005
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Lokalizacja: Mikoszewo

Post autor: Verid »

Moim skromnym zdaniem jak nie chcesz się zagłębiać w tajniki FS w tym autopilocie (choć powinieneś bo to wyśmienity sprzęt dający od grzyba możliwości) to ustaw w odbiorniku FS tak aby ci załączał RTH przy utracie zasięgu. Jako polisa ubezpieczeniowa wystarczy do czasu aż rozgryziesz resztę.
Ten wredny...
Awatar użytkownika
FlyPro
Posty: 398
Rejestracja: piątek 16 mar 2012, 10:22
Lokalizacja: Sokolniki-Wieluń/Łódzkie

Post autor: FlyPro »

Jest to pewnie kwestia ustawienia tego cho....go gazu :-?
Bo tak to powiedzmy że wszystko działa, nadajnik wyłączam wyświetla mi "RTH", szczelam z przełącznika wyswietla "RTH" tylko wszystko NO ENGINE :-(... RSSI jest, poruszanie się po menu w trakcie lotu po przez drągi, jest... Ogólnie potrzebuję pomocy, aby ktoś mnie "za rękę" poprowadził, przez co zaoszczędzę czasu i nie "rzucę" tego w kąt :-x
Awatar użytkownika
kefir
Posty: 4871
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 08:39
Lokalizacja: skąd

Post autor: kefir »

Nie wiem czy doczytałem ale wiesz że model musi być w ruchu aby uruchomił się silnik (nie wystarczy że będzie poza zapisaniem domu
Awatar użytkownika
Verid
Posty: 13005
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Lokalizacja: Mikoszewo

Post autor: Verid »

Za rękę nie poprowadzę bo za daleko mam do cię. Sprawdź to co ci podałem. Jak tam będzie ok to będę kopał dalej co może być nie tak...
Ten wredny...
Awatar użytkownika
FlyPro
Posty: 398
Rejestracja: piątek 16 mar 2012, 10:22
Lokalizacja: Sokolniki-Wieluń/Łódzkie

Post autor: FlyPro »

Model wraca :-) Zrobiłem 1 krótki lot kontrolny bo trochę wiało i muszę wizję poprawić bo walczę ciągle z obrazem :-(

Zrobiłem tak:
7-Set the throttle stick position to maximum, set transmitter End point to 110%
8-Store the throttle stick position on the menu item Set throttle FS detect.
9-Set the transmitter End point to 120%
10-Set Failsafe for your receiver outputs
11-Set transmitter end point back to 100%
12-Set OSD fail-safe’s on the menu item Set failsafe.
Czyli:
ustawiłem gaz na 115% (drążek max) i zapisałem Failsafe, po czym też ustawiłem przy wartości 110% włączanie się RTH w RVOSD. Następnie (przestawiłem w aparaturze) wartość na 100% kiedy drążek jest na max.. Następnie (znalazłem funkcję :mrgreen: eureka ) ustawiłem gaz na 55% RTH kiedy ma się "wspiąć" na daną wysokość i 25% gazu w trybie glide throttle.
Ogólnie mam mały problem z RTH kiedy model powróci mi nad "głowę" zatacza coraz większe koła/ósemki i się oddala...
Gdzie jest funkcja skorygowania tego w RVOSD??? Bądź może była to przyczyna wiatru?
Awatar użytkownika
Rufio
Posty: 1157
Rejestracja: sobota 23 kwie 2011, 22:57
Lokalizacja: Wa-wa

Post autor: Rufio »

RCkopter pisze:Model wraca :-) Ogólnie mam mały problem z RTH kiedy model powróci mi nad "głowę" zatacza coraz większe koła/ósemki i się oddala...
Gdzie jest funkcja skorygowania tego w RVOSD??? Bądź może była to przyczyna wiatru?
Ile tych kółek pozwoliłeś modelowi zrobić nad bazą - tylko bez kolorowania rzeczywistości, że 10 a zrobił 2 ?
Może wykazałeś się zbyt małą cierpliwością podczas tego testu.
Awatar użytkownika
FlyPro
Posty: 398
Rejestracja: piątek 16 mar 2012, 10:22
Lokalizacja: Sokolniki-Wieluń/Łódzkie

Post autor: FlyPro »

Zrobił obszerną 8mke i był nad moją "głową" po czym za każdym razem zakręcał obszernie i się oddalał... Na więcej mu nie pozwoliłem, się oddalić.
Awatar użytkownika
Rufio
Posty: 1157
Rejestracja: sobota 23 kwie 2011, 22:57
Lokalizacja: Wa-wa

Post autor: Rufio »

jeśli zrobił tylko JEDNĄ 8 to niewiele możesz powiedzieć o tym że masz problem.
Inne autopiloty według zadanych parametrów albo krążą wokół bazy o jakimś tam promieniu (oczywiście z pewną dokładnością) albo przelatują nad bazą po czym znów według swoich wewnętrznych parametrów zawracają, przelatują nad bazą, znów w którąś stronę skręcają/zawracają itd.
Dużo zależy od właściwości modelu, parametrów/algorytmów w autopilocie oraz warunków pogodowych (wiatr) na pułapie lotu modelu.

Według mnie wykazałeś się niecierpliwością - przecież RTH u Ciebie zadziałało, więc na pewno działa i w pobliżu bazy. Daj mu szansę, jeśli wraca z daleka nad bazę to "na pewno" nie ucieknie.
Awatar użytkownika
Verid
Posty: 13005
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Lokalizacja: Mikoszewo

Post autor: Verid »

Według mnie kolega nawet nie powąchał instrukcji a niestety żaden autopilot nie jest Plug'n'Play. Samolot lata według ustawień i tyle. A że ustawienia fabryczne są, jakby to ująć, ogólne czyli polecieć poleci ale rewelacji nie ma (bo nie ma ustawień które by działały z każdym typem samolotu) więc aby samolot robił to czego kolega się po nim spodziewa radzę jednak spędzić 3-4 wieczory na dokładnym przestudiowaniu manuala.
Ten wredny...
Awatar użytkownika
pma_
Posty: 4659
Rejestracja: sobota 08 maja 2010, 09:43
Lokalizacja: Gliwice/Katowice

Post autor: pma_ »

A mnie się wydawało, że matrix pilot jest trudny do ogarnięcia na początek, ale widzę, że żaden AP nie jest prosty do ustawienia.
samolot max 4579/1293 analog, DJI do końca zasięgu :)
coper max 1729(na 5.8)
ODPOWIEDZ