Zohd drift + Matek F411-WING pomoc w uruchomieniu
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
Zohd drift + Matek F411-WING pomoc w uruchomieniu
Proszę o pomoc w podłączeniu kontrolera lotu Matek F411-WING (oprogramowanie 2.6.0) do ZOHD Drift PNP. Do tej pory latałem z podłączeniem bezpośrednio do odbiornika 4CH Mini Frsky D8 i wszystko działało jak należy. Stwierdziłem, że chciałbym mieć stabilizacje i możliwość powrotu do domu , informacje o napięciu bateri itp. więc zakupiłem kontroler lotu jak w tytule. Jest to moja pierwsza styczność z inav i niestety poległem. o ile stabilizacja i wszystkie serwo mechanizmy działają jak należy to niestety nie działa silnik wydaje dźwięk jak na filmie
kontroler jest zasilany z pakietu natomiast z ESC wykorzystuje tylko masę i sygnał nie podłączam + z beca. W iNav w sekcji receiver wszystko działa prawidłowo każdy ruch przełącznika uzbrojenie, tryby lotów, ruch gimbali itp. działają prawidłowo. Po ustawieniu trybu lotu angle wszystkie serwomechanizmy działają prawidłowo na przechylanie samolotu próbując go stabilizować tak samo działają prawidłowo na ruchy gimbali w aparaturze jedyny problemem jest nie działający silnik. Mam ustawione uzbrajanie silnika pod przełącznik SF oraz tryby lotów (manual, angle, holizon) pod przełącznik SD na wszystkie przełączniki kontroler lotu reaguje prawidłowo włączając stabilizacje i sygnalizując zmiany odpowiednimi kolorami led na kontrolerze lotu. Do F411 podłączam odbiornik RX8R po SBUS + smartport (docelowo będzie FrSky R-XSR). Na aparaturze odbieram całą telemetrię.
W iNav Pre-arming checl wszystko oznaczone jako OK
Kalibracja przeprowadzona prawidłowo
Nie mam pomysłu co robię źle. Poradźcie co jeszcze sprawdzić na co zwrócić uwagę. Na razie podłączam wszystko bez GPSu.
kontroler jest zasilany z pakietu natomiast z ESC wykorzystuje tylko masę i sygnał nie podłączam + z beca. W iNav w sekcji receiver wszystko działa prawidłowo każdy ruch przełącznika uzbrojenie, tryby lotów, ruch gimbali itp. działają prawidłowo. Po ustawieniu trybu lotu angle wszystkie serwomechanizmy działają prawidłowo na przechylanie samolotu próbując go stabilizować tak samo działają prawidłowo na ruchy gimbali w aparaturze jedyny problemem jest nie działający silnik. Mam ustawione uzbrajanie silnika pod przełącznik SF oraz tryby lotów (manual, angle, holizon) pod przełącznik SD na wszystkie przełączniki kontroler lotu reaguje prawidłowo włączając stabilizacje i sygnalizując zmiany odpowiednimi kolorami led na kontrolerze lotu. Do F411 podłączam odbiornik RX8R po SBUS + smartport (docelowo będzie FrSky R-XSR). Na aparaturze odbieram całą telemetrię.
W iNav Pre-arming checl wszystko oznaczone jako OK
Kalibracja przeprowadzona prawidłowo
Nie mam pomysłu co robię źle. Poradźcie co jeszcze sprawdzić na co zwrócić uwagę. Na razie podłączam wszystko bez GPSu.
Re: Zohd drift + Matek F411-WING pomoc w uruchomieniu
właczony output?
jaki Esc i jaki protokół masz ustawiony?
Na zakładce output możesz sprawdzić czy silnik działa.
Może też się nie uzbrajać bo nie ma fix'a, a tego bez OSD niestety nie widać.
jaki Esc i jaki protokół masz ustawiony?
Na zakładce output możesz sprawdzić czy silnik działa.
Może też się nie uzbrajać bo nie ma fix'a, a tego bez OSD niestety nie widać.
samolot max 4579/1293 analog, DJI do końca zasięgu :)
coper max 1729(na 5.8)
coper max 1729(na 5.8)
Re: Zohd drift + Matek F411-WING pomoc w uruchomieniu
Serial Receiver Provider - SBUSpma_ pisze:właczony output?
jaki Esc i jaki protokół masz ustawiony?
Na zakładce output możesz sprawdzić czy silnik działa.
Może też się nie uzbrajać bo nie ma fix'a, a tego bez OSD niestety nie widać.
Serial Port Inverted (comparing to protocol default) - OFF
Serial receiver half-duplex - AUTO
Enable motor and servo outpu - włączony
włączając - I understand the risks, propellers are removed - Enable motor control i ruszajac suwakiem silnik też nie reaguje.
Masz na myśli fix GPS? jeżeli tak to tak jak pisałem na razie nie montowałem GPS i nie włączałem GPS w iNav (GPS for navigation and telemetry - suwak wyłączony)
Tak mam wszystko podłączone (oczywiście brak na zdjęciu podłączonych serwomechanizmów)
Re: Zohd drift + Matek F411-WING pomoc w uruchomieniu
Jaki to Esc i jaki jest protokół komunikacyjny Esc a nie do radia.
samolot max 4579/1293 analog, DJI do końca zasięgu :)
coper max 1729(na 5.8)
coper max 1729(na 5.8)
Re: Zohd drift + Matek F411-WING pomoc w uruchomieniu
Esc jest oryginalne zohd z zestawu PNP. Niestety nie wiem jaki protokół ja wybrałem standard.
Zastanawiam się czy u mnie nie występuje ten sam problem co na filmie
Edit:
po przełączeniu na multishot lub dshot 150 lub 300 dźwięk się zmienia z szybkiego pikania na wolniejsze tak co około 2s (co sugerowało by nieregularny sygnał z przepustnicy), ale nadal nie mogę uruchomić silnika ani poprzez aparaturę ani poprzez iNav.
dodatkowo Number of motor poles (number of magnets) było 14 zmieniłem na 12 (tyle magnesów naliczyłem w silniku.)
Zastanawiam się czy u mnie nie występuje ten sam problem co na filmie
Edit:
po przełączeniu na multishot lub dshot 150 lub 300 dźwięk się zmienia z szybkiego pikania na wolniejsze tak co około 2s (co sugerowało by nieregularny sygnał z przepustnicy), ale nadal nie mogę uruchomić silnika ani poprzez aparaturę ani poprzez iNav.
dodatkowo Number of motor poles (number of magnets) było 14 zmieniłem na 12 (tyle magnesów naliczyłem w silniku.)
Re: Zohd drift + Matek F411-WING pomoc w uruchomieniu
ilość magnesów nie ma znaczenia, jeśli to esc z zestawu to jak najbardziej protokół std, PWM 50Hz
To jeszce tak:
1. Jakie masz zakresy na słupkach z radia? powinno być 1000 - 2000
2. Spróbuj skalibrować Esc, bez zasilania z pakietu włacz output, ustaw obrowy na max, podłacz pakiet, powinien kilka razy bipnąć, potem daj gaz na zero, powinien bipnąć kilka razy, odłącz pakiet, podłącz pakiet i sprawdź.
3. Podłącz Esc bezpośrednio do jakigoś normalnego odbiornika albo servo testera, tak sprawdzisz czy Esc jest ok
Jak nie pomoże wrzuć diff będziemy patrzeć.
To jeszce tak:
1. Jakie masz zakresy na słupkach z radia? powinno być 1000 - 2000
2. Spróbuj skalibrować Esc, bez zasilania z pakietu włacz output, ustaw obrowy na max, podłacz pakiet, powinien kilka razy bipnąć, potem daj gaz na zero, powinien bipnąć kilka razy, odłącz pakiet, podłącz pakiet i sprawdź.
3. Podłącz Esc bezpośrednio do jakigoś normalnego odbiornika albo servo testera, tak sprawdzisz czy Esc jest ok
Jak nie pomoże wrzuć diff będziemy patrzeć.
samolot max 4579/1293 analog, DJI do końca zasięgu :)
coper max 1729(na 5.8)
coper max 1729(na 5.8)
Re: Zohd drift + Matek F411-WING pomoc w uruchomieniu
Dziękuję kolego pma_ zrobiłem tak jak radziłeś i silnik ruszył.
1. Ustawiłem ESC Jako standard 50Hz,
2. przeprowadziłem kalibrację z poziomu iNav i silnik zadziałał,
3. następnie podpiąłem odbiornik włączyłem aparaturę na wszelki wypadek jeszcze raz zrobiłem kalibracje z aparatury i wszystko działa jak należy.
1. Ustawiłem ESC Jako standard 50Hz,
2. przeprowadziłem kalibrację z poziomu iNav i silnik zadziałał,
3. następnie podpiąłem odbiornik włączyłem aparaturę na wszelki wypadek jeszcze raz zrobiłem kalibracje z aparatury i wszystko działa jak należy.
Re: Zohd drift + Matek F411-WING pomoc w uruchomieniu
Aparatura nie wpływa na kalibrację.
Ciekawe, ze sprzedają aż tak źle skalibrowany Esc.
Ciekawe, ze sprzedają aż tak źle skalibrowany Esc.
samolot max 4579/1293 analog, DJI do końca zasięgu :)
coper max 1729(na 5.8)
coper max 1729(na 5.8)
Re: Zohd drift + Matek F411-WING pomoc w uruchomieniu
mam jeszcze zohd Dart 250 z tym samym silnikiem i ESC to z ciekawości sprawdzę czy będzie problem czy ruszy od razu i dam znać.
Re: Zohd drift + Matek F411-WING pomoc w uruchomieniu
Jeżeli będziesz używał FC to kalibrujesz przez FC a nie potem przez aparaturę.
I taka uwaga na przyszłość. Zawsze się kalibruje zakres przepustnicy.
I taka uwaga na przyszłość. Zawsze się kalibruje zakres przepustnicy.
Pozdrawiam Sławek
... jeśli nie wiesz co robić, nabieraj wysokości. Jeszcze nikt nie zderzył się z niebem...
... jeśli nie wiesz co robić, nabieraj wysokości. Jeszcze nikt nie zderzył się z niebem...
Re: Zohd drift + Matek F411-WING pomoc w uruchomieniu
Zgodnie z tym co obiecałem podłączyłem dzisiaj wszystko do Zohd Darta 250 w wersji FPV (taki sam silnik i ESC co w ZOHD Drifcie) i silnik ruszył od strzała nie musiałem podłączać do iNava i kalibrować ESC.