Wieża ciśnień Gliwice
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
Wieża ciśnień Gliwice
Pierwszy testowy lot złożonym przeze mnie TBS Disco. Film niezbyt zróżnicowany i pełen akcji ale to pierwsze próby .
Maszyna wymaga jeszcze dopracowania ( problemy z PID-ami i samoczynny obrót wokół własnej osi), ale jak na pierwszy lot to nie ma tragedii .
Teraz czeka mnie trochę zabawy aby wszystko pracowało jak należy i mnóstwo zabawy z lotów !
Pozdrawiam!!
Maszyna wymaga jeszcze dopracowania ( problemy z PID-ami i samoczynny obrót wokół własnej osi), ale jak na pierwszy lot to nie ma tragedii .
Teraz czeka mnie trochę zabawy aby wszystko pracowało jak należy i mnóstwo zabawy z lotów !
Pozdrawiam!!
Re: Wieża ciśnień Gliwice
Zapodasz jakieś fotki sprzętu?? Masz tam jakiś gimbal widzę. Pochwał się, bo tez mam TBS i cały czas mi czegoś brakuje do doskonałości:)
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Moje zabawki: Syma X5SW ORANGE + TX MOD | Syma X8C MODDED | DJI F450 NaZa-GULL - RIP. | TBS Discovery NAZA-GuLL | DJI Phantom 3 ADV - SPRZEDANY | DJI Phantom 4 PRO
WWW/BLOG: www.matulekpl.com | Kanał YouTube: Youtube | Foto: Flickr
WWW/BLOG: www.matulekpl.com | Kanał YouTube: Youtube | Foto: Flickr
Re: Wieża ciśnień Gliwice
No właśnie całe moje dążenie do doskonałości opiera się na wsparciu kolegi Szper i Twojej Matulekpl walce z TBS-em . Gimbal to standardowy Brushless HSM-2208B przerobiony pod TBS.
Dzięki Twojemu postowi o walce z PID-ami odkryłem kilka istotnych błędów w mojej konfiguracji. Dalej walczę z PID-ami jednak z powodu awarii laptopa jest to utrudnione.
Nie jest to jeszcze wersja ostateczna gdyż mam zamówione z Ebay drukowane nogi, więc jak pójdzie trochę do góry to antena z linku wideo pójdzie na dół i antenki od RC też pójdą skierowane w dół.
Jedyny większy problem jaki mi pozostał to to, iż czasami sam z siebie potrafi wykonać półobrót lub lekko ucieka na bok i nie mam pojęcia czym to jest spowodowane. Miałeś może taki problem?
Poniżej fotki jak wygląda teraz
Dzięki Twojemu postowi o walce z PID-ami odkryłem kilka istotnych błędów w mojej konfiguracji. Dalej walczę z PID-ami jednak z powodu awarii laptopa jest to utrudnione.
Nie jest to jeszcze wersja ostateczna gdyż mam zamówione z Ebay drukowane nogi, więc jak pójdzie trochę do góry to antena z linku wideo pójdzie na dół i antenki od RC też pójdą skierowane w dół.
Jedyny większy problem jaki mi pozostał to to, iż czasami sam z siebie potrafi wykonać półobrót lub lekko ucieka na bok i nie mam pojęcia czym to jest spowodowane. Miałeś może taki problem?
Poniżej fotki jak wygląda teraz
Re: Wieża ciśnień Gliwice
no wygląda elegancko.
czemu bateryjkę dałeś na górę? nie mieści się tam gdzie powinna?
z tym obracaniem i lekkim dryfowaniem to tak czasami bywa. Możesz sprawdzić poprawność umiejscowienia GPS w NAZA Asistant, lub też popracować jeszcze nad PIDami (GAINami). Przy takim układzie silników trzeba trochę więcej pokombinować...
czemu bateryjkę dałeś na górę? nie mieści się tam gdzie powinna?
z tym obracaniem i lekkim dryfowaniem to tak czasami bywa. Możesz sprawdzić poprawność umiejscowienia GPS w NAZA Asistant, lub też popracować jeszcze nad PIDami (GAINami). Przy takim układzie silników trzeba trochę więcej pokombinować...
Moje zabawki: Syma X5SW ORANGE + TX MOD | Syma X8C MODDED | DJI F450 NaZa-GULL - RIP. | TBS Discovery NAZA-GuLL | DJI Phantom 3 ADV - SPRZEDANY | DJI Phantom 4 PRO
WWW/BLOG: www.matulekpl.com | Kanał YouTube: Youtube | Foto: Flickr
WWW/BLOG: www.matulekpl.com | Kanał YouTube: Youtube | Foto: Flickr
Re: Wieża ciśnień Gliwice
Grzałeś jakkolwiek baterię przed lotem? Zimno było? Pytam bo chciałbym sobie polatać, ale wydaje mi się, że jeszcze za zimno :)
Re: Wieża ciśnień Gliwice
przed lotem trzymałem baterię w aucie blisko nadmuchu:)
Moje zabawki: Syma X5SW ORANGE + TX MOD | Syma X8C MODDED | DJI F450 NaZa-GULL - RIP. | TBS Discovery NAZA-GuLL | DJI Phantom 3 ADV - SPRZEDANY | DJI Phantom 4 PRO
WWW/BLOG: www.matulekpl.com | Kanał YouTube: Youtube | Foto: Flickr
WWW/BLOG: www.matulekpl.com | Kanał YouTube: Youtube | Foto: Flickr
Re: Wieża ciśnień Gliwice
Matulekpl no właśnie walka z pidami dalej trwa więc może uda mi się jeszcze coś poprawić. Co do ustawień GPS to właśnie niedawno wprowadziłem korekty zgodnie z Twoimi zaleceniami .
Jednak martwi mnie że jest to dość gwałtowny obrót prawie o 180 stopni bez powodu. No ale dziś warunki nie były korzystne bo momentami widoczność satelit spadała mi do 5
Co do baterii to jakoś od początku założyłem sobie, że bateria pójdzie do góry, bo jakoś nie miałem ochoty za każdym razem wpychać jej do środka. W jej miejsce poszedł link RC bo i tak nie chciało mi się do niego lutować końcówek żeby wykorzystać przejście na górny plate
Co do pogody to było coś na plusie ale bez szału. Mam zrobioną walizkę na aparaturę, gogle i baterie więc tam trzymałem baterie i założyłem je przed samym lotem więc nie było problemu.
Zdarzyło mi się latać próbnie jak było prawie 8 stopni mrozu i tylko do samego startu trzymałem baterię w ciepłym aucie i nie było problemu. Wtedy wykręciłem na tym zestawie ok 12 minut więc nawet nawet
Jednak martwi mnie że jest to dość gwałtowny obrót prawie o 180 stopni bez powodu. No ale dziś warunki nie były korzystne bo momentami widoczność satelit spadała mi do 5
Co do baterii to jakoś od początku założyłem sobie, że bateria pójdzie do góry, bo jakoś nie miałem ochoty za każdym razem wpychać jej do środka. W jej miejsce poszedł link RC bo i tak nie chciało mi się do niego lutować końcówek żeby wykorzystać przejście na górny plate
Co do pogody to było coś na plusie ale bez szału. Mam zrobioną walizkę na aparaturę, gogle i baterie więc tam trzymałem baterie i założyłem je przed samym lotem więc nie było problemu.
Zdarzyło mi się latać próbnie jak było prawie 8 stopni mrozu i tylko do samego startu trzymałem baterię w ciepłym aucie i nie było problemu. Wtedy wykręciłem na tym zestawie ok 12 minut więc nawet nawet
Re: Wieża ciśnień Gliwice
sprawdzałeś, czy masz dobrze wyważone silniki i śmigła?
Mi zdarzyło się przy mega nie wyważonym napędzie, że kopter miał niespodziewane ruchy, albo manewry były przesterowane.
Częściowym remedium było umieszczenie IMU na dumperkach.
Mi zdarzyło się przy mega nie wyważonym napędzie, że kopter miał niespodziewane ruchy, albo manewry były przesterowane.
Częściowym remedium było umieszczenie IMU na dumperkach.
Re: Wieża ciśnień Gliwice
Śmigła na pewno wyważone bo robiłem to jeszcze jak latały na 450-tce. Muszę jeszcze raz sprawdzić silniki ale nie widziałem żeby miały bicia.
Generalnie Naza jest na taśmie dwustronnej więc nie powinno aż tak przenosić wibracji ale rozważę jeszcze poprawę podkładki.
Generalnie plan jest taki - kontrola GPS i jeszcze raz sprawdzenie pozycji względem CG. Potem na wszelki wypadek jeszcze raz kalibracja nazy i na koniec dogranie pidów. Tylko bez laptopa to będzie wyzwanie ....
Oczywiście zaawansowanej kalibracji Nazy nie powinno się robić w domu prawda?
Generalnie Naza jest na taśmie dwustronnej więc nie powinno aż tak przenosić wibracji ale rozważę jeszcze poprawę podkładki.
Generalnie plan jest taki - kontrola GPS i jeszcze raz sprawdzenie pozycji względem CG. Potem na wszelki wypadek jeszcze raz kalibracja nazy i na koniec dogranie pidów. Tylko bez laptopa to będzie wyzwanie ....
Oczywiście zaawansowanej kalibracji Nazy nie powinno się robić w domu prawda?
Re: Wieża ciśnień Gliwice
w ogóle to ostatnio DJI dało instrukcję, w której napisali, że kalibrację IMU powinno się robić w niskiej temp. ponieważ potem przy uruchomieniu IMU będzie się rozgrzewało do temp, w której była wykonana kalibracja i dopiero wystartuje.
Moje zabawki: Syma X5SW ORANGE + TX MOD | Syma X8C MODDED | DJI F450 NaZa-GULL - RIP. | TBS Discovery NAZA-GuLL | DJI Phantom 3 ADV - SPRZEDANY | DJI Phantom 4 PRO
WWW/BLOG: www.matulekpl.com | Kanał YouTube: Youtube | Foto: Flickr
WWW/BLOG: www.matulekpl.com | Kanał YouTube: Youtube | Foto: Flickr
Re: Wieża ciśnień Gliwice
No ja wstępnie robiłem w domu ale gdzieś wyczytałem że przy kalibracji korzysta również z danych GPS przez co kalibracja nie jest wykonana poprawnie. Faktycznie muszę przyznać że w obecnych warunkach na dworze dosyć długo mi się rozgrzewa przed startem i faktycznie może ma na to wpływ kalibracja w domu. Na wszelki wypadek zrobię ją z ciekawości jeszcze raz na dworze i zobaczymy czy to coś zmieni .
Wydaje mi się że wartości GPS mam wpisane dobrze bo na zdjęciu widać że punkt CG jest minimalnie przed środkowym rzędem śrubek co u mnie przy montażu GPS na tylnym ramieniu daje ok. 3cm odległości w tył, bodajże 2cm w bok i ok. 13cm w górę (mam lekko skrócony maszt po krecie ). Co prawda jeszcze niektórzy różnie określają wysokość bo gdzieś czytałem że komuś lepiej zachowywał się przy odległości liczonej bliżej górnego plate. Tak więc wychodzi na to że jedynie z PID-ami mogę jeszcze powalczyć.....
Wydaje mi się że wartości GPS mam wpisane dobrze bo na zdjęciu widać że punkt CG jest minimalnie przed środkowym rzędem śrubek co u mnie przy montażu GPS na tylnym ramieniu daje ok. 3cm odległości w tył, bodajże 2cm w bok i ok. 13cm w górę (mam lekko skrócony maszt po krecie ). Co prawda jeszcze niektórzy różnie określają wysokość bo gdzieś czytałem że komuś lepiej zachowywał się przy odległości liczonej bliżej górnego plate. Tak więc wychodzi na to że jedynie z PID-ami mogę jeszcze powalczyć.....