APM 2.8 ESC problem pikanie.
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
-
- Posty: 10
- Rejestracja: poniedziałek 01 sie 2016, 21:00
- Lokalizacja: Rumia
Re: APM 2.8 ESC problem pikanie.
mp wyświetla wszystko tak jak nalezy nawet sie uzbraja łapie sygnał gps. itd. dziwne tylko jak go uzbroje i przepustnice dam do gòry zaczynaja pikać regulatory jak do kalibracji ale przy przepustnicy w dół nic sie nie dzieje cisza.
Re: APM 2.8 ESC problem pikanie.
Jakie zasilenie pakietu ? Ile voltow ? Jak masz ustawiony apm pod tym wzgledem ?
[wysłane mobilnie]
[wysłane mobilnie]
-
- Posty: 10
- Rejestracja: poniedziałek 01 sie 2016, 21:00
- Lokalizacja: Rumia
Re: APM 2.8 ESC problem pikanie.
lipo 3s ah posiadam różne,a apm zasilany przez power module i tak ustawiony .
Re: APM 2.8 ESC problem pikanie.
Ciężko doradzić, nie udzielasz jasnych odpowiedzi, jedna z możliwości jest uszkodzony APM, a inna to byk w konfiguracji.
Spróbuj wgrać na APM ArduPlane w celu resetu ustawień i wtedy ponownie ArduCopter dla Quada- czasami to pomaga.
Skalibruj radio i zwróć uwagę czy odpowiedni suwak rusza się jak ruszasz drążkiem gazu - powiniej odpowiadać temu jak nim ruszasz. Dopiero potym zajmij sie kalibracją ESC (niektóre esc wymagają dodatkowego ruchu drążkiem góra i dół - zawsze zatrzymaj sie w skrajnych położeniach na chwile (zawsze tez możesz skalibrować esc bezpośrednio z nadajnikiem). A następnie motor test, silnik powinien się krecic przy ustawieniu 25%
[wysłane mobilnie]
Spróbuj wgrać na APM ArduPlane w celu resetu ustawień i wtedy ponownie ArduCopter dla Quada- czasami to pomaga.
Skalibruj radio i zwróć uwagę czy odpowiedni suwak rusza się jak ruszasz drążkiem gazu - powiniej odpowiadać temu jak nim ruszasz. Dopiero potym zajmij sie kalibracją ESC (niektóre esc wymagają dodatkowego ruchu drążkiem góra i dół - zawsze zatrzymaj sie w skrajnych położeniach na chwile (zawsze tez możesz skalibrować esc bezpośrednio z nadajnikiem). A następnie motor test, silnik powinien się krecic przy ustawieniu 25%
[wysłane mobilnie]
-
- Posty: 10
- Rejestracja: poniedziałek 01 sie 2016, 21:00
- Lokalizacja: Rumia
Re: APM 2.8 ESC problem pikanie.
apm zamówiłem nowy,mimo wszystko dzieki za próbę pomocy.
Re: APM 2.8 ESC problem pikanie.
darekg68wp, wpadnij kiedys na trojmiejskie spotkania z tym sprzetem to cos poradzimy. Szukajka forum i wpisujesz "trojmiejskie spotkania"
Re: APM 2.8 ESC problem pikanie.
Witam. U mnie tez problem tylko troche inny. Mam podpiete wszystko pod amp 2.8 zasilanie 3s na regulatorach simonk 30a i po wykonywaniu testu motorow działa tylko jeden silnik a uzbraja się sprzęt poprawnie. Problem zaistnial po tym jak spalilem 3 regulatory przez zbyt mocne skrecenie silnikow zbyt dlugimi srubami i to zwało uzwojenia i nastąpiło spalenie regulatorów. Dokupilem 3 regulatory zaprogramowalem je osobno na kanale 3 na tych silnikach a jak podepne wszystko razem to dziala silnik tylko na tym starym regulatorze co byl z kompletu wszystkich czterech. Dodam że po odpaleniu silników obroty na tym regulatorze po przesunieciu przepustnicy wchodza na maxa a nie plynnie. Moze ktoś coś doradzi w tym problemie. Dziękuję
Re: APM 2.8 ESC problem pikanie.
Ostatnio ostro walczyłem z kalibracją regulatorów i mam kilka spostrzeżeń.
W większości to złe poziomy wysterowania startu, jak za wysokie to regulatory piszczą. Trzeba zjeżdżać w aparaturze dół do ok. 1000 ms, albo niżej. Warto też dla testu podkręcić w MP do 20-40% poziom silników.
Jak są mocno rozjechane poziomy, to trzeba je skalibrować, ale każdy oddzielnie na zewnętrznym odbiorniku na kanale 3 oczywiście .
Tylko tym sposobem udało mi się je opanować, żeby równo startowały i przyśpieszały.
W większości to złe poziomy wysterowania startu, jak za wysokie to regulatory piszczą. Trzeba zjeżdżać w aparaturze dół do ok. 1000 ms, albo niżej. Warto też dla testu podkręcić w MP do 20-40% poziom silników.
Jak są mocno rozjechane poziomy, to trzeba je skalibrować, ale każdy oddzielnie na zewnętrznym odbiorniku na kanale 3 oczywiście .
Tylko tym sposobem udało mi się je opanować, żeby równo startowały i przyśpieszały.