APM 2.6
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
Re: APM 2.6
a próbowałeś podłączyć pod OUT8? i w MP ustawić OUT8 do sterowania jakąś osią? Może w apce masz źle kanały ustawione?
Re: APM 2.6
Podłączałem pod A8 (sygnał i masa), ustawiłem RC8 bo tylko takie są oznaczenia - nie bangla. Pod A11 (sygnał i masa) i w MP RC11 - też nie bangla. Próbowałem już różnych zmian w zakładce ''rc settings'' w GUI simplebgc jednak także bez efektu. W GUI nie widać żeby potencjometr pracował.
Re: APM 2.6
Skoro mój filmik został wywołany do tablicy to się wypowiem :)
Masę musisz podłączyć na 100% mimo, że w necie czasami podają, że tylko signal, bez masy będzie o dziwo działać ale głównie mogą to być niczym kontrolowane podrygi.
Druga sprawa to niektóre fotki w necie błędnie podają numery pinów w APM, u mnie na przykład pin 11 jest na 3 miejscu od końca a nie ostanim tak jak na tym zdjęciu http://ardupilot.org/copter/_images/CAMERA_APM2b.jpg czyli wszystkich jest 13
Najlepiej sobie samemu policzyć.
Próbowałeś podpinać gimbal bezpośrednio do odbiornika bez udziału APM?
Do APM podpinasz w zasadzie tylko jak chcesz aby podczas misji sam ustawiał ci kamerkę w "punkt zainteresowania", jak chcesz tylko sterować to nie potrzebujesz APM.
Masę musisz podłączyć na 100% mimo, że w necie czasami podają, że tylko signal, bez masy będzie o dziwo działać ale głównie mogą to być niczym kontrolowane podrygi.
Druga sprawa to niektóre fotki w necie błędnie podają numery pinów w APM, u mnie na przykład pin 11 jest na 3 miejscu od końca a nie ostanim tak jak na tym zdjęciu http://ardupilot.org/copter/_images/CAMERA_APM2b.jpg czyli wszystkich jest 13
Najlepiej sobie samemu policzyć.
Próbowałeś podpinać gimbal bezpośrednio do odbiornika bez udziału APM?
Do APM podpinasz w zasadzie tylko jak chcesz aby podczas misji sam ustawiał ci kamerkę w "punkt zainteresowania", jak chcesz tylko sterować to nie potrzebujesz APM.
Re: APM 2.6
Utworzyłem osobny wątek do mojego problemu: http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?f=49&t=35509Mitar pisze:Skoro mój filmik został wywołany do tablicy to się wypowiem :)
Masę musisz podłączyć na 100% mimo, że w necie czasami podają, że tylko signal, bez masy będzie o dziwo działać ale głównie mogą to być niczym kontrolowane podrygi.
Druga sprawa to niektóre fotki w necie błędnie podają numery pinów w APM, u mnie na przykład pin 11 jest na 3 miejscu od końca a nie ostanim tak jak na tym zdjęciu http://ardupilot.org/copter/_images/CAMERA_APM2b.jpg czyli wszystkich jest 13
Najlepiej sobie samemu policzyć.
Próbowałeś podpinać gimbal bezpośrednio do odbiornika bez udziału APM?
Do APM podpinasz w zasadzie tylko jak chcesz aby podczas misji sam ustawiał ci kamerkę w "punkt zainteresowania", jak chcesz tylko sterować to nie potrzebujesz APM.
Nie próbowałem podłączać bezpośrednio do odbiornika ponieważ używam eleresa a on posiada tylko dwa wyjścia do sterowania serwa, które już są zajęte. Nie jest problemem dla mnie to sprawdzić, po prostu ze względu na brak wiekszej ilości wejść na serwa w odbiorniku chciałem to zrobić poprzez APM-a.
Moja płytka APM ma 13 rzędów pinów i uwzględniłem ostatnie dwa rzędy jako ISP. Zaczynałem zabawę od 3 pinu od końca tak jak słusznie zauważyłeś.
Re: APM 2.6
Nie jestem pewien czy zakładać nowy temat, napisałem tutaj:
Nieszczęścia to chyba chodzą parami - najpierw bga w laptopie a teraz apm
Nienajlepsze oświetlenie, chwila nieuwagi i najprawdopodobniej podłączyłem pin - inputs apm +12V przez zew.sterownik led.
APM swieci się tylko alive, port usb-com wykrywa, brak połączenia, miga tylko rx, diody przy outputs migną tylko raz na chwilke.
Wzrokowo widać upalony akcelerometr, układ 2kr, stabilizator 3v3 tez nie działa, bezpieczniki całe
Czy myślicie że jest jakiś sens próbować reanimować?
Nieszczęścia to chyba chodzą parami - najpierw bga w laptopie a teraz apm
Nienajlepsze oświetlenie, chwila nieuwagi i najprawdopodobniej podłączyłem pin - inputs apm +12V przez zew.sterownik led.
APM swieci się tylko alive, port usb-com wykrywa, brak połączenia, miga tylko rx, diody przy outputs migną tylko raz na chwilke.
Wzrokowo widać upalony akcelerometr, układ 2kr, stabilizator 3v3 tez nie działa, bezpieczniki całe
Czy myślicie że jest jakiś sens próbować reanimować?
Re: APM 2.6
Moim zdaniem jeśli nie masz sprzętu aby własnoręcznie dokonać wymiany (lutownica hot-air itp.) to nie ma sensu się bawić. Ewentualnie możesz spytać kogoś kto mógłby dokonać naprawy o koszt, ale obawiam się że przewyższy on cenę nowego APM'a u chińczyka czy też używanego.
Re: APM 2.6
witam,
Mam pytanie odnośnie autotune, czy koniecznie trzeba ustawić tryb autotune pod kanał 7 lub 8? mam apke th9x ustawiony mix na dwóch przełącznikach do 6 trybów lotu, pod jednym ustawiłem auto tune i po zmianie z althold zero reakcji, w MP zmienia na autotune ale kopter dalej wisi jak w althold i nic więcej.
Mam pytanie odnośnie autotune, czy koniecznie trzeba ustawić tryb autotune pod kanał 7 lub 8? mam apke th9x ustawiony mix na dwóch przełącznikach do 6 trybów lotu, pod jednym ustawiłem auto tune i po zmianie z althold zero reakcji, w MP zmienia na autotune ale kopter dalej wisi jak w althold i nic więcej.
- RW
- Posty: 1420
- Rejestracja: czwartek 13 lut 2014, 00:09
- Lokalizacja: LUBOŃ CITY, MATZ/MCTR EPKS, BSP_WOJTYNIAK
Re: APM 2.6
Przecież mix 2 przełączników to kanał 5 - tryby lotu.
A w trybach lotu nie ma AutoTune: http://ardupilot.org/copter/docs/flight ... ght%20mode
To jakim cudem udało ci się ustawić?
Autotune możesz ustawić tylko na CH7 lub CH8 (z rozwijanej listy). Oczywiście przełącznik na aparaturze musi być skojarzony z danym kanałem.
A w trybach lotu nie ma AutoTune: http://ardupilot.org/copter/docs/flight ... ght%20mode
To jakim cudem udało ci się ustawić?
Autotune możesz ustawić tylko na CH7 lub CH8 (z rozwijanej listy). Oczywiście przełącznik na aparaturze musi być skojarzony z danym kanałem.
Rafał Wojtyniak
Re: APM 2.6
późno trochę, wiec nie bede teraz szukał, ale jutro zrobie screena i jednak jest autotune w trybach lotu
EDIT - scalenie
EDIT - scalenie
- RW
- Posty: 1420
- Rejestracja: czwartek 13 lut 2014, 00:09
- Lokalizacja: LUBOŃ CITY, MATZ/MCTR EPKS, BSP_WOJTYNIAK
Re: APM 2.6
No i wszystko się wyjaśniło:
Copter 3.3 adds some additional features:
AutoTune can be setup as a flight-mode. Switching into or out of the AutoTune flight mode responds in the same way as raising or lowering a ch7/ch8 aux switch high assigned the AutoTune function.
AutoTune jest na liście, ale jako tryb lotu działa dopiero od wersji 3.3, co oznacza, że w taki sposób na APM nie ruszy, tylko na Pixhawku.
Dlatego nie widzisz żadnej reakcji po przełączeniu.
Musisz tradycyjnie uruchamiać 7 lub 8 kanałem.
Copter 3.3 adds some additional features:
AutoTune can be setup as a flight-mode. Switching into or out of the AutoTune flight mode responds in the same way as raising or lowering a ch7/ch8 aux switch high assigned the AutoTune function.
AutoTune jest na liście, ale jako tryb lotu działa dopiero od wersji 3.3, co oznacza, że w taki sposób na APM nie ruszy, tylko na Pixhawku.
Dlatego nie widzisz żadnej reakcji po przełączeniu.
Musisz tradycyjnie uruchamiać 7 lub 8 kanałem.
Rafał Wojtyniak
Re: APM 2.6
o to właśnie mi chodziło, myślałem z e skoro jest na liście to pójdzie.
Jutro podepnę pod kanał 7 i spróbuję, mam nadzieję ze nie będzie przez to kreta, bo sporo czytałem o kretach podczas auto tune.
Nie czuję się jeszcze na siłach zeby grzebać w PID-ach więc licżę na auto
Jutro podepnę pod kanał 7 i spróbuję, mam nadzieję ze nie będzie przez to kreta, bo sporo czytałem o kretach podczas auto tune.
Nie czuję się jeszcze na siłach zeby grzebać w PID-ach więc licżę na auto
Re: APM 2.6
Witam mam pewien problem, moja konfiguracja to APM 2.8, esc Afro 30A, silniki Quanum MT 3110 KV 410, aku 6S 5000, gps m8n, Wszystko się kalibruje jak należy wszystko działa ale...
ale jest takie, że jak już chcę wznieść model nie ma mocy, silniki reagują na gaz tak mniej więcej na 10% potem do samego końca jest tak samo. Dodam, że podczas kalibracji silniki furczą pełną mocą i na całym drążku jest moc ! Ale kiedy już chcę go wznieść w górę niestety tak jak pisałem na wstępie nie ma mocy. Wszystko kalibruje się bez problemu regle grają podczas kalibracji tak jak trzeba, niby wszystko jest OK ale nie jest. Jak przełączę na tryb np lądowanie czy RTL silniki odzyskują moc ale to nie latanie. Już restartowałem APM od początku przechodziłem całą procedurę kalibracji ustawiania itp ale nic to nie daje, już nie mam siły a powiem szczerze że nie znalazłem opisu o podobnym problemie. Z góry dziękuję za za pomoc.
ale jest takie, że jak już chcę wznieść model nie ma mocy, silniki reagują na gaz tak mniej więcej na 10% potem do samego końca jest tak samo. Dodam, że podczas kalibracji silniki furczą pełną mocą i na całym drążku jest moc ! Ale kiedy już chcę go wznieść w górę niestety tak jak pisałem na wstępie nie ma mocy. Wszystko kalibruje się bez problemu regle grają podczas kalibracji tak jak trzeba, niby wszystko jest OK ale nie jest. Jak przełączę na tryb np lądowanie czy RTL silniki odzyskują moc ale to nie latanie. Już restartowałem APM od początku przechodziłem całą procedurę kalibracji ustawiania itp ale nic to nie daje, już nie mam siły a powiem szczerze że nie znalazłem opisu o podobnym problemie. Z góry dziękuję za za pomoc.
_____________________________________________________________________
"Dobrym słowem można długo żyć. Dlatego dawaj je ludziom, gdy na to zasłużą.
Bo potrzebują ludzkiej akceptacji. Bo bez niej trudno jest żyć." -M.Maliński
"Dobrym słowem można długo żyć. Dlatego dawaj je ludziom, gdy na to zasłużą.
Bo potrzebują ludzkiej akceptacji. Bo bez niej trudno jest żyć." -M.Maliński
Re: APM 2.6
-----AUTO TUNE-----
Skoro poruszony został temat auto tune - dołączę moje pytania do bardziej obeznanych fachowców od APM.
Do tej pory PIDy w apm ustawione były na domyślne - nic nie zmieniałem i kopter latał i lata normalnie - nie mam porównania czy może latać lepiej więc wg mnie latał wystarczająco dobrze by nic nie zmieniać.
po zmianie śmigieł na APM 12x4,5 MR - widać zmianę w zachowaniu - jest bardziej agresywny i jakby mniej stabilny - więc chyba przyszła pora na ogarnięcie PIDów.
1- można wiele naczytać się o przypadkach kreta przy autotune - jak to jest - czy jeżeli latając kopter zachowuje się ok to czy w auto tune coś może pójść nie tak?
2 - na co zwrócić uwagę przed auto tune - wiadomo wiatr itp ale czy wykonywać z pełnym wyposażeniem -gimbal, kamera, podniesione podwozie .... ?
3 - na jakiej wysokości min wykonywać auto tune - chodzi o mniejsze ryzyko w razie upadku.
4 - co jest mniej ryzykowne i przyniesie lepsze efekty - próbować samemu poprawić PIDy czy wykonać auto tune?
5 - czy auto tune zmienia tylko parametry zakładki z PIDami czy coś jeszcze ?
6 - jakieś Wasze zalecenia co do PIDowania ?
Skoro poruszony został temat auto tune - dołączę moje pytania do bardziej obeznanych fachowców od APM.
Do tej pory PIDy w apm ustawione były na domyślne - nic nie zmieniałem i kopter latał i lata normalnie - nie mam porównania czy może latać lepiej więc wg mnie latał wystarczająco dobrze by nic nie zmieniać.
po zmianie śmigieł na APM 12x4,5 MR - widać zmianę w zachowaniu - jest bardziej agresywny i jakby mniej stabilny - więc chyba przyszła pora na ogarnięcie PIDów.
1- można wiele naczytać się o przypadkach kreta przy autotune - jak to jest - czy jeżeli latając kopter zachowuje się ok to czy w auto tune coś może pójść nie tak?
2 - na co zwrócić uwagę przed auto tune - wiadomo wiatr itp ale czy wykonywać z pełnym wyposażeniem -gimbal, kamera, podniesione podwozie .... ?
3 - na jakiej wysokości min wykonywać auto tune - chodzi o mniejsze ryzyko w razie upadku.
4 - co jest mniej ryzykowne i przyniesie lepsze efekty - próbować samemu poprawić PIDy czy wykonać auto tune?
5 - czy auto tune zmienia tylko parametry zakładki z PIDami czy coś jeszcze ?
6 - jakieś Wasze zalecenia co do PIDowania ?
- RW
- Posty: 1420
- Rejestracja: czwartek 13 lut 2014, 00:09
- Lokalizacja: LUBOŃ CITY, MATZ/MCTR EPKS, BSP_WOJTYNIAK
Re: APM 2.6
przybora, było, było o podobnym problemie - gaz tylko do 50% i dalej bez zmian.
Masz tam gdzieś parametr THR_MAX? Jaką masz wartość? Powinna być na 1000.
architect, aby uniknąć kreta należy zrobić kilka testów na ziemi. Mocujesz na sztywno koptera do ziemi aby nie mógł uciec. Robisz motor test dla każdego silnika - powiedzmy duże zmiany od zera do 50% (kilka sekund), patrzysz, czy nie zrywa synchronizacji. Autotune ma być zrobione ze wszystkim co będzie dźwigał podczas lotu (ewentualnie zamienniki o takiej samej wadze). Robienie Autotune dla innej masy i wyposażenia mija się z celem. To tak jakbyś zrobił autotune na innym kopterze i w swoim wpisał te same wartości. Jeśli chodzi o wysokość lotu, to ma być taka, żeby podczas całego procesu kopter nie przydzwonił w ziemię. A jak wiadomo kopter buja się na boki w AltHold a od czasu do czasu trzeba go przyciągnąć do siebie, bo odleci nawet przy minimalnym wietrze.
Zmiania PIDy pitch i roll.
Masz tam gdzieś parametr THR_MAX? Jaką masz wartość? Powinna być na 1000.
architect, aby uniknąć kreta należy zrobić kilka testów na ziemi. Mocujesz na sztywno koptera do ziemi aby nie mógł uciec. Robisz motor test dla każdego silnika - powiedzmy duże zmiany od zera do 50% (kilka sekund), patrzysz, czy nie zrywa synchronizacji. Autotune ma być zrobione ze wszystkim co będzie dźwigał podczas lotu (ewentualnie zamienniki o takiej samej wadze). Robienie Autotune dla innej masy i wyposażenia mija się z celem. To tak jakbyś zrobił autotune na innym kopterze i w swoim wpisał te same wartości. Jeśli chodzi o wysokość lotu, to ma być taka, żeby podczas całego procesu kopter nie przydzwonił w ziemię. A jak wiadomo kopter buja się na boki w AltHold a od czasu do czasu trzeba go przyciągnąć do siebie, bo odleci nawet przy minimalnym wietrze.
Zmiania PIDy pitch i roll.
Rafał Wojtyniak
Re: APM 2.6
czy test polega na fizycznym odłączeniu 3 silników i test na każdym oddzielnie?
Ile czasu max trwa procedura autotune ?
Ile czasu max trwa procedura autotune ?