Może być, tylko okrężną drogąpawelsky pisze:Tyle ze zgoda wcale niekoniecznie musi byc wydana w oparciu o ten przepis, a w oparciu o punkt 1.2 rozporzadzenia dotyczacego BSP...
Zauwaz w przepisie na ktory sie powolujesz jest podpunkt 1.a) ktory dla BSP jest raczej niespelnialny :)
W załączniku dotyczącym BSP masz: Na uzasadniony wniosek, w szczególności w przypadkach wykonywania lotów
pokazowych, rekordowych, eksperymentalnych lub doświadczalnych, Prezes Urzędu
Lotnictwa Cywilnego może zwolnić zainteresowany podmiot od obowiązku spełnienia
niektórych wymagań załącznika, z zachowaniem wymogów bezpieczeństwa.
a w samym załączniku odnośnie stref R masz jedynie wspomniane: 5) poza strefami R, D oraz P, z zastrzeżeniem pkt 4.
Wygląda na to, że ULC może mnie zwolnić z przestrzegania pkt5 załącznika nr6 bez żadnych warunków
lub
przykleić BSP do innych statków powietrznych, a tam kolejność procedur jest taka jak było wspomniane: Prezes Urzędu, na wniosek burmistrza (prezydenta miasta) albo innego podmiotu zawierający akceptację burmistrza (prezydenta miasta), może wydać zgodę na wykonywanie lotów w strefach R
ale zaraz poniżej jest:
wykonawca tych lotów:
używa śmigłowca posiadającego I klasę osiągową, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 15 lipca 2003 r. w sprawie klasyfikacji statków powietrznych (Dz. U. Nr 139, poz. 1333 oraz z 2007 r. Nr 89, poz. 592), lub samolotu posiadającego takie parametry techniczne, aby w przypadku uszkodzenia jednostki napędowej możliwa była kontynuacja lotu do lotniska lub miejsca lądowania - zgodnie z ograniczeniami użytkowymi samolotu określonymi w pkt 6.2 załącznika C Część I Załącznika 6 do Konwencji o międzynarodowym lotnictwie cywilnym,
posiada aktualny certyfikat, jeśli jest wymagany, do prowadzenia lotniczej działalności gospodarczej w zakresie usług stanowiących cel wykonania lotów;
co nijak się ma do BSP, podobnie zresztą jak wrzucenie BSP do jednego worka z innymi statkami powietrznymi generującymi fale akustyczne.