Czarna hexa Pixhawk

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

Awatar użytkownika
Fiszbin
Posty: 885
Rejestracja: niedziela 19 sty 2014, 17:21
Lokalizacja: Lublin

Re: Czarna hexa Pixhawk

Post autor: Fiszbin »

Banalne i najprostsze rozwiązania są najlepsze, nie dawaj na maxa a zapas mocy może się kiedyś przydać. To że masz esc do 20A nie znaczy ze chwilowo nie mogą silniki pobierać 25A. Zobacz specyfikację esc i niech moc będzie z tobą.
Mniejsze śmigła. :-P
TAROT Ironman FY650 - 3DR Pixhawk - MT3510 - Skywalker 4in1 - T-2D - Boscam 5.8GHz
Thingiverse: http://www.thingiverse.com/Eldrid/designs
darek
Posty: 324
Rejestracja: środa 14 lis 2012, 09:38
Lokalizacja: Góra Kalwaria

Re: Czarna hexa Pixhawk

Post autor: darek »

obawiam się, że obniżenie mocy na silnik nie jest możliwe, moc możesz obniżyć porzez albo zmniejszenie ilości cel na baterii, czyly zamist 5s dać 4s lub poprzez zmniejszenie śmigieł, po prostu twoje motory mają zbyt duże obciążenie
msfelner
Posty: 5
Rejestracja: niedziela 09 sie 2015, 11:45

Re: Czarna hexa Pixhawk

Post autor: msfelner »

Wszystko to rozumie :P Moc zawsze jest przydatna :P. Nadmiar mocy nie koniecznie . Waga Quada 2,8 kg . teraz przy 50 % unosi sie do góry. Wcześniej bez zmiany thr_min i mid okolo 20 % . Zawis jest na 13 A /4 silniki. Tylko jesli (sterujemy recznie i ograniczę w aparaturze sygnał wyjsciowy do 70% to faktycznie 120 A / 4 silniki wznoszenie maxymalne pionowe jest dopuszczalne na silnik. Problem sie pojawia gdy apm przejmuje kontrole w locie poziomym . Dwa silniki redukuja moc a 2 dostaja powyżej 30a (50a) .
darek
Posty: 324
Rejestracja: środa 14 lis 2012, 09:38
Lokalizacja: Góra Kalwaria

Re: Czarna hexa Pixhawk

Post autor: darek »

masz za duże śmigła lub baterię o zbyt dużym napięciu
msfelner
Posty: 5
Rejestracja: niedziela 09 sie 2015, 11:45

Re: Czarna hexa Pixhawk

Post autor: msfelner »

Dzieki. za odpowiedz wszystkim. smigla są większe zależało mi na tym by mniej prądu potrzebował do podniesienia się . dla tego teraz kombinuje jak zmniejszyć zakres maksymalny obrotów /mocy ma silniki
Awatar użytkownika
L.mArK
Posty: 687
Rejestracja: wtorek 16 lip 2013, 22:29
Lokalizacja: Kraków

Re: Czarna hexa Pixhawk

Post autor: L.mArK »

mam krótkie pytanko. Konfiguruję na nowo pixhawka, jak poprawnie ustawić Failsafe? Kiedyś to już robiłem ale nie pamiętam jak.
Mam eleresa, tryb faisafe samolotowy. W Mission planer mam wybrane żeby podczas failsafe wracał czyli RTL i wartość 975? wszystko jest ok?
darek
Posty: 324
Rejestracja: środa 14 lis 2012, 09:38
Lokalizacja: Góra Kalwaria

Re: Czarna hexa Pixhawk

Post autor: darek »

msfelner pisze:Dzieki. za odpowiedz wszystkim. smigla są większe zależało mi na tym by mniej prądu potrzebował do podniesienia się . dla tego teraz kombinuje jak zmniejszyć zakres maksymalny obrotów /mocy ma silniki
to nie tak
jeśli dasz motorowi za duże śmigła to możesz go ugotować, czy raczej spalić
nie wiem co dokładnie masz bo o tym nie piszesz a sam opis jest nieco dziwny, ja uzyskałem 13A zużycia na 3kg z wielkim trudem a ty niby masz to na 20%, powiedziałbym, że nic nie warte te moje działania skoro ty ot tak masz to, do czego zmierzam, ale pomijając te wsystkie różnice to jest podstawowe pytanie, czy twoje silniki wytrzymają dłuższą pracę, ja na przykład motorom sunnysky 3508 założyłem śmigła 17 cali I podczas robienia testów poczułem swąd tego silnika, to był moment od którego przestałem zakładać silnikom śmigła jak popadnie I zacząłem sprawdzać ich temperaturę

mówi się, że gaz w zawisie powinien być mniej więcej 50% bo to najzdrowsze dla motorów jeśli napęd jest odpowiednio dobrany

co do twojego zużycia prądu podczas lotu to właśnie tu jest pies pogrzebany - pixhawk tak spabilizuje by było posiomo I nie liczy się z twoim zdaniem o tyle, że to ty ustawiasz mu jak ta stabilizacja ma wyglądać, jeśli wychył jest duży to daje gazu by szybko to wyrównać, stąd I skacze ci mocno pobór prądu

co do failsafe nie pomogę bo sam na razie tego nie robiłem, chyba trzeba dokładnie wiedzieć jaki ma być gaz itp I na szybko zrezygnowałem
msfelner
Posty: 5
Rejestracja: niedziela 09 sie 2015, 11:45

Re: Czarna hexa Pixhawk

Post autor: msfelner »

Hejka .Akku 6S apm 2.6 esc emax 60A AGM mt3515 650kv . 17x5.5 badz 15x7 smigla. prktycznie te dwie prary maja te same parametry przy tych silnikach. Tak jak mowsz o swadzie . Ja nie mam zamiaru poczuc czegos takiego. Dla tego zalezalo mi aby quad sie oderwal od ziemi i przy takich skrzydlach wystracz mu 13 A . I piszac przy 20% majac thr_min na 130 thr_mid na 300 i roll/pitch sensitivity na 1,5 .
zmiana thr_min na 0 thr_mid na 1 i roll/pitch sensitivity na 0,8 pozwolilo uniesc go w polozeniu 50 % . I wiem ze jesli silnik ma pobierac 30a max 10min to ma tak byc. Ale przez taka modyfikacje smigiel nie myslalem ze bede mial az taki duzy prblem z nastawami co do mocy// oborotow silnikami. Dla tego moe pytaie co eszcze moge zrobic bo bateria smiglo silnik jestem sam w stanie wymienic ale nie w ta strone chce isc ... CO do tych 13 A quad jjest teraz w oplakanym stanie praktycznie rama ma kopnietego x oraz x nie jest w poziomie (zgiety ) i siniki dwa nie sa w poziomie moze do 5 % odchylenia . Mysle ze wartosc prdu jeszcze spadnie gdy postaram sie o nowa rame ale na razie nie ma to sensu bo che przeskoczyc problem mocy . Rama pogieta bo zaliczyl kreta . Teraz mam go na uwiezi (linka do podlogi 40 cm ) by nie odfrunal . odwracajac smiglo 17x5.5 i podpinajac tylkoo jeden silnik dajac mu drazkiem max 100% podchodzi do 50 A test robiony w 2 s . Tak nie wielki czas a ozwolil odczuc temperature silnika. Zmiana w aparaturze na 70 % pozwolila dac max prad 30A . Teraz wiem ze ograniczajac go aparatura nie przekrocze max A lotem doł .. gora. Jak pisalem mam swiadomosc ze apm zrobi za mnie korekte podczas mojego maxymalnego wychylenia teraz drozka gazu 100%(30% pomniejszone recznie) i plus moje wychylenie lotu w poziomie to jest logiczne apm da 30A + wartosc zadana na pochylenie quada. Moglbym zejsc z 70% na 40 % co nie jest problemem i w tedy powiedzmy silnik dostanie 15 A plus z apm te 15 A przy wychyleniu i bedzie git. W tedy pojawia sie problem że wychyleine drzka gazu nie bedzie w polowie tylko duzo za polowa co prowadzi do problemu z AltHold i Loiter .
darek
Posty: 324
Rejestracja: środa 14 lis 2012, 09:38
Lokalizacja: Góra Kalwaria

Re: Czarna hexa Pixhawk

Post autor: darek »

pozwól, że zapytam, bo ja tak jakoś wciąż nie łapię
13A pobiera ci co? jeden silnik czy wszystkie silniki?

co do reszty to wdajesz się zupełnie niepotrzebnie w teorie ograniczania gazu, powiem szczerze, próbuj, ale według mnie zupełnie nie tędy droga
wrócę do tego pieczonego motoru: sunnysky 3508 kv 380, próbowałem śmigła 15 I 17 cali, kilka śmigieł, 17 cali ostatnie, testy robione były do ciągu 500 gram I 750 gram na dwóch bateriach 5s I 6s I na koniec poczułem swąd, no I po co ten wywód?
twoje motory są zbliżone konstrukcjnie, mają stojan 15mm, mój ma 8mm, reszta taka sama, oczywiście prócz obrotów, tyle, że twój ma uzwojenie do obrotów 650kv a mój niemal połowę mniej
I co z tego wynika?
zerknij w opisie: http://www.agmhobby.com/item/agm-mt3515 ... p-303.html
Propeller: APC13-15 - to znaczy, że śmigła 15 cali to największe śmigła jakie powinno się przy tym silniku używać, jeśli chcesz użyć 15 I może nawet 17 cali jedyna I najmądrzejsza rzecz jaką możesz zrobić to użyć baterii 4s, według mnie 5s będzie wciąż za dużo, jeśli chcesz używać 6s to przy tej prędkości motora radzę użyć śmigła max 14 cali I chyba z niewielkim pitch'em

jeśli nie zobisz powyższych spalisz motory
a jeśli zrobisz powyższe to nie będziesz musiał kombinować z ograniczaniem maksymalnego ciągu bo albo mniejsze śmigła albo mniejsza bateria zrobią to za ciebie
msfelner
Posty: 5
Rejestracja: niedziela 09 sie 2015, 11:45

Re: Czarna hexa Pixhawk

Post autor: msfelner »

Ok. Rozwiazalem sobie to wlasnie teraz tak.
17.5.5 smigla
wartosc thr_min 60 wartosc thr_mid 428 thr_max 500 z 1000 o to mi chodzilo po takich ustawieniach kopter ma 50 % gazu (13 A dzielone na 4 silniki czyli 3,25 A 700 gram bo kopter ma 2800 gram) i sie unosi.
Po daniu mu 100% pobiera 60A czyli 15 A kazdy silnik. Gdy daje 100% gaz i 100% wychylenie by lecial np do przodu pobiera 70A czyli wartosc mala na dwa przednie silniki i wartosc duza na dwa tylnie silniki wiec nie jestem teraz w stanie spalic tych silnikow. Bo prad nie zostanie przekroczony w extrymalnym polozeniu drozkow . Ale dzieki za odp .. W trakcje tego pisana caly czas kombinowlem kombinowalem i se tak wykabinowalem . Teraz pozostaje wyciac rame i zlozyc od nowa by mialo rece i nogi i ciekaw jestem o ile sie poprawi spadek pradu przy prawidlowo ufrmowanejj ramie. :P
Pozdrawiam i dziekuje.
Awatar użytkownika
hmm
Posty: 32
Rejestracja: czwartek 05 wrz 2013, 18:45
Lokalizacja: Milanówek
Kontakt:

Re: Czarna hexa Pixhawk

Post autor: hmm »

Mój problem rozwiązany. Dioda była ok, ale koncentracja w nocy już nie i bec był ustawiony na 6v stąd dodatkowe ciepło ;-)
Awatar użytkownika
Adrián
Posty: 9286
Rejestracja: środa 03 wrz 2014, 11:11
Lokalizacja: 50°08′13″N ; 18°57′59″E

Re: Czarna hexa Pixhawk

Post autor: Adrián »

shaggee pisze:OK jestem po testach na LEA-6H. Podaję najlepszy config do kopterów na którym wyciągłem dokładność 6m na 2 piętrze w 4-piętrowym budynku 3m od okna. Ten config będzie też pasował do NEO-6. Posiadacze NEO mogą bardziej odczuć poprawę.
http://www.sendspace.pl/file/241c93799b41467e43632ad
Może ktoś udostępnić ten config na innym serwerze?
Awatar użytkownika
Fiszbin
Posty: 885
Rejestracja: niedziela 19 sty 2014, 17:21
Lokalizacja: Lublin

Re: Czarna hexa Pixhawk

Post autor: Fiszbin »

nm_crius_ublox_neo6_config.txt http://sendfile.pl/pokaz/470390---eMQI.html
TAROT Ironman FY650 - 3DR Pixhawk - MT3510 - Skywalker 4in1 - T-2D - Boscam 5.8GHz
Thingiverse: http://www.thingiverse.com/Eldrid/designs
Awatar użytkownika
camaroon
Posty: 241
Rejestracja: piątek 09 sie 2013, 21:09
Lokalizacja: Warszawa

Re: Czarna hexa Pixhawk

Post autor: camaroon »

Ktoś coś z nowym fimwarem V3,3rc9 bo w wakacyjnych nudnych dniach chciałbym wypróbować ;-)
QUAD F450 , NAZA V1 ,
Hexa TAROT 680 NAZA V2
QUAD TAROT 650 NAZA V2
PIXHAWK już lata :)
MAVIC MINI
esamolocik
Posty: 814
Rejestracja: niedziela 19 wrz 2010, 17:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: Czarna hexa Pixhawk

Post autor: esamolocik »

camaroon pisze:Ktoś coś z nowym fimwarem V3,3rc9 bo w wakacyjnych nudnych dniach chciałbym wypróbować ;-)
He, he..już jest wersja rc10.
ODPOWIEDZ