Baterie do racing quadów 250
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
Re: Baterie do racing quadów 250
Staraj się nie rozładowywać baterii poniżej 3,3V na celę. Najlepiej ustaw sobie buzer na 3,5V czyli dla całej baterii 3S 10,5V. Jak nowa bateria to mogło tyle wejść. Jak masz jak to sprawdź ile mAh odda z powrotem z tego 2515.
Re: Baterie do racing quadów 250
A wg testerów z FliteTest batkę powinno się rozładowywać w 80% max, czyli z Twoich 2,2Ah powinieneś upchać około 1800mAh. Oczywiście jednorazowe głębsze rozładowanie nie oznacza, że akumulator został uszkodzony ale lepiej nie ryzykować i dłużej z niego korzystać bez utraty pojemności, spadków V na poszczególnych celach itp. O dziwo 3,5-3,6 V to na Zippy 1,5Ah oznaczało wyssanie 1,3Ah, czyli troche powyżej zalecanego..
Latak 1(RCX250), Latak 2(LT210), Latak3(RCX175),Hubsan107L, v636
Pzdr.,Michał
Pzdr.,Michał
Re: Baterie do racing quadów 250
Hmmm mam ładowarkę redox beta combo, dziwi mnie skoro 3v jest już niebezpieczne dla celi lipo, że ona w programie discharge lipo tak mocno rozładowuje...właśnie jak to jest jakie jest bezpieczne minimum dla lipo? jedni mówią, że 3.2v inni, że 3,5v a inni że 3.0v?
Bad-cat- flip32+, frsky D4R-II+DJT TG9X,emax simonkK 12A, dys1806
Re: Baterie do racing quadów 250
pablo czy Ty na pewno dobrze mierzysz swój prąd? Przy takim natężeniu silniki pobierają 2.5 razy więcej mocy (zakładam, że to MT2204 emax'a). Powinno się z tego dymić. Z wyliczeń wychodzi, że motor przy tym śmigle nie powinien brać więcej niż 17A.pablo80 pisze:Czas lotu na nano techach 1.3Ah 4S:
- szybko 3-4 min,
- umiarkowanie 5-6 min
silniki 2204 2300kv,
ESC Afro 12A (tak, dają radę 20A) BLHeli,
śmigła HQProp 5x4.5
bateria nano-tech 1.3Ah 4S 45-90C,
waga do lotu 600gr
Re: Baterie do racing quadów 250
Po co rozładowujesz ładowarką..? Moim zdaniem to najgorsze co mogłeś zrobić.. Już lepiej rozładować pod obciążeniem do 3V.. Jak chcesz mieć dłużej pakiet w dobrej kondycji, to go szanuj i poniżej 3,5-3,6 pod obciążeniem lepiej nie schodź.albanOs pisze:Hmmm mam ładowarkę redox beta combo, dziwi mnie skoro 3v jest już niebezpieczne dla celi lipo, że ona w programie discharge lipo tak mocno rozładowuje...właśnie jak to jest jakie jest bezpieczne minimum dla lipo? jedni mówią, że 3.2v inni, że 3,5v a inni że 3.0v?
Re: Baterie do racing quadów 250
Spoko nie robię tego regularnie chciałem rozładować żeby zobaczyć ile się zmieści, poważnie mówisz 3,5/3,6V ? to ile ja tego pakietu zużyje 1000 mAh? zawsze sądziłem że do tych 3,2 V to można spokojnie...
Bad-cat- flip32+, frsky D4R-II+DJT TG9X,emax simonkK 12A, dys1806
Re: Baterie do racing quadów 250
Silniki to Cobry 2204 2300kv. Popatrz na ten test: https://www.youtube.com/watch?v=fXkFNsuLKsMfangel pisze:pablo czy Ty na pewno dobrze mierzysz swój prąd? Przy takim natężeniu silniki pobierają 2.5 razy więcej mocy (zakładam, że to MT2204 emax'a). Powinno się z tego dymić. Z wyliczeń wychodzi, że motor przy tym śmigle nie powinien brać więcej niż 17A.
Re: Baterie do racing quadów 250
Panowie chyba mi czegoś w wiedzy brakuje. Mam te pakiety 1300 45-90. Przy rozładowaniu do 11.1 laduje je i wchodzi mi do nich ok 600 mAh jak nic to nie jest 80% czyli ok 1000mAh. Od jakiej wartości na cele liczy sie pojemność pakietu? Ustawilem sobie alarm na 11.1 że by tym razem nie pozabiac pakietów. Wczesniej mi spuchly nanotechy ale może źle je uzytkowalem.
Re: Baterie do racing quadów 250
Ustaw na 10.5Vtechfreak pisze:Panowie chyba mi czegoś w wiedzy brakuje. Mam te pakiety 1300 45-90. Przy rozładowaniu do 11.1 laduje je i wchodzi mi do nich ok 600 mAh jak nic to nie jest 80% czyli ok 1000mAh. Od jakiej wartości na cele liczy sie pojemność pakietu? Ustawilem sobie alarm na 11.1 że by tym razem nie pozabiac pakietów. Wczesniej mi spuchly nanotechy ale może źle je uzytkowalem.
Nanotechy to niestety, wbrew reklamie, kiepskie pakiety
pozdrawiam
Krzysztof
http://www.fly.kartuzy.com.pl
Krzysztof
http://www.fly.kartuzy.com.pl
Re: Baterie do racing quadów 250
techfreak przy 11,1V a raczej 3,7V na celę to raczej norma, ustaw 3,5V i jeśli nie będziesz się zbytnio ociągał z lądowaniem to pakietu nie uszkodzisz, jak schodzę w okolice 3,5V to ładuję ponad 80%. A porządny alarm raczej mierzy poszczególne cele niż napięcie całego pakietu i wrzeszczy, jeśli w którejkolwiek z cel napięcie spada poniżej ustalonego.
Latak 1(RCX250), Latak 2(LT210), Latak3(RCX175),Hubsan107L, v636
Pzdr.,Michał
Pzdr.,Michał
Re: Baterie do racing quadów 250
Ja mierze z telemetrii która podlicza mi całość. Dobra zaraz potestuje jak pakiet trzyma do 10.5 i ile wchodzi po naladowaniu. Dzięki.
Re: Baterie do racing quadów 250
Polecam taki alarm:
'http://www.banggood.com/Wholesale-1S-8S ... 26049.html
Głośno wyje, sprawdza napięcie na każdej celi i można ustawić próg wycia, Ja ustawiłem na 3,5 V
'http://www.banggood.com/Wholesale-1S-8S ... 26049.html
Głośno wyje, sprawdza napięcie na każdej celi i można ustawić próg wycia, Ja ustawiłem na 3,5 V
Re: Baterie do racing quadów 250
No było 20A ale tylko przy pełnych 100% thr i przez 2s. Ciekaw jestem jakby się sprawował po 1 minucie takiego gazu.pablo80 pisze:Silniki to Cobry 2204 2300kv. Popatrz na ten test: https://www.youtube.com/watch?v=fXkFNsuLKsMfangel pisze:pablo czy Ty na pewno dobrze mierzysz swój prąd? Przy takim natężeniu silniki pobierają 2.5 razy więcej mocy (zakładam, że to MT2204 emax'a). Powinno się z tego dymić. Z wyliczeń wychodzi, że motor przy tym śmigle nie powinien brać więcej niż 17A.
Re: Baterie do racing quadów 250
Po 15 sek zarówno silniki jak i regulatory były ok. Dłużej nie sprawdzałem bo i po co.fangel pisze:Ciekaw jestem jakby się sprawował po 1 minucie takiego gazu.
Re: Baterie do racing quadów 250
Wylatalem baterie do 10.5V przy lataniu po pokoju zajęło mi to 10minut. Następnie naladowalem ja i weszło 1300 mAh. Więc juz wszystko wiem ;)