eLeReS v2 + MPU6050 + GPS = Tani autopilot do samolotów

Moderatorzy: marbalon, moderatorzy2014, moderatorzy

Awatar użytkownika
Dexx
Posty: 559
Rejestracja: poniedziałek 27 sty 2014, 14:28
Lokalizacja: Opole

Post autor: Dexx »

Miś planujecie jeszcze dokładać barometr i magnetometr ?
Zastanawiam się czy nie kupić od razu GY-88 tam jest: "MPU6050 (3-osiowy akcelerometr i 3-osiowy żyroskop), HMC5883L (magnetometr) oraz BMP085 (barometr)" lub kupić tylko MPU-6050.
W użyciu:
DRC Fury, Legwan, SkyWalker 1900; http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?f=26&t=21985
Odpoczywają:
Hype FW-190 (1,2m), F4U -5NL (550mm), TREX 450,FT Versa Wing, Tricopter 2.5; Beta 1400;
Awatar użytkownika
pma_
Posty: 4659
Rejestracja: sobota 08 maja 2010, 09:43
Lokalizacja: Gliwice/Katowice

Post autor: pma_ »

Po co ci mag do samolotu?
samolot max 4579/1293 analog, DJI do końca zasięgu :)
coper max 1729(na 5.8)
Awatar użytkownika
miś
Posty: 9242
Rejestracja: niedziela 07 lut 2010, 15:24
Lokalizacja: Bytom

Post autor: miś »

Baro już jest, ale tylko HP203B. Innego nie będzie. A MAG jest zbędny w samolocie.
Pzdr. -----MIŚ-----
Awatar użytkownika
pma_
Posty: 4659
Rejestracja: sobota 08 maja 2010, 09:43
Lokalizacja: Gliwice/Katowice

Post autor: pma_ »

miś pisze:Baro już jest, ale tylko HP203B. Innego nie będzie. A MAG jest zbędny w samolocie.
DObra gdzie się toto (HP203B) kupuje? ebay, bg i glb przeszukane i d... (albo źle szukam)
samolot max 4579/1293 analog, DJI do końca zasięgu :)
coper max 1729(na 5.8)
Awatar użytkownika
miś
Posty: 9242
Rejestracja: niedziela 07 lut 2010, 15:24
Lokalizacja: Bytom

Post autor: miś »

Jako moduł będą dostępne u Marbalona. Na ebayach i te pe nie kupisz tego bo zbyt nowe.
[thumb]http://romek_by.republika.pl/images/DSCF1313.JPG[/thumb]
Pzdr. -----MIŚ-----
Awatar użytkownika
miś
Posty: 9242
Rejestracja: niedziela 07 lut 2010, 15:24
Lokalizacja: Bytom

Post autor: miś »

Kolejne pytanie do użytkowników tego AP z latającymi skrzydłami.
Czy macie problemy z wyrzucaniem swojego skrzydełka (obawa o posiekane palce ect..) :?:
Jeśli tak, to być może nowa wersja softu AP rozwiąże ów problem :-)
Jak ?
A dość prosto: Montujemy w modelu w miejscu gdzie trzymamy model podczas wyrzucania dodatkowy przycisk (mikrowyłącznik) który jest naciskany tak długo jak trzymamy model w ręce. W momencie wyrzucenia modelu ów przycisk zostaje zwolniony.
I teraz robimy tak:
-Łapiemy model tak aby nacisnąć ów przycisk.
-Na aparaturze dajemy gaz na poziom odpowiedni do startu (może być MAX) i... silnik stoi.
-Wyrzucamy model puszczając przy okazji przycisk.
-Po 0.4 sekundy od puszczenia przycisku (czyli po czasie jak model nie ma szans ugodzić nas śmigiełkiem w łapkę) startuje silnik z taką mocą jak sobie ustawiliśmy drążkiem gazu.
-Oczywiście przed startem możemy se popróbować czy gaz jest odpowiedni puszczając przycisk, i wyłączyć silnik naciskając go ponownie.

Wszystko to dostępne tylko przy mikserze typu "Delta" czyli skrzydełko, bo przy innych modelach jest to zbędne.

Sprytne i przydatne :?: Ktoś chce sprawdzić :?:
Pzdr. -----MIŚ-----
Awatar użytkownika
sudik
Posty: 313
Rejestracja: niedziela 23 cze 2013, 17:03
Lokalizacja: Kraków

Post autor: sudik »

Nie używam co prawda tego autopilota, ale pomysł bardzo ciekawy i jak najbardziej godny uwagi. Co jeśli w czasie lotu przycisk zostanie uszkodzony, lub jakimś sposobem wciśnięty? Do tego przydałoby się zabezpieczenie typu jednorazowa blokada silnika na lot, czy np 2 min po pierwszym zwolnieniu przycisku kolejne przyciskanie nie powoduje blokady silnika. :)
Bartek
Szpecu od kudlenia :)
Awatar użytkownika
cebulator
Posty: 1432
Rejestracja: poniedziałek 10 wrz 2012, 08:16
Lokalizacja: Mielec

Post autor: cebulator »

Sam scalak HP203B dostępny jest na alliexpres
http://www.aliexpress.com/item/-/1928818106.html
A co do startu skrzydła z przełącznikiem to ciekawy pomysł.
Choć trochę obarczony ryzykiem. A czy możliwe by było uruchamianie silnika po wykryciu odpowiedniego przeciążenia?
Pozdrawiam Sławek

... jeśli nie wiesz co robić, nabieraj wysokości. Jeszcze nikt nie zderzył się z niebem...
Awatar użytkownika
pma_
Posty: 4659
Rejestracja: sobota 08 maja 2010, 09:43
Lokalizacja: Gliwice/Katowice

Post autor: pma_ »

Nie wszystkie skrzydła wystartują, 0.4s to dość długo i może się start nie udać (ale nie jest to problem wyłącznika i tego pomysłu)

W przypadku startu z gumy są 2 problemy do rozwiązania:
- start z zmienia kierunek wektorów i stabilizacja głupieje więc potrzebne jest zabezpiecznie
- opóźnione załączenie silnika po zmniejszeniu przyspieszenia do jakiejś zdefiniowanej wartości.

Jeśli by się to dało zrobić to myślę, że byłoby to duże ułątwienie dla wszystkich latających dużymi skrzydłami.
samolot max 4579/1293 analog, DJI do końca zasięgu :)
coper max 1729(na 5.8)
Awatar użytkownika
Balirc
Posty: 477
Rejestracja: piątek 05 lut 2010, 23:18
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Balirc »

miś pisze:Kolejne pytanie do użytkowników tego AP z latającymi skrzydłami.
Czy macie problemy z wyrzucaniem swojego skrzydełka (obawa o posiekane palce ect..) :?:
Jeśli tak, to być może nowa wersja softu AP rozwiąże ów problem :-)
(...)
Wow! No jak zwykle mistrzostwo :-> Z każdym dniem jak wchodzę na forum, zastanawiam się co nowego wymyśli Miś :mrgreen:


Sprytne i przydatne :?: Ktoś chce sprawdzić :?:
A jest opcja wprowadzenia tego do KFC-FTB? ;-)
Awatar użytkownika
Verid
Posty: 13005
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Lokalizacja: Mikoszewo

Post autor: Verid »

Pomysł dobry choć ja bym sugerował jednak się nauczyć miotania skrzydełkiem. To trochę jak polegać wyłącznie na ESP zamiast potrenować trochę poślizgi na pustym placu lub posHold na wszystko zamiast manuala w kopterze.
Ten wredny...
in4fan
Posty: 270
Rejestracja: sobota 22 gru 2012, 20:37
Lokalizacja: Łódź

Post autor: in4fan »

ten scalak w wersji smd jest w maritexie
Finwing Penguin/FPV Raptor/V120D03/GeniusCP
PhoenixRC/RealFlightG5/Reflex/AeroFly
FSX/DCS/TakeOn/WorldOfWarplanes/WarThunder
Awatar użytkownika
miś
Posty: 9242
Rejestracja: niedziela 07 lut 2010, 15:24
Lokalizacja: Bytom

Post autor: miś »

Patent z "Launch helperem" sprawdzony na biurku. Empirycznie dobrany czas opóźnienia na 0.4sek wydaje się być dobry. Po 15 sekundach od puszczenia przycisku zostaje on zablokowany i jego ponowne naciskanie nie zablokuje silnika.
Co do pomysłów z wykorzystaniem ACC do detekcji wyrzutu to jestem mocno sceptycznie nastawiony. To ma być "przycisk bezpieczeństwa" a takie czytanie i analizowanie ACC może czasami nie zadziałać, a wtedy może się polać krew.

pma_:
Co do startu z gumy - trzeba startować w trybie ACRO ze stabilizacją tylko na żyrach. Wtedy nie ma problemu z przeciążeniami na ACC i nic nie głupieje. A opóźnienie startu silnika załatwiamy montując mikrowyłącznik na haku do gumy albo na tym do zwalniania zaczepu. Jak guma zwolni to po 0.4sek odpala się motor. Choć w sumie nie wiem czy jest to wtedy potrzebne.
Pzdr. -----MIŚ-----
Awatar użytkownika
rycerz100
Posty: 992
Rejestracja: piątek 23 gru 2011, 13:08
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: rycerz100 »

miś pisze:Choć w sumie nie wiem czy jest to wtedy potrzebne.
Raczej nie ;-)

Mirek
Awatar użytkownika
Mateusz
Posty: 2324
Rejestracja: niedziela 21 mar 2010, 02:17
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: Mateusz »

Ustawianie na nowo , to jest to co kocham!
Rewersy, Pidy, wszystko miesza się we wszelkich głowach!
Ideologia jest taka, że jak dobrze nie ustawisz, to nie ujarzmisz tego gada.

Loty po prostej? Bądź wróć do mnie synu, to jest to co maszyna ma robić bez problemu!

Gdy prądu na pokładzie zabraknie, Eleres wróci sam jak tylko soft nie padnie.


...Pik, pik....
Trutututu nici z drutu.
ODPOWIEDZ