Smutny koniec...

Moderatorzy: Adrián, breweryhills, moderatorzy2014, moderatorzy

Awatar użytkownika
PiotrSz
Posty: 3518
Rejestracja: środa 21 sie 2013, 22:04
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: PiotrSz »

A może tego feralnego dnia była burza magnetyczna na słońcu i Naza ześwirowała ?
Awatar użytkownika
robocik
Posty: 235
Rejestracja: piątek 28 cze 2013, 22:20
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: robocik »

twistedme pisze: Wkurza mnie to, patrzę po jutubach to ludzie latają sobie po centrach miast, bez stresu, a ja jeżdżę kilometry na pola łąki przy wiatrakach, żeby na 100% mieć pewność, że nie spotkam, żadnego innego latawca, któremu mógłbym zaszkodzić i jeszcze takie kwiatki... :)
Nie przejmuj się debilami. Ważne że samemu zachowujesz zdrowy rozsądek.
Powodzenia w odbudowie.
Awatar użytkownika
gregory57
Posty: 28
Rejestracja: wtorek 06 maja 2014, 15:28
Lokalizacja: Sweden

Post autor: gregory57 »

Cos podobnego mi się dzisiaj wydążyło,troszkę strachu się najadłem.

Poz:
Awatar użytkownika
qwert
Posty: 436
Rejestracja: poniedziałek 13 maja 2013, 16:14
Lokalizacja: Czikagoł

Post autor: qwert »

Gregory wszystkie filmy masz na kanale YT swoim z phantoma? Bo jak on ciągle lata przechylony o 30* to nie wiem czy ta maszyna jest sprawna
Awatar użytkownika
krzys77
Posty: 171
Rejestracja: środa 30 lis 2011, 18:35
Lokalizacja: rybnik

Post autor: krzys77 »

LATAJCIE Z DALA OD LINII KOLEJOWYCH!!!!!
Trakcja kolejowa to 3KV prądu stałego i co za tym idzie pola elektromagnetycznego.
problemy się zaczynają z chwilą kiedy przekraczasz linię i jesteś już za nią.
Standardowy link DJi nie radzi sobie z takimi zakłóceniami i pole elektromagnetyczne pozbawia Cię sterowania nad modelem wręcz nawet go przejmuje. Pozostaje jeszcze sprawa radio-telefonu zawiadowców ruchu koleją działających na 430 MHz. Nie znam się na wiatrakach produkujących energię ale to z pewnością jakaś przetwornica prądu stałego na naprzemienny i kolejna siatka pola elektromagnetycznego. NIGDY NIE LATAŁBYM W TAKIM MIEJSCU! i nie łączyłbym przyczynowo tych dwóch kretów! Tutaj ewidentnie masz pole elektromagnetyczne, przeżyłem to na własnej skórze jak mi model zwariował 100m od nogi nad taką linią a wracałem z kilometra i tam nic się nie działo przez cały lot.
Ostatnio zmieniony środa 16 lip 2014, 21:50 przez krzys77, łącznie zmieniany 1 raz.
krzys
Awatar użytkownika
tomekla
Posty: 69
Rejestracja: piątek 21 wrz 2012, 14:49
Lokalizacja: Grajewo

Post autor: tomekla »

Wydaje mi się że startujesz za blisko torowiska już było o tym na forum. Druga sprawa za szybko chcesz go ulotnić ile czasu czekasz od momentu podłączenia pakietu? Na filmiku widać czerwoną diodę od 0:07 w tym momencie podłączyłes pakiet?
Awatar użytkownika
jelcyn
Posty: 3417
Rejestracja: niedziela 23 sty 2011, 16:56
Lokalizacja: B-stok

Post autor: jelcyn »

Jakiś słaby ten Wasz sprzęt w takim razie :-P

Obrazek
Awatar użytkownika
krzys77
Posty: 171
Rejestracja: środa 30 lis 2011, 18:35
Lokalizacja: rybnik

Post autor: krzys77 »

Jelcyn z tym milionem Watów to chyba nie pomyślałeś przed wrzuceniem fotki. Chyba jednak nie Ty to opisywałeś. Usmażyłbyś tych ludzie w domkach. Znam takie miejsce gdzie swój maszt nadawczy ma Tauron - 100W dla sieci przesyłowej i 3 sieci komórkowe. W trójkącie tym chorują ludzie i zwierzęta na raka. - czytaj. Załączone filmiki wcale nie negują problemu. Przelatywanie przez linie 110kV prądu naprzemiennego to prawie żadne pole elektromagnetyczne a drezyna spalinowa poruszająca się po jednotorowym torowisku o prawdopodobnie nieczynnej sieci trakcyjnej to również żaden dowód.
krzys
Awatar użytkownika
ghambit
Posty: 1279
Rejestracja: wtorek 03 maja 2011, 01:10
Lokalizacja: Amsterdam

Post autor: ghambit »

jelcyn się rozpędził i policzył wszystkie btsy i stacje naziemne :D
A tak na serio porównanie koptera do parapetu jest chybione, parapet wisi w powietrzu dzięki praw fizyki a kopter dzięki magii!
Awatar użytkownika
jelcyn
Posty: 3417
Rejestracja: niedziela 23 sty 2011, 16:56
Lokalizacja: B-stok

Post autor: jelcyn »

To jest maszt radiowo telewizyjny itd. W sumie ponad milion watt z niego leci cały czas. Trakcja czynna, widać na drugim filmie.

Z kopterem jest o tyle fajnie że można zaczepić mu hak, kamerę patrzącą w górę i wylądować na takiej linii lub trakcji :lol: Będzie więcej czasu to pokażę.
twistedme

Post autor: twistedme »

krzys77 pisze:LATAJCIE Z DALA OD LINII KOLEJOWYCH!!!!!
Ok, w takim razie będę musiał zmienić miejscówkę, bo w okolicy tych torów latam praktycznie zawsze i od początku. Przypuszczam, że zrobiłem tam w sumie jakieś 60 lotów we wszystkich możliwych trybach, z pociągami i bez pociągów w tle, i tylko jeden zakończył się "bez sukcesu" :)

tomekla pisze:Druga sprawa za szybko chcesz go ulotnić ile czasu czekasz od momentu podłączenia pakietu? Na filmiku widać czerwoną diodę od 0:07 w tym momencie podłączyłes pakiet?
Nie, nie. Robię tak: wysiadam z samochodu, włączam radio i fpv, stawiam na ziemi i włączam phantoma, wracam do samochodu po śmigła, nakręcam. Czekam jeszcze aż zaczyna migać tylko na zielono. Włączam siliniki (te czerwone diody zapalają sie wtedy), odczekuję chwilkę (gdzieś chyba czytałem, że 15 sek? tu było mniej) upewniając się, że wszystko chodzi i start.
Awatar użytkownika
gargamel
Posty: 96
Rejestracja: niedziela 02 mar 2014, 15:26
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: gargamel »

odbylem kilkanscie lotow nad torami, zdarzylo mi sie rowniez scigac z towarowym - bede mial to teraz na uwadze zeby unikac takich miejsc
Awatar użytkownika
NeXuS
Posty: 881
Rejestracja: sobota 01 lut 2014, 21:05
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: NeXuS »

krzys77 pisze:LATAJCIE Z DALA OD LINII KOLEJOWYCH!!!!!
Trakcja kolejowa to 3KV prądu stałego i co za tym idzie pola elektromagnetycznego.
A możesz się podzielić wiedzą na temat linii energetycznych? Mam miejscówkę obok linii - jak wnioskuję z opisów w Internecie - 220kV. Latałem nad, pod drutami i obok na linku 2,4GHz i nie miałem żadnych objawów utraty linku z tego powodu? Wyłączona linia? A jak to oddziałuje na częstotliwość eLeReSa?
twistedme

Post autor: twistedme »

No więc minęło już trochę czasu. Ochłonąłem, wykonałem kilka lotów, pewność i zaufanie jakie miałem do Phantoma wróciło (oczywiście teraz dość mocno ograniczone), na tyle, że lot nie wiąże się już ze stresem, a znowu sprawia frajdę.

Teraz chciałbym wyciągnąć jak najwięcej wniosków z tego co się stało. Niestety, cały czas nie znam jednoznacznej odpowiedzi na pytanie co się stało. Więc jak tego uniknąć na przyszłość? Jedyne co jest dla mnie jakimś punktem zaczepienia, to to, że te dwa wypadki zdarzyły się zaraz po starcie.

Zrobiłem sobie checklistę, zalaminowałem i przypiąłem do apki. Będę dłużej przeprowadzał "procedurę startową" upewniając się na 200%, że wszystko jest w porządku i model reaguje dokładnie jak powinien.

Oczywiście przyjmuję wszystkie rady na temat latania nad torami i liniami wysokiego napięcia, będę tego unikał i zacząłem jeździć już w inne miejsce. Ale, i jak widać nie jestem sam, mam duże "doświadczenie" w ściganiu pociągów :) slalomem przeskakując z jednej strony torów na drugą w odległości 50-100 metrów od bazy, wysokości 20-30m i nigdy nie dochodziło do takich rzeczy, nigdy nie tracił linku... Na zagramanicznym forum sugerują, że to kwestia kompasu, ale wszystkie wartości są ok i też nikt nic nie wie.

Nie mam wiedzy, żeby z jakąkolwiek hipotezą polemizować, więc przyjmuję wszystko, co zwiększy bezpieczeństwo.

Wracam do gry :)
Special
Posty: 132
Rejestracja: wtorek 11 mar 2014, 16:08
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Special »

twistedme,


Posiadam wszystko co mogłoby Ci pomoc w odbudowie.
ODPOWIEDZ