MWC na STM32 - czyli afroflight32 dla "białasów" ;

FC oparte na Arduino

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

Awatar użytkownika
bluuu
Posty: 1707
Rejestracja: środa 21 mar 2012, 15:01
Lokalizacja: Wwa

Post autor: bluuu »

Proponuje dopisac do wiki jedno a zasadnicze zdanie ... kopter to nie zabawka, przeczytaj cala instrukcje zanim polecisz

W ulubionych analogiach samochodowych:
nie moze byc sytuacji ze przeczytales tylko gdzie jest gaz bo chcesz jechac, a o reszcie funkcji dowiesz sie pozniej
AutoQuad Team
Awatar użytkownika
L.mArK
Posty: 687
Rejestracja: wtorek 16 lip 2013, 22:29
Lokalizacja: Kraków

Post autor: L.mArK »

uruchomiłem u siebie alt new i dzieje się coś dziwnego, startuję, załączam na pewnej wysokości baro, kopter fajnie wisi ale teraz mogę drążkiem ruszać góra dół i nic się nie dzieje, kopter nie reaguje. dopiero jak dałem drąg na sam dół to silniki stanęły ale jakoś się wyratowałem przed uderzeniem w ziemię.
Aurora9
Posty: 72
Rejestracja: wtorek 11 lut 2014, 23:06
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Aurora9 »

Witam,

1. Po ostatnich lotach zauważyłem, że kopter po wystartowaniu od razu ucieka mi do przodu, wystarczy delikatny ruch drążkiem do tyłu i mniej więcej wisi w powietrzu. Jednak za każdym razem po uzbrojeniu silników dzieje się tak samo.

Dodam, że punkt środkowy mam idealnie na 1500, drążki po odbiciu sprężyn mam w okolicach 1499-1503 więc dla pewności deadband = 10, więc środek powinien być ok.

Mam jedynie problem z skalibrowaniem MAG, tzn. zakończyłem procedure, po pewnym czasie podłączyłem pod komputer a na wykresie linie z Mag są zdecydowanie nad osią OX jednak wydaje mi się, że nie w tym problem tutaj.

2. Aby uzyskać zawis, rozumiem, że na przełącznik np. kanał 5 muszę dać ACC + BARO? Czy te ACC i BARO ma wpływ taki, że jak puszcze drążki przód-tył, prawo-lewo to w pozycji centralnej on zatrzyma się? Bo teraz nie mam tych funkcji włączonych i mam problem z ustabilizowaniem się w miejscu w czasie lotu.
Awatar użytkownika
direk
Posty: 494
Rejestracja: środa 23 sty 2013, 08:32
Lokalizacja: Pilica

Post autor: direk »

Aurora9:

ad 1 - ręczne trymowanie ACC. W twoim przypadku lewy drąg na max do góry i prawym kilka "wachnięć" w dół.

ad 2 - jeśli nie latasz "acro" to najlepiej mieć ACC cały czas włączone - na dowolnym kanale AUX "zaptaszone" wszystkie zakresy (low/mid/high). Wtedy włączenie BARO zatrzaskuje wysokość. A potem to już zależy jak masz quada skonfigurowanego (ALT_NEW czy bez?). Więcej tu: http://kfc32.direk.info/index.php?title=Baro
youngkoellner
Posty: 86
Rejestracja: niedziela 12 maja 2013, 19:38
Lokalizacja: Kraków

Post autor: youngkoellner »

@ L.mArK

zauważyłem takie samo zachowanie podczas wczorajszych testów. Brak reakcji na obniżenie/podwyższenie drążka, a poniżej pewnej granicy - właścowie zatrzymanie silników.
Sprawdzę jeszcze raz dzisiaj.
Aurora9
Posty: 72
Rejestracja: wtorek 11 lut 2014, 23:06
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Aurora9 »

Dzięki direk, jak będzie dobre okienko pogodowe to sprawdzę Twoje porady.
Nie latam acro bo dopiero uczę się ogarniać to wszystko więc zrobię tak jak mówisz, ACC dam na jakimś kanale na stałe a baro wrzucę sobie na piątkę.
Awatar użytkownika
Rurek
Posty: 16419
Rejestracja: środa 10 mar 2010, 15:21
Lokalizacja: AIP ENR 5.5 - AAA 153 :-)

Post autor: Rurek »

Aurora9 pisze:ACC dam na jakimś kanale na stałe a baro wrzucę sobie na piątkę.
Ale wiesz że nie musisz? Możesz mieć załączanie baro na tym samym kanale na którym masz zaptaszkowane wszystkie trzy pozycje dla ACC. Jedno na drugie nie ma wpływu i od siebie nie zależy.
infekcja FPV postępuje w zastraszającym tempie...
youngkoellner
Posty: 86
Rejestracja: niedziela 12 maja 2013, 19:38
Lokalizacja: Kraków

Post autor: youngkoellner »

Ja osobiście lubię przed lotem sprawdzić maszynę bez ACC, choćby pod kątem wyważenia. Podnoszę się bez ACC, jak leci mi do przodu albo do tył, robię małą korektę balastu (baterią) - stąd mam to na osobnym kanale.

Czy to bez sensu?
Ostatnio zmieniony wtorek 25 lut 2014, 12:10 przez youngkoellner, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
marbalon
Posty: 4080
Rejestracja: piątek 16 wrz 2011, 13:02
Lokalizacja: Nakło nad Notecią

Post autor: marbalon »

youngkoellner pisze:Czy to bez sensu?
To bardzo dobrze, ale nie każdy na starcie lata bez ACC... ;-)
Awatar użytkownika
L.mArK
Posty: 687
Rejestracja: wtorek 16 lip 2013, 22:29
Lokalizacja: Kraków

Post autor: L.mArK »

marbalon, czy mam coś nie tak ustawione?

Wysłany: Wczoraj 14:58
uruchomiłem u siebie alt new i dzieje się coś dziwnego, startuję, załączam na pewnej wysokości baro, kopter fajnie wisi ale teraz mogę drążkiem ruszać góra dół i nic się nie dzieje, kopter nie reaguje. dopiero jak dałem drąg na sam dół to silniki stanęły ale jakoś się wyratowałem przed uderzeniem w ziemię.
youngkoellner
Posty: 86
Rejestracja: niedziela 12 maja 2013, 19:38
Lokalizacja: Kraków

Post autor: youngkoellner »

j.w. - u siebie zauważyłem podobne zachowanie przy ALT_NEW. Brak reakcji na zmianę pozycji drążka aż do wartości granicznej, skutkującej nagłym upadkiem.
Awatar użytkownika
marbalon
Posty: 4080
Rejestracja: piątek 16 wrz 2011, 13:02
Lokalizacja: Nakło nad Notecią

Post autor: marbalon »

L.mArK pisze:marbalon, czy mam coś nie tak ustawione?
Czytałem, ale póki co nie wiem jakie masz pidy itp. Na próbę ustaw P od ALT wyżej. Możesz jeszcze zobaczyć czy jak podniesiesz drąga wyżej i tak zostawisz 10sek to zacznie się wznosić z opóźnieniem.

Btw. Powyższe problemy powinny być w miarę łatwo rozwiązywalne jak już będą logi które aktualnie przygotowuje. Dlatego nie chcę wszczynać dyskusji z przekazem opisowym bo łatwiej to będzie zrobić na bazie logów.
Awatar użytkownika
hipek
Posty: 424
Rejestracja: wtorek 01 lis 2011, 16:02
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: hipek »

Dokladnie to samo mam.
youngkoellner
Posty: 86
Rejestracja: niedziela 12 maja 2013, 19:38
Lokalizacja: Kraków

Post autor: youngkoellner »

Ja mam to na defaultowych PID-ach wysokości.

Zawsze się cieszę, jak czytam o pracach nad loggerem :--D. BTW - jaka jest pojemność kostki na OSD?
Awatar użytkownika
marbalon
Posty: 4080
Rejestracja: piątek 16 wrz 2011, 13:02
Lokalizacja: Nakło nad Notecią

Post autor: marbalon »

4MB - generalnie nie za dużo, ale w przypadku "gęstych logów" potrzebnych do analizy PID to wystarczy na kilkanaście minut. A w przypadku logów zgrubnych takich powidzmy 10Hz... to już będzie kilkadziesiąt minut. Generalnie są konfigurowalne, podzielone na grupy: czujniki,GPS, status (vbat,rssi, błędy i2c), silniki, RC, debug. Każdą z grup można niezależnie logować z prędkością do 250Hz. Myślę że to wystarczy, po trymowaniu można będzie zrobić zgrubne logi ot tak aby miec info o baterii itp. i trasę lotu. W aplikacji będzie archiwum do logów więc po powrocie się zgra co jest.
Gdyby była karta SD było by wygodniej bo pojemność inna i zgrywanie szybsze, ale to chyba już nie na tym samym procku co goni OSD, eleresa, IMU ;-)
ODPOWIEDZ