MultiWii AIO v1.0 CRIUS ATmega2560

FC oparte na Arduino

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

Awatar użytkownika
StoQ
Posty: 1021
Rejestracja: sobota 14 maja 2011, 12:57
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: StoQ »

Kupując AIO CRIUS v2 pisać coś żeby wartość zmienili? Wysyłać rejestrowanym czy nie? :)
Madfly
Posty: 491
Rejestracja: piątek 08 cze 2012, 12:51
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: Madfly »

Gdzie można o tym poczytać?

Ja tam czekam na kompensację dryfu na GPSie przez akcelerometry i będziemy mieć MK za 1/10 ceny :)
Awatar użytkownika
Royce
Posty: 345
Rejestracja: poniedziałek 02 lip 2012, 09:48
Lokalizacja: Zielonka/Warszawa

Post autor: Royce »

Wie ktoś pod które piny podłaczyć buzer , ledy i dzielnik napięcia w AIO Pro v2.0 ?
Pinów 32 i 33 nie namierzyłem :-/ Są , przy złączu A0-A7, pady opisane 32 - 37 , ale nie jestem pewny czy to to .

Obrazek
Radek Piotrowski
Awatar użytkownika
shaggee
Posty: 2718
Rejestracja: piątek 03 lut 2012, 00:32
Lokalizacja: Poznań/Kalisz

Post autor: shaggee »

Pod te pady co napisałeś musisz się podlutować.
Awatar użytkownika
miś
Posty: 9242
Rejestracja: niedziela 07 lut 2010, 15:24
Lokalizacja: Bytom

Post autor: miś »

Dzielnik napięcia standardowo - pod A0 na złączu A0-A7.
A te pady 32-37 to są właśnie te wyjścia. W starych wersjach 32 i 33 były wyprowadzone na piny, tu są na padach.
Można by przedefiniować w sofcie tak aby do buzzera i ledów użyć którychś z A... np A6 i A7, wtedy nie trzeba by się podlutowywać do tych padów.

Edit: Lepiej A2 i A3, bo diabli wiedzą jak chińczyki zaprogramowały fuse bity i porty A4-A7 mogą być niedostępne (JTAG).
Pzdr. -----MIŚ-----
Awatar użytkownika
Zbigcz
Posty: 33
Rejestracja: piątek 27 lip 2012, 21:09
Lokalizacja: Siemianowice

Post autor: Zbigcz »

Polatałem trochę Easy Gliderem z AIO. Wrażenie trochę dziwne. Model jest stabilny aż za bardzo, tak jakbym włączył Dual Rate 30%.
Z tym sobie poradzę, a poza tym mam na przełączniku PASSTHRU.
Nie ruszałem przed lotami PID-ów i tu pierwsza wątpliwość. Latam mode 2 i w GUI jest zamieniony PITCH z ROLL. To znaczy ruszając drążkiem ROLL uruchamiam słupek PITCH(!?) i lotki. Który PID zmienić jak chcę poprawić reakcję lotek?

Zabawę z AIO zacząłem, bo interesuje mnie autopilot. I tu niestety kompletna klapa.
Po włączeniu Failsafe w GUI znikają wszystkie ustawienia, a pod AUX jest pusto.
Nie wczytują się nawet wartości domyślne PID-ów. Rewesy serw raz są puste, a raz jakieś inne. Przy próbie ustawienia rewersów serw raz uruchomił mi się silnik(!?).
Przy jednej z prób przypadkowo włączyłem DUALCOPTER i te same problemy.
Pozdrawiam, Zbyszek
Awatar użytkownika
miś
Posty: 9242
Rejestracja: niedziela 07 lut 2010, 15:24
Lokalizacja: Bytom

Post autor: miś »

Zbigcz pisze:Latam mode 2 i w GUI jest zamieniony PITCH z ROLL. To znaczy ruszając drążkiem ROLL uruchamiam słupek PITCH(!?) i lotki.
To jest błąd tej wersji GUI "MultiWiiConfSERVO". Ma zamienione OPISY przy słupkach RC. Słupek PITCH powinien być opisany jako ROLL i na odwrót. Uruchom "zwykłą" starszą wersje MultiwiiConfig która pokazuje dobrze i będziesz wiedział czy masz prawidłowo skonfigurowane kanały.
Co do ustawień w trybie samolotowym to nie pomogę, nie mam parapetu do testów.
Pzdr. -----MIŚ-----
Awatar użytkownika
Zbigcz
Posty: 33
Rejestracja: piątek 27 lip 2012, 21:09
Lokalizacja: Siemianowice

Post autor: Zbigcz »

miś pisze:Co do ustawień w trybie samolotowym to nie pomogę, nie mam parapetu do testów.
Program (GUI) wysypuje się na samolotowym Failsafe także bez podłączenie jakiegokolwiek "parapetu".
Zapominamy na jakiś czas o tej funkcjonalności, ale i tak dzięki za AIRPLANE!
Pozdrawiam, Zbyszek
Awatar użytkownika
miś
Posty: 9242
Rejestracja: niedziela 07 lut 2010, 15:24
Lokalizacja: Bytom

Post autor: miś »

Program (GUI) wysypuje się na samolotowym Failsafe także bez podłączenie jakiegokolwiek "parapetu".
Weekend przed nami, więc sprawdzę, choć "failsafe" dla parapetów nie było do końca oprogramowane... a tym bardziej testowane.
Pzdr. -----MIŚ-----
Awatar użytkownika
marceli
Posty: 1586
Rejestracja: środa 03 lut 2010, 12:44
Lokalizacja: Skierniewice

Post autor: marceli »

Nie wiem czy też spotkaliscie z takim problemem, iż konfigurując criusa z aplikacji multwii configurator na androida, poprzez blututka czasem kasuja sie ustawienia przyciskow - aux1: aux4 po prostu znikaja wszystkie zaznaczenia i dlatego np stabilizacja potem nie działa.

Ciekawe jest to, że ta sama aplikacja na tym samym phonie i tym samym blututku podłączonym do kfc32 działa bez problemu tzn nigdy te ustawienia się nie kasują.

Trudno powiedzieć czy to problem z aplikacja czy z softem multiwii no ale niestety jest on cały czas.
Awatar użytkownika
miś
Posty: 9242
Rejestracja: niedziela 07 lut 2010, 15:24
Lokalizacja: Bytom

Post autor: miś »

Tych aplikacji na androida było kilka, i fakt, była jedna taka co potrafiła pokaszanić ustawienia.
Zbigcz:
Ciekawe to co piszesz, bo nie mam takich objawów przy załączeniu failsafe. Fakt, znalazłem parę małych bugów w trybie autopilota samolotowego ale nie było niczego co by psuło komunikację z GUI.
Spróbuj zassać v2.19 : http://members.upcpoczta.pl/r.bialy6/MK ... 19_MIS.zip
Tu poprawiłem failsafe i nawigacje dla samolotów.
Ta wersja nic nowego nie wnosi dla copterów, więc nie ma sensu uaktualniać przy wielowirnikowcach
Zbigcz, w trybie samolotowym istotne jest ustawienie zakresu prędkości przelotowej dla autopilota. W pliku "GPS.ino" jest:

Kod: Zaznacz cały

    #define NAV_SPEED_MIN            600    // cm/sec    - FOR PLANE MODE
    #define NAV_SPEED_MAX            1500   // cm/sec 
NAV_SPEED_MAX to standardowa prędkość powrotu którą autopilot stara się utrzymać.
NAV_SPEED_MIN to minimalna prędkość do której autopilot będzie dążył przy zbliżaniu się do bazy. Przy tych ustawieniach autopilot zacznie zwalniać w odległości 75 metrów od bazy, i (niestety) jak przeleci nad bazą to znów zacznie przyspieszać w miarę oddalania się, ale będzie zakręcał więc powinno się to ustabilizować.
Przy włączeniu GPS_HOME (z aparatury) parapet powinien utrzymywać aktualną wysokość używając steru wysokości, i wracać do domu. Gaz w tym przypadku jest sterowany albo ręcznie, albo jeśli damy manetkę gazu na MAXIMUM to będzie kontrolowany automatycznie aby utrzymać zadaną prędkość lotu.
Przy failsafe uruchamia się powrót do domu na wysokości zadeklarowanej jako "#define RETURN_ALTITUDE" w config.h (domyślnie 20m, bo to optimum dla copterów), a gaz, czyli prędkość jest regulowana automatycznie. Po doleceniu nad bazę zacznie krążyć, aż do momentu rozładowania baterii poniżej poziomu krytycznego, po czym wyłącza silnik i dalej lata aż do... no to zależy :mrgreen:
Aha, po rozładowaniu baterii ster wysokości ustawia się na 0, więc już nie będzie dążył do utrzymywania wysokości powrotu.

Edit:
I jeszcze jedno, aby zwiekszyć czułość na drągi ustaw RATE dla pitch i roll na 0.60 albo i więcej.
Pzdr. -----MIŚ-----
Awatar użytkownika
Zbigcz
Posty: 33
Rejestracja: piątek 27 lip 2012, 21:09
Lokalizacja: Siemianowice

Post autor: Zbigcz »

Podoba mnie się coraz bardziej.
NAV_SPEED nie zauważyłem :oops: .

Dla jasności - jeżeli odbiornik podaje sygnał FAILSAFE, to dla samolotu:
1. włącza się tryb FAILSAFE
2a. jeżeli mamy GPS to model nawiguje do domu z odpowiednimi szybkościami
2b. jeżeli nie to ...?

Muszę coś wykombinować z tym śmiesznym failsafe w moim ASSAN-ie. Po utracie zasięgu ustawia serwa w położeniu jak po zasileniu.
Niektóre odbiorniki można programować przez USB i tam można wykorzystać np. kanał 8 (AUX 4) do włączania failsafe. Co do tych starszych to nie mam pomysłu.
Pozdrawiam, Zbyszek
Awatar użytkownika
miś
Posty: 9242
Rejestracja: niedziela 07 lut 2010, 15:24
Lokalizacja: Bytom

Post autor: miś »

2b - wyłącza silnik i szybuje prosto z włączoną stabilizacją i autopoziomowaniem aż do spotkania z matką ziemią.
Pzdr. -----MIŚ-----
Awatar użytkownika
Zbigcz
Posty: 33
Rejestracja: piątek 27 lip 2012, 21:09
Lokalizacja: Siemianowice

Post autor: Zbigcz »

Są co najmniej dwa bezpieczniejsze rozwiązania.
2b.1 Krążenia do utraty prądu.
2b.2 Najbezpieczniejsze - korkociąg przy pustej baterii. Nie lubię.

Korkociąg jest prosty w realizacji, a krążenie przy czynnym kompasie chyba też do zrobienia.
Pozdrawiam, Zbyszek
Awatar użytkownika
miś
Posty: 9242
Rejestracja: niedziela 07 lut 2010, 15:24
Lokalizacja: Bytom

Post autor: miś »

szybuje prosto z włączoną stabilizacją i autopoziomowaniem
Miałem na myśli że będzie krążyć, albo kręcić ósemki (w zależności od eli :-) ), bo stabilizacja cały czas będzie mu kazała wrócić nad punkt startu, więc jak go minie, to zawróci, przeleci, znów zawróci itd. W kolejnym wcieleniu softu zrobiłem tak że jak pakiet zdechły, to oprócz wyłączenia motoru ustawia ster wysokości na zero nie starając się utrzymać zadanej wysokości, bo bez silnika szybko skończyło by się to przeciągnięciem, a tak, dobrze wyważony model ma szanse nawet na wylądowanie.
A kompas dalej jest nie potrzebny, choć w tym ostatnim wcieleniu zrobiłem tak, że go nie wyłączam zupełnie, ale jeśli jest wyłączony BOX'em, to do nawigacji używa się GPS'a, jeśli załączony, to MAG'a. Przy failsafe używany jest zawsze GPS.
Pzdr. -----MIŚ-----
ODPOWIEDZ