DJI S1000

FC - wykorzystujące sprzęt firmy DJI

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

Awatar użytkownika
elektrex
Posty: 208
Rejestracja: piątek 11 sty 2013, 00:14
Lokalizacja: WLKP

Post autor: elektrex »

kwinto pisze:Czy może ktoś mnie oświecić czemu ramiona są w pozycji 10-15°?
i nikt nie stosuje tego w np. w quadach? ponieważ? :-?
Konkretnie 8° w górę i przekręcone w osi ramiona o 3°. W samolotach to się nazywa wykłon i skłon silnika. Wystarczy wygoogleować ;-)
DJI wie co robi, a ci co nie stosują może nie chcą, a może nie wiedzą :-P
Pozdrawiam
Sławek
Awatar użytkownika
kwinto
Posty: 304
Rejestracja: środa 27 lis 2013, 04:16
Lokalizacja: Toronto GTA

Post autor: kwinto »

A wiec poprawiamy stabilność ale nie tracimy na czasie lotu I udzwigu?(Chodzi mi tylko o koptery)Elektrex tak zgadza sie Google pomogło ale pierwszy raz slyszalem o sklonach I wyklonach :shock:
Dzieki
Pozytywnie Zakręcony :)
Awatar użytkownika
ECO400
Posty: 5743
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 13:53
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: ECO400 »

Po zmianie ustawień zasilania i lekkiej korekcie pidów udało mi się uzyskać 12,5-13,5min lotu na pakietach 10.000mah
Lot dynamiczny (więcej pościgów za obiektem niż zawisów) i po nim do pakietu wchodzi równo 9000mAh
Awatar użytkownika
pawkozo
Posty: 42
Rejestracja: piątek 27 gru 2013, 21:50
Lokalizacja: Świętochłowice

Post autor: pawkozo »

W gps, atti czy manual?
Awatar użytkownika
ECO400
Posty: 5743
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 13:53
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: ECO400 »

gps
IvanM
Posty: 1566
Rejestracja: wtorek 25 wrz 2012, 19:25
Lokalizacja: Podkarpackie

Post autor: IvanM »

ECO400 pisze:.... i po nim do pakietu wchodzi równo 9000mAh
Z nowymi dobrymi pakietami pewnie tak się da, ale to latasz na samych oparach "z baku paliwa". Pakiety pożyją dłużej, jeżeli trochę odpuścisz i zostawisz w nich po locie 20 - 25%.
13,5min i 9000mAh oznacza średni prąd poniżej 40A. Przy 6S daje nam to średnio niecałe 900 Wattów mocy. Tymczasem dji zapodaje do samego zawisu przy 9,5kg potrzebną moc 1500W. Nawet jeżeli jest twój sprzęt sporo lżejszy, wydają mi się takie czasy przy dynamicznym lotach trochę za optymistyczne.
Awatar użytkownika
ECO400
Posty: 5743
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 13:53
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: ECO400 »

mój zestaw jest sporo lżejszy bo mam gh3 a nie 5d, baterie 10Ah a nie 15-20Ah
do baterii wchodzi 9000mAh ale weźmy pod uwagę też straty na ładowarce, co w rzeczywistość da nam wynik około 8500mah w pakiecie.

waga do lotu bez aparatu i akumulatorów wynosi 5.850
Kosmo!
Posty: 375
Rejestracja: wtorek 23 lis 2010, 19:41
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Kosmo! »

Strasznie naciągasz te czasy Eco, pakiety za długo nie pożyją przy rozładowaniu poniżej 3,75V na cele.
Przecież nie czas jest priorytetem w tego typu lotach, tylko dobre stabilne ujęcie. Niech i lata 5 minut ale daje pożądany efekt w postaci dobrego materiału. Nie ma co się tak na czasie skupiać i jak powiedział Ivan latać na oparach, bo to nic dobrego nie wnosi.
Artgraf1981
Posty: 491
Rejestracja: piątek 10 sty 2014, 11:46
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Artgraf1981 »

Czegoś tu nie rozumiem. Moja hexa przy 3,75V na celę zużyła z pakietu 8000 niecałe 3300mah (tylko tyle nabiło z powrotem). Jak ustawiłem alarm na 3,5V to weszło 5800mah więc i tak jast jeszcze zapas. Kosmo!, to wg Ciebie powinienem latać 3 - 4 min bo po tylu przy gwałtownym obniżaniu jak dam w palnik żeby wyhamować koptera to już się alarm potrafił załączyć. A tak mam spokojnie 12min lotu i czas na lądowanie.
Jakoś nie wydaje mi się żeby ECO400, takim sprzętem tak ryzykował. A w przypadku octo to i pobór prądu nie jest taki wielki żeby zabić pakiety w locie.
Kosmo!
Posty: 375
Rejestracja: wtorek 23 lis 2010, 19:41
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Kosmo! »

Chodzi o napięcie na celach PO wylądowaniu i wyłączeniu silników. To że w locie masz piki i napięcie pod obciążeniem spada poniżej tej wartości świadczy o tym, że albo pakiety mają za małą wydajność prądową, lub są już wyeksploatowane, lub...
Ważne jest napięcie na celach po zakończonym locie. Nie schodząc poniżej 3.70 - 3.75 zapewniasz im dłuższy żywot.
IvanM
Posty: 1566
Rejestracja: wtorek 25 wrz 2012, 19:25
Lokalizacja: Podkarpackie

Post autor: IvanM »

ECO400 pisze:do baterii wchodzi 9000mAh ale weźmy pod uwagę też straty na ładowarce, co w rzeczywistość da nam wynik około 8500mah w pakiecie.
A co to za ładowarkę używasz, że pokazuje ci ile władowała razem z własnymi stratami?
Niezależnie od niej - 8500mAh oznacza jeszcze mniejsze prądy za lotu. Średnio 37,6 A albo 846 Watt. Jakoś trudno mi wyobrazić sobie, że z S1000 a GH3 wystarcza to do dynamicznego lotu.
S1000 z silnikami wychodzi powyżej 5kg. Zenmuse 1,22kg. GH3 0,7kg. Baterie powyżej 1,5kg. I mamy 8,5kg czy chcemy, czy nie.
Ja mam sprzęt na pewno mniejszy i lżejszy a czujnik prądu telemetrii pokazuje w zawisie 42A. Jak dodam gaz - szybko robi się 70 - 80A.
Awatar użytkownika
ECO400
Posty: 5743
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 13:53
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: ECO400 »

Każdy ma inne potrzeby. Lecąc nad 300m przepaścią czy nad morzem 5min mi nie wystarcza. Poza tym pakiety jestem w stanie wrzucić w koszty eksploatacji urządzenia i je wymienić za jakiś czas. Po locie na locie mam 3.72V i według mnie jest to odpowiednie napięcie.

jedno z nagrań treningowych, w których moja dziewczyna uczy się operować gimbalem.
http://www.youtube.com/watch?v=I1c0OHeA ... e=youtu.be
Artgraf1981
Posty: 491
Rejestracja: piątek 10 sty 2014, 11:46
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Artgraf1981 »

Kosmo!, aaa sorry to w takim razie mam 3,73 (czyli ok) ale to zaraz po wylądowaniu. A to nie trzeba poczekać ileś tam czasu, bo tyle miałem dokładnie po zatrzymaniu silników tuż przed odłączeniem wtyczki w kopterze.

I pytanie do ECO400, na tym filmie ruch gimbala jest jakiś taki strasznie mechaniczny. Nie da się ustawić bardziej płynnego przejścia od zatrzymania do ruchu. Nie wiem jakiś expo w apce sterującej albo kwestia regulacji w gimbalu. Bo narazie to ładniejsze przejścia daje obrót koptera niż gimbala.
Awatar użytkownika
ECO400
Posty: 5743
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 13:53
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: ECO400 »

Artgraf1981 pisze:I pytanie do ECO400, na tym filmie ruch gimbala jest jakiś taki strasznie mechaniczny. Nie da się ustawić bardziej płynnego przejścia od zatrzymania do ruchu. Nie wiem jakiś expo w apce sterującej albo kwestia regulacji w gimbalu. Bo narazie to ładniejsze przejścia daje obrót koptera niż gimbala.
z15 nie ma możliwości ustawienia zmiękczenia (ramping) i to jest bardzo duży minus :->
na RCG trąbią o tym od ponad roku, dji jednak nie zrobił nic aby to poprawić, a zapewne da się to zrobić w oprogramowaniu. Expo nic nie pomaga bo ramping i expo to zupełnie coś innego.
Na tym filmie nigdzie nie było włączonej funkcji yaw follow mode.
Trzeba po prostu wyćwiczyć sobie odruch powolnego wracania drążkiem do neutrum co dla laika jest problematyczne.

http://www.rcgroups.com/forums/showthre ... 9&page=291
Artgraf1981
Posty: 491
Rejestracja: piątek 10 sty 2014, 11:46
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Artgraf1981 »

Kurde w sumie to ze strony DJI przy takiej cenie to kpina. Własnie pierwsze folow które widziałem na Alexmosie zrobiło na mnie wielkie wrażenie bo przypominało kręcenie dobra głowicą (ja to nazywałem olejową) przy kamerach wideo. Bo zawsze tak fajnie reagowała na zmiany ruchu. Za to widze że sam kopter bardzo płynnie zmienia kierunki.
ODPOWIEDZ