problem z navi mk
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
problem z navi mk
Panowie, jest problem z navi i kontrolerem mk by miś. Mianowicie model po załączeniu PH krąży sobie w kółko . Przy przełączeniu navi na CH model do domu wraca slalomem. Macie jakiś pomysł czym to może być spowodowane?
Ostatnio zmieniony środa 19 wrz 2012, 16:57 przez ECO400, łącznie zmieniany 1 raz.
U mnie bylo (i wciaz jest) tez wszystko ponizej fc. Zrob prosty test, podlacz koptera pod mktoola, zabezpiecz czyms zeby nie odlecial, upewnij sie ze w smigla nic nie wleci, i dodawaj gazu obserwujac wskazania magneto w mktoolu. Jesli sie zmieniaja to masz przyczyne.
Jak sobie poradzilem ? Na razie prowizorycznie bo szkoda mi bylo rozkladac koptera w srodku sezonu. Podnioslem fc + navi wysoko nad plyte dystrybucyjna i cale zasilanie dodajac plastikowych dystansow. Musialem podniesc naprawde wysoko - okolo 5 cm zeby w koncu uspokoic magnetometr. Podzialalo, ale wyglada tak sobie, no i nie ma takich wysokich kopulek W zimie czekaja mnie spore przerobki.
Jak sobie poradzilem ? Na razie prowizorycznie bo szkoda mi bylo rozkladac koptera w srodku sezonu. Podnioslem fc + navi wysoko nad plyte dystrybucyjna i cale zasilanie dodajac plastikowych dystansow. Musialem podniesc naprawde wysoko - okolo 5 cm zeby w koncu uspokoic magnetometr. Podzialalo, ale wyglada tak sobie, no i nie ma takich wysokich kopulek W zimie czekaja mnie spore przerobki.
FPV - Your world from my perspective :)
Jest jeszcze parametr magnetic field czy jakos tak okreslajacy "sile" wykrytego pola magnetycznego ziemi, a to tez sie moze zmieniac. Jesli zmiana jest wyzsza niz 20% w stosunku do wartosci zapisanej podczas kalibracji (o ile dobrze pamietam) to kopter tez wariuje, nie pozwoli uzbroic silnikow przy starcie albo jesli wystapi to w czasie lotu to zaczyna sypac bledami w logach. Tez to przerobilem
Tak ze magneto w MK w zasadzie dziala nie na jednym a na dwoch parametrach, i kazdy z nich moze powodowac problemy.
Compass Heading z tego co pamietam przyjmuje wartosci nie w procentach a w stopniach od 0 do 359, jak w zwyklym kompasie. Jesli wskazanie zmienia sie o 100 stopni przy 40% to jest to zmiana bardzo bardzo duza, w sumie szacun ze wogole jest w stanie jakos dotrzec do bazy Czeka Cie to co mnie i innych - albo podniesienie FC, albo (co lepsze moim zdaniem) konkretne przerobki.
Grzesiek
Tak ze magneto w MK w zasadzie dziala nie na jednym a na dwoch parametrach, i kazdy z nich moze powodowac problemy.
Compass Heading z tego co pamietam przyjmuje wartosci nie w procentach a w stopniach od 0 do 359, jak w zwyklym kompasie. Jesli wskazanie zmienia sie o 100 stopni przy 40% to jest to zmiana bardzo bardzo duza, w sumie szacun ze wogole jest w stanie jakos dotrzec do bazy Czeka Cie to co mnie i innych - albo podniesienie FC, albo (co lepsze moim zdaniem) konkretne przerobki.
Grzesiek
FPV - Your world from my perspective :)
Darek mi o tym wspominał. Ze 100 zmniejszyłem na 75 ale nic nie pomogłoclaw pisze:twoj problem związany jest z czułością nawigacji zmniejsz ją
Mi problem zniknął przy GPS_Gain=60
sigreg, dałem płytke laminatową tuż pod navi i do niej przylutowałem ekran. Teraz przy 40% mocy Compass Heading nie podskoczył więcej jak 115 (przy starcie było 96). Później sprawdzę to na polu i zobaczymy czy pomogło.