SimplePatch by ja ! :)

monitory, nagrywarki, itp

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

Awatar użytkownika
sigreg
Posty: 1008
Rejestracja: piątek 12 mar 2010, 14:54
Lokalizacja: Zabrze

SimplePatch by ja ! :)

Post autor: sigreg »

Hellol

Postanowilem w koncu otworzyc puszke pandory, i siegnac w magiczna otchlan anten i wysokich czestotliwosci. Ksiazki, materialy w internecie, oprogramowanie symulacyjne ktore sciagnalem "do celow testowych" (niekomercyjnych a jedynie edukacyjnych, wiec mam nadzieje ze moj grzech nie jest ciezki) - w koncu pozbylem sie z nich grubej warstwy kurzu.
Az w koncu nadejszla wiekopomna chwila :-) Poczulem sie na silach aby stworzyc samodzielnie swoja pierwsza prosta antene.

Oto:

SimplePatch


Wersja (juz) 3, poprawiona i urealniona, a przy tym pierwsza ktora doczekala sie rzeczywistego prototypu i testowana jest w realu.

Disclaimer: Jestem jedynie amatorem zaczynajacym swoja przygode z antenami. Jest to moja pierwsza antena i niemal z pewnoscia nie jest wolna od wad czy niedociagniec.

Idea projektu anteny bylo stworzenie czegos dla totalnego amatora (jak ja), ktory nie chce sie doktoryzowac przy budowie mozliwej prostej anteny, nie ma dostepu do zaawansowanych narzedzi i materialow, a chce zbudowac cos sam, latwo, tanio, i zeby dzialalo lepiej niz bacik. Tak narodzila sie idea anteny SimplePatch, ktora staralem sie zaprojektowac jako jeszcze prostsza niz "goof proof patch" z rc-cam.

Co poprawilem wzgl. Goof Proof:
- brak scietych rogow - kilka operacja do wykonania mniej, a pozatym nie chcemy tu zadnych polaryzacji kolowych :)
- element aktywny i pasywny sa kwadratami umieszczonymi centrycznie wzgledem siebie
- zasymulowane drewniane klocki dystansowe - antena jest obliczona na ich obecnosc miedzy elementem aktywnym i pasywny
- przewod antenowy sygnalowy lutowany do dolnej krawedzi promiennika, otwor trzeba wiercic tylko w reflektorze.