MWC na STM32 - czyli afroflight32 dla "białasów" ;
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
Re: MWC na STM32 - czyli afroflight32 dla "białasów" ;
Na INAV 1.6.0 i 1.6.1 oraz 1.4.1 nie mogę załączyć PWM. Kolega wcześniej miał podobny problem, lecz zmiana wersji nie poskutkowała. Czy ktoś jeszcze miał podobny problem?
Jeszcze latają:
Pioneer 1400 + Frsky + Turnigy 9x + 5.8 GHz + APM
Mavic pro
Quad kfc32
Pioneer 1400 + Frsky + Turnigy 9x + 5.8 GHz + APM
Mavic pro
Quad kfc32
Re: MWC na STM32 - czyli afroflight32 dla "białasów" ;
W wersji 1.7.0 wreszcie zaczął odbierać sygnały z nadajnika.marbalon pisze:Tutaj jest wersja 1.7.0 w której poprawiłem odbiorniki PWM. Jeszcze mocno nie przetestowana ta 1.7 ale powinno być ok
Re: MWC na STM32 - czyli afroflight32 dla "białasów" ;
Czy logi będą działały w iNAV? W KFC32 wszystko się logowało, a tutaj nie wykrywa mi pamięci. Poza tym wszystko działa.
-
- Posty: 505
- Rejestracja: wtorek 27 kwie 2010, 13:40
- Lokalizacja: Kraków
Re: MWC na STM32 - czyli afroflight32 dla "białasów" ;
Logi działają, ale na razie nie nadpisują się na stare. Więc jeżeli zależy Ci na logu z danego lotu należy pamiętać aby przed lotem wykasować stare logi :)
Re: MWC na STM32 - czyli afroflight32 dla "białasów" ;
A jak je zgrać jeśli iNav configurator nie widzi pamięci logów? (może coś robię źle).
-
- Posty: 505
- Rejestracja: wtorek 27 kwie 2010, 13:40
- Lokalizacja: Kraków
Re: MWC na STM32 - czyli afroflight32 dla "białasów" ;
W konfiguratorze musisz zaznaczyć żeby logował :) i będzie
Re: MWC na STM32 - czyli afroflight32 dla "białasów" ;
Mam zaznaczone, ale w zakładce Blackbox nie pozwala zgrać.
-
- Posty: 505
- Rejestracja: wtorek 27 kwie 2010, 13:40
- Lokalizacja: Kraków
Re: MWC na STM32 - czyli afroflight32 dla "białasów" ;
Jak w BB configuratorze ustawiłeś mnożnik 1/2 to klikłeś save&reboot?
Re: MWC na STM32 - czyli afroflight32 dla "białasów" ;
Tak. Zresztą to co jest w zrzucie ekranu to już dawno ustawiłem i to jest odczytane. Płytkę KFC32 mam w wersji v2.
-
- Posty: 505
- Rejestracja: wtorek 27 kwie 2010, 13:40
- Lokalizacja: Kraków
Re: MWC na STM32 - czyli afroflight32 dla "białasów" ;
A ja mam KFC32FTB i KFC32F3 i tam jest wbudowana kość SPI, w KFC 32 jest? pytam bo nie wiem:)
Re: MWC na STM32 - czyli afroflight32 dla "białasów" ;
25DF321, od spodu płytki OSD (kanapki do KFC32)
Re: MWC na STM32 - czyli afroflight32 dla "białasów" ;
Tak, w sumie używałem wszystkich możliwych presetów - defaultowego, dla 10", dla 12", ale zmiany były niewielkie .marbalon pisze:Można by spróbować autotune... ale wolne bujanie to sugeruje coś na parametr I... dawałeś predefiniowane pidy dla 450-tki ?
A autotune w INAV jest dostępne dla multirotorów? Jak patrzyłem to było chyba tylko dla skrzydełek, za to w cleanflight jest zdaje się dla MR.
Re: MWC na STM32 - czyli afroflight32 dla "białasów" ;
legwan INAV --- PH + Alt Hold KFC32v1
Teraz trzyma wysokosc Super
INAV -- RTH/Landing KFC32v1
wylądował 0.5m od miejsca startu
GZ Marcin za INAV
Teraz trzyma wysokosc Super
INAV -- RTH/Landing KFC32v1
wylądował 0.5m od miejsca startu
GZ Marcin za INAV
Re: MWC na STM32 - czyli afroflight32 dla "białasów" ;
A już miałem Ci pidy z legwana wklejać.
Tak czy siak w pierwszym poście wersja 1.7.1 gotowa do zabawy. A tym czasem ja zakładam nowy wątek o KFC32 + INAV a tam trochę więcej informacji o nowej płytce Bo w tym wątku zostawimy dywagację i rozmowy o starym sofcie a tam skupimy się na radach tylko dla iNav.
http://4drones.pl/?38,pl_kfc32f3_inav-promocja!
Edit. Nowy watek o iNav tutaj:
http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?f=38&t=41144
Tak czy siak w pierwszym poście wersja 1.7.1 gotowa do zabawy. A tym czasem ja zakładam nowy wątek o KFC32 + INAV a tam trochę więcej informacji o nowej płytce Bo w tym wątku zostawimy dywagację i rozmowy o starym sofcie a tam skupimy się na radach tylko dla iNav.
http://4drones.pl/?38,pl_kfc32f3_inav-promocja!
Edit. Nowy watek o iNav tutaj:
http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?f=38&t=41144
- Załączniki
-
- KFC32F3_inav_top.jpg (69.92 KiB) Przejrzano 11018 razy
Re: MWC na STM32 - czyli afroflight32 dla "białasów" ;
Cześć, mam firmware w wersji 71 i mam pytanie dot. procedury failsafe, a dokładnie do znaczenia dźwięków buzzera.
Przeglądałem wątek i wiki i nie mogę znaleźć odpowiedzi. Nie wiem czy wiki (http://kfc32.direk.info/index.php?title ... %2B_kompas) jest aktualne bo opis jest tam ten sam co w instrukcji z 2013 roku, a wersji powstało wiele od tego czasu.
Chcę zrozumieć co znaczą dźwięki buzzera by zrozumieć czemu mój quad nie wrócił do mnie trzymając wysokość tylko opadł w zboże
Mam v71, GPS, barometr, kompas i w momencie zdarzenia miałem parametry:
failsafe_delay=10
failsafe_off_delay=200
failsafe_throttle=1450
failsafe_detect_treshold=990
failsafe_keep_ph_below_5m=1
failsafe_rth_altitude=20
failsafe_max_rth_time=300
Odbiornik podaje 975 gdy straci sygnał więc FAILSAFE się ładnie włącza.
Było tak:
Leciałem nisko nad zbożem, wysokość ok. 10m, na włączonym BARO i HEAD LOCK. Gdy doleciałem do celu włączyłem GPS HOME, quad zawrócił i zaczął wracać. Ja "odprężony" opuściłem aparaturę poniżej zboża co spowodowało utratę sygnału, straciłem obraz FPV i quad zaliczył "miękkie lądowanie". Analizując film z kamery po odnalezieniu modelu widzę takie zachowanie:
1. Quad leci na włączonym GPS HOME
2. Buzzer robi "pik" i quad zaczyna opadać (pewnie włączył się FAILSAFE ale czemu opada?)
3. Po ok. 4,5 sekundy buzzer robi "pik" i chyba lekko zwiększa obroty ale quad i tak za chwilę wpada w zboże, śmigła stają ale wciąż robią "tyk tyk tyk" czyli powinny pracować.
4. Po kolejnych 5 sekundach buzzer robi "pik pik"
5. Po kolejnych 20 sekundach buzzer robi "pik pik pik" i chyba chciałby zmniejszyć obroty silników bo "tyk tyk tyk" zwalnia.
Po fakcie sprawdziłem jakie powinno być "failsafe_throttle" dla zawisu w moim quadzie i wyszło 1565 czyli w trakcie zdarzenia było ustawione za niskie ale przecież mam barometr, który dobrze działa bo latając na włączonym BARO model bardzo sprawnie trzyma wysokość.
Jak to jest z tymi "pikami" buzzera?
Jak dokładnie wygląda algorytm failsafe z barometrem + GPS + kompas i jakie jest wtedy znaczenie parametru failsafe_throttle?
Jeśli to wszystko jest gdzieś opisane to przepraszam za zaśmiecanie forum i proszę tylko o link to sobie przeczytam
Z góry dzięki za odpowiedź.
Przeglądałem wątek i wiki i nie mogę znaleźć odpowiedzi. Nie wiem czy wiki (http://kfc32.direk.info/index.php?title ... %2B_kompas) jest aktualne bo opis jest tam ten sam co w instrukcji z 2013 roku, a wersji powstało wiele od tego czasu.
Chcę zrozumieć co znaczą dźwięki buzzera by zrozumieć czemu mój quad nie wrócił do mnie trzymając wysokość tylko opadł w zboże
Mam v71, GPS, barometr, kompas i w momencie zdarzenia miałem parametry:
failsafe_delay=10
failsafe_off_delay=200
failsafe_throttle=1450
failsafe_detect_treshold=990
failsafe_keep_ph_below_5m=1
failsafe_rth_altitude=20
failsafe_max_rth_time=300
Odbiornik podaje 975 gdy straci sygnał więc FAILSAFE się ładnie włącza.
Było tak:
Leciałem nisko nad zbożem, wysokość ok. 10m, na włączonym BARO i HEAD LOCK. Gdy doleciałem do celu włączyłem GPS HOME, quad zawrócił i zaczął wracać. Ja "odprężony" opuściłem aparaturę poniżej zboża co spowodowało utratę sygnału, straciłem obraz FPV i quad zaliczył "miękkie lądowanie". Analizując film z kamery po odnalezieniu modelu widzę takie zachowanie:
1. Quad leci na włączonym GPS HOME
2. Buzzer robi "pik" i quad zaczyna opadać (pewnie włączył się FAILSAFE ale czemu opada?)
3. Po ok. 4,5 sekundy buzzer robi "pik" i chyba lekko zwiększa obroty ale quad i tak za chwilę wpada w zboże, śmigła stają ale wciąż robią "tyk tyk tyk" czyli powinny pracować.
4. Po kolejnych 5 sekundach buzzer robi "pik pik"
5. Po kolejnych 20 sekundach buzzer robi "pik pik pik" i chyba chciałby zmniejszyć obroty silników bo "tyk tyk tyk" zwalnia.
Po fakcie sprawdziłem jakie powinno być "failsafe_throttle" dla zawisu w moim quadzie i wyszło 1565 czyli w trakcie zdarzenia było ustawione za niskie ale przecież mam barometr, który dobrze działa bo latając na włączonym BARO model bardzo sprawnie trzyma wysokość.
Jak to jest z tymi "pikami" buzzera?
Jak dokładnie wygląda algorytm failsafe z barometrem + GPS + kompas i jakie jest wtedy znaczenie parametru failsafe_throttle?
Jeśli to wszystko jest gdzieś opisane to przepraszam za zaśmiecanie forum i proszę tylko o link to sobie przeczytam
Z góry dzięki za odpowiedź.