Strona 5 z 9

: sobota 16 cze 2012, 00:45
autor: Tytan
Chciałbym dodac do tematu taką napewno dla wiekszosci znaną rzecz, a mianowicie skroty takie jak EPP, EPO i inne ktorych nie pamietam. Chciałbym aby ktos wytlumaczyl te skroty.

: sobota 16 cze 2012, 09:07
autor: Marcin15

: czwartek 19 lip 2012, 09:23
autor: kazikfer
to ja poprosze o lopatologiczne wytlumaczenie pojecia:
dBi

: czwartek 19 lip 2012, 10:39
autor: Rurek
kazikfer pisze:to ja poprosze o lopatologiczne wytlumaczenie pojecia:
dBi
Łopatologicznie?
Obrazek

A poważnie - internet nie gryzie, znowu masz awarię myszki...wiki

: czwartek 19 lip 2012, 10:40
autor: jedrus

: czwartek 19 lip 2012, 10:42
autor: jelcyn
Rurek :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

: czwartek 16 sie 2012, 11:15
autor: berkut
A ja znalazłem na jednym z forum ciekawe opracowanie LINK Jeśli było to proszę wykasować.

: czwartek 16 sie 2012, 12:49
autor: bartwaw
Było było, ale warto propagować. Piotr bardzo fajnie to opracował.
Jak by każdy przeczytał to by nie było pytań dotyczących podstaw.

: piątek 22 mar 2013, 03:45
autor: testh
a Kv ? ktos mi wytłumaczy? :oops: mam zrozumiec ze tym wiekszy np 1500kv tym lepszy? niz 500kv?

: piątek 22 mar 2013, 07:58
autor: Verid
Nie lepszy. Inny. KV to ilość obrotów silnika na wolt. Mówiąc ogólnie, silniki o niskim KV wymagają większych śmigieł i dają większy ciąg ale mniejszą prędkość. Dlatego do motoszybowców i podobnych wchodzą często silniki w okolicach 1000KV a do kopterów (gdzie ciąg jest najważniejszy) i niżej. Wysokie KV odwrotnie - małe śmigła, relatywnie mniejszy ciąg ale za to większa prędkość. Silniki o bardzo wysokim KV są stosowane do napędu turbinek EDF.
Jak dobrać śmigło do silnika? Jest kilka metod - 1)przeczytać specyfikację silnika. Powinny być wyszczególnione zalecane śmigła. Nie jest to najlepsza metoda bo producent, szczególnie skośnooki, lubi koloryzować. 2)Posłużyć się programem typu MotoCalc lub pokrewnym. Tu już lepiej bo dane poszczególnych silników są z reguły wprowadzane na podstawie rzeczywistych pomiarów. 3)Kupić sobie prądomiarkę, obrotomierz modelarski i zbudować własną hamownię. Wymaga to nakładu czasu i finansów ale pozwala dobrać zespół napędowy idealnie do własnych potrzeb.

Telemetria

: niedziela 24 mar 2013, 18:55
autor: jazzthing
a mógł by ktoś się odnieść do pojecia - telemetria , widze ze są moduły rx/tx z telemetria i bez ? jak to ma sie do swiata rc?

: niedziela 24 mar 2013, 19:02
autor: Artu
Telemetria umożliwia przesyłanie z modelu danych takich jak temperatura, napięcie, pobierany prąd, zużyta energia... do modułu odbiorczego "na ziemi"
Mogą być te dane "obrazowane" dźwiękiem (alarmy), lub wyświetlane na wyświetlaczu aparatury, lub osobnym.

: poniedziałek 25 mar 2013, 22:58
autor: Gmeracz
Artuuuu... Ja cię bardzo proszę... Bo oplułem monitor :lol:
Dźwięki mogą tylko sygnalizować, a wyświetlacz obrazować (i tu mi zabrakło ikonki Obrazek albo jeszcze lepiej Obrazek)
He he...

: poniedziałek 25 mar 2013, 22:59
autor: Artu
A Zauważyłeś cudzysłów Obrazek :mrgreen:

: sobota 27 kwie 2013, 09:40
autor: marcin.gala
Coś w stylu :.

Słyszysz jak śmierdzi. :lol: