SŁOWNIK FPV
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
Najszybciej jak się daBQB pisze:Proszę o wyjaśnienie skrótu PID
Proportional
Integral
Derivative
czyli po polsku PCP/r
Inaczej niż na wesoło nie będę odpowiadał na pytania na które odpowiedź jest wprost w przyklejonym temacie. Nie po to ludzie na forum (jak widać o PIDach akurat na mnie trafiło) poświęcają swój czas aby porządkować pewne tematy i wiedzę a potem przychodzi taki kolega i pyta mimo że jest podane na tacy
infekcja FPV postępuje w zastraszającym tempie...
Rurku, bez stresu, szukałem przez forumową szukajkę słowa PID, znalazło 140 wyników, wyświetliłem sobie je jako posty i czytałem, po przeczytaniu wszystkich, nie było informacji o temacie, który podałeś. Ale skąd ja głupi miałem wiedzieć, że ktoś, aby ułatwić szukanie słowa PID wpisał je jako P.I.D. gdybyś w tekście umieścił choć raz słowo PID, to bym zapewne do tego dotarł. Skąd miałbym się domyśleć, że oddziela się to kropkami, ba nawet wpisanie w szukajkę p.i.d ani p.i.d. w chwili obecnej jak w wyszukiwarkę wpisze się słowo p*i*d* to znajduje 450 wyników, gdzie na jednej z początkowych pozycji jest Twoja wypowiedź. Także dziękuję. Tego opisu szukałem w dziale początkujących, bo przecież tam powinienem szukać, a nie, że to jest tam, w multikopterach. Skąd jako początkujący miałbym przypuszczać, że to tam akurat jest? A czemu akurat nie w samolotach czy pojazdach? Bez stresu i dziękuję
Bardzo prosiłbym o wyjaśnienie skrótu C przy bateriach (najczęściej w ten sposób jest przedstawiane constant discharge: 20C). Poczytałem troche o tym w internecie i wiem, że jest to związane z maksymalną mocą jaką może dać bateria ale nie mogłem znaleźć czy bateria, która ma ,,za wysokie" C może zepsuć elektronikę?
Latam więc jestem.
----------------------
Bixler 1.1
BadCat
----------------------
Bixler 1.1
BadCat
Oczywiście tego tematu nie chciało Ci się przeczytać? Są tutaj ze trzy posty o lipo.jwminecraftpl pisze:Bardzo prosiłbym o wyjaśnienie skrótu C przy bateriach (najczęściej w ten sposób jest przedstawiane constant discharge: 20C). Poczytałem troche o tym w internecie i wiem, że jest to związane z maksymalną mocą jaką może dać bateria ale nie mogłem znaleźć czy bateria, która ma ,,za wysokie" C może zepsuć elektronikę?
Bateria która ma za wysokie C nie może zepsuć elektroniki .
C jest to wydajność pakietu.
Żeby obliczyć ile możesz maksymalnie pobrać prądu z pakietów to mnożysz to C*pojemność pakietu np:
Pojemność pakietu 5000mAh
C=20
więc
5Ah*20C=100A
drugi przykład
Pojemność pakietu 2200mAh
C=30
2,2Ah * 30C=66A
Oczywiście wartość C w chińskich pakiecikach jest zazwyczaj zawyżona więc należy brać pakiety na wyrost .
Przykładowo jeśli masz baterię o pojemności 2200mAh a copter maksymalnie pociągnie Ci 40A to warto wybrać baterię której wartość C wynosi 30C .
C jest to wydajność pakietu.
Żeby obliczyć ile możesz maksymalnie pobrać prądu z pakietów to mnożysz to C*pojemność pakietu np:
Pojemność pakietu 5000mAh
C=20
więc
5Ah*20C=100A
drugi przykład
Pojemność pakietu 2200mAh
C=30
2,2Ah * 30C=66A
Oczywiście wartość C w chińskich pakiecikach jest zazwyczaj zawyżona więc należy brać pakiety na wyrost .
Przykładowo jeśli masz baterię o pojemności 2200mAh a copter maksymalnie pociągnie Ci 40A to warto wybrać baterię której wartość C wynosi 30C .
Chciałem jeszcze bardziej dogłębne infoskazi pisze:Oczywiście tego tematu nie chciało Ci się przeczytać? Są tutaj ze trzy posty o lipo.jwminecraftpl pisze:Bardzo prosiłbym o wyjaśnienie skrótu C przy bateriach (najczęściej w ten sposób jest przedstawiane constant discharge: 20C). Poczytałem troche o tym w internecie i wiem, że jest to związane z maksymalną mocą jaką może dać bateria ale nie mogłem znaleźć czy bateria, która ma ,,za wysokie" C może zepsuć elektronikę?
Latam więc jestem.
----------------------
Bixler 1.1
BadCat
----------------------
Bixler 1.1
BadCat
Właśnie takiej odpowiedzi oczekiwałem, bez zbędnych info i łatwa dla nowicjusza, dzięki.toretto1995 pisze:Bateria która ma za wysokie C nie może zepsuć elektroniki .
C jest to wydajność pakietu.
Żeby obliczyć ile możesz maksymalnie pobrać prądu z pakietów to mnożysz to C*pojemność pakietu np:
Pojemność pakietu 5000mAh
C=20
więc
5Ah*20C=100A
drugi przykład
Pojemność pakietu 2200mAh
C=30
2,2Ah * 30C=66A
Oczywiście wartość C w chińskich pakiecikach jest zazwyczaj zawyżona więc należy brać pakiety na wyrost .
Przykładowo jeśli masz baterię o pojemności 2200mAh a copter maksymalnie pociągnie Ci 40A to warto wybrać baterię której wartość C wynosi 30C .
Latam więc jestem.
----------------------
Bixler 1.1
BadCat
----------------------
Bixler 1.1
BadCat
Coś wspomniane jest o tym tutaj: http://pl.wikipedia.org/wiki/Pojemno%C5 ... lektryczna
....
....
infekcja FPV postępuje w zastraszającym tempie...
Ładowanie - ładowarka podłączona do zacisków pakietu ładuje do zdefiniowanego dla danego typu pakietu napięcia.
Balansowanie - też ładowanie tylko w jego trakcie ładowarka monitoruje stan każdej z cel z osobna poprzez złącze balancera, unikając tym samym sytuacji gdy jedna z cel jest niedoładowana a druga przeładowana.
Balansowanie - też ładowanie tylko w jego trakcie ładowarka monitoruje stan każdej z cel z osobna poprzez złącze balancera, unikając tym samym sytuacji gdy jedna z cel jest niedoładowana a druga przeładowana.
Ten wredny...