Kamera do ciężarówki czyli dron + "Tir"

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

Mati_sz
Posty: 1
Rejestracja: niedziela 13 lis 2022, 16:36

Kamera do ciężarówki czyli dron + "Tir"

Post autor: Mati_sz »

Witam ,
tytuł temat może troche dziwny , ale związany z Video. Na co dzień jestem kierowcą zawodowym potocznie zwanego "tira" czyli ciagnik siodłowy + naczepa łącznie +/- 16.5m długości . Często zdarza mi się odbierać towar z farm lub gospodarstw gdzie jest ciasno ,a widoczność do tyłu utrudniona przez palety itp. ogólnie łatwo w coś przywalić podczas cofania. Pracę zdecydowanie ułatwiłaby mi kamera zamocowana na tyle naczepy , ale montaż przymocowanej na stałe jest niemożliwy z powodu codziennych zmian naczep. Pomyślałem by użyć np. gopro z podglądałem w telefonie , niestety zasięg wifi jest zbyt słaby i w połowie zestawu nie ma już obrazu. Spróbowałem użyć do tego swojego drona Hubsana Zino Pro , który ma do 4km zasiegu (realnie około 3km) no i tutaj testy przebiegły bardzo pozytywnie , obraz z kamery drona pozostawionego na końcu w pełni załadowanej naczepy + kontroler podpięty pod 10 calowy tablet w kabinie dał wyraźny obraz bez zakłóceń manewry po placku bajka :-) . Jedyny problem w jaki widze w tym "rozwiązaniu" to wielkość samego drona oraz czas potrzebny na rozłożenie i parowanie kontrolera z dronem i aplikacją , . Dlatego chciałbym znaleźć rozwiązanie o mniejszych gabarytach . I tutaj przyszedł mi pomysł z kamerami montowanymi do dronów fpv , i tutaj moje pytanie czy taki zestaw , który znalazłem na ali https://pl.aliexpress.com/item/10050014 ... Redirect=y ma wystarczająca zasięg na moje potrzeby :roll: ? lub może zaproponujecie coś innego . Taką kamerkę zapakowałbym w niewielką plastikową obudowę którą łatwo mógłbym montować na tyle naczepy
+ odbiornik podłączony do tabletu w kabinie. Z góry dzięki
Awatar użytkownika
pawelsky
Posty: 9763
Rejestracja: środa 19 mar 2014, 02:03
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Kamera do ciężarówki czyli dron + "Tir"