Samolot DIY pod FPV
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
Samolot DIY pod FPV
Dzień dobry,
Chciałbym zrobić samolot pod fpv ze śmigłem pchającym, który planuję wyposażyć oprócz elektroniki fpv także w kamerkę sportową i kontroler lotu matek f405-wing.
Czas lotu jaki by mnie w pełni zadowalał to ok. 30 min, ale im więcej tym lepiej, więc planuję zrobić pakiet li-ion. To tyle odnośnie wymagań.
Mam już zbudowane skrzydła o rozpiętości w sumie 155 cm i cięciwie 18 cm o profilu asymetrycznym (płaski od dołu, grubość profilu ok. 2,4-2,5 cm) i teraz szukam porad odnośnie kadłuba.
Mianowicie uwagę moją zwróciły FliteTest Explorer i Experimental Airlines Axon.
Ten pierwszy wydaje się mniej wytrzymały, jednak mniej "toporny" niż Axon u którego śmigło jest załonięte w dużej mierze przez klockowaty kadłub.
Kolejna sprawa to ogon - obydwa mają "pudełkowy", czy nie lepszy byłby wykonany po prostu z listewki drewnianej? A może ogon podwójny - tzw. twin boom?
Czy moglibyście mi coś doradzić?
PS: o elektronikę nie mam pytań, wszystko łatwo było znaleźć w necie ;)
Chciałbym zrobić samolot pod fpv ze śmigłem pchającym, który planuję wyposażyć oprócz elektroniki fpv także w kamerkę sportową i kontroler lotu matek f405-wing.
Czas lotu jaki by mnie w pełni zadowalał to ok. 30 min, ale im więcej tym lepiej, więc planuję zrobić pakiet li-ion. To tyle odnośnie wymagań.
Mam już zbudowane skrzydła o rozpiętości w sumie 155 cm i cięciwie 18 cm o profilu asymetrycznym (płaski od dołu, grubość profilu ok. 2,4-2,5 cm) i teraz szukam porad odnośnie kadłuba.
Mianowicie uwagę moją zwróciły FliteTest Explorer i Experimental Airlines Axon.
Ten pierwszy wydaje się mniej wytrzymały, jednak mniej "toporny" niż Axon u którego śmigło jest załonięte w dużej mierze przez klockowaty kadłub.
Kolejna sprawa to ogon - obydwa mają "pudełkowy", czy nie lepszy byłby wykonany po prostu z listewki drewnianej? A może ogon podwójny - tzw. twin boom?
Czy moglibyście mi coś doradzić?
PS: o elektronikę nie mam pytań, wszystko łatwo było znaleźć w necie ;)
Re: Samolot DIY pod FPV
odpowiedzią na oba pytania jest sztywność, jeśli zapewnisz sztywność ogona to obojętnie jak go zrobisz.
samolot max 4579/1293 analog, DJI do końca zasięgu :)
coper max 1729(na 5.8)
coper max 1729(na 5.8)
Re: Samolot DIY pod FPV
Miałem nadzieję, że ktoś mi coś doradzi konkretnego, jakiś przykład bądź coś z własnych doświadczeń...
Re: Samolot DIY pod FPV
SkyHunter, konstrukcja sprawdzona przez wielu...
Pozdrawiam, Artur
Lepiej wejść komuś w drogę, niż w tyłek...
Lepiej wejść komuś w drogę, niż w tyłek...
Re: Samolot DIY pod FPV
Właśnie m.in. o czymś takim myślę, tylko nie wiem jakie są korzyści klasycznej belki ogonowej a jakie takiej jak powyżej, bo jednak podwójna nie jest klasycznym rozwiązaniem.
Re: Samolot DIY pod FPV
zrób to jak najprościej, podwójna belka jest problematyczna do mocowania w skrzydle.
pojedyncza belka jest prostsza ale nadal masz problem mocowania (żeby się nic nie obracało) i musi być odpowiedniej grubości. Tak ma skywalker i airloader.
Najprościej jest zrobić cały kadłub ale wtedy musisz mieć wysoko silnik jak w bixler, pioneer
Możesz rozważyć napęd dwusilnikowy, nic nie zasłania, masz normalny kadłub.
pojedyncza belka jest prostsza ale nadal masz problem mocowania (żeby się nic nie obracało) i musi być odpowiedniej grubości. Tak ma skywalker i airloader.
Najprościej jest zrobić cały kadłub ale wtedy musisz mieć wysoko silnik jak w bixler, pioneer
Możesz rozważyć napęd dwusilnikowy, nic nie zasłania, masz normalny kadłub.
samolot max 4579/1293 analog, DJI do końca zasięgu :)
coper max 1729(na 5.8)
coper max 1729(na 5.8)
Re: Samolot DIY pod FPV
a może to : http://www.motylasty.pl/toto003a.html
Samoloty FPV mają swoją wagę w zawiązku z dość dużą ilością elektroniki i baterii przez co muszą być dość sztywne i wytrzymałe, większość jeżeli coś modyfikuję to raczej mają gotowy kadłub a ze skrzydłami coś robią, a jeżeli budują od podstaw po popatrz jak robi to kolega lgojniczek w tym poście viewtopic.php?f=26&t=47610
Samoloty FPV mają swoją wagę w zawiązku z dość dużą ilością elektroniki i baterii przez co muszą być dość sztywne i wytrzymałe, większość jeżeli coś modyfikuję to raczej mają gotowy kadłub a ze skrzydłami coś robią, a jeżeli budują od podstaw po popatrz jak robi to kolega lgojniczek w tym poście viewtopic.php?f=26&t=47610
Turnigy 9x +eleres mod
SW 1900, Legwan
AP i OSD Zbig&Pitlab, KFC32 + OSD
Sony600tvl + Fox1500
SW 1900, Legwan
AP i OSD Zbig&Pitlab, KFC32 + OSD
Sony600tvl + Fox1500
Re: Samolot DIY pod FPV
TOTO to klasyka, ten drugi model to laminat więc nie sądzę by kolega był na takim etapie zaawansowania.
A latać można różnym wynalazkami, ja zaczynałem od tego viewtopic.php?f=26&t=7328
A latać można różnym wynalazkami, ja zaczynałem od tego viewtopic.php?f=26&t=7328
samolot max 4579/1293 analog, DJI do końca zasięgu :)
coper max 1729(na 5.8)
coper max 1729(na 5.8)
Re: Samolot DIY pod FPV
Jednak napęd dwusilnikowy za bardzo nie wchodzi w grę - sporo większe koszty :/pma_ pisze:Możesz rozważyć napęd dwusilnikowy, nic nie zasłania, masz normalny kadłub.
Toto wydaje się bardziej skomplikowanym modelem niż te, które przywołałem - dużo różnych żeberek, listewek. Z kolei z laminatu nie umiem niestety robić.
Nie mogę po prostu zdecydować się jak zrobić resztę samolotu, co będzie lepsze.
Re: Samolot DIY pod FPV
dwusilnikowy nie jest dużDo droższy, a konstrukcja jest zdecydowanie prostsza.
Zawsze możesz zrobić napęd pchający całkiem z tyłu, za statecznikiem (tak ma większość latających skrzydeł fpv) ale wtedy musisz zaplanować odpowiednio długi przód żeby model dał się wyważyć.
zresztą tu masz kopalnię pomysłów https://www.rcgroups.com/foamies-scratchbuilt-428/
Zawsze możesz zrobić napęd pchający całkiem z tyłu, za statecznikiem (tak ma większość latających skrzydeł fpv) ale wtedy musisz zaplanować odpowiednio długi przód żeby model dał się wyważyć.
zresztą tu masz kopalnię pomysłów https://www.rcgroups.com/foamies-scratchbuilt-428/
samolot max 4579/1293 analog, DJI do końca zasięgu :)
coper max 1729(na 5.8)
coper max 1729(na 5.8)
Re: Samolot DIY pod FPV
Właśnie to też mi przyszło do głowy, jednak trzeba pokombinować z ochroną śmigła, które powinno być względnie duże aby napęd był bardziej energooszczędny, np. jakaś płoza ogonowa albo propsaver, choć co do tego drugiego to nie jestem przekonany przy dość dużym modelu.
- Załączniki
-
- obraz_2021-03-10_081418.png (335.46 KiB) Przejrzano 4805 razy
Re: Samolot DIY pod FPV
składane śmigło rozwiązuje problem
samolot max 4579/1293 analog, DJI do końca zasięgu :)
coper max 1729(na 5.8)
coper max 1729(na 5.8)