Budowa skrzydła FPV "long range"
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
Re: Budowa skrzydła FPV "long range"
tak, wskazuje go producent.
samolot max 4579/1293 analog, DJI do końca zasięgu :)
coper max 1729(na 5.8)
coper max 1729(na 5.8)
Re: Budowa skrzydła FPV "long range"
A jeżeli go nie wskazuje to należy go wyliczyć. Niezależnie od tego czy wyliczony czy podany przez producenta, należy zweryfikować jego poprawność w locie testowym. Nieprawidłowo ustawiony SC może prowadzić do poważnych konsekwencji, z rozbiciem samolotu włącznie - w zależności od tego jak mocno nieprawidłowo i w którą stronę jest przesunięty. Nadmienić należy że latające skrzydła są szczególnie czułe na źle ustawiony SC.
Ten wredny...
Re: Budowa skrzydła FPV "long range"
Akurat tutaj fabryczny sc wygląda, że jest
samolot max 4579/1293 analog, DJI do końca zasięgu :)
coper max 1729(na 5.8)
coper max 1729(na 5.8)
- Thomassino
- Posty: 303
- Rejestracja: piątek 05 sty 2018, 11:58
- Lokalizacja: Siedlce
Re: Budowa skrzydła FPV "long range"
Kolejna cenna lekcja :), dziękuję.
Myślałem że to jakieś fabryczne oznaczenia "CG" na skrzydle po obu stronach. Teraz strzelam i się domyślam że oznacza to "center gravity" ? (SC = Środek ciężkości)?
Coraz bardziej czuję się pewny w odbyciu pierwszego lotu tym skrzydłem, jak i pierwszego lotu w życiu takim cudem.
Stres minął pomimo tego że zawsze może pójść coś nie tak :)
Czekam w zasadzie na nowy VTX od sklepu ze wschodu, ale co jak co do pierwszego oblotu w los raczej potrzebny mi nie będzie.
Myślałem że to jakieś fabryczne oznaczenia "CG" na skrzydle po obu stronach. Teraz strzelam i się domyślam że oznacza to "center gravity" ? (SC = Środek ciężkości)?
Coraz bardziej czuję się pewny w odbyciu pierwszego lotu tym skrzydłem, jak i pierwszego lotu w życiu takim cudem.
Stres minął pomimo tego że zawsze może pójść coś nie tak :)
Czekam w zasadzie na nowy VTX od sklepu ze wschodu, ale co jak co do pierwszego oblotu w los raczej potrzebny mi nie będzie.
Re: Budowa skrzydła FPV "long range"
Poprawnie wydedukowałeś CG=Center of Gravity=Środek Ciężkości=SC
Ten wredny...
- Thomassino
- Posty: 303
- Rejestracja: piątek 05 sty 2018, 11:58
- Lokalizacja: Siedlce
Re: Budowa skrzydła FPV "long range"
Nareszcie dotarł nowy VTX który już zamontowałem do skrzydełka.
Doczekać się nie mogę pierwszego lotu w loss z monitorem OSD przed sobą, ale na spokojnie .
Problemem jest jeszcze kilka kwestii na które nie mam pomysłu.
Pierwsza sprawa której szukam już kilka dni to zmiana wartości mocy VTX.
Przykładowo, mając w INAV poziomy mocy VTX od 1-5, gdzie 1=25, 2=100, 3=200, 4=400, 5=600mW.
Natomiast mój VTX ma poziomy mocy od 1-5, gdzie 1=25, 2=200, 3=400, 4=800, 5=1000mW.
Niestety problem w tym że nie umiem zmienić tych wartości by poprawnie wyświetlały się na OSD
Następną sprawą jest problem ze śmigłem składanym (nie wiem jak się na to fachowo mówi).
Mianowicie gdy wykonuję sobie próby w domu i uruchamiam silnik a łopaty są rozłożone to wszystko jest ok.
Natomiast gdy są złożone na wyłączonym silniku, symulując jak by model leciał w powietrzu, to nie zawsze po ponownym włączeniu silnika rozkładają się prawidłowo i co za tym idzie powstają bardzo silne wibracje.
Może jest na to jakiś patent, w innym wypadku nie ma mowy aby w powietrzu wyłączyć silnik bo powrót do domu będzie raczej niemożliwy.
Problemem jest jeszcze to jakie "modes" powinno mieć skrzydło.
Na chwilę obecną mam :
1sw = arm
2sw = angle,horizon,acro
3sw = manual
4sw = nav rth
Czy powinno być coś jeszcze ? lub coś zamiast czegoś ?
Poniżej wklejam kilka fotek jak na chwilę obecną wygląd owe skrzydełko.
Doczekać się nie mogę pierwszego lotu w loss z monitorem OSD przed sobą, ale na spokojnie .
Problemem jest jeszcze kilka kwestii na które nie mam pomysłu.
Pierwsza sprawa której szukam już kilka dni to zmiana wartości mocy VTX.
Przykładowo, mając w INAV poziomy mocy VTX od 1-5, gdzie 1=25, 2=100, 3=200, 4=400, 5=600mW.
Natomiast mój VTX ma poziomy mocy od 1-5, gdzie 1=25, 2=200, 3=400, 4=800, 5=1000mW.
Niestety problem w tym że nie umiem zmienić tych wartości by poprawnie wyświetlały się na OSD
Następną sprawą jest problem ze śmigłem składanym (nie wiem jak się na to fachowo mówi).
Mianowicie gdy wykonuję sobie próby w domu i uruchamiam silnik a łopaty są rozłożone to wszystko jest ok.
Natomiast gdy są złożone na wyłączonym silniku, symulując jak by model leciał w powietrzu, to nie zawsze po ponownym włączeniu silnika rozkładają się prawidłowo i co za tym idzie powstają bardzo silne wibracje.
Może jest na to jakiś patent, w innym wypadku nie ma mowy aby w powietrzu wyłączyć silnik bo powrót do domu będzie raczej niemożliwy.
Problemem jest jeszcze to jakie "modes" powinno mieć skrzydło.
Na chwilę obecną mam :
1sw = arm
2sw = angle,horizon,acro
3sw = manual
4sw = nav rth
Czy powinno być coś jeszcze ? lub coś zamiast czegoś ?
Poniżej wklejam kilka fotek jak na chwilę obecną wygląd owe skrzydełko.
- Załączniki
-
- 20210129_195124_1920x1080.jpg (293.35 KiB) Przejrzano 2650 razy
-
- 20210129_195111_1920x1080.jpg (314.23 KiB) Przejrzano 2650 razy
-
- 20210129_195046_1920x1080.jpg (281.88 KiB) Przejrzano 2650 razy
-
- 20210129_195015_1920x1080.jpg (276.88 KiB) Przejrzano 2650 razy
Ostatnio zmieniony piątek 29 sty 2021, 21:29 przez Thomassino, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Budowa skrzydła FPV "long range"
Tak. Konieczna jest rozpórka czy też blokada śmigła tak, by łopatka nie mogła przejść przez oś silnikaThomassino pisze:Natomiast gdy są złożone na wyłączonym silniku, symulując jak by model leciał w powietrzu, to nie zawsze po ponownym włączeniu silnika rozkładają się prawidłowo i co za tym idzie powstają bardzo silne wibracje.
Może jest na to jakiś patent, w innym wypadku nie ma mowy aby w powietrzu wyłączyć silnik bo powrót do domu będzie raczej niemożliwy.
viewtopic.php?t=15869
viewtopic.php?t=9770
Ten wredny...
- Thomassino
- Posty: 303
- Rejestracja: piątek 05 sty 2018, 11:58
- Lokalizacja: Siedlce
Re: Budowa skrzydła FPV "long range"
Dziękuję, super patent wykonany przetestowany i jest elegancko.Verid pisze: Tak. Konieczna jest rozpórka czy też blokada śmigła tak, by łopatka nie mogła przejść przez oś silnika
viewtopic.php?t=15869
viewtopic.php?t=9770
Re: Budowa skrzydła FPV "long range"
Musisz sprawdzić jak się VTx daje sterować, smart audio and irc tramp.
Ustawiasz odpowiedni port w FC i tyle.
Zwykle nie kombinuje się ze zmianą mocy w locie (jak bardzo chcesz to Poweł Spychalski ma video)
Ustawiasz mała moc do momentu uzbrojenia żeby się grzał, a po uzbrojeniu ustawiasz 5 (max), smart audio (2.1) generalnie nie rozumie mocy tylko obsługuje ich listę. Ledy na VTx zmienią się jak zmianisz moc. Tak samo przez smart audio ustawiasz kanał.
U OSD jak włączysz informację o VTx to zobaczysz kanał i moc.
Tylko, że jest to informacja o tym co FC wysyła do VTx, więc to, że widzisz na OSD nie grawarantuje, że VTx to otrzymał.
Ustawiasz odpowiedni port w FC i tyle.
Zwykle nie kombinuje się ze zmianą mocy w locie (jak bardzo chcesz to Poweł Spychalski ma video)
Ustawiasz mała moc do momentu uzbrojenia żeby się grzał, a po uzbrojeniu ustawiasz 5 (max), smart audio (2.1) generalnie nie rozumie mocy tylko obsługuje ich listę. Ledy na VTx zmienią się jak zmianisz moc. Tak samo przez smart audio ustawiasz kanał.
U OSD jak włączysz informację o VTx to zobaczysz kanał i moc.
Tylko, że jest to informacja o tym co FC wysyła do VTx, więc to, że widzisz na OSD nie grawarantuje, że VTx to otrzymał.
samolot max 4579/1293 analog, DJI do końca zasięgu :)
coper max 1729(na 5.8)
coper max 1729(na 5.8)
- Thomassino
- Posty: 303
- Rejestracja: piątek 05 sty 2018, 11:58
- Lokalizacja: Siedlce
Re: Budowa skrzydła FPV "long range"
Problemu z ustawieniem VTX (kontroli) nie mam i wszystko działa poprawnie jeżeli o to chodzi...
Chodzi mi tylko o zmianę wartości mocy, moje fizyczne max na VTX to 1000mW, wybierając w menu OSD moce to maksymalną jaką mogę wybrać to 600mW, ale odpowiada 1000mW. Chcę zmienić na napis "MAX" lub "1W" (zamiast 600mW) czy coś podobnego. Domniemam że idzie coś takiego zrobić w INAV/CLI tylko pojęcia nie mam jak.
W betaflight idzie to ogarnąć bez problemu.
Co do kontroli to mam pełną z poziomu aparatury :)
Jeżeli chodzi o materiał P.Spychalskiego to nie chodzi mi o ustawienie mocy na 3 pozycyjnym switchu.
Chodzi mi tylko o zmianę wartości mocy, moje fizyczne max na VTX to 1000mW, wybierając w menu OSD moce to maksymalną jaką mogę wybrać to 600mW, ale odpowiada 1000mW. Chcę zmienić na napis "MAX" lub "1W" (zamiast 600mW) czy coś podobnego. Domniemam że idzie coś takiego zrobić w INAV/CLI tylko pojęcia nie mam jak.
W betaflight idzie to ogarnąć bez problemu.
Co do kontroli to mam pełną z poziomu aparatury :)
Jeżeli chodzi o materiał P.Spychalskiego to nie chodzi mi o ustawienie mocy na 3 pozycyjnym switchu.
Re: Budowa skrzydła FPV "long range"
Jeszcze raz, smart audio nic nie wie o wartościach mocy, tak samo jak FC.
W BF to działa bo ładujesz tabelkę dla VTx gdzie są poziomy mocy dla każdej wartości 0-5, ale to są tylko etykiety, równie dobrze możesz sobie w BF ustawić 100W i nic to nie zmieni.
TO co cię interesuje to poziom mocy 0-5 wyświetlany w osd.
W BF to działa bo ładujesz tabelkę dla VTx gdzie są poziomy mocy dla każdej wartości 0-5, ale to są tylko etykiety, równie dobrze możesz sobie w BF ustawić 100W i nic to nie zmieni.
TO co cię interesuje to poziom mocy 0-5 wyświetlany w osd.
samolot max 4579/1293 analog, DJI do końca zasięgu :)
coper max 1729(na 5.8)
coper max 1729(na 5.8)
Re: Budowa skrzydła FPV "long range"
I tu jestes w bledzie bo to zalezy ktorej wersji SA uzywasz. Wersja 2.1 oczekuje wartosci mocy w dBmpma_ pisze:Jeszcze raz, smart audio nic nie wie o wartościach mocy, tak samo jak FC.
@Thomassino CLI -> vtxtables powerlabels
Re: Budowa skrzydła FPV "long range"
Jesteś pewny tego 2.1? Bo chyba wszystkie moje nadajniki są 2.1 i zawsze podaję im tylko numer wartości. To nie jest tak, że oba sposoby działają?pawelsky pisze:I tu jestes w bledzie bo to zalezy ktorej wersji SA uzywasz. Wersja 2.1 oczekuje wartosci mocy w dBmpma_ pisze:Jeszcze raz, smart audio nic nie wie o wartościach mocy, tak samo jak FC.
EDIT: ciekawe https://www.team-blacksheep.com/tbs_sma ... _rev08.pdf strona 5, set power
A to jeszcze ciekawsze https://docs.google.com/document/d/1B97 ... b6c1E/edit
samolot max 4579/1293 analog, DJI do końca zasięgu :)
coper max 1729(na 5.8)
coper max 1729(na 5.8)
Re: Budowa skrzydła FPV "long range"
Tak, jestem pewny tego ze w SA2.1 mozna ustawic power level w dBm (co wiecej, wartosci te sa czytane z nadajnika, mozna je podejrzec komenda vtx_info w CLI BF), tak wiec Twoje stwierdzenie ze FC nic nie wie o wartosciach mocy bylo nie do konca precyzyjne - w przypadku SA2.1 wie.pma_ pisze:Jesteś pewny tego 2.1?
Nie wiem co mialoby byc ciekawego w starej rewizji specyfikacji. Zajrzyj sobie do rev 9, ktora wprowadza SA2.1, strona 6, Set Power for SmartAudio 2.1pma_ pisze:EDIT: ciekawe https://www.team-blacksheep.com/tbs_sma ... _rev08.pdf strona 5, set power
https://www.team-blacksheep.com/tbs_sma ... _rev09.pdf
badz poczytaj tutaj
https://oscarliang.com/smartaudio-tramp ... vtxtables/
Re: Budowa skrzydła FPV "long range"
o tym, że da się odczytać poziomy mocy nie wiedziałem, jest jakiś odpowiednik tego w inav?
Ale patrząc jak to jest w róznych VTx zaimplementowane to chyba prościej używać indeksu 0..3 niż poziomów mocy bo widzę, że zarówno AKK jak i Holybro używają indeksów.
Da się wyświetlić moc vtx na osd ale pobraną z vtx?
Ale patrząc jak to jest w róznych VTx zaimplementowane to chyba prościej używać indeksu 0..3 niż poziomów mocy bo widzę, że zarówno AKK jak i Holybro używają indeksów.
Da się wyświetlić moc vtx na osd ale pobraną z vtx?
samolot max 4579/1293 analog, DJI do końca zasięgu :)
coper max 1729(na 5.8)
coper max 1729(na 5.8)