QAV250 stary czołg do testów
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
-
- Posty: 38
- Rejestracja: niedziela 17 lip 2016, 19:22
QAV250 stary czołg do testów
Witam, planuje budowę 250tki jako platformę do zabawy i testów. W innym wątku powolna budowa dużego na Tarotcie 680PRO a ten ma być jego doświadczalną myszka ;)
Planowana spoecyfikacja:
Rama: QAV250 + PDB
Silniki: Readytosky RS2205 2300KV
ESC: Littlebee 30A
FC: Omnibus F4 V3 PRO
Baterie: coś na 4s
Śmigła: Dalpro 5045 3
FPV: kiedyś napewno, póki co teraz przy nodze
Aparatura: Turnigy TGY9X z softem ER9X i modułem FRSKY XJT (do tego jakiś odbiornik będzie trzeba dobrać)
Ładowarka: Redox Alpha V3
Czytałem już że ta rama to stary czołg i są nowsze i lżejsze, ale ta ma być budżetówka na nauki i do niej ramiona itd tanie są. Jak będzie postęp to zawsze można zmienić ;)
Silniki to niby kopie emaxów, ale to zobaczymy jak sobie poradzą z potrójnymi śmigłami :)
FC... Czytając o ramie odradzano też naze, cc3d sp3 itp że to już stare i w zamian polecano omnibusa stąd ten pomysł a ceny podobne...
Wątek założony w sumie dla pytania.... Na płytce PDB z zestawu sa otwory pod lutowanie pinów dla FC CC3D, Naze i SP3, czy można wyprowadzić np z miejsca CC3D przewody jak w "instrukcji" http://abc-modele.pl/13-budowa-drona-fp ... 0-zmr-250/ i do tego podłączyć omnibusa czy ta płyta tylko pod te wymienione FC...?
Planowana spoecyfikacja:
Rama: QAV250 + PDB
Silniki: Readytosky RS2205 2300KV
ESC: Littlebee 30A
FC: Omnibus F4 V3 PRO
Baterie: coś na 4s
Śmigła: Dalpro 5045 3
FPV: kiedyś napewno, póki co teraz przy nodze
Aparatura: Turnigy TGY9X z softem ER9X i modułem FRSKY XJT (do tego jakiś odbiornik będzie trzeba dobrać)
Ładowarka: Redox Alpha V3
Czytałem już że ta rama to stary czołg i są nowsze i lżejsze, ale ta ma być budżetówka na nauki i do niej ramiona itd tanie są. Jak będzie postęp to zawsze można zmienić ;)
Silniki to niby kopie emaxów, ale to zobaczymy jak sobie poradzą z potrójnymi śmigłami :)
FC... Czytając o ramie odradzano też naze, cc3d sp3 itp że to już stare i w zamian polecano omnibusa stąd ten pomysł a ceny podobne...
Wątek założony w sumie dla pytania.... Na płytce PDB z zestawu sa otwory pod lutowanie pinów dla FC CC3D, Naze i SP3, czy można wyprowadzić np z miejsca CC3D przewody jak w "instrukcji" http://abc-modele.pl/13-budowa-drona-fp ... 0-zmr-250/ i do tego podłączyć omnibusa czy ta płyta tylko pod te wymienione FC...?
Re: QAV250 stary czołg do testów
Pytanie zasadnicze - po co Ci to PDB?lesnik.michal pisze:Wątek założony w sumie dla pytania.... Na płytce PDB z zestawu sa otwory pod lutowanie pinów dla FC CC3D, Naze i SP3, czy można wyprowadzić np z miejsca CC3D przewody jak w "instrukcji" http://abc-modele.pl/13-budowa-drona-fp ... 0-zmr-250/ i do tego podłączyć omnibusa czy ta płyta tylko pod te wymienione FC...?
-
- Posty: 38
- Rejestracja: niedziela 17 lip 2016, 19:22
Re: QAV250 stary czołg do testów
Myślałem nad małym ale to znowu wydaje mi się, że będzie plątanina kabli a tu tak fajnie wygląda, że będzie "czysto" po montażu wszystkiego. Gniazda mają swoje miejsce, ledy już są, miejsca lutowania fpv na przyszłość ale oczywiście krytyki rozwiązania chętnie wysłucham i ew wstawi się zwykle PKB ;) Jestem w tym jeszcze trochę zielony a w takim układzie wydawało mi się czytelniej :)
Re: QAV250 stary czołg do testów
Wiekszosc rzeczy pod ktore masz miejsce na tym PDB sa juz na FC (OSD, filtr, zasilanie), wiec duplikowanie tego jest troche bez sensu. Poszukalbym czegos lepiej dostosowanego pod Twoje potrzeby.lesnik.michal pisze:Myślałem nad małym ale to znowu wydaje mi się, że będzie plątanina kabli a tu tak fajnie wygląda, że będzie "czysto" po montażu wszystkiego. Gniazda mają swoje miejsce, ledy już są, miejsca lutowania fpv na przyszłość ale oczywiście krytyki rozwiązania chętnie wysłucham i ew wstawi się zwykle PKB ;) Jestem w tym jeszcze trochę zielony a w takim układzie wydawało mi się czytelniej :)
-
- Posty: 38
- Rejestracja: niedziela 17 lip 2016, 19:22
Re: QAV250 stary czołg do testów
Nawet nie zwróciłem uwagi, że się duplikuje ;)pawelsky pisze:Wiekszosc rzeczy pod które masz miejsce na tym PDB sa juz na FC (OSD, filtr, zasilanie), wiec duplikowanie tego jest troche bez sensu.
Masz na myśli ramę czy FC? Kontroler z baro bo myslałem by po pewnym czasie dostał GPS do testów plannera, a na racera to wiadomo, że zbędny hehepawelsky pisze: Poszukałbym czegoś lepiej dostosowanego pod Twoje potrzeby.
Re: QAV250 stary czołg do testów
Mam na mysli PDBpawelsky pisze:Masz na myśli ramę czy FC?
-
- Posty: 38
- Rejestracja: niedziela 17 lip 2016, 19:22
Re: QAV250 stary czołg do testów
Trochę części doszło i składa się całość... ale nie obejdzie się bez pytań... ;)
FC planuję podłączać wg schematu poniżej:
1. Na chwilę obecną nie będzie FPV. i teraz kwestia odbiornika XSR... GND, 5V oraz SBUS kumam, ale S.port teraz potrzebuje podpinać czy wypiąć przewód całkiem razem z CPPM i zostawić tylko potrzebne 3 przewody?
2. Przy ESC przewody sterujące są zakończone wtyczkami, FC ma otwory i teraz jak będzie lepiej... Skrócić przewody i wlutować bezpośrednio czy wstawić piny męskie w kontroler i wpiąć w to wtyczki?
3. Na schemacie zasilanie mnie trochę zdziwiło... Do tej pory byłem przekonany, że oba przewody z LiPo idą w PDB i z niego do FC... a tutaj wychodzi na to, że FC podaje napięcie... Tak ma być?
Na chwilę obecną polutowane tak:
I odnośnie pyt 3. to do FC zasilanie wg schematu czy z tych pól po prawej GND i VCC które są obok napisu LiPo 3-4S? Pola od baterii maja wylutowaną złączkę XT60 ponieważ chcę przewodami wyjść poza ramę by mieć łatwiej dostęp do wpinania aku.
FC planuję podłączać wg schematu poniżej:
1. Na chwilę obecną nie będzie FPV. i teraz kwestia odbiornika XSR... GND, 5V oraz SBUS kumam, ale S.port teraz potrzebuje podpinać czy wypiąć przewód całkiem razem z CPPM i zostawić tylko potrzebne 3 przewody?
2. Przy ESC przewody sterujące są zakończone wtyczkami, FC ma otwory i teraz jak będzie lepiej... Skrócić przewody i wlutować bezpośrednio czy wstawić piny męskie w kontroler i wpiąć w to wtyczki?
3. Na schemacie zasilanie mnie trochę zdziwiło... Do tej pory byłem przekonany, że oba przewody z LiPo idą w PDB i z niego do FC... a tutaj wychodzi na to, że FC podaje napięcie... Tak ma być?
Na chwilę obecną polutowane tak:
I odnośnie pyt 3. to do FC zasilanie wg schematu czy z tych pól po prawej GND i VCC które są obok napisu LiPo 3-4S? Pola od baterii maja wylutowaną złączkę XT60 ponieważ chcę przewodami wyjść poza ramę by mieć łatwiej dostęp do wpinania aku.
Re: QAV250 stary czołg do testów
To zalezy czy chcesz miec telemetrie czy nie.lesnik.michal pisze:S.port teraz potrzebuje podpinać czy wypiąć przewód całkiem
Nie podaje tylko mierzy - napiecie i prad.lesnik.michal pisze:tutaj wychodzi na to, że FC podaje napięcie
Tak ma byclesnik.michal pisze:Tak ma być?
-
- Posty: 38
- Rejestracja: niedziela 17 lip 2016, 19:22
Re: QAV250 stary czołg do testów
Ogólnie tak, czyli dorabiam wtyczkę JST z jednym pinem tylko I wkładam w port ;)pawelsky pisze: To zalezy czy chcesz miec telemetrie czy nie.
Nie podaje tylko mierzy - napiecie i prad.
No to tak będzie hehe, skoro podpinamy tele to trzeba mierzyć ;)Tak ma byc
A jakiś pomysł na ESC? Piny czy bezpośrednio?
-
- Posty: 38
- Rejestracja: niedziela 17 lip 2016, 19:22
Re: QAV250 stary czołg do testów
Wszystko połączone i zaczęły się schody.... nie mogę połączyć aparatury z odbiornikiem... W aparaturze wg instrukcji przytrzymać przycisk F/S i odpalić , dioda zielona świeci, czerwona mruga (jest ok) ale odbiornik już nie tak... przycisk F/S wpinam zasilanie i zielona świeci i czerwona też... a czerwona powinna mrugać ...
niestety nic się nie dzieje i na aparaturze czerwona nadal miga jak szalona i nic...
soft aparatury:
na stronie https://www.dronetrest.com/ był pomysł by zmienić ręcznie port UART na rx i ustawić sbus, ale nie pomogło...
https://www.dronetrest.com/uploads/db52 ... 11c5aa.jpg
niestety nic się nie dzieje i na aparaturze czerwona nadal miga jak szalona i nic...
soft aparatury:
na stronie https://www.dronetrest.com/ był pomysł by zmienić ręcznie port UART na rx i ustawić sbus, ale nie pomogło...
https://www.dronetrest.com/uploads/db52 ... 11c5aa.jpg
-
- Posty: 38
- Rejestracja: niedziela 17 lip 2016, 19:22
Re: QAV250 stary czołg do testów
Czasu mało ale coś tam się dzieje... ;)
Dron złożony, apka sparowana (teraz już Taranis QX7) i miały być próbne loty... ale nadal jest coś nie tak ;)
1. Lekki wychył drążka i moc silników mocno skacze w górę... W ustawieniach zmieniłem na DSHOT600, niby trochę lepiej... ale tak powinno być?
2. Sprawdzając zachowanie silników w betaflight jest problem... Po uzbrojeniu silniki się kręcą na te 5%, drążek w górę i silniki mocno się rozpędzaja ale tylko 2 i 4, 1 i 3 stoją... Bez aparatury jak ręcznie przesuwam suwak w betaflight to startują wszystkie, niezależnie czy pojedyńczo czy głównym... Gdzie szukać przyczyny? 2 silniki mam w trybie reversed, może to mieć znaczenie i lepiej przelutować kable?
Dron złożony, apka sparowana (teraz już Taranis QX7) i miały być próbne loty... ale nadal jest coś nie tak ;)
1. Lekki wychył drążka i moc silników mocno skacze w górę... W ustawieniach zmieniłem na DSHOT600, niby trochę lepiej... ale tak powinno być?
2. Sprawdzając zachowanie silników w betaflight jest problem... Po uzbrojeniu silniki się kręcą na te 5%, drążek w górę i silniki mocno się rozpędzaja ale tylko 2 i 4, 1 i 3 stoją... Bez aparatury jak ręcznie przesuwam suwak w betaflight to startują wszystkie, niezależnie czy pojedyńczo czy głównym... Gdzie szukać przyczyny? 2 silniki mam w trybie reversed, może to mieć znaczenie i lepiej przelutować kable?
Re: QAV250 stary czołg do testów
Nigdzie, to spodziewane zachowanie na biurku. Jedyne co mozesz zrobic to upewnic sie ze poprawnie skalibrowales ACC i kompas (jesli posiadasz).lesnik.michal pisze:Gdzie szukać przyczyny?
-
- Posty: 38
- Rejestracja: niedziela 17 lip 2016, 19:22
Re: QAV250 stary czołg do testów
Czyli trzymać kciuki i w powietrze na otwartym terenie i zobaczymy co się stanie bez zawirowań powietrza? ;)
Kompasu brak, jest Gyro, Akcel i Baro...
Kompasu brak, jest Gyro, Akcel i Baro...
Re: QAV250 stary czołg do testów
Nie, czyli sprawdzic trzymajac go w reku i majtajac na rozne strony (bez smigiel oczywiscie)lesnik.michal pisze:Czyli trzymać kciuki
-
- Posty: 38
- Rejestracja: niedziela 17 lip 2016, 19:22
Re: QAV250 stary czołg do testów
Jak majtam w różne strony to odpowiednie silniki zwiększają obroty (tryb angle i horizon) czyli próbuje się wypoziomować... Wygląda że wszystko ok tylko martwi mnie ten skok drążka... nawet trzymając w ręce to drążek delikatnie do przodu (max 20%) a obroty już max... Coś mi tu nie gra... Przy kupnym było zależne od wychylenia i jak chciałem delikatnie startować to tak reagował a tu chce się od razu wyrwać z reki...