Ktoś z Wrocławia z Mavic Air i ochotą żeby pomóc w diagnozie
Moderatorzy: Adrián, breweryhills, moderatorzy2014, moderatorzy
Ktoś z Wrocławia z Mavic Air i ochotą żeby pomóc w diagnozie
Siema,
w skrócie pytanie: czy ktoś byłby tak uprzejmy, żebym mógł w jego dronie sprawdzić swoje baterie do Mavica Air?
Rozwinięcie: podczas wyjazdu na Islandię zaliczyłem kraksę dronem, miał kontakt ze słoną wodą. Jestem w trakcie naprawiania go - wymieniłem ESC, odlutowałem napęd. Dron się włącza, widzę obraz z kamery, ale nie dostaję informacji o stanie baterii, co blokuje moją możliwość odświeżenia firmware'u (co jest potrzebne do np. sparowania gimbala lub chociażby startu). Mam trzy baterie i żadna nie chce gadać z górną płytką. Najprawdopodobniej to wina uszkodzenia płytki logicznej z procesorem. Chciałbym to potwierdzić z drugim dronem. Jeżeli ktoś z okolic Wrocławia byłby tak życzliwy, żeby mi pomóc, to byłbym wdzięczny.
w skrócie pytanie: czy ktoś byłby tak uprzejmy, żebym mógł w jego dronie sprawdzić swoje baterie do Mavica Air?
Rozwinięcie: podczas wyjazdu na Islandię zaliczyłem kraksę dronem, miał kontakt ze słoną wodą. Jestem w trakcie naprawiania go - wymieniłem ESC, odlutowałem napęd. Dron się włącza, widzę obraz z kamery, ale nie dostaję informacji o stanie baterii, co blokuje moją możliwość odświeżenia firmware'u (co jest potrzebne do np. sparowania gimbala lub chociażby startu). Mam trzy baterie i żadna nie chce gadać z górną płytką. Najprawdopodobniej to wina uszkodzenia płytki logicznej z procesorem. Chciałbym to potwierdzić z drugim dronem. Jeżeli ktoś z okolic Wrocławia byłby tak życzliwy, żeby mi pomóc, to byłbym wdzięczny.
Re: Ktoś z Wrocławia z Mavic Air i ochotą żeby pomóc w diagn
Ja bym zaczal od sprawdzenia stykow komunikacyjnych baterii (2 srodkowe).Zhaitsev pisze:Najprawdopodobniej to wina uszkodzenia płytki logicznej z procesorem.
Druga rzecza ktora mozesz tymczasowo zrobic to podlaczyc Mavica pod Asystenta 2.0 w trybie debugowym i zmienic w nim rodzaj baterii na non-DJI battery. Pozwoli Ci to uruchomic silniki nawet bez komunikacji z bateria.
Inna sprawa ze po kontakcie ze slona woda to ja sukcesow nie wroze. Korozja go bedzie zzerac bardzo szybko...
-
- Posty: 244
- Rejestracja: niedziela 19 cze 2016, 17:55
- Lokalizacja: Pomorskie/Zachodniopom.
Re: Ktoś z Wrocławia z Mavic Air i ochotą żeby pomóc w diagn
A to nie idzie po prostu po UARTcie? Jak tak, w kolejnym kroku można dosztukować USB-to-TTL, podłączyć do PC i zobaczyć czy się krzaczki wyświetlają na obu liniach (podejrzewam że protokół jest binarny).pawelsky pisze:Ja bym zaczal od sprawdzenia stykow komunikacyjnych baterii (2 srodkowe).
Re: Ktoś z Wrocławia z Mavic Air i ochotą żeby pomóc w diagn
Dopiero wchodzę w drony (zamówiłem części do FPV, czekam na dostawę). Dzięki za podpowiedź z tymi skrótami - rozeznam temat i zobaczę jakie mam opcje.gorszysort pisze:A to nie idzie po prostu po UARTcie? Jak tak, w kolejnym kroku można dosztukować USB-to-TTL, podłączyć do PC i zobaczyć czy się krzaczki wyświetlają na obu liniach (podejrzewam że protokół jest binarny).pawelsky pisze:Ja bym zaczal od sprawdzenia stykow komunikacyjnych baterii (2 srodkowe).
https://allegro.pl/oferta/ch340g-ttl-ko ... 8753972260 - czy coś takiego potrzebuję?
Wypucowałem wszystko alkoholem izopropylowym. Nawet pod blaszkami chroniącymi układy scalone. Dolna płytka faktycznie mocniej dostała, dlatego ją wymieniłem (100 zł wymiana z Chin, więc do przełknięcia). Myślałem, że to naprawi brak komunikacji ESC - procesor. Teraz stoję przed koniecznością albo wymiany płytki głównej (1000 zł), ale byłoby mi głupio, jak okaże się, że coś może się stało z bateriami i wywaliłem kafla na nic. Jak wspomniałem - podejrzewam, że bez uaktualnienia fw mój gimbal się nie dogada z software'em DJI. Czytałem gdzieś, że po odłączeniu trzeba go ponownie zarejestrować i w przypadku wymiany gimbala, nie wszystkie chcą się komunikować. Nie wiem ile w tym prawdy.pawelsky pisze:Ja bym zaczal od sprawdzenia stykow komunikacyjnych baterii (2 srodkowe).Zhaitsev pisze:Najprawdopodobniej to wina uszkodzenia płytki logicznej z procesorem.
Druga rzecza ktora mozesz tymczasowo zrobic to podlaczyc Mavica pod Asystenta 2.0 w trybie debugowym i zmienic w nim rodzaj baterii na non-DJI battery. Pozwoli Ci to uruchomic silniki nawet bez komunikacji z bateria.
Inna sprawa ze po kontakcie ze slona woda to ja sukcesow nie wroze. Korozja go bedzie zzerac bardzo szybko...
Re: Ktoś z Wrocławia z Mavic Air i ochotą żeby pomóc w diagn
Nie, to SMBus, USB-to-TTL sie nie przyda, jesli juz to jakis Saleae-podobny analizator logicznygorszysort pisze:A to nie idzie po prostu po UARTcie? Jak tak, w kolejnym kroku można dosztukować USB-to-TTL
Re: Ktoś z Wrocławia z Mavic Air i ochotą żeby pomóc w diagn
Znalazłem artykuł o łączeniu Raspberry Pi Zero po SMBusie. Akurat mam dwa na stanie. Myślisz, że da się to tak zrobić? Jestem laikiem, ale właśnie uczę się Pythona, więc chętnie poszerzę wiedzę.pawelsky pisze:Nie, to SMBus, USB-to-TTL sie nie przyda, jesli juz to jakis Saleae-podobny analizator logicznygorszysort pisze:A to nie idzie po prostu po UARTcie? Jak tak, w kolejnym kroku można dosztukować USB-to-TTL
Re: Ktoś z Wrocławia z Mavic Air i ochotą żeby pomóc w diagn
Napisalem Ci co moim zdaniem bedzie najbardziej przydatne do analizy.Zhaitsev pisze:Myślisz, że da się to tak zrobić?