Zwiększenie kv z 2300 na ?
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
- karolboski
- Posty: 132
- Rejestracja: wtorek 20 sie 2013, 17:59
- Lokalizacja: Bytów
Zwiększenie kv z 2300 na ?
Witam posiadam drona clasy 250 z silnikami emax MT2204 II 2300 kv . Latam na pakiecie 4s,ale wydaje mi się ,że mój dron jest jakiś taki "powolny" ,nawet jesli nie mam dołożone gopro 7. Jak najlepiej zwiększyć osiągi ? zmienicćsilniki na 2700 Kv?
Czy lepiej przejśc na 6s ? Proszę o porady ,każda się przyda ;)
Próbowałem zmieniać pid, ale zauważyłem ,tylko różnice w super rate ( szybsze obroty wokół własnej osi w trybie acro ) Pozatym mocy i pędu mu nie dodało . Pozdrawiam i Wesołych świąt :)
Wszelka pomoc wskazana :)
Czy lepiej przejśc na 6s ? Proszę o porady ,każda się przyda ;)
Próbowałem zmieniać pid, ale zauważyłem ,tylko różnice w super rate ( szybsze obroty wokół własnej osi w trybie acro ) Pozatym mocy i pędu mu nie dodało . Pozdrawiam i Wesołych świąt :)
Wszelka pomoc wskazana :)
Re: Zwiększenie kv z 2300 na ?
Jakie śmigła masz obecnie? Jaka waga quada bez baterii, jaka waga baterii.
No i pytanie na ile ta powolność jest subiektywna? Albo w których momentach, kierunkach wystepuje. Może lataj bliżej ziemi i przeszkód.
Ja mam podobne silniki i z baterią 3s nawet na prostej nie daje maxa, bo nie mogę na tyle pochylić drona, bo bym nic do przodu nie widział. A kamerki bardziej nie pochylę, bo przy przeszkodach by było za szybko
No i pytanie na ile ta powolność jest subiektywna? Albo w których momentach, kierunkach wystepuje. Może lataj bliżej ziemi i przeszkód.
Ja mam podobne silniki i z baterią 3s nawet na prostej nie daje maxa, bo nie mogę na tyle pochylić drona, bo bym nic do przodu nie widział. A kamerki bardziej nie pochylę, bo przy przeszkodach by było za szybko
Re: Zwiększenie kv z 2300 na ?
Na pewno 2600-2700KV wyrywa z siedzenia w porownaniu do 2400KV. Sprobuj w konfiguracji wejsc z throttle expo, ustaw na zero i daj troche expo,zobacz jak sie wygina i testuj
PUDA D240 4S + OmniNXT F7 + Tekko32 35A + F40 III 2400KV
Re: Zwiększenie kv z 2300 na ?
Oprócz kv to trzeba też rozmiar silników zmienić. 2204 to fajne były dwa lata temu.
Szukaj silników co najmniej 2206 i więcej.
Szukaj silników co najmniej 2206 i więcej.
Pozdrawiam Sławek
... jeśli nie wiesz co robić, nabieraj wysokości. Jeszcze nikt nie zderzył się z niebem...
... jeśli nie wiesz co robić, nabieraj wysokości. Jeszcze nikt nie zderzył się z niebem...
- karolboski
- Posty: 132
- Rejestracja: wtorek 20 sie 2013, 17:59
- Lokalizacja: Bytów
Re: Zwiększenie kv z 2300 na ?
Zmieniłem na emaxy 2306 2750 kV. Jest dużo szybszy, ale zauważyłem że lipole bardzo się grzeją. Na starych silnikach aż takie ciepłe nie były. Myślicie że mogę latać bez uszkodzenia pakietu? Lipo to tattu 1300mah 75c
PS. Dodam, że buzzer mam ustawiony na 3.4 v
PS. Dodam, że buzzer mam ustawiony na 3.4 v
Re: Zwiększenie kv z 2300 na ?
Normalna sprawa, większy pobór prądu, pewnie już w okolicy granicy wydajności lipola. Z tego co widzę to nawet 35A potrafi taki silniczek pobrać, x4 to juz mamy 140A. Pakiet nominalnie odda 97,5A a chwilowo może i dwa razy tyle. Zaobserwuj na OSD czy jak dajesz mu "w palnik" to spadek napięcia pakietu jest akceptowalny czy duży. Ja bym latał dalej, ew. następne pakiety kupisz z większym C.
Smart 650W Battery Discharger
Dragon X5 220/Matek F405-STD/Racerstar 30A ESC + Racerstar 2306S/5045@3S
Quadcopter 390/Matek F722-STD/Racerstar 30A ESC + Racerstar 2216/1038@4S
Octocopter 900/Pixhawk 2.4.8/Racerstar 30A ESC + Racerstar 4114/2060@4S
Dragon X5 220/Matek F405-STD/Racerstar 30A ESC + Racerstar 2306S/5045@3S
Quadcopter 390/Matek F722-STD/Racerstar 30A ESC + Racerstar 2216/1038@4S
Octocopter 900/Pixhawk 2.4.8/Racerstar 30A ESC + Racerstar 4114/2060@4S
Re: Zwiększenie kv z 2300 na ?
Ja bym polecal 1500mAh, niby niedużo wiecej a pomaga baterii przezyc lot.
Mocne silniki, to musi śmigać. Moze utnij troche throttle w betaflight np 10% scale.
Dla tak wysokiego KV rozwazylbym 1800mAh 4s
Mocne silniki, to musi śmigać. Moze utnij troche throttle w betaflight np 10% scale.
Dla tak wysokiego KV rozwazylbym 1800mAh 4s
PUDA D240 4S + OmniNXT F7 + Tekko32 35A + F40 III 2400KV
- karolboski
- Posty: 132
- Rejestracja: wtorek 20 sie 2013, 17:59
- Lokalizacja: Bytów
Re: Zwiększenie kv z 2300 na ?
3. 5 min latania i buzzer się włącza ustawiony na 3.4 v. 10 sekund i dronik nie ma siły i upada na ziemie. Bateria strasznie gorąca, cele nie całe 3 v.
Edytuj posty!!!
niestety nie mam osd, ale planuję kupić kamerke z osd . Pakiet wrócił do normy i nie zaobserwowałem , by był spuchnięty,narazie będe musiał zwiększyć napięcie na buzerze na 3,5v .
Jakie polecacie pakiety ?
Edytuj posty!!!
niestety nie mam osd, ale planuję kupić kamerke z osd . Pakiet wrócił do normy i nie zaobserwowałem , by był spuchnięty,narazie będe musiał zwiększyć napięcie na buzerze na 3,5v .
Jakie polecacie pakiety ?
Re: Zwiększenie kv z 2300 na ?
No kolego... takie silniki są już dosyć mocne (na chwilę obecną) dla 5-calowca. Bateria Tattu, jaką posiadasz ma w sumie niezbyt duże C i pojemność. Do tego, im więcej ładowań bateria ma za sobą - tym bardziej będzie spadała jej pojemność i wydajność (oczywiście stopniowo i powoli). Bardzo mocne grzanie się baterii oznacza najczęściej jej niewydolność dla prądożernych silników.karolboski pisze:emaxy 2306 2750 kV. Jest dużo szybszy, ale zauważyłem że lipole bardzo się grzeją.
Co do baterii: używam już kilka miesięcy Lipo 4s CNHL Ministar 120C 1500mAH i na silnikach 2207 2400kV, jak do tej pory sprawują się super.
Nic nie puchnie, a po średnio-mocnym piłowaniu gazem są tylko ciepłe (do gorącego im baardzo daleko). Mam też Ahtech Infinity 4s 85c 1500mAH - te też są niezłe, ale ustępują miejsca tym wcześniejszym - po mocnym gazowaniu potrafią nawet lekko napuchnąć i być gorące.
- karolboski
- Posty: 132
- Rejestracja: wtorek 20 sie 2013, 17:59
- Lokalizacja: Bytów
Re: Zwiększenie kv z 2300 na ?
Dziękuję za podpowiedzi. Następne pakiety kupię z większym c.
Re: Zwiększenie kv z 2300 na ?
I ląduj szybciej, bo dojechanie pakietu poniżej <3V w spoczynku już go boli
Smart 650W Battery Discharger
Dragon X5 220/Matek F405-STD/Racerstar 30A ESC + Racerstar 2306S/5045@3S
Quadcopter 390/Matek F722-STD/Racerstar 30A ESC + Racerstar 2216/1038@4S
Octocopter 900/Pixhawk 2.4.8/Racerstar 30A ESC + Racerstar 4114/2060@4S
Dragon X5 220/Matek F405-STD/Racerstar 30A ESC + Racerstar 2306S/5045@3S
Quadcopter 390/Matek F722-STD/Racerstar 30A ESC + Racerstar 2216/1038@4S
Octocopter 900/Pixhawk 2.4.8/Racerstar 30A ESC + Racerstar 4114/2060@4S
- karolboski
- Posty: 132
- Rejestracja: wtorek 20 sie 2013, 17:59
- Lokalizacja: Bytów
Re: Zwiększenie kv z 2300 na ?
No będę musiał puki co. Z gopro 7 jakieś 2.5 min lotu max.
edit . /
Zamówiłem te pakiety CNHL 4S 120C 1500mAh (MiniStar) , mam nadzieję ,że do tych silników będą ok ;)
edit . /
Zamówiłem te pakiety CNHL 4S 120C 1500mAh (MiniStar) , mam nadzieję ,że do tych silników będą ok ;)
- karolboski
- Posty: 132
- Rejestracja: wtorek 20 sie 2013, 17:59
- Lokalizacja: Bytów
Re: Zwiększenie kv z 2300 na ?
Przepraszam ,że post za postem,ale nadal mam problem... przyszły baterie wyzej wymienione 130 c. latam max 2-2.5 minuty. Buzzer mam ustawione na 3.5 v i gdy napięcie na celi doszło do takiego stanu to dosłownie po chwili gdy próbowałem lądować dron spadał. bateria wskazywała ponizej 3v na kążda cele. Wiem,że te silniki potrzebują dużo prądu ,ale żeby aż tak się działo.
Zastanawiam się gdzie tkwi problem:
- regulatory 30 a dshot 600 - wiem,że powinny mieć więcej Amper pod te silniki
-waga drona ? około 600 g z pakietem
Tak naprawde nie idzie latać bo po chwili i tak strasznie nagle traci moc/ rozumiem ,że może latać krótko , ale dlaczego z 3,5 v na cele po paru sekundach dron " spada"
Za każdą radę będę wdzięczny !
Zastanawiam się gdzie tkwi problem:
- regulatory 30 a dshot 600 - wiem,że powinny mieć więcej Amper pod te silniki
-waga drona ? około 600 g z pakietem
Tak naprawde nie idzie latać bo po chwili i tak strasznie nagle traci moc/ rozumiem ,że może latać krótko , ale dlaczego z 3,5 v na cele po paru sekundach dron " spada"
Za każdą radę będę wdzięczny !
Re: Zwiększenie kv z 2300 na ?
karolboski, 2.5 minuty max lotu? Nawet z GoPro to dosyć mało... Wskazywałoby na to, że baardzo dużo % gazu używasz podczas lotów... Większość czasu to spory gaz...
Na silnikach 2207 2400kV i z kamerą Xiaomi - przy dosyć wymagających akrobacjach te baterie mi wystarczą na 4 - 4.5 minuty lotu (śmigła 5045x3)
Na silnikach 2207 2400kV i z kamerą Xiaomi - przy dosyć wymagających akrobacjach te baterie mi wystarczą na 4 - 4.5 minuty lotu (śmigła 5045x3)
Re: Zwiększenie kv z 2300 na ?
Ja na 2700KV mam regle 20A i latają już 2 lata. Latam okolo 3-4 minuty. Te baterie (mam takie same) są tak dobre że napiecie nie jest najlepszym wyznacznikiem rozladowania. Ląduję przy około 3,60V/cell. Ustaw sobie buzzer na 3,6V.
https://oscarliang.com/current-sensor-calibration/
A moze chodzi o smigla? Jakich używasz?
https://oscarliang.com/current-sensor-calibration/
A moze chodzi o smigla? Jakich używasz?
PUDA D240 4S + OmniNXT F7 + Tekko32 35A + F40 III 2400KV