Budowa B2 Spirit
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
Re: Budowa B2 Spirit
policzyłeś śc? bo zwykle ja wysuwam silnik za skrzydło.
samolot max 4579/1293 analog, DJI do końca zasięgu :)
coper max 1729(na 5.8)
coper max 1729(na 5.8)
Re: Budowa B2 Spirit
W końcu przyszły długo oczekiwane zawiasy a o to efekt kilku godzin pracy.
Re: Budowa B2 Spirit
Przyszła pora na dalsze prace
Do wstępnego wyważenia zamontowałem serwa (6 szt), ktoś wyważał tego typu model?.
CG wyszło pomiędzy 42-48 cm przy wyważeniu 15%-25%. Ustawiłem. 20% jak normalne skrzydło, wyniki poniżej.
Wszelkie rady mile widziane.
Link do programu.
http://wingcgcalc.bruder.com.br/en_US/?
Do wstępnego wyważenia zamontowałem serwa (6 szt), ktoś wyważał tego typu model?.
CG wyszło pomiędzy 42-48 cm przy wyważeniu 15%-25%. Ustawiłem. 20% jak normalne skrzydło, wyniki poniżej.
Wszelkie rady mile widziane.
Link do programu.
http://wingcgcalc.bruder.com.br/en_US/?
Re: Budowa B2 Spirit
fajny koncept modelu :)
Zwrócę uwagę na dwie rzeczy:
- jak chcesz wychylać lotki żeby działały jak lotki lub wysokość skoro hamulce masz na jednym serwie i jedyna ich możliwość to otwieranie ? Lotki z natury powinny być jak najbliżej końcówki skrzydeł. Zobacz jak to rozwiązanie pracuje w A-10, lotki działają jako lotki, do tego mogą być otworzone jako hamulce i nadal w jakimś zakresie pracować jako lotki. Moim zdaniem konieczne jest zastosowanie dwóch serw.
- serio napracowałeś się przy mechanizmach hamulców i to szanuję bo wiem że precyzyjnie to zrobić nie jest proste, ale krawędzie spływu skrzydła zaraz przy tych hamulcach to już olałeś :p Na to jak lata model ma wpływ całokształt, i naprawdę nie pożałujesz dołożonego czasu na dopieszczenie tych spływów :) Nie wszystko załatwi mocny silnik czy fc :) A szczególnie chodzi o wydajność skrzydła.
Środek ciężkości przyjąłbym do oblotu na 15%, zawsze to mniej narowisty model, a i czułość na wychylenia sterów niższa. Przedni ŚĆ to też większa możliwość uratowania nieudanego wyrzutu :)
Zwrócę uwagę na dwie rzeczy:
- jak chcesz wychylać lotki żeby działały jak lotki lub wysokość skoro hamulce masz na jednym serwie i jedyna ich możliwość to otwieranie ? Lotki z natury powinny być jak najbliżej końcówki skrzydeł. Zobacz jak to rozwiązanie pracuje w A-10, lotki działają jako lotki, do tego mogą być otworzone jako hamulce i nadal w jakimś zakresie pracować jako lotki. Moim zdaniem konieczne jest zastosowanie dwóch serw.
- serio napracowałeś się przy mechanizmach hamulców i to szanuję bo wiem że precyzyjnie to zrobić nie jest proste, ale krawędzie spływu skrzydła zaraz przy tych hamulcach to już olałeś :p Na to jak lata model ma wpływ całokształt, i naprawdę nie pożałujesz dołożonego czasu na dopieszczenie tych spływów :) Nie wszystko załatwi mocny silnik czy fc :) A szczególnie chodzi o wydajność skrzydła.
Środek ciężkości przyjąłbym do oblotu na 15%, zawsze to mniej narowisty model, a i czułość na wychylenia sterów niższa. Przedni ŚĆ to też większa możliwość uratowania nieudanego wyrzutu :)
Re: Budowa B2 Spirit
W B2 hamulce działają tylko w ten sposób, twój sposób działania jest jak najbardziej poprawny ale nie w tym modelu.jak chcesz wychylać lotki żeby działały jak lotki lub wysokość skoro hamulce masz na jednym serwie i jedyna ich możliwość to otwieranie ?
Masz na myśli że też powinny być zakończone na ostro?yoseph pisze:- serio napracowałeś się przy mechanizmach hamulców i to szanuję bo wiem że precyzyjnie to zrobić nie jest proste, ale krawędzie spływu skrzydła zaraz przy tych hamulcach to już olałeś :p Na to jak lata model ma wpływ całokształt, i naprawdę nie pożałujesz dołożonego czasu na dopieszczenie tych spływów :) Nie wszystko załatwi mocny silnik czy fc :) A szczególnie chodzi o wydajność skrzydła
Re: Budowa B2 Spirit
Tylko żeby nie wpadł ci do głowy pomysł umocować te skrzydła na stałe do auta:)
Re: Budowa B2 Spirit
Hmm... może jadąc do pracy auto by mniej paliło i jakie ekologiczne, prawie jak hybryda :)maxiiii pisze:Tylko żeby nie wpadł ci do głowy pomysł umocować te skrzydła na stałe do auta:)
Re: Budowa B2 Spirit
O! Właśnie o takich pomysłach pisałem. :) Niech cię bozia broni przed nimi.
Re: Budowa B2 Spirit
Na szczęście jadę autostradą do pracy więc na pasie powinienem się zmieścić:), całkiem dobry ten mój pomysł, w korkach też nie będę stał :)maxiiii pisze:O! Właśnie o takich pomysłach pisałem. :) Niech cię bozia broni przed nimi.
Re: Budowa B2 Spirit
Zasiadam na widowni, świetny projekt :)
Re: Budowa B2 Spirit
Aż się prosi o turbinki edf :)