Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.
samolot max 4579/1293 analog, DJI do końca zasięgu :)
coper max 1729(na 5.8)
coper max 1729(na 5.8)
Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.
jak widać na filmiku kondensator ładnie wyrównuje spadki napięć (w sumie - taka jego rola)
ale co ze skokami/ "szpilkami" ?
ale co ze skokami/ "szpilkami" ?
Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.
Szpilki są od fitramarcinoc pisze:jak widać na filmiku kondensator ładnie wyrównuje spadki napięć (w sumie - taka jego rola)
ale co ze skokami/ "szpilkami" ?
samolot max 4579/1293 analog, DJI do końca zasięgu :)
coper max 1729(na 5.8)
coper max 1729(na 5.8)
Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.
Filtr LC badany jest jako drugi i na oscloskopie są widoczne "szpilki". Kondensator ładnie je niweluje.marcinoc pisze:jak widać na filmiku kondensator ładnie wyrównuje spadki napięć (w sumie - taka jego rola)
ale co ze skokami/ "szpilkami" ?
Czy pomiedzy APM i PM nie powinien być montowany jakiś filtr LC lub chociaż kondensator aby zniwelować ewentualne "szpilki" = braki w zasilaniu???
Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.
Kupiłem nowy PM i jest to samo:( Ampery cały czas mają stałą wartość. Może jednak coś źle robię w ustawieniach? Poniżej screeny. Dodatkowo maksymalne wartości RSSI wynoszą 88-93%. Mogę jakoś skalibrować RSSI?maxiiii pisze:Pozostaje raczej kupno nowego. :( Masz prawdopodobnie wer 1.0 ) Te często były wadliwe.
- Załączniki
-
- Przechwytywanie3.PNG (164.62 KiB) Przejrzano 4417 razy
-
- Przechwytywanie2.PNG (44.11 KiB) Przejrzano 4417 razy
Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.
Zastanawiają mnie dwie rzeczy. Dlaczego Arming Check masz na 0, powinno być na 1 i BATT CURR PIN powinien być na 3 jeśli masz PIXHAWK
Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.
Arming Check mam na 0 ponieważ na razie jestem w fazie testów i nie chciałem, żeby uzbrajanie mi przeszkadzało. Popełniłem błąd? Silnik obraca się.Poli25 pisze:Zastanawiają mnie dwie rzeczy. Dlaczego Arming Check masz na 0, powinno być na 1 i BATT CURR PIN powinien być na 3 jeśli masz PIXHAWK
Mam APM 2.6.
Czy to że uruchamiam silnik aby nie hałasować poniżej połowy może mieć jakiś wpływ?
Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.
Rozumiem że śmigła masz ściągniete. Pobór prądu sprawdzaj na HUDZIE
Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.
Tak. Smigło ściągniete. Zmieniłem offset, piny dla voltów i amperów. Coś się wreszcie ruszyło:) Pobór prądu przy maksymalnych obrotach ok. 2-2,5A. Ze śmigłem powinno być 10 razy tyle. Dzięki za pomoc:)Poli25 pisze:Rozumiem że śmigła masz ściągniete. Pobór prądu sprawdzaj na HUDZIE
Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.
Nie ma sprawy
Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.
Podłączyłem wszystko zgodnie z poniższym schematem:
Zrobiłem podmianę akumulatorka bo ten wydawał mi się już za słaby. Niestety silnik już nie chciał się obracać. Stwierdziłem że zielona dioda odbiornika Orange LRS świeci się dosłownie na ułamek sekundy przy podłączaniu pakietu zasilającego 3S (drugiego pakietu od video nie podłączałem w ogóle).
Na wyjściu UBEKA napięcie w sposób losowy skakało sobie w przedziale 0-10,5V. Odlutowałem UBECA i podłączyłem bezpośrednio do Lipol-a uzyskując 5,2V. Po podłączeniu UBECA pomiędzy Lipol i PM uzyskuję 5,2V.
Odbiornik podłączony do komputera przez FTDI miga 8 razy diodą zieloną (dwa pierwsze mignięcia są szybsze).
Pytania:
1. Co się stało? Wcześniej na mniejszych obrotach wszystko chodziło jak należy.
2. Czy schemat połączeń jest OK?
3. Co teraz mogę zrobić?
Uruchomiłem silnik na maksymalne obroty. Przez parę sekund wszystko ładnie chodziło napięcie spadło z 11,5V do 9,6. Natężenie ok. 10A. Zrobiłem podmianę akumulatorka bo ten wydawał mi się już za słaby. Niestety silnik już nie chciał się obracać. Stwierdziłem że zielona dioda odbiornika Orange LRS świeci się dosłownie na ułamek sekundy przy podłączaniu pakietu zasilającego 3S (drugiego pakietu od video nie podłączałem w ogóle).
Na wyjściu UBEKA napięcie w sposób losowy skakało sobie w przedziale 0-10,5V. Odlutowałem UBECA i podłączyłem bezpośrednio do Lipol-a uzyskując 5,2V. Po podłączeniu UBECA pomiędzy Lipol i PM uzyskuję 5,2V.
Odbiornik podłączony do komputera przez FTDI miga 8 razy diodą zieloną (dwa pierwsze mignięcia są szybsze).
Pytania:
1. Co się stało? Wcześniej na mniejszych obrotach wszystko chodziło jak należy.
2. Czy schemat połączeń jest OK?
3. Co teraz mogę zrobić?
-
- Posty: 132
- Rejestracja: niedziela 14 lip 2019, 21:21
- Lokalizacja: Mielec
Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.
Witam szanownych Panow...mam ciekawy problem..mianowicie po dlugiej zimie wytargalem skrzydlo na lake i start...wszystko dziala, ale w trybach Auto model zasuwa dosc szybko..cos z zakresu 60-70km...na kazdym trybie Auto tak samo..no Ja nic nie zmienialem i strasznie mnie to dziwi...parametry te same. Nawet wgralem od nowa soft teraz i co prawda nie latalem, ale juz na "stole" przy throttle powiedzmy 30-35% widze ze silnik zasuwa za szybko i prad tez w gore ostro..ktos mial cos takiego??
Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.
może aparatura Ci się rozkalibrowała.farmaceuta pisze:juz na "stole" przy throttle powiedzmy 30-35% widze ze silnik zasuwa za szybko i prad tez w gore ostro..ktos mial cos takiego??
-
- Posty: 132
- Rejestracja: niedziela 14 lip 2019, 21:21
- Lokalizacja: Mielec
Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.
[/quote]
może aparatura Ci się rozkalibrowała.[/quote]
Niestety to nie to...w logu widac wyraznie ze na wyjsciu 3 kanalu gaz zasuwa sobie na okolo 1750 ... Czyli mniej wiecej max gazu jaki jest dozwolony w trybach AUTO...0-75%
może aparatura Ci się rozkalibrowała.[/quote]
Niestety to nie to...w logu widac wyraznie ze na wyjsciu 3 kanalu gaz zasuwa sobie na okolo 1750 ... Czyli mniej wiecej max gazu jaki jest dozwolony w trybach AUTO...0-75%
Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.
W trybie auto masz możliwość kontroli prędkości drążkiem THR. Od minimum do max ustawionym w MP.