Akumulatory SLS
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
- kamilborkowski
- Posty: 2183
- Rejestracja: niedziela 02 lut 2014, 14:43
- Lokalizacja: Opole
Re: Akumulatory SLS
Jeśli będzie okazja to ja też
Wyprzedaję wszystko - http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?t=46147
Re: Akumulatory SLS
Zgłaszam się również.
Re: Akumulatory SLS
Jest lipa chłopaki bo zaczął się sezon i mi wymiotło wszystkie Quantum pod 4S. Jakaś dostawa ma wejść za tydzień. Dam znać.
-
- Posty: 1
- Rejestracja: piątek 26 maja 2017, 14:54
Re: Akumulatory SLS
Cześć,
Jeśli nadal aktualne, to chciałem zapytać, czy już coś wiadomo na temat SLS Quantum 4S?
Pozdrawiam
Jeśli nadal aktualne, to chciałem zapytać, czy już coś wiadomo na temat SLS Quantum 4S?
Pozdrawiam
-
- Posty: 20
- Rejestracja: piątek 12 wrz 2014, 19:06
- Lokalizacja: Mrągowo
Re: Akumulatory SLS
Czy możecie coś powiedzieć na temat APL jaka jest różnica w porównaniu z standardowymi quantum o tych samych parametrach , jak na tą chwilę wiem że się różnią wagą a jak to się ma do jakości .
stanekmery
Re: Akumulatory SLS
Ostatnio zamówiłem 3 sztuki akumulatorów SLS XTRON 1550mAh 4S 40C i niestety nie są tak dobre jak na testach kolegi:
(http://www.heli-team.pl/forum/viewtopic ... t=Test+sls.) z 2016 roku.
Akumulatory ważą dużo więcej: nie tak jak na w/w testach tj. ok. 176g - tylko dużo więcej, u mnie 184g, 185g oraz 188g - wymiary też uległy zmianie, od tych z roku 2016 - warto sprawdzić na sklepie http://www.stefansliposhope.de, na stronie sprzedawcy dane mogą być nieaktualne, co zresztą sprzedawca sam podkreślał.
Są to nowe lipo kupione pod koniec listopada 2020 roku (https://akumulatoryrc.pl/pl/p/SLS-XTRON ... 40C80C/380).
Tych nowych SLS lipoli (3 krotnie formatowanych charge 0.6A i discharge 0.6A) niestety nie da się obciążyć 44A przez 1000mAh ponieważ napięcie spada dość szybko i po 20 sekundach otrzymywałem napięcie graniczne tj. 12.80V - poniżej którego ja nie rozładowuje. Prawdziwa klapa z trzech baterii tylko jedna potrafiła utrzymać się w granicach napięcia dłużej niż 20 sekund. Po rozładowaniu tych baterii prądem 29-25A (1400mAh) żadna nie trzymała pojemności 1550mAh, dopiero delikatne ładowanie i rozładowywanie przywracało pojemność.
Najlepsze jest to, że na stronie sklepu akumulatoryrc.pl, jest wykres obrazujący starą wersje Xtronów 1550mAh 4S 40C z 2016 roku.
Zakupione akumulatory nadają się niestety tylko do stałego obciążenia 20C-22C (31-34A) co oznacza tylko ok. 50% tego co twierdzi Niemiec i obciążeń chwilowych ok. 40C (do 3 sekund). Duży opór wewnętrzny w temp. 20 stopni Celsjusza 30-35mR powoduje, że dość mocno się grzeją podczas intensywnego rozładowania.
Chyba rzeczywiście tylko grafeny obecnie dają pewne wyniki jak się ma szczęście i dobre zakupi.
Po moich testach nie widzę różnicy pomiędzy chińczykami a SLS-ami (zresztą sam sprzedawca podkreślał, że to również chińczyki tylko po dokładnej, niemieckiej kontroli jakości). Mój wój również zakupił niemieckiego mercedesa i niestety tylko teraz narzeka )), a było brać toyote - mówiłem, że ŚP dziadek AK-owiec w grobie się będzie przewracał.
Ja byłem bardzo zawiedziony po testach tych SLS-ów, liczyłem na to, że potwierdzę wcześniejsze wyniki kolegi Kenobi36 z heli-team.pl z roku 2016.
Jakość jak widać nie trwa długo...
Pozdrawiam,
(http://www.heli-team.pl/forum/viewtopic ... t=Test+sls.) z 2016 roku.
Akumulatory ważą dużo więcej: nie tak jak na w/w testach tj. ok. 176g - tylko dużo więcej, u mnie 184g, 185g oraz 188g - wymiary też uległy zmianie, od tych z roku 2016 - warto sprawdzić na sklepie http://www.stefansliposhope.de, na stronie sprzedawcy dane mogą być nieaktualne, co zresztą sprzedawca sam podkreślał.
Są to nowe lipo kupione pod koniec listopada 2020 roku (https://akumulatoryrc.pl/pl/p/SLS-XTRON ... 40C80C/380).
Tych nowych SLS lipoli (3 krotnie formatowanych charge 0.6A i discharge 0.6A) niestety nie da się obciążyć 44A przez 1000mAh ponieważ napięcie spada dość szybko i po 20 sekundach otrzymywałem napięcie graniczne tj. 12.80V - poniżej którego ja nie rozładowuje. Prawdziwa klapa z trzech baterii tylko jedna potrafiła utrzymać się w granicach napięcia dłużej niż 20 sekund. Po rozładowaniu tych baterii prądem 29-25A (1400mAh) żadna nie trzymała pojemności 1550mAh, dopiero delikatne ładowanie i rozładowywanie przywracało pojemność.
Najlepsze jest to, że na stronie sklepu akumulatoryrc.pl, jest wykres obrazujący starą wersje Xtronów 1550mAh 4S 40C z 2016 roku.
Zakupione akumulatory nadają się niestety tylko do stałego obciążenia 20C-22C (31-34A) co oznacza tylko ok. 50% tego co twierdzi Niemiec i obciążeń chwilowych ok. 40C (do 3 sekund). Duży opór wewnętrzny w temp. 20 stopni Celsjusza 30-35mR powoduje, że dość mocno się grzeją podczas intensywnego rozładowania.
Chyba rzeczywiście tylko grafeny obecnie dają pewne wyniki jak się ma szczęście i dobre zakupi.
Po moich testach nie widzę różnicy pomiędzy chińczykami a SLS-ami (zresztą sam sprzedawca podkreślał, że to również chińczyki tylko po dokładnej, niemieckiej kontroli jakości). Mój wój również zakupił niemieckiego mercedesa i niestety tylko teraz narzeka )), a było brać toyote - mówiłem, że ŚP dziadek AK-owiec w grobie się będzie przewracał.
Ja byłem bardzo zawiedziony po testach tych SLS-ów, liczyłem na to, że potwierdzę wcześniejsze wyniki kolegi Kenobi36 z heli-team.pl z roku 2016.
Jakość jak widać nie trwa długo...
Pozdrawiam,
Re: Akumulatory SLS
Czyli totalna padaka takie slsy. Reklamuj i niech kase oddaja.
Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka
Re: Akumulatory SLS
Koledzy? Jakie formowanie lipo tu zostało uskutecznione? Discharge? Do jakiego poziomu? Jaką ładowarką?
Przy jakim napięciu była testowana rezystancja wewnętrzna? I czym?
Niestety ale powyższy opis kolegi dotyczący "testowania" to raczej opis podnoszenia rezystancji wewnętrznej lipo przez "formowanie" za pomocą "discharge".
Nie robimy discharge na lipo. Możemy zrobić storage. Wszelkie programy discharge, w szczególności na 6tko podobnych ładowarkach, ubijały mi pakiety po pierwszym razie.
Jest duża szansa, że skoro wymiary i waga pakietów się nie zgadzają z tymi testowanymi wcześniej, to są to inne pakiety. Należałoby je porządnie przetestować.
Ale nie discharge..
Swoją drogą, u mnie wszystkie slsy zakończyły karierę po 3cim sezonie. A sprawowały się bardzo dobrze.
Ze względu na różnicę w cenie, oraz korzystne C, obecnie ujeżdżam kolejny sezon gnb i chnl (100/200c) oraz sony vtc5/6. Jestem z nich tak samo bardzo zadowolony jak byłem z sls.
Przy jakim napięciu była testowana rezystancja wewnętrzna? I czym?
Niestety ale powyższy opis kolegi dotyczący "testowania" to raczej opis podnoszenia rezystancji wewnętrznej lipo przez "formowanie" za pomocą "discharge".
Nie robimy discharge na lipo. Możemy zrobić storage. Wszelkie programy discharge, w szczególności na 6tko podobnych ładowarkach, ubijały mi pakiety po pierwszym razie.
Jest duża szansa, że skoro wymiary i waga pakietów się nie zgadzają z tymi testowanymi wcześniej, to są to inne pakiety. Należałoby je porządnie przetestować.
Ale nie discharge..
Swoją drogą, u mnie wszystkie slsy zakończyły karierę po 3cim sezonie. A sprawowały się bardzo dobrze.
Ze względu na różnicę w cenie, oraz korzystne C, obecnie ujeżdżam kolejny sezon gnb i chnl (100/200c) oraz sony vtc5/6. Jestem z nich tak samo bardzo zadowolony jak byłem z sls.