Projekt nowych regulacji EASA
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
Re: Projekt nowych regulacji EASA
Zgłaszać może i można ale coś mam smutne wrażenie że będziesz miał spory problem z udowodnieniem że GA był tam gdzie go być nie powinno. Ocena wysokości "na oko" nie zda egzaminu obawiam się.
Ten wredny...
Re: Projekt nowych regulacji EASA
Domyślam się, że ciężko by było dochodzić swoich praw. Jedno co to z każdego lotu mam zarejestrowane wideo i parametry (wysokość, pozycja itp.), to nie zwykły model.
Ale co jak co, to nie chciałbym sprawdzać tego w praktyce.
Smutne jest to, że to obie strony powinny się dogadać i przestrzegać reguł "gry"
Ale co jak co, to nie chciałbym sprawdzać tego w praktyce.
Smutne jest to, że to obie strony powinny się dogadać i przestrzegać reguł "gry"
Pozdrawiam Sławek
... jeśli nie wiesz co robić, nabieraj wysokości. Jeszcze nikt nie zderzył się z niebem...
... jeśli nie wiesz co robić, nabieraj wysokości. Jeszcze nikt nie zderzył się z niebem...
Re: Projekt nowych regulacji EASA
Prawda, jedynie nagranie i parametry, Może coś dadzą, chociaż też wątpię, bo z udowodnieniem czegokolwiek będzie ciężko.
W przypadku W.to My będziemy winni..bo mieliśmy mu ustąpić "pierwszeństwa".
W pobliżu naszego jeziora, Bardzo często latają, popisując się kim oni to nie są i jacy z nich mocarze..
To wszystko Zdecydowanie za nisko.. Nalot tuż nad drzewami i zniżenie pułapu nad jeziorem..
Ale co mu zrobisz? Jedynie jak nagrasz przypadkowo, bo lecą na pełnej piz.. i tyle go widziano..
W przypadku W.to My będziemy winni..bo mieliśmy mu ustąpić "pierwszeństwa".
W pobliżu naszego jeziora, Bardzo często latają, popisując się kim oni to nie są i jacy z nich mocarze..
To wszystko Zdecydowanie za nisko.. Nalot tuż nad drzewami i zniżenie pułapu nad jeziorem..
Ale co mu zrobisz? Jedynie jak nagrasz przypadkowo, bo lecą na pełnej piz.. i tyle go widziano..
Re: Projekt nowych regulacji EASA
No tego się spodziewałem co napisaliście.
Czyli wracam do trenowaniu rzutów kamieniem.
Czyli wracam do trenowaniu rzutów kamieniem.
samolot max 4579/1293 analog, DJI do końca zasięgu :)
coper max 1729(na 5.8)
coper max 1729(na 5.8)
Re: Projekt nowych regulacji EASA
U mnie dwa razy latał taki top gun nad domem, myślałem, ze mi komin rozwali.
Za drugim razem telefon na policje, oficjalne zgłoszenie i spokój :)
Za drugim razem telefon na policje, oficjalne zgłoszenie i spokój :)
Re: Projekt nowych regulacji EASA
Proponuje zdjac banner z glownej, bo petycja juz dawno zamknieta.pawelsky pisze:Proponuje wrzucic banner na glowna.PiotrSz pisze:Pojawiła się petycja przeciwko nowym regulacjom
https://www.change.org/p/https-www-easa ... =612134306
Re: Projekt nowych regulacji EASA
Czytając to co nas czeka w niedalekiej przyszłości to wesoło nie będzie . Wszystkie drony mają być podzielone na klasy C0 do C4 i podkategorie A1 do A3 w zależności od wagi ,możliwej wysokości lotu , prędkości drona , itp. Najłatwiej będą mieli użytkownicy dronów o wadze do 250g . Te drony będą traktowane jako zabawki i nie będą musiały być rejestrowane. Chociaż DJI Spark Mini raczej do zabawek nie należy . Każdy dron o wadze powyżej 250g będzie podlegał rejestracji . Najgorzej będą mieli użytkownicy dronów o masie do 4kg a powyżej 900g . Od takiego użytkownika oprócz rejestracji drona będzie wymagane Certyfikat Kompetencji Pilota BSP ( odpowiednik UAVO ). Raczej to wszystko za darmo nie będzie . Tak że ktoś na tym nieźle kasę natrzepie . Szara strefa będzie kwitnąć . Mnóstwo jest dronów zabawek ważących ponad 250g i to też ma być rejestrowane ?
Pozdro; Hornet2
samolot Spitfire (spalinowy)
copter Typhoon Q500 4K
copter FQ 777 -124
motoszybowiec Easy Glider
helik V931 (AS 350 )
samolot Spitfire (spalinowy)
copter Typhoon Q500 4K
copter FQ 777 -124
motoszybowiec Easy Glider
helik V931 (AS 350 )
Re: Projekt nowych regulacji EASA
@hornet2 ja Cie bardzo prosze - nie wypowiadaj sie na temat przepisow ktorych nie rozumiesz, bo jeszcze ktos przeczyta, uwierzy i zacznie powtarzac.
Bzdura. Drony nie podlegaja rejestracji, rejestracji podlega co najwyzej operator.hornet2 pisze:Każdy dron o wadze powyżej 250g będzie podlegał rejestracji.
Kolejna bzdura. Certyfikat wymagany bedzie tylko jesli zamierzasz latac w bezposredniej bliskosci ludzi.hornet2 pisze:Najgorzej będą mieli użytkownicy dronów o masie do 4kg a powyżej 900g . Od takiego użytkownika oprócz rejestracji drona będzie wymagane Certyfikat Kompetencji Pilota BSP.
Re: Projekt nowych regulacji EASA
O.K. masz rację .pawelsky pisze:@hornet2 ja Cie bardzo prosze - nie wypowiadaj sie na temat przepisow ktorych nie rozumiesz, bo jeszcze ktos przeczyta, uwierzy i zacznie powtarzac.
Bzdura. Drony nie podlegaja rejestracji, rejestracji podlega co najwyzej operator.hornet2 pisze:Każdy dron o wadze powyżej 250g będzie podlegał rejestracji.
Kolejna bzdura. Certyfikat wymagany bedzie tylko jesli zamierzasz latac w bezposredniej bliskosci ludzi.hornet2 pisze:Najgorzej będą mieli użytkownicy dronów o masie do 4kg a powyżej 900g . Od takiego użytkownika oprócz rejestracji drona będzie wymagane Certyfikat Kompetencji Pilota BSP.
"bezzałogowce o masie startowej do 4 kg. (podkategoria A2) będą wymagały od pilota, uzyskania Certyfikatu Kompetencji Pilota BSP, będącego w pewnym zakresie odpowiednikiem obecnego świadectwa kwalifikacji UAVO. Aby otrzymać powyższy dokument będzie wymagane zaliczenie nadzorowanego egzaminu teoretycznego (aktualnie ULC jest na etapie ustalania z EASA jak ma być realizowany taki egzamin) jak również oświadczenie o wystarczających umiejętnościach praktycznych. Podkategoria A2, dzięki powyższym wymaganiom umożliwi latanie w odległości poziomej 30m od osób postronnych, lub w odległości 5 metrów jeżeli BSP posiada uruchomiony tryb niskiej prędkości, który będzie wymagany od BSP produkowanych w przyszłości ".
Czyli gdzieś tam z dala od ludzi i zabudowań będzie można sobie latać takimi dronami bez uprawnień ?
Pozdro; Hornet2
samolot Spitfire (spalinowy)
copter Typhoon Q500 4K
copter FQ 777 -124
motoszybowiec Easy Glider
helik V931 (AS 350 )
samolot Spitfire (spalinowy)
copter Typhoon Q500 4K
copter FQ 777 -124
motoszybowiec Easy Glider
helik V931 (AS 350 )
Re: Projekt nowych regulacji EASA
Masz już odpowiedź..hornet2 pisze:Czyli gdzieś tam z dala od ludzi i zabudowań będzie można sobie latać takimi dronami bez uprawnień ?
pawelsky pisze:Certyfikat wymagany bedzie tylko jesli zamierzasz latac w bezposredniej bliskosci ludzi.
Re: Projekt nowych regulacji EASA
Coś z dzisiaj. Warto temat zgłębić bardziej.
Wygląda na to że zwykłych lataczy nie FPV unijne prawo też dosięgnie.
CYTAT
"Modelarze będą mogli latać w ramach oficjalnie powołanego stowarzyszenia/klubu/aeroklubu, w wydzielonych strefach przestrzeni powietrznej lub na zasadach określonych dla BSP w klasie dronów C4 tudzież dronów budowanych samodzielnie do 25kg."
swiatdronow.pl/po-seminarium-ulc-w-sprawie-przepisow-ue-relacja?fbclid=IwAR2WdonXPxyBzENJZVozd-qG1Sp-JGWx5r7A1hP5iiWt6QhbemibrIsw8vg
oraz
swiatdronow.pl/drony-a-prawo-unijne?fbclid=IwAR14T6yM98kAmKj4qN9faAMIJd-F09BXgdJczSHO9qcQv8lyUTYWVQ20wKk
Wygląda na to że zwykłych lataczy nie FPV unijne prawo też dosięgnie.
CYTAT
"Modelarze będą mogli latać w ramach oficjalnie powołanego stowarzyszenia/klubu/aeroklubu, w wydzielonych strefach przestrzeni powietrznej lub na zasadach określonych dla BSP w klasie dronów C4 tudzież dronów budowanych samodzielnie do 25kg."
swiatdronow.pl/po-seminarium-ulc-w-sprawie-przepisow-ue-relacja?fbclid=IwAR2WdonXPxyBzENJZVozd-qG1Sp-JGWx5r7A1hP5iiWt6QhbemibrIsw8vg
oraz
swiatdronow.pl/drony-a-prawo-unijne?fbclid=IwAR14T6yM98kAmKj4qN9faAMIJd-F09BXgdJczSHO9qcQv8lyUTYWVQ20wKk
EUROREGIONALNE CENTRUM MODELARSKIE
Re: Projekt nowych regulacji EASA
No ale to zadna nowosc, wiadomo juz od dawna ze nowe unijne przepisy wprowadzaja nieco ulatwien dla czlonkow aeroklubow czy stowarzyszen.
Re: Projekt nowych regulacji EASA
Ło kurna, a mi się prawko na drony skończyło
Opłaca się teraz odnawiać? Z tego co wyczytałem świadectwa kwalifikacji zostaną automatycznie przekonwertowane na nowe zezwolenia ważne do lipca 2021, a co dalej? Znowu kolejna stówa za "egzamin" ?
Z tej tabelki co kolega mgmusic podlinkował - źródło.
To wychodziło by, że od lipca, żeby legalnie popylać racerem po łąkach trzeba zrobić szkolenie i egzamin online + rejestracja - dobrze rozumiem?
Opłaca się teraz odnawiać? Z tego co wyczytałem świadectwa kwalifikacji zostaną automatycznie przekonwertowane na nowe zezwolenia ważne do lipca 2021, a co dalej? Znowu kolejna stówa za "egzamin" ?
Z tej tabelki co kolega mgmusic podlinkował - źródło.
To wychodziło by, że od lipca, żeby legalnie popylać racerem po łąkach trzeba zrobić szkolenie i egzamin online + rejestracja - dobrze rozumiem?
Re: Projekt nowych regulacji EASA
Jesli bedziesz chcial latac w kategorii open, a recer jest ciezszy niz 250g to tak.Głuś pisze:To wychodziło by, że od lipca, żeby legalnie popylać racerem po łąkach trzeba zrobić szkolenie i egzamin online + rejestracja - dobrze rozumiem?
Nie "na wazne do lipca 2021", tylko "zostana przekonwertowane do lipca 2021". Obecne uprawniena zachowuja swoja waznosc w niezmienionaej formie do lipca 2021. Dalej bedziesz mial nowe przekonwertowane papiery (mozliwe ze bedzie potrzebny jakis dodatkowy egzamin), wiec warto uprawnienia miec aktualne.Głuś pisze:Z tego co wyczytałem świadectwa kwalifikacji zostaną automatycznie przekonwertowane na nowe zezwolenia ważne do lipca 2021, a co dalej?