Projekt nowych regulacji EASA
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
Re: Projekt nowych regulacji EASA
Niby tak, ale roznica wysokosci pilot - model nadal wynosi 120m. Tyle, ze wyglada to tak, ze mozesz sobie na zboczu polatac chyba albo w gorach i tyle. Wiec nadal wychodzi na to samo.
Ogolnie do dupy. Wrzucenie wszystkich modeli do jednego wora zrobi niezle zamieszanie np w warunkach ubezpieczen. PSP ma ubezpieczenie na przyklad z 2 wariantami - waeiant 2 obejmuje modele a potem wprowadzaja wykluczenie "dronow" na ktory jest wariant 4.
Ogolnie do dupy. Wrzucenie wszystkich modeli do jednego wora zrobi niezle zamieszanie np w warunkach ubezpieczen. PSP ma ubezpieczenie na przyklad z 2 wariantami - waeiant 2 obejmuje modele a potem wprowadzaja wykluczenie "dronow" na ktory jest wariant 4.
Re: Projekt nowych regulacji EASA
Teraz tez wszystkie sa w jednym worze, wiec niespecjalnie widze z czego to zamiesanie mialoby wynikac.Marcin pisze:Wrzucenie wszystkich modeli do jednego wora zrobi niezle zamieszanie
Ubezpieczycielom bedzie mysle nawet latwiej bo nowe regulacje wprowadzaja kategorie zdefiniowane w oparciu o poziom ryzyka.
Re: Projekt nowych regulacji EASA
OK, poczytałem i już wiem, że moje latadło będzie mogło dalej latać. Dzięki za pomoc.pawelsky pisze: Szczegoly opisane sa w czesci 6 zalacznika do Rozporzadzenia Delegowanego Komisji (UE) 2019/945.
Re: Projekt nowych regulacji EASA
W okresie przejsciowym jak najbardziej. Pozniej w kategorii A3.slimak pisze:OK, poczytałem i już wiem, że moje latadło będzie mogło dalej latać. Dzięki za pomoc.
Re: Projekt nowych regulacji EASA
Jeżeli dobrze zrozumiałem, to loty w kategorii A1 i A2 to kwestia kompetencji pilota a nie wymogów dotyczących latadła?
Re: Projekt nowych regulacji EASA
Zle zrozumiales, to kwestia jednego i drugiego.slimak pisze:Jeżeli dobrze zrozumiałem, to loty w kategorii A1 i A2 to kwestia kompetencji pilota a nie wymogów dotyczących latadła?
Re: Projekt nowych regulacji EASA
Jakich zatem wymogów, poza brakiem informacji o klasie latadła nie spełnia Mv2?
Re: Projekt nowych regulacji EASA
Nie przeszly procedury oceny zgodnosci.slimak pisze:Jakich zatem wymogów, poza brakiem informacji o klasie latadła nie spełnia Mv2?
Re: Projekt nowych regulacji EASA
Panowie, wytłumaczcie mi, bo ja już mam mętlik:
Zakładam, że w obrębie lotu nie ma jakiś stref ograniczających/zakazujących lotu R czy tam innych.
Do jakiej kategorii zaliczyć lot (w okresie przejściowym i później) oraz jakie są potrzebne uprawnienia do lotu:
Osoba lat 15, bez działalności gpspodarczej, Mavic 2 Zoom czyli powyżej 900g, aktualnie posiada VLOS.
Loty nad plażą czy nad centrum starówki jakiegoś miasteczka.
Zdjęcia do budowy portfolio (nikt przecież ratusza na pustynię do zdjęć nie przestawi),
do wysłania do gazety/portalu internetowego za które nie wiadomo czy dostanie jakieś wynagrodzenie.
Czy wiadomo już jak będą "przekonwertowane" uprawnienia VLOS?
Zakładam, że w obrębie lotu nie ma jakiś stref ograniczających/zakazujących lotu R czy tam innych.
Do jakiej kategorii zaliczyć lot (w okresie przejściowym i później) oraz jakie są potrzebne uprawnienia do lotu:
Osoba lat 15, bez działalności gpspodarczej, Mavic 2 Zoom czyli powyżej 900g, aktualnie posiada VLOS.
Loty nad plażą czy nad centrum starówki jakiegoś miasteczka.
Zdjęcia do budowy portfolio (nikt przecież ratusza na pustynię do zdjęć nie przestawi),
do wysłania do gazety/portalu internetowego za które nie wiadomo czy dostanie jakieś wynagrodzenie.
Czy wiadomo już jak będą "przekonwertowane" uprawnienia VLOS?
Re: Projekt nowych regulacji EASA
To nad czym sa loty jest mniej istotne, wazne nad kim. Ale to bylo tu przd chwila dyskutowane.labo pisze:Loty nad plażą czy nad centrum starówki jakiegoś miasteczka.
Nie ma jeszcze szczegolow. Lot w przypadku posiadania uprawnien bedzie mogl odbywac sie w kategorii specific w ramach scenariusza narodowego w okresie przejsciowym (o ile oczywiscie w przepisach krajowych minimalny wiek wymagany wiek dla pilotow BSP zostanie obnizony ponizej 15 lat).labo pisze:Czy wiadomo już jak będą "przekonwertowane" uprawnienia VLOS?
Re: Projekt nowych regulacji EASA
Raczej w kontekście OPEN, a nie o to mi chodzi. Trudno nad starówką nie latać nad ludźmi...pawelsky pisze:To nad czym sa loty jest mniej istotne, wazne nad kim. Ale to bylo tu przd chwila dyskutowane.labo pisze:Loty nad plażą czy nad centrum starówki jakiegoś miasteczka.
Mam nadzieję, że uprawnienia wcześniej uzyskane będą zachowane a nie odebrane. Już wcześniej wyrażałem o to obawy, za co dostałem tutaj po głowie. :)pawelsky pisze:Nie ma jeszcze szczegolow. Lot w przypadku posiadania uprawnien bedzie mogl odbywac sie w kategorii specific w ramach scenariusza narodowego w okresie przejsciowym (o ile oczywiscie w przepisach krajowych minimalny wiek wymagany wiek dla pilotow BSP zostanie obnizony ponizej 15 lat).labo pisze:Czy wiadomo już jak będą "przekonwertowane" uprawnienia VLOS?
Ostatnio zmieniony środa 04 mar 2020, 15:58 przez labo, łącznie zmieniany 2 razy.
Re: Projekt nowych regulacji EASA
Nigdzie, w kategorii open NIE MA mozliwosci swiadomego lotu nad ludzmi niczym ciezszym niz 250g. Koniec, kropka.labo pisze:Gdzie tu miejsce na lot nad starówką sprzętem zakupionym wcześniej o masie więcej niż 900g?
Nie beda ani zachowane, ani odbrane. Zostana przekonwertowane na "unijne" odpowiedniki.labo pisze:Mam nadzieję, że uprawnienia wcześniej uzyskane będą zachowane a nie odebrane.
Re: Projekt nowych regulacji EASA
Zmieniałem posta, ale odpowiedziałeś, więc jako kolejny:
Podlinkowując tabelę z wcześniej podanej strony dotyczących przepisów przejściowych:
Gdzie tu miejsce na lot nad starówką sprzętem zakupionym wcześniej o masie więcej niż 900g?
Czy przejściowe będą równolegle ze specific?
Gdzie w specific jest miejsce dla podanego przeze mnie przypadku? Czy czekamy dalej na kolejne scenariusze, bo STS-01 tu też nie pasuje (wyklucza znalezienie się w obrębie tego obszaru osób przypadkowych)
Zgadza się nie widzę, ale nie widzę też w przejściowych.pawelsky pisze:Nigdzie, w kategorii open NIE MA mozliwosci swiadomego lotu nad ludzmi niczym ciezszym niz 250g. Koniec, kropka.labo pisze:Gdzie tu miejsce na lot nad starówką sprzętem zakupionym wcześniej o masie więcej niż 900g?
Podlinkowując tabelę z wcześniej podanej strony dotyczących przepisów przejściowych:
Gdzie tu miejsce na lot nad starówką sprzętem zakupionym wcześniej o masie więcej niż 900g?
Czy przejściowe będą równolegle ze specific?
Gdzie w specific jest miejsce dla podanego przeze mnie przypadku? Czy czekamy dalej na kolejne scenariusze, bo STS-01 tu też nie pasuje (wyklucza znalezienie się w obrębie tego obszaru osób przypadkowych)
Re: Projekt nowych regulacji EASA
Bo w kategorii Open nie ma takiej opcji. Ile razy trzeba Ci to tlumaczyc?labo pisze:Zgadza się nie widzę, ale nie widzę też w przejściowych.
Re: Projekt nowych regulacji EASA
Skoro do 1 lipca 2021 uzyskane uprawnienia utrzymują ważność, to można latać na "starych zasadach" do tej daty? Rozumiem, że skoro utrzymują ważność, to latanie też do dnia 1.07.2021 na starych zasadach... Czy włączenie ważności przekonwertowanych uprawnień będzie dla wszystkich hurtem właśnie tego 1.07.2021?