pawelsky pisze:W przypadku hobbystow w tej chwili rowniez nie mozesz latac NAD ludzmi, wiec nic sie w tym temacie nie zmienia (...)
hmm chyba się zmienia i to na lepsze, bo patrząc na tabelkę: C0 "loty nad ludźmi, NIE nad zgrupowaniami" będzie możliwe bez szkolenia i egzaminu.
Natomiast z tym C1 jakoś mocno bym się nie rozpędzał z nadinterpretacją, niezamierzony lot nad ludźmi to nie zamierzony, na pewno to nie będą loty w centrach miast czy gdzieś w popularnych miejscach turystycznych gdzie ludzi jest dużo, więc AIR na wakacje nad morzem to tak niezbyt :P mówimy oczywiście o klasie OPEN bo chyba większość z nas będzie celować w OPEN.
Za to C1 da możliwości polatania sobie w otwartych przestrzeniach miejskich gdzie nie ma za bardzo ludzi, więc tak jak wspomniałeś, to też na plus.
Marcin pisze:OK, czyli muszę poczytać co zrobić żebym takim szybowcem mógł pobujać się w termice.
Chyba zostają Ci 2 opcje:
- latać w klasie SPECIFIC, ale nie wydaje mi się, żeby zdobycie pozwoleń na latanie na np. 500 - 800 metrach było łatwe - tym bardziej, że to lot rekreacyjny, a nie komercyjny - tutaj chyba najlepszym rozwiązaniem będą jakieś kluby, stowarzyszenia itp.
- partyzantka po krzaczorach
Swoją drogą z tymi 120 metrami to przegięli palę ostro - jeszcze trochę to nam zrobią
15m AGL
Chociaż jak by doszło do tego, że dzięki temu będzie można latać w strefach TRA do 120m bez zgłaszania i wariatów w załogowcach też udało by się przymusić, żeby nie schodzili poniżej 150m to by było piękne i podpisuje się pod tym obiema rękami