Nie. Od pierwszego lipca 2020 obowiazuja "nowe zasady" ktorych czescia jest okres przejsciowy, w Twoim konkretnym przypadku kategoria szczegolna, scenariusz standardowy NSTS-01, zblizony do obecnego VLOS <25KG.labo pisze:Skoro do 1 lipca 2021 uzyskane uprawnienia utrzymują ważność, to można latać na "starych zasadach" do tej daty?
Projekt nowych regulacji EASA
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
Re: Projekt nowych regulacji EASA
Re: Projekt nowych regulacji EASA
Chyba właśnie nie, bo cytując za: EASA opublikowała dwa pierwsze scenariusze w kategorii szczególnej Scenariusz STS-01 "w którym pilot ma pewność, że znajdą się ewentualnie jedynie osoby zaangażowane w ten lot (wyklucza znalezienie się w obrębie tego obszaru osób przypadkowych)", więc nie tyle co nad zgrupowaniami, co całkowicie nad przypadkowymi. Czyli nijak nie pasuje do lotu nad starówką.pawelsky pisze:w Twoim konkretnym przypadku kategoria szczegolna, scenariusz standardowy NSTS-01, zblizony do obecnego VLOS <25KG.
Re: Projekt nowych regulacji EASA
STS-01 i NSTS-01 to dwie rozne rzeczy.
Re: Projekt nowych regulacji EASA
Ooo, a to gdzie znajdę coś o NSTS-01, czy jeszcze za wcześnie? Nie bardzo mogę wygooglować czegoś sensownego poza tym, że określany jest jako narodowy STS-01 stosując wg mnie błędnie skrót STS-01 jako mylący ze "zwykłym" STS-01.pawelsky pisze:STS-01 i NSTS-01 to dwie rozne rzeczy.
Re: Projekt nowych regulacji EASA
Cytujac moja pierwsza odpowiedz na Twoje pytania:labo pisze:Ooo, a to gdzie znajdę coś o NSTS-01, czy jeszcze za wcześnie?
pawelsky pisze:Nie ma jeszcze szczegolow.
Re: Projekt nowych regulacji EASA
Czy coś może wiadomo, czy np. z zaistniałą sytuacją dopracowanie przepisów będzie w czasie późniejszym, czy dalej termin wejścia w życie bez zmian?
Re: Projekt nowych regulacji EASA
Bez zmianlabo pisze:czy dalej termin wejścia w życie bez zmian?
Re: Projekt nowych regulacji EASA
Wlasnie przesunieto termin wejscia w zycie nowych przepisow o 6 miesiecy (czyli na 1 stycznia 2021)
https://www.ulc.gov.pl/pl/aktualnosci/5 ... ych-dronow
https://www.ulc.gov.pl/pl/aktualnosci/5 ... ych-dronow
Re: Projekt nowych regulacji EASA
Próbuję ustalić, co dokładnie zmieni się po wejściu w życie nowych przepisów (obecnie od 1 stycznia 2021) dla użytkowników (słynnego już) Mavica Mini. Na tą chwilę widzę właściwie tylko konieczność rejestracji operatora przy ciągle jeszcze nie ustalonym koszcie tej czynności. Czy coś mi umknęło?
Re: Projekt nowych regulacji EASA
Przez 2 lata obowiazywac bedzie okres przejsciowy. Rejestracja, loty ponizej 120m, VLOS, z dala od zgromadzen ludzi.
Re: Projekt nowych regulacji EASA
Warto śledzić oficjalny kanał ULC na YT, kilka dni temu opublikowali ciekawy film odnośnie kategorii otwartej.
Zapowiedzieli też, że będą kolejne filmy
Tak na szybko z ciekawostek, egzaminy na kategorie otwartą mają być darmowe, a nowe "prawko" będzie wydawane tylko w wersji elektrycznej
Zapowiedzieli też, że będą kolejne filmy
Tak na szybko z ciekawostek, egzaminy na kategorie otwartą mają być darmowe, a nowe "prawko" będzie wydawane tylko w wersji elektrycznej
Re: Projekt nowych regulacji EASA
No nie do konca, w przypadku kategorii A2 egzamin bedzie odbywal sie w podmiocie zewnetrznym, a te juz zapewne charytatywnie robic tego nie beda...Głuś pisze:egzaminy na kategorie otwartą mają być darmowe
Re: DJI Mavic Mini 2
Po analizie "internetów" dziś zakupiłem swojego pierwszego drona - Mini 2. Szukałem czegoś do 2 000 zł, wersja podstawowa z cashbackiem kosztowała 2 020 zł wiec prawie się w budżecie zmieściłem.
Nie jestem prawnikiem i tak jak kwestia konieczności rejestracji dronów do 250 g z kamerą jest dla mnie w miarę zrozumiała (RODO), to temat nowych klas dronów i możliwości latania od 01.01.2023 r. już nie do końca. Z art. 20 i 22 rozporządzenia unijnego oraz wyjaśnienia ze strony EASA wychodzi mi, że "stare" drony do 250 g będą podlegały pod kategorię lotów A1. Czy może coś źle zrozumiałem?
Nie jestem prawnikiem i tak jak kwestia konieczności rejestracji dronów do 250 g z kamerą jest dla mnie w miarę zrozumiała (RODO), to temat nowych klas dronów i możliwości latania od 01.01.2023 r. już nie do końca. Z art. 20 i 22 rozporządzenia unijnego oraz wyjaśnienia ze strony EASA wychodzi mi, że "stare" drony do 250 g będą podlegały pod kategorię lotów A1. Czy może coś źle zrozumiałem?
Re: DJI Mavic Mini 2
Tak, ale tylko do konca okresu przejsciowego.Adek99 pisze: wychodzi mi, że "stare" drony do 250 g będą podlegały pod kategorię lotów A1
Re: DJI Mavic Mini 2
Ok, a o co chodzi w tym zapisie:
"After 1 January 2023, you can still fly your drone without class identification labels, however, only under the following subcategories of operation, for which you have to fully comply with:
- Subcategory A1 when the drone’s maximum take-off weight (MTOM) is less than 250 g; or
- Subcategory A3 when the drone’s maximum take-off weight is less than 25 kg.
You will not need to apply any retrofit/sticker to the drone in subcategories A1 or A3."
[MOD - prośba o prowadzenie dyskusji odnośnie legislacji w stosownym temacie]
"After 1 January 2023, you can still fly your drone without class identification labels, however, only under the following subcategories of operation, for which you have to fully comply with:
- Subcategory A1 when the drone’s maximum take-off weight (MTOM) is less than 250 g; or
- Subcategory A3 when the drone’s maximum take-off weight is less than 25 kg.
You will not need to apply any retrofit/sticker to the drone in subcategories A1 or A3."
[MOD - prośba o prowadzenie dyskusji odnośnie legislacji w stosownym temacie]