Nowy kopter - TAROT class 780 by "kuczy"
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
-
- Posty: 38
- Rejestracja: niedziela 17 lip 2016, 19:22
Re: Nowy kopter - TAROT class 780 by "kuczy"
kuczy, tak patrzę na to połamane mocowanie... Może zdjęcie troszkę niewyraźne, ale czy to napewno oryginalne mocowanie? Bo przyznam że widziałem 2 rodzaje i ten z wytłoczonym logiem był mniej "gładki" i miał bardziej nieregularne kształty...
Co nie zmienia faktu że meeega szczęście, że tak małe uszkodzenia tylko :)
Nie wiem czy o coś takiego chodzi... Ale Carbon w ramie rowerowej naprawiałem w firmie Carbon-Tech z Zembrzyc.
Co nie zmienia faktu że meeega szczęście, że tak małe uszkodzenia tylko :)
Nie wiem czy o coś takiego chodzi... Ale Carbon w ramie rowerowej naprawiałem w firmie Carbon-Tech z Zembrzyc.
Re: Nowy kopter - TAROT class 780 by "kuczy"
Ostatnio zmieniony piątek 29 wrz 2023, 20:56 przez kuczy, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Nowy kopter - TAROT class 780 by "kuczy"
Miałem te mocowania zarówno Z16 jak i Z22 o jakość nie musisz się martwić, są naprawdę solidne i fajnie wykonane - przynajmniej te które miałem takie były
Re: Nowy kopter - TAROT class 780 by "kuczy"
Ostatnio zmieniony piątek 29 wrz 2023, 20:56 przez kuczy, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 38
- Rejestracja: niedziela 17 lip 2016, 19:22
Re: Nowy kopter - TAROT class 780 by "kuczy"
kuczy mam oba stąd widziałem różnice i Twoje wygląda na to z lewej, ale czy któreś jest wytrzymalsze to nie wiem...
Tknęło mnie coś w pamięci i sprawdziłem jeszcze raz relacje hexy Saures'a i tam mu też poszło mocowanie i o dziwo to oryginalne z prawej... Także trzeba ostrożnie ;)
Tak by wiedzieć na przyszłość to gniazda są żłobkowane i tam wystarczy ta żywica i będzie trzymać? Kiedyś próbowałem w czymś takie gniazda wklejać i zawsze mi puszczało przy dokręcaniu
Mocowanie wygląda mega :) i dużo alu zamiast tworzywa to powinno być lepiej, a jak z mocowaniem? Trzeba wiercić dodatkowe otwory w centerplate? Nie osłabi to środka? Oryginalne miało tylko 2 otwory a tu potrzebne kolejne 2... Świerzak jestem to i pytań dużo hehe
W mojej ocenie lepiej wygląda opcja B, taka bardziej zwarta... Kurcze miałem ostatnio pewne wątpliwości co do budowy swojego mimo zamówionych części do przeróbki... ale czytając Twój temat i teraz te nowe pomysły dalej widzę w tym sens :) Nie sztuka wydać kilka stówek i mieć jednego z pierwszych Phantomów ale jakoś wygląd do mnie nie przemawia, Syma itp robią na ich podobieństwo i dla laika stojącego z boku to to samo hehehe Oczywiście wiem, że dla samych kilku fotek byłoby łatwiej, ale wole wyzwanie bo zawsze coś w umiejętnościach pozostanie ;)
Tknęło mnie coś w pamięci i sprawdziłem jeszcze raz relacje hexy Saures'a i tam mu też poszło mocowanie i o dziwo to oryginalne z prawej... Także trzeba ostrożnie ;)
Tak by wiedzieć na przyszłość to gniazda są żłobkowane i tam wystarczy ta żywica i będzie trzymać? Kiedyś próbowałem w czymś takie gniazda wklejać i zawsze mi puszczało przy dokręcaniu
Mocowanie wygląda mega :) i dużo alu zamiast tworzywa to powinno być lepiej, a jak z mocowaniem? Trzeba wiercić dodatkowe otwory w centerplate? Nie osłabi to środka? Oryginalne miało tylko 2 otwory a tu potrzebne kolejne 2... Świerzak jestem to i pytań dużo hehe
W mojej ocenie lepiej wygląda opcja B, taka bardziej zwarta... Kurcze miałem ostatnio pewne wątpliwości co do budowy swojego mimo zamówionych części do przeróbki... ale czytając Twój temat i teraz te nowe pomysły dalej widzę w tym sens :) Nie sztuka wydać kilka stówek i mieć jednego z pierwszych Phantomów ale jakoś wygląd do mnie nie przemawia, Syma itp robią na ich podobieństwo i dla laika stojącego z boku to to samo hehehe Oczywiście wiem, że dla samych kilku fotek byłoby łatwiej, ale wole wyzwanie bo zawsze coś w umiejętnościach pozostanie ;)
Re: Nowy kopter - TAROT class 780 by "kuczy"
Ostatnio zmieniony piątek 29 wrz 2023, 20:57 przez kuczy, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 38
- Rejestracja: niedziela 17 lip 2016, 19:22
Re: Nowy kopter - TAROT class 780 by "kuczy"
Nie mogę się doczekać rozwoju tej konstrukcji hehe, własny centerplate i tyle zmian, no kwintesencja modelarstwa i właśnie tego czego brakuje po samym zakupie "gotowca"
A jak będzie wyglądać latanie do celów prywatnych? Wczoraj ryłem te przepisy ale co strona to inne opisy i głównie w klasach do kupnych maszynek... Po nowym roku (chyba że przez ew. druga fale covid znowu przesuną) każdy powyżej 250g będzie potrzebował uprawnień i rejestracji? Będzie trzeba to się zrobi ale dobrze wiedzieć z wyprzedzeniem bo w lubuskim ciężki temat hehe Jakąś listę egzaminiatorów UAVO miałem to najbliżej Poznań a to ponad 100kmkuczy pisze:Myślę dokłądnie to samo. Przez ostatni czas mało robiłem z dronem, bo po pierwsze właściwie uznałem, że jest zakończony, a po drugie - nie byłem pewien jak będzie wyglądało latanie po 1 Stycznia 2021 (Przepisy EASA). Z Saminarium Urzędu Lotnictwa Cywilnego wynika jednak, że konstrukcje DIY będą miały dalej możliwość latania, po przekształceniu SK w uprawnienia kategori specjalnej, i latając na "krajowych scenariuszach"...
Re: Nowy kopter - TAROT class 780 by "kuczy"
Nie. Wymagany bedzie jedynie onlineowy test. Watek o nowych przepisach znajdziesz tutaj:lesnik.michal pisze:każdy powyżej 250g będzie potrzebował uprawnień
http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?f=30&t=37970
-
- Posty: 38
- Rejestracja: niedziela 17 lip 2016, 19:22
Re: Nowy kopter - TAROT class 780 by "kuczy"
pawelsky, oooo dziękuję bardzo, poczytam, czytałem na forum ale jakiś inny temat i mi nie pasowało hehe
Re: Nowy kopter - TAROT class 780 by "kuczy"
Do frezowania polecam kolegę JR65 - ogłaszał się tutaj na forum, korzystałem z jego usług przy każdym projekcie.
Odnośnie składania ramion w dół i silnikach zamontowanych pod ramieniem - z racji X8 mam tak samo u siebie, no i przy gimbalu rob i się bardzo ciasno. Stosunek długości ramion do średnicy CP musisz dobrać tak, by przy każdym składaniu nie gimnastykować się z gimbalem i silnikami.
Odnośnie baterii i pozycji gimbala - im niżej tym lepiej, śmigła będziesz miał pod ramionami więc będą miały łatwiej wejść w kadr niż "normalnie". Dodatkowo niski środek ciężkości pomaga przy ramionach pod kątem (przy mocowaniach które pokazałeś będziesz miał je lekko w górę) - one powodują niejako samo-stabilizowanie się koptera.
I jeszcze dodatkowo - jakbyś wibroizolatory na których wisi gimbal zamontował wyżej - między kopterem a klatką baterii, a gimbal już do baterii - zwiększasz wtedy masę gimbala - czyli jego bezwładność - kopter ma trudniej zawibrować nim. Z drugiej strony - kopter z baterią na sztywno też ma większą bezwładność i silniki mają nim trudniej zawibrować, więc w efekcie wychodzi na zero. Swoje przemyślenia bazuję na analizie budowy freefly alta 8, możesz zerknąć jak to tam zrobili.
Odnośnie składania ramion w dół i silnikach zamontowanych pod ramieniem - z racji X8 mam tak samo u siebie, no i przy gimbalu rob i się bardzo ciasno. Stosunek długości ramion do średnicy CP musisz dobrać tak, by przy każdym składaniu nie gimnastykować się z gimbalem i silnikami.
Odnośnie baterii i pozycji gimbala - im niżej tym lepiej, śmigła będziesz miał pod ramionami więc będą miały łatwiej wejść w kadr niż "normalnie". Dodatkowo niski środek ciężkości pomaga przy ramionach pod kątem (przy mocowaniach które pokazałeś będziesz miał je lekko w górę) - one powodują niejako samo-stabilizowanie się koptera.
I jeszcze dodatkowo - jakbyś wibroizolatory na których wisi gimbal zamontował wyżej - między kopterem a klatką baterii, a gimbal już do baterii - zwiększasz wtedy masę gimbala - czyli jego bezwładność - kopter ma trudniej zawibrować nim. Z drugiej strony - kopter z baterią na sztywno też ma większą bezwładność i silniki mają nim trudniej zawibrować, więc w efekcie wychodzi na zero. Swoje przemyślenia bazuję na analizie budowy freefly alta 8, możesz zerknąć jak to tam zrobili.
Smart 650W Battery Discharger
Dragon X5 220/Matek F405-STD/Racerstar 30A ESC + Racerstar 2306S/5045@3S
Quadcopter 390/Matek F722-STD/Racerstar 30A ESC + Racerstar 2216/1038@4S
Octocopter 900/Pixhawk 2.4.8/Racerstar 30A ESC + Racerstar 4114/2060@4S
Dragon X5 220/Matek F405-STD/Racerstar 30A ESC + Racerstar 2306S/5045@3S
Quadcopter 390/Matek F722-STD/Racerstar 30A ESC + Racerstar 2216/1038@4S
Octocopter 900/Pixhawk 2.4.8/Racerstar 30A ESC + Racerstar 4114/2060@4S
Re: Nowy kopter - TAROT class 780 by "kuczy"
Ostatnio zmieniony piątek 29 wrz 2023, 20:57 przez kuczy, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Posty: 38
- Rejestracja: niedziela 17 lip 2016, 19:22
Re: Nowy kopter - TAROT class 780 by "kuczy"
O kurcze tego się nikt pewnie nie spodziewał.... Tyle pracy i czasu i taki klops.... :( Ale może zakres wiedzy i doświadczenia skieruje na budowę wersji poprawionej dokładnie pod siebie i będzie kolejny wspaniały projekt :) Oczywiście niekoniecznie Tarot ale może tak jak pisałeś wcześniej że centerplate wg własnego projektu :)
Jeśli to w czymś pomoże to mam wolne płyty z 650tki ;)
Jeśli to w czymś pomoże to mam wolne płyty z 650tki ;)
Re: Nowy kopter - TAROT class 780 by "kuczy"
Ostatnio zmieniony piątek 29 wrz 2023, 20:57 przez kuczy, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 38
- Rejestracja: niedziela 17 lip 2016, 19:22
Re: Nowy kopter - TAROT class 780 by "kuczy"
Z tymi przepisami to zagadka wielka póki do końca nie ruszy, a w razie czego może taniej jeszcze na te 2 lata uruchomić to co jest i jak się będzie klarować sytuacja z przepisami to przebudować/zmienić.
Co do pytań... Nie znam się na tym... Ale baterie pewnie coś straciły i tak nie trzymają (ale pewnie idzie to sprawdzić jakimś miernikiem czy coś) A silniki... Tesla na 3 lata aut nie robi (chyba :P) ja bym sprawdził ciąg jaki teraz dają i może to są jakieś pojęcie o zużyciu (ale to tylko sugestia amatora hehe)
Mimo wszystko będę trzymał kciuki za jakiekolwiek DIY spod Twojej ręki bo ta skarbnica wiedzy w głowie musi mieć gdzieś upust hehe a nic amatorskiego by to nie było :)
Ps. Przy tym zacięciu i zabawie w szlifach nie widzę Cię w wersji kup i latają hehehe :D
Co do pytań... Nie znam się na tym... Ale baterie pewnie coś straciły i tak nie trzymają (ale pewnie idzie to sprawdzić jakimś miernikiem czy coś) A silniki... Tesla na 3 lata aut nie robi (chyba :P) ja bym sprawdził ciąg jaki teraz dają i może to są jakieś pojęcie o zużyciu (ale to tylko sugestia amatora hehe)
Mimo wszystko będę trzymał kciuki za jakiekolwiek DIY spod Twojej ręki bo ta skarbnica wiedzy w głowie musi mieć gdzieś upust hehe a nic amatorskiego by to nie było :)
Ps. Przy tym zacięciu i zabawie w szlifach nie widzę Cię w wersji kup i latają hehehe :D
Re: Nowy kopter - TAROT class 780 by "kuczy"
1. A co im się miało przez ten okres czasu stać, że zastanawiasz się czy im ufać ?kuczy pisze: 1. Czy możesz zaufać silnikom, ktore przepracowały (może nie za czesto ale jednak) ok 3,5 roku?
2. Czy baterie po tylu latach czasem aby nie powinny byc wymienione na nowe?
Mam jeden silnik który służy mi od jakiś 10 lat i tylko łożyska w nim wymieniam. Działa dalej bez zarzutu. To jest tak prosta konstrukcja, że tam
nie ma się co zepsuć.
2. Jeśli były prawidłowo eksploatowane to jedyne co im się stało to straciły troszkę na pojemności. Bardzo łatwo można zweryfikować w jakim stanie
jest pakiet.
Super się czytało całą Twoją przygodę. Obyśmy nie musieli długo czekać na nową platformę spod Twojej ręki ;)