Twincopter Scorpion

Heli, koptery, lotnie, balony, itp

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

Awatar użytkownika
meteor
Posty: 2241
Rejestracja: wtorek 02 lut 2010, 13:05
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: meteor »

Nic nie umarło, jutro z rana się za to zabiorę i mam nadzieję że w końcu dojdę do ładu z ustawieniami. ;-)
pozdrawiam
Marcin
Awatar użytkownika
marbalon
Posty: 4080
Rejestracja: piątek 16 wrz 2011, 13:02
Lokalizacja: Nakło nad Notecią

Post autor: marbalon »

kaczmarsky pisze:No właśnie co z projektem? Nachodzi mnie ochota aby wystrugać sobie coś takiego. Muszę tylko spytać marbalona czy zaimplementował taki układ wirników w swoim projekcie IMU na STM32F
O ile to ma 2 smigła i 2 serwa i po inszemu nazywa się BICOPTER to jest w MWC i u mnie.
dmz
Posty: 529
Rejestracja: sobota 16 kwie 2011, 15:34
Lokalizacja: łorsoł citi at war.

Post autor: dmz »

no ja powiem ze też bym się za takie cos zabrał.ciekawe jak wygląda sprawa czasu lotu na jednym pakiecie. a jak to ma latac do przodu? chyba silniki powinny przesuwać sie odrobinę w przod podczas lotu zeby zmienic srodek ciezkosci?
Awatar użytkownika
kaczmarsky
Posty: 505
Rejestracja: poniedziałek 08 lis 2010, 10:28
Lokalizacja: Tomaszów Maz.

Post autor: kaczmarsky »

Sterowanie takim ustrojstwem jak bicopter odbywa się poprzez zmianę wektora ciągu zespołów napedowych. Inaczej mówiąc silniki są mocowane na ramionach z możliwością obrotu i właśnie poprzez obrót steruje się ciągiem zespołu silnik-śmigło.
dmz
Posty: 529
Rejestracja: sobota 16 kwie 2011, 15:34
Lokalizacja: łorsoł citi at war.

Post autor: dmz »

no to przekręć silniki do poziomu i zobacz gdzie będzie ogon względem wektora ciągu.
Awatar użytkownika
false
Posty: 413
Rejestracja: czwartek 09 gru 2010, 12:01
Lokalizacja: Rzeszów/Nowy Sącz

Post autor: false »

A co ma do tego ogon?
Bartek
dmz
Posty: 529
Rejestracja: sobota 16 kwie 2011, 15:34
Lokalizacja: łorsoł citi at war.

Post autor: dmz »

chodzi mi o oś wzdłużną aircrafta. czy kiedy silniki go pociągną poziomo to czy kadłub nie przekręci się "dowolnie " na osi podparcia? wydaje mi się że by było to tak jakby samolot miał środek cięzkości w połowie swojej długości.

choć sprawa ciut inna bo to nie płatowiec. bardziej rakieta.hmm rakieta chyba nie fiknie jak zamontujemy jej silniki w połowie wysokości... ale offtop hehe
Awatar użytkownika
kaczmarsky
Posty: 505
Rejestracja: poniedziałek 08 lis 2010, 10:28
Lokalizacja: Tomaszów Maz.

Post autor: kaczmarsky »

V-22 Osprey jakoś lata i kadłub mu się "dowolnie" nie przekręca.
Poczytaj trochę o aerodynamice i mechanice lotu i nie będziesz miał takich wątpliwości.
Awatar użytkownika
krzysztof21
Posty: 1039
Rejestracja: niedziela 28 lut 2010, 13:22
Lokalizacja: Wschodnia polska i okolice

Post autor: krzysztof21 »

V-22 Osprey
ale ile prawdziwych sie rozbiło zanim " lata jakoś" historia tego wynalazku jest usłana nagrobkami - tyle ,że jak go zaczeli projektowac to STM32 nie było ;-) .
Krzysiek
Awatar użytkownika
meteor
Posty: 2241
Rejestracja: wtorek 02 lut 2010, 13:05
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: meteor »

Walczyłem dzisiaj trochę z modelem, ale nijak nie idzie się tym wznieść... Udało mi sie prawidłowo ustawić rewersy, model prawidłowo reaguje na drągi jednak przy próbie uniesienia się przekręca go albo w przód albo w tył. Model jest prawidłowo wyważony, tj. SC na ramionach, więc nie mam pojęcia czemu go tak buja. Może ktoś ma pomysły co można poprawić ? Może w weekend nagram jakiś film.
pozdrawiam
Marcin
marcus753
Posty: 63
Rejestracja: środa 07 gru 2011, 11:26
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: marcus753 »

ja uważam że robicie podstawowy błąd siła ciągu ze śmigieł powinna być przekazywana na jakiś szpindel,profil który jest nieruchomo przymocowany do modelu inaczej zmieniając pochylenie silników model zachowuje się jak wyważarka do łopat...

inną sprawą jest to że jak model pochyla się do przodu silniki powinny się pochylać do tyłu, to takie moje przemyślenia

edit:
tak sobię jeszcze myślę że projekt jest jak najbardziej do zrealizowania ale najprawdopodobniej będziesz potrzebował jeszcze jeden mechanizm do poziomowania tak jak jest w segwayach:

Obrazek

tyle że tutaj zamiast kół mamy smigła...
czyli potrzebujesz: 2 silniki, 2 regle i 4 serwa 2 do sterowania silnikami i 2 do trzymania pozycji poziomej kadłuba pytanie tylko czy jakiś kontroler to obsłuży ?

jest jeszcze taka konstrukcja ale na tym chyba nie ma się co wzorować:
Obrazek
Awatar użytkownika
Puuf
Posty: 264
Rejestracja: wtorek 07 lut 2012, 10:29
Lokalizacja: Hamburg

Post autor: Puuf »

Bez przesady, ludzie buduja takie rzeczy na standardowych kontrolerach:

Awatar użytkownika
ECO400
Posty: 5743
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 13:53
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: ECO400 »

Puuf pisze:ez przesady, ludzie buduja takie rzeczy na standardowych kontrolerach:
tylko ze to jest MWC a ten co ma meteor to KK
kk to banalne coś co ciężko ustawić żeby wgl poleciało na czymkolwiek.
Awatar użytkownika
meteor
Posty: 2241
Rejestracja: wtorek 02 lut 2010, 13:05
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: meteor »

Spróbuję dorobić ogon, nie powinno nim tak bujać w osi Nick.
pozdrawiam
Marcin
Awatar użytkownika
Puuf
Posty: 264
Rejestracja: wtorek 07 lut 2012, 10:29
Lokalizacja: Hamburg

Post autor: Puuf »

No tak, w KK nie masz acc, ale sam latam teraz na KK czekajac na KFC i nie jest tak zle. Nie masz trybu stable, ale w acro da sie spokojnie polatac. Te opinie to moze tak kraza od poprzednich wersji, gdzie z pidow bylo tylko P. Od wersji 4.7 jest PI.
Musze jakis film nagrac jak to mi lata.
ODPOWIEDZ