X4, ramiona 20mm, waga 657 gram
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
X4, ramiona 20mm, waga 657 gram
podczas testowania mniejszych modeli zauważyłem, że moje założenia o doskonałości śmigieł oraz sztywności rurek są nieco na wyrost
rurki 15, 16 mm jakoś zaczynają drgać przy śmigłach większych od 15 cali
zrobiłem wszystko by wyważyć śmigła 17 cali włącznie z testami dynamicznymi I pomiarem drgań I mimo, że śmigła 17 cali wytwarzały mniej drgań (bardzo małe naprawdę) i drgania te były mniejsze od drgań na śmigłach 15 cali to po zamontowaniu na koptera kopter miał wciąż dość duże drgania
według mnie problem z jakim się spotkałem dotyczy nie tyle drgań bocznych śmigieł ale samyc śmigieł, wielkości łopat itp, oficjalnie więc na mniejsze modele będę mocował śmigła 15 cali, takie śmigła mają zbliżone zużycie prądu ale ogólny mniejszy ciąg o około 200 gram, zdecydowałem zmienić śmigła na moim składanym kopterze na 15 cali http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?f=39&t=30790 jednocześnie zmieniając motory na mniejsze Sunnysky 3508, które do tego modelu powinny pasować jak ulał
problem śmigieł 17 cali jednak pozostał a ja mam doskonałe motory dualsky 5010 i 5015, aby więc zaradzić coś powyższym spostrzeżeniom i wciąż uzyskać oczekiwany efekt (śmigła 17 cali są jednak doskonale wydajne) zdecydowałem się zbudować nowy model
tym razem jednak zreorganizowałem i zmieniłem swoje podstawowe założenia i wyszło co na fotkach a opis poniżej:
- 5 stopni pochyklenie ramion
- 7,5 stopni pochyklenie nóg
- kontroler lotu mocowany wewnątrz między płytami centralnymi (jak Pixhawk wchodzi to wszystko inne też)
- rurki 20mm - one otwierają drogę do zamocowania ESC 4-6s a nie jak mniejsze modele tylko 4s
- bateria mocowana od gory (możliwość 2 baterii)
- rozwojowy rozstaw rurek do gimbala zaczynając od 60mm a kończąc na ponad 120mm
powyższa specyfikacja daje dość duże możliwości konfuguracyjne, rurki zostały przystosowane do śmigieł 17 cali +, czyli bez problem wejdą jeszcze śmigła 18 cali, ESC chowane w rurkach 30A 4-6s daje możliwość testów dość dużej ilości motorów i śmigieł na różnych bateriach a zmienny rozstaw rurek gimbala powinien umożliwić montaż gimbala z aparatem do 1,5kg
kopter został poszerzony dając nogom szeroki rozstaw a prosta płytka energetyczna mocowana jest od dołu w taki sposób, że jest do niej doskonały dostęp do wielokrotnego lutowania, dodatkowo płytka/FC Pixhawk zostały tak zaprojektowane, że niezmiernie upierdliwy moduł energetyczny mieści się bezpośrednio na płytce
najpierw robię testy na śmigłach 17 cali z różnymi bateriami i śmigłami (w zanadrzu mam 2 x 17 cali) a potem może z dotnę dłuższe rurki do większych śmigieł, chwilowo jednak spróbuję z konfiguracji koptera wycisnąć tyle by móc latać z moim gimbalem polatucha (1200 gram z aparatem), zobaczymy, czy się uda bo to wciąż tylko 4 motorki
jak widać na fotkach skompresowałem wage do 657 gram, nie jest to mistrzostwo świata, ok, ale kopter ma składane nogi i raczej grube rurki 20mm no i kątowe ramiona, to zaledwie 100 gram więcej niż moje konstrukcje na rurkach 15 mm
no i fotki:
rurki 15, 16 mm jakoś zaczynają drgać przy śmigłach większych od 15 cali
zrobiłem wszystko by wyważyć śmigła 17 cali włącznie z testami dynamicznymi I pomiarem drgań I mimo, że śmigła 17 cali wytwarzały mniej drgań (bardzo małe naprawdę) i drgania te były mniejsze od drgań na śmigłach 15 cali to po zamontowaniu na koptera kopter miał wciąż dość duże drgania
według mnie problem z jakim się spotkałem dotyczy nie tyle drgań bocznych śmigieł ale samyc śmigieł, wielkości łopat itp, oficjalnie więc na mniejsze modele będę mocował śmigła 15 cali, takie śmigła mają zbliżone zużycie prądu ale ogólny mniejszy ciąg o około 200 gram, zdecydowałem zmienić śmigła na moim składanym kopterze na 15 cali http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?f=39&t=30790 jednocześnie zmieniając motory na mniejsze Sunnysky 3508, które do tego modelu powinny pasować jak ulał
problem śmigieł 17 cali jednak pozostał a ja mam doskonałe motory dualsky 5010 i 5015, aby więc zaradzić coś powyższym spostrzeżeniom i wciąż uzyskać oczekiwany efekt (śmigła 17 cali są jednak doskonale wydajne) zdecydowałem się zbudować nowy model
tym razem jednak zreorganizowałem i zmieniłem swoje podstawowe założenia i wyszło co na fotkach a opis poniżej:
- 5 stopni pochyklenie ramion
- 7,5 stopni pochyklenie nóg
- kontroler lotu mocowany wewnątrz między płytami centralnymi (jak Pixhawk wchodzi to wszystko inne też)
- rurki 20mm - one otwierają drogę do zamocowania ESC 4-6s a nie jak mniejsze modele tylko 4s
- bateria mocowana od gory (możliwość 2 baterii)
- rozwojowy rozstaw rurek do gimbala zaczynając od 60mm a kończąc na ponad 120mm
powyższa specyfikacja daje dość duże możliwości konfuguracyjne, rurki zostały przystosowane do śmigieł 17 cali +, czyli bez problem wejdą jeszcze śmigła 18 cali, ESC chowane w rurkach 30A 4-6s daje możliwość testów dość dużej ilości motorów i śmigieł na różnych bateriach a zmienny rozstaw rurek gimbala powinien umożliwić montaż gimbala z aparatem do 1,5kg
kopter został poszerzony dając nogom szeroki rozstaw a prosta płytka energetyczna mocowana jest od dołu w taki sposób, że jest do niej doskonały dostęp do wielokrotnego lutowania, dodatkowo płytka/FC Pixhawk zostały tak zaprojektowane, że niezmiernie upierdliwy moduł energetyczny mieści się bezpośrednio na płytce
najpierw robię testy na śmigłach 17 cali z różnymi bateriami i śmigłami (w zanadrzu mam 2 x 17 cali) a potem może z dotnę dłuższe rurki do większych śmigieł, chwilowo jednak spróbuję z konfiguracji koptera wycisnąć tyle by móc latać z moim gimbalem polatucha (1200 gram z aparatem), zobaczymy, czy się uda bo to wciąż tylko 4 motorki
jak widać na fotkach skompresowałem wage do 657 gram, nie jest to mistrzostwo świata, ok, ale kopter ma składane nogi i raczej grube rurki 20mm no i kątowe ramiona, to zaledwie 100 gram więcej niż moje konstrukcje na rurkach 15 mm
no i fotki:
Re: X4, ramiona 20mm, waga 657 gram
Mam wrażenie, że to kolejna reklama tych super, hiper fantastycznych ram. Kawał tekstu o śmigłach, a później foto gołej ramki i opis jej zalet.
Jeśli jestem w błędzie to przepraszam.
Jeśli jestem w błędzie to przepraszam.
Pozdrawiam
Krzysiek
Krzysiek
Re: X4, ramiona 20mm, waga 657 gram
eee, tym razem to już na pewno zobaczymy film z NEX'a na gimbalu pod tym kopterem ( do filmowania?)
Michał
Re: X4, ramiona 20mm, waga 657 gram
przestało mi zależeć na reklamachMam wrażenie, że to kolejna reklama tych super, hiper fantastycznych ram. Kawał tekstu o śmigłach, a później foto gołej ramki i opis jej zalet.
Jeśli jestem w błędzie to przepraszam.
polski klient ma w d... wszystko a jedyna najważniejsza wartość to cena, więc polski klient kupuje tarota, potem przerabia co najwyżej, narzeka ale I tak nie ma zamiaru nic zrobić
oczywiście polski klient jeszcze dużo buduje, żeby było taniej robi to wiertarką i piłką ręczną
ja lubię budować I wyciągam wnioski z obserwacji, w kopterze niby są 4 rurki I 2 płytki ale jest bardzo ale to bardzo dużo różnych szczególików, które mogą uczynić daną konstrukcję lekką I wygodną
jakkolwiek bardzo lubię produkty Tarota to ich ram nie uważam za przemyślane
a ta rama to kolejny pomysł na uczynienie latania bardziej wygodnym
patrząc na ramę widzisz chyba tylko ramę a nie to, jak to by było gdybyś miał ją składać czy nią latać, jak zerkniesz na to od tej strony to może zobaczysz różnicę
nawiasem wytworzenie elementów zajęło mi prawie 2 dni a projektowanie kilka dni, I ani jedno ani drugie nie ma nic wspólnego z tym co robią inni
na tym forum dzielę się moimi sposrzeżeniami, troche więcej buduję i nieco więcej testuję od innych i dzielę się tą wiedzą - to dlatego zrobiłem dość długi wywód o śmigłach a ty weź to pod uwagę lub nie
Michał, nie wiem, mam nadzieję, że wreszcie tak, rurki 20mm oraz ESC do 6s daje dodatkowe możliwości, jednak rama nie została zaprojektowana pod X8, motory zamocować się da, ale nie da się złożyć nóg, przy motorach skierowanych w dół nogi muszą być o kilka centymetrów niżej a to sprawia duży problem
ale może w końcu zamocuję motory 7010 lub użyję motory 5015 w wyższym kv I otrzymam odpowiedni ciąg, krótszy lot niż zwykle ale jednak będzie co potestować
więc tak, mam nadzieję, że tym razem w końcu mój gimbal z nexem pójdzie w górę
Re: X4, ramiona 20mm, waga 657 gram
Darku co to za mocowania które podnoszą te kilka stopni ramiona? Szukam takich w rozmiarze fi 16 :)
Re: X4, ramiona 20mm, waga 657 gram
to moje własne mocowania rur, mają 7 stopni
Re: X4, ramiona 20mm, waga 657 gram
Robisz takie pod rurki 16mm ? byłbym zainteresowany kompletem do quada :)
Re: X4, ramiona 20mm, waga 657 gram
robię
ale nie oferuję ich ze względu na dość skomplikowany I czasochłonny process wykonywania, poza tym wykorzystuję bardzo drogi materiał, ludzie idą w kierunku ceny a nie jakości
ale nie oferuję ich ze względu na dość skomplikowany I czasochłonny process wykonywania, poza tym wykorzystuję bardzo drogi materiał, ludzie idą w kierunku ceny a nie jakości
Re: X4, ramiona 20mm, waga 657 gram
Co to za materiał, oczywiście jeśli to nie tajemnica?darek pisze:poza tym wykorzystuję bardzo drogi materia
Re: X4, ramiona 20mm, waga 657 gram
poliamid, jego nazwa to PA66GF30 - jest to poliamd z domieszką 30% włókna szklanego, dzięki czemu jest niezmiernie sztywny I twardy I zachowuje się troche jak metal (oczywiście bez przesady)
Re: X4, ramiona 20mm, waga 657 gram
Fakt że jest bardziej sztywny niż PA66 jednak myślę że do tych uchwytów w zupełności wystarczy zwykły PA66. Oczywiście jest to moje misianie bo żadnych testów nie robiłem. Nie mogę też nigdzie znaleźć ceny za ten materiał. Rzeczywiście jest tak duża różnica między tymi materiałami?
Re: X4, ramiona 20mm, waga 657 gram
Jaki by drogi nie był to cene za taki uchwyt chyba podać możesz ? a nóż widelec ktoś będzie taki chciał :]
Re: X4, ramiona 20mm, waga 657 gram
ja po prostu nie wiem
zrobienie kompletu 8 zacisków do 4 rurek zajęło by około 1,5 godziny
dalej jest to dyskusyjne za ile chciałbym sprzedać swój czas
dlatego masowa produkcja zawsze jest tańsza, taniej I prościej jest kupić coś w chinach
nawiasem, o ile pamiętam, jesteś mi coś winien
zrobienie kompletu 8 zacisków do 4 rurek zajęło by około 1,5 godziny
dalej jest to dyskusyjne za ile chciałbym sprzedać swój czas
dlatego masowa produkcja zawsze jest tańsza, taniej I prościej jest kupić coś w chinach
nawiasem, o ile pamiętam, jesteś mi coś winien
Re: X4, ramiona 20mm, waga 657 gram
Problem z drganiami przy śmigłach 17 calowych może być taki, że wolniej kręcąc się wpadają w częstotliwość rezonansową ramion w okolicach zawisu. Miałem tak z jedną maszyną.
Re: X4, ramiona 20mm, waga 657 gram
Śmigła cały czas leżą i czekają aż się zbiorę i wyślę za każdym razem coś wypada :( wiem głupia sprawa ale mam i odeślę :)
Co do uchwytów to skoro masz już zaprojektowane to czemu nie wystawić w twoim sklepie jako gotowy produkt ?
Szukałem u skośnych ale oprócz Tarota na rurkę 25mm nie ma nic ciekawego.
Ps: może masz opracowany system mocowań kątowych składanych ? :)
Co do uchwytów to skoro masz już zaprojektowane to czemu nie wystawić w twoim sklepie jako gotowy produkt ?
Szukałem u skośnych ale oprócz Tarota na rurkę 25mm nie ma nic ciekawego.
Ps: może masz opracowany system mocowań kątowych składanych ? :)