po zbudowaniu małych kopterów (teoretycznie) pora na coś większego
na razie, na szybko nazwa: Black Widow Copter
żeby pokazać I jego wielkość I jego pajęczakowatość dzięki której uzyskuje niesamowite możliwości transportowe
owe możliwości transportowe były w pewnym sensie podstawą projektu, jakkolwiek wyliczenia sprawności napędu, wagi itp nie zostały zignorowane (o tym za chwilę)
ano tak, pomysł ma swoje początki podczas projektowania mniejszych wersji I użyłem go w hexie: nogi mocowane na rurkach dzięki czemu po złożeniu w pełni chowają się w świetle płyt centralnych minimalizując średnicę parasolki do wymiarów praktycznie płyt centralnych
po przeliczeniach wstępnie project wygląda następująco:
płyty centralne 2mm o wymiarach około 180mm x 180mm, ramiona całkowicie symetryczne
reurki 25mm osadzone w mechanizmach składanych ramion
sterownik lotu oraz potrzebne dodatki mocowane między płytami centralnymi a ESC montowane wewnątrz rurek lub przy motorach (podobnie jak w foxtech u krakena)
wieszaki gimbala zbliżone do rozwiązań tarota z rurkami 12mm o standardowym rozstawie 155 I około 130 ( to drugie będę kontunuował w tym kopterze)
płytka GPS pozwalająca sztywno zamocować 2 urządzenia GPS o regulowalnej wysokości
możliwość osadzenia 2 baterii
1) o szerokości do 75mm
2) o szerokości dowolnej (to jest możliwe po przełożeniu elementów mocująch paski z ponad na poniżej górnej płyty centralnej
no I 4 nogi składane montowane na ramionach
założenia napędu do pierwszego lotu:
konstrukcja X8
4 górne motory dualsky 5015 I śmigła 22x6
4 dolne motory dualsky 5010 I śmigła 17 cali
2 baterie multistar 4s 16000mAh
mój gimbal Polatucha z aparatem sony nex 5
planowany czas lotu - co najmniej 30 mnut (pożyjemy zobaczymy)
wstępnie motory powinny mieć ciągu ok 8 x 1600 gram a planowany ciężar koptera wraz z wyposażeniem około 6,5kg
rama waży niecałe 1300 gram I jest super wygodna do jakiegokolwiek transportu
no I fotki :)
zamarzył mi się duży kopterek...
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
Re: zamarzył mi się duży kopterek...
Ciekaw jestem jak to będzie wyglądać ze śmigłami 22" :D
Re: zamarzył mi się duży kopterek...
już testowałem 20 cali na tym kopterze (strona 17): http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?f=39&t=22021&start=240
nie pokazałem filmiku bo jakoś nie było czasu
jednak do koptera z powyższego linku lepiej pasowały śmigła 17 choćby ze względu na grubość samych ramion: 18mm tylko
w przypadku dużego kopterka z tego tematu z założenia śmigła górne I dolne mają być różne
dużo czytałem na temat sprawności napędów typu coaxial (2 silniki jeden pod drugim) I doszedłem do wniosku, że spadek wydajności jest spowodowany faktem, że w większości przypadków montuje się te same motory I te same śmigła
przy założeniu, że zamontowałbym śmigła 17 cali I dał takie same motory to górne motory będą wykonywać główną robotę a dolne troche udawać, że coś robią - wynikiem tego (co zaobserwowałem w innych moich konstrukcjach typu coaxial) jest fakt, że górne motory potrafią się mocno zagrzać a dolne pozostają zimne
moje założenie jest więc następujące:
chcę użyć baterię 4s, śmigło 22x6 (niestety dość drogie) daje 1,6kg ciągu na motorize 5015 przewiniętym na 237kv (takie motory użyłem w testach z linku powyżej na stronie 17), dolne motory to 5010 I kv 390 ze śmigłami 17 cali - to akurat przetestowałem tutaj: http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?f=39&t=30790 te motory również dają około 1600 gram ciągu na 4s ale pracują w zupełnie innej prędkości niż motory 237kv
całość więc, mam nadziję, będzie tak samo wydajna jakby to była konstrukcja typu octo
ten sam zestaw przy baterii 5s dałby 8 x 2kg ciągu, przy czym śmigła górne należało by zmienić na 20 cali (testowane), bo takie były bardziej wydajne od 22, przy 5s gimbal I aparat mogły by ważyć około 1kg więcej przy porównywalnych parametrach lotu jak na 4s
wkrótce wszystko złożę I robię próby na 4s
nie pokazałem filmiku bo jakoś nie było czasu
jednak do koptera z powyższego linku lepiej pasowały śmigła 17 choćby ze względu na grubość samych ramion: 18mm tylko
w przypadku dużego kopterka z tego tematu z założenia śmigła górne I dolne mają być różne
dużo czytałem na temat sprawności napędów typu coaxial (2 silniki jeden pod drugim) I doszedłem do wniosku, że spadek wydajności jest spowodowany faktem, że w większości przypadków montuje się te same motory I te same śmigła
przy założeniu, że zamontowałbym śmigła 17 cali I dał takie same motory to górne motory będą wykonywać główną robotę a dolne troche udawać, że coś robią - wynikiem tego (co zaobserwowałem w innych moich konstrukcjach typu coaxial) jest fakt, że górne motory potrafią się mocno zagrzać a dolne pozostają zimne
moje założenie jest więc następujące:
chcę użyć baterię 4s, śmigło 22x6 (niestety dość drogie) daje 1,6kg ciągu na motorize 5015 przewiniętym na 237kv (takie motory użyłem w testach z linku powyżej na stronie 17), dolne motory to 5010 I kv 390 ze śmigłami 17 cali - to akurat przetestowałem tutaj: http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?f=39&t=30790 te motory również dają około 1600 gram ciągu na 4s ale pracują w zupełnie innej prędkości niż motory 237kv
całość więc, mam nadziję, będzie tak samo wydajna jakby to była konstrukcja typu octo
ten sam zestaw przy baterii 5s dałby 8 x 2kg ciągu, przy czym śmigła górne należało by zmienić na 20 cali (testowane), bo takie były bardziej wydajne od 22, przy 5s gimbal I aparat mogły by ważyć około 1kg więcej przy porównywalnych parametrach lotu jak na 4s
wkrótce wszystko złożę I robię próby na 4s
Re: zamarzył mi się duży kopterek...
zaprojektowałem, wyciąłem I złożyłem płytę mocującą gimbala
trzba jeszcze było wydłużyć nieco nogi I całość prezentuje się następująco:
trzba jeszcze było wydłużyć nieco nogi I całość prezentuje się następująco: