SW1900 tips & tricks czyli dzielimy się pomysłami
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
Re: SW1900 tips & tricks czyli dzielimy się pomysłami
W dniu wczorajszym ulotniłem w końcu mojego SW1900 z odzysku.
Mam jednak problem, mianowicie im większe obroty silnika tym bardziej ciągnie mi samolot w dół. Bez silnika szybuje całkiem fajnie.
Szukając informacji na temat skłonu i wykłonu nie znalazłem informacji o tym że trzeba robić, wszystkie filmy, zdjęcia jakie znalazłem pokazują że przykręca się silnik do gondoli silnikowej na płasko i to ma latać. Pobawiłem się trochę wczoraj z podnoszeniem końca silnika do góry i efekt dociskania do ziemi przy dodawaniu throttle zelżał ale podłożyłem pod dolne mocowanie silnika po 4 podkładki. Model jest idealnie wyważony, ma ktoś pomysł dlaczego tak się dzieje ?
Jak się uporam z efektem dociskania modelu do ziemi muszę się nauczyć latać nim z małym gazem, mam głupie przyzwyczajenie ze skrzydła że trzeba pałować śmigłem żeby leciało.
Pakiet lion 14Ah wystarczył mi wczoraj na dwa loty po 15min
Mam jednak problem, mianowicie im większe obroty silnika tym bardziej ciągnie mi samolot w dół. Bez silnika szybuje całkiem fajnie.
Szukając informacji na temat skłonu i wykłonu nie znalazłem informacji o tym że trzeba robić, wszystkie filmy, zdjęcia jakie znalazłem pokazują że przykręca się silnik do gondoli silnikowej na płasko i to ma latać. Pobawiłem się trochę wczoraj z podnoszeniem końca silnika do góry i efekt dociskania do ziemi przy dodawaniu throttle zelżał ale podłożyłem pod dolne mocowanie silnika po 4 podkładki. Model jest idealnie wyważony, ma ktoś pomysł dlaczego tak się dzieje ?
Jak się uporam z efektem dociskania modelu do ziemi muszę się nauczyć latać nim z małym gazem, mam głupie przyzwyczajenie ze skrzydła że trzeba pałować śmigłem żeby leciało.
Pakiet lion 14Ah wystarczył mi wczoraj na dwa loty po 15min
Re: SW1900 tips & tricks czyli dzielimy się pomysłami
U mnie silnik przykrecony bez podkładek, żadnych skłonów czy wykłonów nie robiłem. Spróbuj dać mixer gaz-wysokość, aby po dadaniu gazu szedł w górę
Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
Re: SW1900 tips & tricks czyli dzielimy się pomysłami
czy wszystko o czym piszesz to próby z wyłączoną stabilizacją?
Zbyszek
Re: SW1900 tips & tricks czyli dzielimy się pomysłami
Miksowanie to nie zlikwidowanie przyczyny a jedynie usunięcie skutkuookon pisze:Spróbuj dać mixer gaz-wysokość, aby po dadaniu gazu szedł w górę
Przyszedł mi do głowy pomysł, w związku z tym że to jest dosyć stary SW i ogon nie jest zbyt sztywny. Zastanawia mnie czy strumień za śmigłowy który uderza w statecznik poziomy nie powoduje wygięcie tylnej części ogona wraz z usterzeniem w dół... A jeśli faktycznie ma to miejsce to czy to nie powoduje tego że samolot chce dać nurka ? Chyba dzisiaj sprawdzę na ziemi czy tak się nie dzieje... Chyba ta wersja którą mam nie ma w ogonie rurki węglowej a jedynie płaski profil węglowy w postaci płaskowników po bogach.
-
- Posty: 382
- Rejestracja: wtorek 03 sty 2017, 13:48
- Lokalizacja: Ustroń
Re: SW1900 tips & tricks czyli dzielimy się pomysłami
Raczej możesz to wykluczyć bo u mnie ogon lata jak "szatan" a samolot zachowuje się poprawnie nawet jak dam max w palnik.PiotrSz pisze:Miksowanie to nie zlikwidowanie przyczyny a jedynie usunięcie skutkuookon pisze:Spróbuj dać mixer gaz-wysokość, aby po dadaniu gazu szedł w górę
Przyszedł mi do głowy pomysł, w związku z tym że to jest dosyć stary SW i ogon nie jest zbyt sztywny. Zastanawia mnie czy strumień za śmigłowy który uderza w statecznik poziomy nie powoduje wygięcie tylnej części ogona wraz z usterzeniem w dół... A jeśli faktycznie ma to miejsce to czy to nie powoduje tego że samolot chce dać nurka ? Chyba dzisiaj sprawdzę na ziemi czy tak się nie dzieje... Chyba ta wersja którą mam nie ma w ogonie rurki węglowej a jedynie płaski profil węglowy w postaci płaskowników po bogach.
Swoją drogą jak ty to latasz że na pakiecie 14000mah wylatałeś 15 minut
Re: SW1900 tips & tricks czyli dzielimy się pomysłami
Przecież Piotr przesiadł się na SW z racerów na poziomie zawodniczym.lgojniczek pisze:Swoją drogą jak ty to latasz że na pakiecie 14000mah wylatałeś 15 minut
Ten wredny...
Re: SW1900 tips & tricks czyli dzielimy się pomysłami
Leszku spróbować można, to 5 min roboty. A jezeli AP pitlaba to nawet chyba w instr o tym jest :)lgojniczek pisze:Raczej możesz to wykluczyć bo u mnie ogon lata jak "szatan" a samolot zachowuje się poprawnie nawet jak dam max w palnik.PiotrSz pisze:Miksowanie to nie zlikwidowanie przyczyny a jedynie usunięcie skutkuookon pisze:Spróbuj dać mixer gaz-wysokość, aby po dadaniu gazu szedł w górę
Przyszedł mi do głowy pomysł, w związku z tym że to jest dosyć stary SW i ogon nie jest zbyt sztywny. Zastanawia mnie czy strumień za śmigłowy który uderza w statecznik poziomy nie powoduje wygięcie tylnej części ogona wraz z usterzeniem w dół... A jeśli faktycznie ma to miejsce to czy to nie powoduje tego że samolot chce dać nurka ? Chyba dzisiaj sprawdzę na ziemi czy tak się nie dzieje... Chyba ta wersja którą mam nie ma w ogonie rurki węglowej a jedynie płaski profil węglowy w postaci płaskowników po bogach.
Swoją drogą jak ty to latasz że na pakiecie 14000mah wylatałeś 15 minut
Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
Re: SW1900 tips & tricks czyli dzielimy się pomysłami
I tak i nie, raz bez i raz ze stabilizacją.zbipok pisze:czy wszystko o czym piszesz to próby z wyłączoną stabilizacją?
2x po 15minlgojniczek pisze:Swoją drogą jak ty to latasz że na pakiecie 14000mah wylatałeś 15 minut
Bez przesady, latałem wcześniej skrzydłem ale tam prędkość przelotowa po minimum 40km/hVerid pisze:Przecież Piotr przesiadł się na SW z racerów na poziomie zawodniczym.
AP z INAVem.ookon pisze:A jezeli AP pitlaba to nawet chyba w instr o tym jest :)
Re: SW1900 tips & tricks czyli dzielimy się pomysłami
Wiem że to niepopularna zasada ale model powinien być tak wyregulowany by latał poprawnie bez wspomagaczy/stabilizacji/mikserów/trymów a jeżeli już to z minimalną ich ilością, przy czym piszę tu o dwóch ostatnich wymienionych. Jeżeli można osiągnąć poziomy lot zmieniając skłon silnika to mikser w tym przypadku pachnie niechlujstwem.ookon pisze:Leszku spróbować można, to 5 min roboty. A jezeli AP pitlaba to nawet chyba w instr o tym jest :)
Ten wredny...
Re: SW1900 tips & tricks czyli dzielimy się pomysłami
Mój sw1900 ma pracujący ogon w kierunku Góra dół. Efekt uszkodzeń u poprzedniego właściciela. Dodanie gazu powoduje lekkie obniżanie lotu.
Ciężko jest wyjść z nurkowania.
W końcu to usztywnię.
Ciężko jest wyjść z nurkowania.
W końcu to usztywnię.
Re: SW1900 tips & tricks czyli dzielimy się pomysłami
Czyli moja teoria z wiotkim ogonem wydaje się być słuszna, u mnie też ciężko wyjść z nurkowania jak go mocno przyciśnie...df2 pisze:Dodanie gazu powoduje lekkie obniżanie lotu.
W sumie roboty dużo z tym nie będzie, wystarczy płaskownik 0,6x5mm ?
Re: SW1900 tips & tricks czyli dzielimy się pomysłami
To zależy od stopnia zużycia ogona i chęci ograniczania zakłóceń spowodowanym stosowaniem węgla.
Można dać tylko taśmę zbrojona na kadłub 2 paski lub 4 albo 2 Plaskowniki po bokach ale wtedy dał bym w min. 3 miejscach tasme klejąca dookoła tak żeby połączyła plaskowniki.
Można dać tylko taśmę zbrojona na kadłub 2 paski lub 4 albo 2 Plaskowniki po bokach ale wtedy dał bym w min. 3 miejscach tasme klejąca dookoła tak żeby połączyła plaskowniki.
Re: SW1900 tips & tricks czyli dzielimy się pomysłami
Ja rozwiązałem problem gietkosci ogona nacinajac go po całej długości z 2 stron nozykiem, po czym wkleiłem 4 mm plaskowniki. Pomogło dużo
Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
Re: SW1900 tips & tricks czyli dzielimy się pomysłami
dwie taśmy zbrojone naklejone spiralnie, a potem okleić żeby taśma nie parciała
Zbyszek
Re: SW1900 tips & tricks czyli dzielimy się pomysłami
Może jakiś zlot Skywalkerowców urządzimy?
Zbyszek