RCConcept -> model tiricoptera
Moderatorzy: marbalon, moderatorzy2014, moderatorzy
Zgodnie z zapowiedzią jestem na forum i odpowiadam na pytania. Trochę mnie angina dopadła, więc do czwartku latam na zwolnionych obrotach.
Oczywiście ramę hexakoptera z sześcioma ramionami też będziemy mieli w ofercie. Do budowy ramy zostaną użyte te same elementy mocujące CNC które służą obecnie do złożenia ramy tricoptera.
mifau według mnie nazwa determinuje ilość silników a nie ilość ramion - dlatego hexakopterem nazwałem drona który ma 6 silników umieszczonych po obu stronach ramienia. Dlaczego tak ponieważ Ci którzy będą chcieli wypróbować latanie wielowirnikowcami zaczną od wersji najtańszej jaką jest tricopter. Ponieważ jednak coptery są zaraźliwe, wielu pilotów będzie chciało zwiększyć możliwości swojego modelu - dlatego też będzie możliwy uprgade naszego modelu z tri do hex bez specjalnych nakładów finansowych. Wystarczy wymienić elementy mocująca obrotowe ramię na elementy mocujący nieruchome ramię i przykręcić trzy dodatkowe silniki od dołu oraz zamontować 3 regulatory do tych silników.mifau pisze:Hexacopter wyglada tak: http://www.youtube.com/watch?v=fyYujjP5J-k
Oczywiście ramę hexakoptera z sześcioma ramionami też będziemy mieli w ofercie. Do budowy ramy zostaną użyte te same elementy mocujące CNC które służą obecnie do złożenia ramy tricoptera.
Zerkaj nad siebie! Drony latają wszędzie...
Piotr
Piotr
Projekt rozpoczął się w dniu 18 stycznia bieżącego roku.kefir pisze:Klenio jedno pytanie jak długo zajmujesz się tym projektem (czysta ciekawość)
Żeby nie było niedomówień jest to nasz autorskim projekt - robimy go od początku bez opierania się o inne projekty dostępne na rynku . Jeszcze trochę pracy przed nami.
Zerkaj nad siebie! Drony latają wszędzie...
Piotr
Piotr
Klenio pisze:obimy go od początku bez opierania się o inne projekty dostępne na rynku . Jeszcze trochę pracy przed nami.
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1210445
Rozumiem jednak, ze masz na mysli elektronike.
A to juz ewidentna konkurencja.Klenio pisze:Oczywiście ramę hexakoptera z sześcioma ramionami też będziemy mieli w ofercie.
A jak tam obiecane filmiki?
Przyznam ze jestem ciekawy jaki oparty na servie copter spisuje sie w zawisie
Ponieważ zostałem posądzony o marketing, więc nie będę wrzucał zbędnego opisu . Chciałem jednak poinformować o tym, że pojawiły się nowe detale do naszego modelu w postaci bloczków konstrukcyjnych. Elementami te wykonane są w technologii CNC z aluminium PA36. Elementy są proste, bo mają być tanie. Dodatkowo przy pomocy tych samych elementów będzie możliwość budowy różnych modeli do tricoptera do octocoptera.
Tak wyglądają wszystkie detale:
POWIĘKSZENIE
Rama model będzie oparta o cztery rodzaje elementów CNC:
1) blok mocowania łożyska 688
2) blok mocowania nieruchomego ramienia
3) blok mocowania silnika
4) dźwignia ramienia obrotowego
Dodatkowym elementem jest:
5) ramię
6) główna rama drona
7) wspornik silnika
Blok mocowania łożyska 688:
POWIĘKSZENIE
Blok mocowania nieruchomego ramienia:
POWIĘKSZENIE
Blok mocowania silnika:
POWIĘKSZENIE
Dźwignia ramienia obrotowego:
POWIĘKSZENIE
Prezentowane elementy są wersjami prototypowymi finalnego produktu. Dlatego też proszę nie zwracać uwagi na kolor detali, nieznacznie przebarwienia, czy też nieliczne niedokładności obróbki. Wersja ostateczna będzie tak, że Mucha (o imieniu Anna) nie siada .
Ponieważ kluczowym parametrem modelu latającego jest jego masa, więc poniżej zdjęcia poszczególnych detali na wadze. Nie ma wtedy domysłów są fakty w postaci rzeczywistych wskazań przyrządu pomiarowego.
Blok mocowania łożyska 688 waży 2,6g (bez łożyska):
POWIĘKSZENIE
Blok mocowania nieruchomego ramienia to 2,4g:
POWIĘKSZENIE
Blok mocowania silnika to 1,4g:
POWIĘKSZENIE
Dźwignia ramienia obrotowego waży tylko 2,0g:
POWIĘKSZENIE
Jedno ramię o średnicy 8mm waży 14,8g:
POWIĘKSZENIE
Wszystkie ramiona w tricopterze (ruchome i nieruchome) są identyczne.
I jeszcze masa całego zestawu elementów CNC - 72,6g:
POWIĘKSZENIE
Myślę, że gotowa rama zgodnie z pierwotnymi założeniami nie przekroczy 150g .
Ad. 1)
Blok mocowania łożyska 688 jest elementem w który mocowane jest na wcisk (pasowanie w zerze) pod wpływem różnicy temperatur pasowanych elementów łożysko obrotowe. Przewidujemy dwie wersję łożysk - 688 o masie trochę ponad 3g oraz łożysko 678 o masie poniżej 1g. 678 nie będzie wyposażeniem standardowym będzie je można zamówić jako tunning. Blok mocowania łożyska będzie przykręcony do dolnej i górnej głównej ramy drona przy pomocy śrub M3 o łbie ampulowym lub gwiazdkowym. Jest to jednocześnie element konstrukcyjny całego modelu zapewniający sztywność całej konstrukcji.
Ad. 2)
Blok mocowania nieruchomego ramienia pełni podobną rolę co blok mocowania łożyska. Dodatkowo jest to element który zaciska się na nieruchomym ramieniu przy pomocy długiej śruby M3. Każde nieruchome ramie jest mocowane w ramie głównej przy pomocy dwóch takich bloków. Dzięki takiemu rozwiązaniu wymiana ramienia po kraksie (kretobiciu) jest szybka i nie skomplikowana.
Ad. 3)
Blok mocowania silnika to element przy pomocy którego na końcu belki jest mocowany wspornik silnika z płyty o grubości 2mm wykonanej z G10. Takie rozwiązanie umożliwia stosowanie różnych wsporników dla różnych silników bez konieczności zmiany innych elementów modelu w momencie zmiany napędu.
Ad. 4)
Dźwignia ramienia obrotowego to element przy pomocy którego serwo może zmieniać wektor ciągu tylnego silnika, aby realizować funkcję RUDDER modelu.
Ad. 5)
Ramie to rurka aluminiowa o przekroju okrągłym i średnicy 8mm. Grubość ścianki wynosi 1mm. Do dronów o większych obciążeniach będą stosowane ramiona z rurki o średnicy 10mm. Przewidujemy też ramiona w wersji karbonowej jako element wykonany z wzdłużnych włókien węglowych oraz jako element laminowany z maty.
Jeśli macie jakieś uwagi i chęć do technicznej rozmowy zapraszam do dyskusji.
Tak wyglądają wszystkie detale:
POWIĘKSZENIE
Rama model będzie oparta o cztery rodzaje elementów CNC:
1) blok mocowania łożyska 688
2) blok mocowania nieruchomego ramienia
3) blok mocowania silnika
4) dźwignia ramienia obrotowego
Dodatkowym elementem jest:
5) ramię
6) główna rama drona
7) wspornik silnika
Blok mocowania łożyska 688:
POWIĘKSZENIE
Blok mocowania nieruchomego ramienia:
POWIĘKSZENIE
Blok mocowania silnika:
POWIĘKSZENIE
Dźwignia ramienia obrotowego:
POWIĘKSZENIE
Prezentowane elementy są wersjami prototypowymi finalnego produktu. Dlatego też proszę nie zwracać uwagi na kolor detali, nieznacznie przebarwienia, czy też nieliczne niedokładności obróbki. Wersja ostateczna będzie tak, że Mucha (o imieniu Anna) nie siada .
Ponieważ kluczowym parametrem modelu latającego jest jego masa, więc poniżej zdjęcia poszczególnych detali na wadze. Nie ma wtedy domysłów są fakty w postaci rzeczywistych wskazań przyrządu pomiarowego.
Blok mocowania łożyska 688 waży 2,6g (bez łożyska):
POWIĘKSZENIE
Blok mocowania nieruchomego ramienia to 2,4g:
POWIĘKSZENIE
Blok mocowania silnika to 1,4g:
POWIĘKSZENIE
Dźwignia ramienia obrotowego waży tylko 2,0g:
POWIĘKSZENIE
Jedno ramię o średnicy 8mm waży 14,8g:
POWIĘKSZENIE
Wszystkie ramiona w tricopterze (ruchome i nieruchome) są identyczne.
I jeszcze masa całego zestawu elementów CNC - 72,6g:
POWIĘKSZENIE
Myślę, że gotowa rama zgodnie z pierwotnymi założeniami nie przekroczy 150g .
Ad. 1)
Blok mocowania łożyska 688 jest elementem w który mocowane jest na wcisk (pasowanie w zerze) pod wpływem różnicy temperatur pasowanych elementów łożysko obrotowe. Przewidujemy dwie wersję łożysk - 688 o masie trochę ponad 3g oraz łożysko 678 o masie poniżej 1g. 678 nie będzie wyposażeniem standardowym będzie je można zamówić jako tunning. Blok mocowania łożyska będzie przykręcony do dolnej i górnej głównej ramy drona przy pomocy śrub M3 o łbie ampulowym lub gwiazdkowym. Jest to jednocześnie element konstrukcyjny całego modelu zapewniający sztywność całej konstrukcji.
Ad. 2)
Blok mocowania nieruchomego ramienia pełni podobną rolę co blok mocowania łożyska. Dodatkowo jest to element który zaciska się na nieruchomym ramieniu przy pomocy długiej śruby M3. Każde nieruchome ramie jest mocowane w ramie głównej przy pomocy dwóch takich bloków. Dzięki takiemu rozwiązaniu wymiana ramienia po kraksie (kretobiciu) jest szybka i nie skomplikowana.
Ad. 3)
Blok mocowania silnika to element przy pomocy którego na końcu belki jest mocowany wspornik silnika z płyty o grubości 2mm wykonanej z G10. Takie rozwiązanie umożliwia stosowanie różnych wsporników dla różnych silników bez konieczności zmiany innych elementów modelu w momencie zmiany napędu.
Ad. 4)
Dźwignia ramienia obrotowego to element przy pomocy którego serwo może zmieniać wektor ciągu tylnego silnika, aby realizować funkcję RUDDER modelu.
Ad. 5)
Ramie to rurka aluminiowa o przekroju okrągłym i średnicy 8mm. Grubość ścianki wynosi 1mm. Do dronów o większych obciążeniach będą stosowane ramiona z rurki o średnicy 10mm. Przewidujemy też ramiona w wersji karbonowej jako element wykonany z wzdłużnych włókien węglowych oraz jako element laminowany z maty.
Jeśli macie jakieś uwagi i chęć do technicznej rozmowy zapraszam do dyskusji.
Zerkaj nad siebie! Drony latają wszędzie...
Piotr
Piotr
Mam na myśli cały projekt. Rama też jest według naszego projektu i nie oparta o inne dostępne projekty. Regulatory mają funkcje których nie ma w regulatorach dostępnych na rynku. Moduł sterujący również.mifau pisze:Rozumiem jednak, ze masz na mysli elektronike.
mifau ja powiedziałem, że nie robimy quada, ponieważ to Wy byliście pierwsi. Nie mówiłem nic o hexie i octo.mifau pisze:A to juz ewidentna konkurencja.
Proszę o cierpliwość - film będzie kluczowym materiałem marketingowym .mifau pisze:A jak tam obiecane filmiki?
Przyznam ze jestem ciekawy jaki oparty na servie copter spisuje sie w zawisie
Zerkaj nad siebie! Drony latają wszędzie...
Piotr
Piotr
Czyli jednak jest hex o którym mówiłem... Musisz przeszkolić kolegę mifau z teamu .diem pisze:Klenio moge spytac jak ten Y6 (to jest nazwa dla hexa w trojkącie) bedzie latal bez skrętnej belki i bez drogich lewych smigiel ktorych chcesz uniknąć?:D
Czy ja gdzieś napisałem że hex będzie latał bez lewych śmigieł? diem szanuję Cię a Ty widzę mnie lekceważysz zupełnie bez uzasadnienia .
Zerkaj nad siebie! Drony latają wszędzie...
Piotr
Piotr
Tak, diem starczy - dość długo musiałeś szukać... A wystarczyło dopytać co rozumiem poda sformułowaniem: "Jeśli dron leci w pozycji...". Ale zadanie pytania jak widzę jest trudniejsze niż punktowanie przeciwnika . Z mojej strony EOT.diem pisze:Chyba tyle starczy :D
Jeśli pozwolisz z miłą chęcią je zaprezentuje - najpierw relacje z budowy a potem ulotnienie, filmy marketingowe oraz relacje użytkowników.diem pisze:Teraz juz czekamy z niecierpliwoscia na dalsza relacje i ulotnienie. Powodzenia!
Pamiętaj, że zapisałem się na Waszego quada.
Również życzę powodzenia!
Zerkaj nad siebie! Drony latają wszędzie...
Piotr
Piotr