Strona 1 z 4

Pixhawk dziwny przypadek

: środa 26 lis 2014, 11:36
autor: Lotnik54
Dzisiaj postanowiłem przeprowadzić autotune w swojej hexie, po wgraniu oprogramowania 3.2
Po przybyciu na łąke podpiąłem pakiet. Wszystko odbyło się jak trzeba. Diodka zabłysła kilkanaście razy na niebiesko a następnie po złapaniu fixa na zielono.
Wytrymowałem hexe, zapisałem trymy. Podłączyłem następny pakiet i zonk. Cały czas dwa żółte sygnały diody. Odłączałem i podłączałem wiele razy pakiet, sprawdziłem połączenia i niestety kicha. Latać się nie da.
Przyszedłem do domu, zostawiłem Hexę i wziąłem transportera. Także z Pixhawkiem i ver. 3.2
Pierwszy lot bez problemu, zmiana pakietu i to samo. Po podłączeniu 2 żółte błyski.
Po powrocie do domu i podłączeniu do komputera przez USB, procedura kończy się migająca niebieską diodką w obu kopterach, a po podłączenia akumulatora podwójna żółta. Ale po jakimś czasie wszystko wraca do normy, i wszystko jest OK także z akumulatora. Zgłupiałem, bo gdyby tylko na jednym się tak działo, to znaczy,że awaria sprzętu, ale oba głupieją.
Czy to temperatura, czy oprogramowanie ma błąd. Może jakieś sugestie ?.

: środa 26 lis 2014, 12:01
autor: Loki
Sprawdzałeś co MP wyświetla? to mi wygląd na błąd kompasu" Inconsistent" po czasie jak GPS złapie więcej satek znika i zaczyna mrugać zielona?

: środa 26 lis 2014, 12:39
autor: Fic
U mnie czasem to samo, zazwyczaj błąd GYRO się wyświetla - do tej pory nie wiem czemu.

: środa 26 lis 2014, 12:47
autor: shaggee
A po trymowaniu ustawiłeś trymy aparatury na neutrum?
Podłącz pod MP i się dowiesz czemu nie możesz wystartować.

: środa 26 lis 2014, 13:10
autor: Lotnik54
Chyba znalazłem przynajmniej w Hexie. Tak jak pisał Loki: MP zgłasza błąd kompasu" Inconsistent" a po czasie jak GPS złapie więcej satek znika i zaczyna mrugać zielona?
Mimo mrugania żółtej można uzbroić silniki i wystartować.
Trymery po trymowaniu dałem na pozycje neutrum. Teraz gdy poruszałem kabelkami od kompasu zaczął mrugać na niebiesko. Albo na złączce GPS'a jest jakiś zimny lut albo kabelek ma przerwę. Będę musiał sprawdzić.
W drugim przypadku czyli Quadro niestety nie wiem o co chodzi. Po przyjściu do domu od razu mu przeszło jak uruchomiłem przez USB.
W quadro niestety cały czas nie mogę skalibrować kompasu.

A tu jeszcze automatyczna analiza log. Czy u Was też to tak wygląda ?.
Log File D:/Tmp/tmp5794.tmp.log
Size (kb) 254.58984375
No of lines 3873
Duration 0:00:00
Vehicletype ArduCopter
Firmware Version V3.2
Firmware Hash c8e0f3e1
Hardware Type
Free Mem 0
Skipped Lines 0

Test: Autotune = UNKNOWN - No ATUN log data
Test: Balance/Twist = GOOD -
Test: Brownout = GOOD -
Test: Compass = GOOD - mag_field interference within limits (1.36%)

Test: Dupe Log Data = GOOD -
Test: Empty = GOOD -
Test: Event/Failsafe = GOOD -
Test: GPS = FAIL - Min satellites: 0, Max HDop: 99.99
Test: IMU Mismatch = GOOD - (Mismatch: 0.20, WARN: 0.75, FAIL: 1.50)
Test: Parameters = GOOD -
Test: PM = GOOD -
Test: Pitch/Roll = GOOD -
Test: Thrust = GOOD -
Test: VCC = GOOD -

Edit:
Natomiast w quadro pomimo kilku prób kalibracji kompasu z GPS z tego linku takie "cóś" :
Log File D:/Tmp/tmp20BE.tmp.log
Size (kb) 168.5029296875
No of lines 2622
Duration 0:00:00
Vehicletype ArduCopter
Firmware Version V3.2
Firmware Hash c8e0f3e1
Hardware Type
Free Mem 0
Skipped Lines 0

Test: Autotune = UNKNOWN - No ATUN log data
Test: Balance/Twist = GOOD -
Test: Brownout = GOOD -
Test: Compass = FAIL - Large compass off params (X:-172.00, Y:-41.00, Z:152.00)
Large compass offset in MAG data:
X: -172.00
Z: 152.00
mag_field interference within limits (4.43%)

Test: Dupe Log Data = GOOD -
Test: Empty = GOOD -
Test: Event/Failsafe = GOOD -
Test: GPS = FAIL - Min satellites: 0, Max HDop: 99.99
Test: IMU Mismatch = GOOD - (Mismatch: 0.20, WARN: 0.75, FAIL: 1.50)
Test: Parameters = GOOD -
Test: PM = GOOD -
Test: Pitch/Roll = GOOD -
Test: Thrust = GOOD -
Test: VCC = GOOD -

Pomimo tego na ogół dioda miga na niebiesko a po złapaniu fixa na zielono. Ale copter lata gorzej niż na 3.1.5
A może trzeba coś wyłączyć w nowszej wersji, jakieś "super usprawnienie" domyślnie włączone ?.

: środa 26 lis 2014, 14:20
autor: Loki
Trzeba poczekać na satelity i można latać , mam nadzieje że typ gps masz ustawiony na auto? czasem nie chciał mi rozpoznać gpsa jak wbiłem protokół pomijająć auto rozpoznanie

: środa 26 lis 2014, 16:02
autor: jarekONE
To jeszcze jeden dziwny przypadek po aktualizacji softu. Mianowicie po wgraniu wersji 3.2
na 3.1.5 następuje brak komunikacji z MP oraz zaczyna świecić dioda sygnalizacyjna na niespotykany kolor "white cool" ... Co to może być ? Dodam, że sterownik zakupiony w roboshop'ie czyli ten tzw. "oryginalny". Po powrocie na niższą wesję oprogramowania, wszystko chodzi jak należy. Już jeden taki przypadek znalazłem na forum - ale jak na razie bez odpowiedzi...może macie jakieś pomysły ??? :-(

: środa 26 lis 2014, 17:53
autor: Loki
Hm brak gps?

: środa 26 lis 2014, 18:03
autor: jarekONE
Trudno powiedzieć bo nie ma możliwości połączenia się ze sterownikiem po aktualizacji.
Nie wiem co oznacza ta "biała dioda" w "kolorkologii" Pixhawka...Dziwne zachowanie,
na 3.1.5 wszystko O.K. - a na 3.2 totalny brak oznak życia :-(

: środa 26 lis 2014, 18:18
autor: Loki
No to odłącz wszystkie zbędne zewnętrzne cuda /czujniki gps coś z i2C- kompas, sformatuj kartę sd tylko to zostało a protestować warto

: środa 26 lis 2014, 18:39
autor: jarekONE
Dzięki za zainteresowanie...fakt - tego rozwiązania jeszcze nie próbowałem.
Ale czy to coś da ? Zobaczymy. Dam znać o ewentualnych zmianach.
A jakiś pomysł z "białą damą" czyli świecącą na biało diodą ? Co to może być ?

: środa 26 lis 2014, 21:01
autor: kola1971
A czy przypadkiem po wgraniu 3.2 nie ustawia się domyślnie kalibracja ESC? Miałem tak kiedyś. Przy świecącej diodzie, włącz aparaturę, wychyl drążk gazu w maksymalne położenie i wciśnij safety switch.

: czwartek 27 lis 2014, 10:10
autor: Lotnik54
Postanowiłem zainstalować wszystko od początku. Czyli deinstalacja sterowników, mission planera i ponowna ich instalacja, oraz sformatowanie karty mikroSD.
Podłączenie FC do komputera, instalacja sterownika i wyczyszczenie pamięci przez załadowanie arduplane 3.2
W instrukcji jest napisane, że po wybraniu modelu i kliknięciu OK powinna się ukazać informacja o odłączeniu i ponownym podłączeniu FC. Teraz tego nie było i nie wiem czy tylko u mnie czy tak ma być ?.
Oprogramowanie się załadowało, melodyjka odegrana, kliknięcie i odłączenie kabelka.
Po ponownym podłączeniu wgrałem ardu.copter Quad 3.2 Odbyło się identycznie bez nakazu odłączenia Pixhawka.
Czyli powinienem teraz mieć wszystkie domyślne ustawienia w sterowniku i przystępuję do procedury którą zarządza Wizard.

Wszystko niby poszło dobrze, ale po kalibracji kompasu otrzymałem 2 informacje:
1.New offset are 163-43-152 These have been save for you i przycisk OK
oraz 2
New compass 2 offset are 149-152-669 These been saved for You i nieśmiertelne OK
Domyślam się, że ten drugi, to kompas na Pixhawku. Nic dziwnego w tym,że takie wysokie odczyty, bo jest blisko kabli i regli.
Reszta opcji na zielono. Czyli niby wszystko winno być OK bo offset pierwszego kompasu jest poniżej 250. Tak przynajmniej jest napisane w instrukcji
Ale okazuje się, że nie. Po uruchomieniu koptera (na balkonie dlatego mało satelit), w logu FC wyrzuca błąd kompasu:
Test: Autotune = UNKNOWN - No ATUN log data
Test: Balance/Twist = GOOD -
Test: Brownout = GOOD -
Test: Compass = FAIL - Large compass off params (X:-167.00, Y:-53.00, Z:164.00)
Large compass offset in MAG data:
X: -167.00
Z: 164.00
mag_field interference within limits (2.55%)

Test: Dupe Log Data = GOOD -
Test: Empty = GOOD -
Test: Event/Failsafe = GOOD -
Test: GPS = WARN - Min satellites: 5, Max HDop: 3.06
Test: IMU Mismatch = GOOD - (Mismatch: 0.27, WARN: 0.75, FAIL: 1.50)
Test: Parameters = GOOD -
Test: PM = GOOD -
Test: Pitch/Roll = GOOD -
Test: Thrust = GOOD -
Test: VCC = GOOD -

Dodam, że próbowałem kalibracji kilka razy oraz czarowałem wokół kompasu magnesem stałym (takim z HDD) ale efekty są niewidoczne.
Może jakieś rady jak pozbyć się tego problemu ? A może to nie jest problem lecz jedynie błąd Mission Plannera ?

: czwartek 27 lis 2014, 12:42
autor: kaplasak
Lotnik54 pisze: Dodam, że próbowałem kalibracji kilka razy oraz czarowałem wokół kompasu magnesem stałym (takim z HDD) ale efekty są niewidoczne.
Wydaje mi się że przykładanie magnesu stałego do kompasu nie jest rozsądnym rozwiązaniem, gdyż tylko namagnesujesz kompas, teraz powinieneś raczej zdemagnesować kompas (ale nie magnesem stałym) i offsety powinny się zmniejszyć.

: czwartek 27 lis 2014, 12:46
autor: Loki
O co chodzi ofset pierwszego jest porównywany z 2 i ten 2 kompas nie może mieć ofsetu powyżej 550. Czyli zostało tylko zdemagnesować kompas i wszystko będzie dobrze, o ile sprzęt dobrze wskazuje w MP kierunek na mapie