Strona 1 z 1

Budowa pierwszego coptera - problem uzbrojenia silników

: sobota 22 lis 2014, 20:23
autor: stanekmery
Witam

Jako ,że jestem tu nowy to się najpierw przywitam - Witajcie.

Od zawsze fascynowały mnie coptery więc postanowiłem spróbować sił w budowie własnego.
Po wielu godzinach wylatanych na copterach typu biedronka stwierdziłem ,że już czas.
Padło na taką konfigurację:
Kfc32 v2
Silniki emax cf2822
ESC Emax simonk 30A Fast PWM
Aparatura Turnigy 9x
rama profil alu

Podłączenie wszystkiego nie stworzyło większych kłopotów - jak również kalibracja i wyważenie silników i śmigieł.
W KFC32 tool ustawienia według przeczytanych tysięcy postów - wychylenia manetek w zakresie 1020 - 1980.
Kfc32 tool pokazuje wszystko w porządku - testy silników działają - prawidłowe rewersy itp. ale..
- nie mogę zazbroić silników !!!
Aparatura ustawiona na PPM - typ - Heli 4 - endpointy ustawione tak jak wyżej
KFC32 ustawione na PWM ponieważ na PPM brak reakcji

Co może być z tym zazbrajaniem silników ?

Pozdrawiam
Marcin

EDIT : - komenda esccalibrate w Putty powoduje tylko pikanie silników - niema załączenia ich na min i max.

Obrazek
Obrazek
Obrazek

: sobota 22 lis 2014, 21:44
autor: Towerek
Jeżeli masz TG9x w trybie MODE1 daj lewy drążek w prawo na ok 2 sec.

: sobota 22 lis 2014, 21:56
autor: marekj
stanekmery pisze:Aparatura ustawiona na PPM - typ - Heli 4
Ustaw nadajnik na acro i nie dawaj żadnych mikserów.

: sobota 22 lis 2014, 21:56
autor: stanekmery
Mam mode 2. Lewy drążek prawo dół nie działa. Zastanawia mnie ten brak przy komendzie esccalibrate startu silników. Ale w kfc32 tool test silników działa.

: sobota 22 lis 2014, 21:59
autor: Towerek
Hmm tryb heli powiadasz, ja mam Samolotowy.
To zaprogramuj sobie ARM na jakimś mixerze i z dodatkowego włącznika sprobuj odpalić.

Zobacz to:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/fb1 ... a4f5b.html

: poniedziałek 24 lis 2014, 07:41
autor: cebulator
Pomijając już problemy z elektroniką.
Wydaje mi się że masz strasznie długie te ramiona. Niepotrzebnie też ażurowałeś je.
Skoro to Twój pierwszy duży copter to może się zdarzyć kilka upadków. A Twoje ramiona będą się giąć jak papier.
Obym był złym prorokiem.

: poniedziałek 24 lis 2014, 09:07
autor: marekp
esccalibrate kalibruje regulatory. Tam jest tekst napisany co robić? Standardowo się uzbraja w MODE2 gaz do dołu i w prawo na chwilę.

MarekP

Ja miałem problem z uzbrajaniem jak jeden z przełączników zajmowal sie BARO. I jak włączyłęm BARO to próba uzbrojenia - pik pik i wszystko. Ale tak ma być. Może coś masz włączone? Pewnie screen z kfctool by mógł pomoc.

: poniedziałek 24 lis 2014, 15:58
autor: Dragono1313
Najprawdopodobniej masz, jak już powiedział marekp, załączony jakiś tryb, który na to nie pozwala. Próbujesz je uzbroić z czymś włączonym czy na zero wszystko?


Dla przykładu jakoś niedawno męczyłem się z uzbrajaniem w Crius AIOP ponad pół godziny, już były najgorsze myśli, a tu nagle okazało się, że nie wyłączyłem GPS Hold ;-)

: poniedziałek 24 lis 2014, 17:43
autor: marekj
A to dziwne, bo przy GPS Hold silniki się bez problemu uzbrajają w AIO.

: poniedziałek 24 lis 2014, 18:49
autor: Dragono1313
marekj pisze:A to dziwne, bo przy GPS Hold silniki się bez problemu uzbrajają w AIO.
To przepraszam, pewnie było to coś innego, co mam na tym przełączniku albo obok. W każdym razie sens pozostaje - po wyłączeniu silniki uzbroiły się normalnie.

: wtorek 25 lis 2014, 21:09
autor: stanekmery
Rozmontowałem kopter i składam wszystko jeszcze raz - podejrzewam , że coś było nie tak z zaprogramowaniem regulatorów. Zamówiłem także programator z ABC RC który ułatwi mi programowanie regli. W czwartek będzie więc jak poskładam wszsytko do kupy to opiszę co i jak. Zrobię również screeny z toola.

Pozdrawiam i dzięki za podpowiedzi.
Marcin

: sobota 27 gru 2014, 19:17
autor: stanekmery
Problemów ciąg dalszy:
- regulatory zaprogramowane za pomocą karty
Po uzbrojeniu silników i uruchomieniu silników na minimalnych obrotach po ok. 2-3 sekundach zaczyna przyśpieszać silnik nr1 - w kfc tool trzy silniki stoją na wartościach 1100 a jeden dobija do 1400 - po upływie ok 10 sekund powoli zaczyna doganiać go silnik nr.2 - czym może być to spowodowane ?
błędy kalibracji acc ? żyro ?
czy montaż regulatorów blisko siebie może mieć na to wpływ ?

Pozdrawiam
Marcin