izolacja drgań FC

czyli wszystko to co nie podpada pod powyższe działy ale ma związek z technikami stosowanymi w modelarstwie

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

Awatar użytkownika
Rurek
Posty: 16419
Rejestracja: środa 10 mar 2010, 15:21
Lokalizacja: AIP ENR 5.5 - AAA 153 :-)

Post autor: Rurek »

Ja to w końcu już nie wiem jaki cel i kierunek jest tych badań w tym wątku :-)
Od zawsze wystarczały dumpery gumowe mikrokoptera i wsjo grało. W KFC Marbalon zazwyczaj pisał żeby mocować na sztywno dopóki się nie zaczął bawić mikserem-fuzją z baro filtra ACC-Z- ;-) i tam bym (software'owo) szukał drogi do eliminacji niepożądanych składowych w sygnale drgań...
infekcja FPV postępuje w zastraszającym tempie...
Awatar użytkownika
marbalon
Posty: 4080
Rejestracja: piątek 16 wrz 2011, 13:02
Lokalizacja: Nakło nad Notecią

Post autor: marbalon »

Od zawsze wystarczały dumpery gumowe mikrokoptera i wsjo grało.
I tu się zgadzam bo to tylko separacja mechaniczna co mnie zawsze przekonywało. Jak wycinać to tylko jakieś wysokie częstotliwości >300-500Hz bo tego to ja nie odfiltruje z czujnika cyfrowego bo za mało próbek aby to zrobić.
Awatar użytkownika
cebulator
Posty: 1432
Rejestracja: poniedziałek 10 wrz 2012, 08:16
Lokalizacja: Mielec

Post autor: cebulator »

Ale co wy chcecie aż tak izolować.
Jakby to były siniki spalinowe to faktycznie temat ciężki (w helikach spalinowych właśnie po to była ta płytka między gąbkami, która już w elektrykach już się słabo sprawdzała).
W elektryku to wydaje mi się (nie poprę tego żadnymi badaniami), że chcąc z takim pietyzmem traktować temat drgać to niestety ale trzeba by zająć się wibracjami samego napędu.
Pozdrawiam Sławek

... jeśli nie wiesz co robić, nabieraj wysokości. Jeszcze nikt nie zderzył się z niebem...
Awatar użytkownika
Chestnut
Posty: 336
Rejestracja: czwartek 22 sie 2013, 20:28
Lokalizacja: Krosno

Post autor: Chestnut »

mam praktyczne potwierdzenie tego co powiedział Miś:
miałem kiedyś drewniaka, dwukadłubowca- na jednym były ramiona, silniki, regle- a drugi -na silikonach osadzony na pierwszym- nosił fc, odbiornik, baterię, kamerkę- i zachowywał się jakby stabilizował się "z poślizgiem" (chociaż obraz czyściutki, bez jello)
dla eksperymentu przerzuciłem fc na pokład "drgający" - na sztywno na teflonowych śrubkach. o niebo lepsza stabilizacja lotu! ;-)
Mój największy lęk to sytuacja w której ja umieram, a Żona sprzedaje moje "zabawki" za tyle, za ile jej powiedziałem że je kupiłem...
Awatar użytkownika
bluuu
Posty: 1707
Rejestracja: środa 21 mar 2012, 15:01
Lokalizacja: Wwa

Post autor: bluuu »

to wszystko to puder na .... ;)

I tak podstawa jest mechanika napedu czyli wywazanie silnika i smigla. Reszte drgan da sie wyfiltrowac na poziomie FW.
AutoQuad Team
Awatar użytkownika
pirzol
Posty: 986
Rejestracja: czwartek 18 sie 2011, 19:57
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Post autor: pirzol »

Nie wiem ale chyba nie zauważyliście, że jest to sprawdzanie czujnika do pomiarów drgań.
Taki układ pomiarowy może zmontować każdy kto ma kartę dźwiękową w domu i czujnik MMA7361L.

Filtrowanie wysokich czestotliwosci wypada dobrze bez dodatkowej masy. Czyli wystarczy dac samo fc na taka podstawke.

Priorytetem jest jednak wywazenie silnikow i smigiel. Pomiary dla smigiel i silnikow umiescilem w watku z Q7.

Metoda pomiaru jest na tyle powtarzalna iz mozna za jej pomocą doważać silniki i smigła.

--------------------
update,

W pierwszym poście dodałem schemat podpięcia czujnika.
Dziękuję za wskazówki kolegom: pit202, Marbalon, pilot


Czujniki ACC w FC maja zbyt male próbkowanie aby filtrowac programowo drgania powyzej 1KHz.
Ich max mozliwosci odczytu to ~1000/s czyli realnie kfc32 jest w stanie rozpoznac i filtrowac drgania do 500Hz.

Poczytajcie cos o analizie FFT.....
----------------------
http://www.fpvdrones.pl
Encyklopedia FPV, RC Heli i nie tylko...
Szkolenie VLOS - pomoc w samokształceniu.

Realis familiam pater, mater et filii est.
ODPOWIEDZ