Witam wszystkich forumowiczów!
Jestem tu nowy. Poszukuję informacji na temat kinematyki i dynamiki kopterów więc jeżeli ktoś zna jakieś dobre książki, strony opisujące właśnie te zagadnienia to za podpowiedzi będę bardzo wdzięczny. Informacje są mi potrzebne do pracy inżynierskiej, w której projektuję koptera w układzie X8. I tu ważne pytanie czy można uprościć opis kinematyki i dynamiki koptera w ukłdzie x8 do układu x4? Takie zagranie byłoby dla mnie bardzo pomocne. Moje doświadczenie z kopterami jest prawie zerowe więc kieruję pytanie własnie do Was. Cały czas czytam i dowiaduję się nowych rzeczy, ale wiecie jak to jest czas goni.
Kinematyka i dynamika wielowirnikowców
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
Nie.
Zrób proste testy napędu (sprawności) układu Coaxial a zwykłego.
Zagłęb się również w sposób niwelowani strat mocy w układzie X8 a zwykłym octo, pomyśl jak rozwiązać te straty...
Podpowiem:
Strumień powietrza za górnym śmigłem jest szybszy niż przed śmigłem, jeśli dolne kręcą się z tą samą prędkością jak górne to jaką szansę mają dolne na złapanie powietrza ;)?
Fajnie jak byś przedstawił efekty na forum :)
Zrób proste testy napędu (sprawności) układu Coaxial a zwykłego.
Zagłęb się również w sposób niwelowani strat mocy w układzie X8 a zwykłym octo, pomyśl jak rozwiązać te straty...
Podpowiem:
Strumień powietrza za górnym śmigłem jest szybszy niż przed śmigłem, jeśli dolne kręcą się z tą samą prędkością jak górne to jaką szansę mają dolne na złapanie powietrza ;)?
Fajnie jak byś przedstawił efekty na forum :)
Pamiętaj aby hobby łączyło Cię z innymi ludźmi a nie dzieliło !
Czyli będziesz badał efektywności śmigieł przeciw bieżnych :) mniamMalker pisze: Strumień powietrza za górnym śmigłem jest szybszy niż przed śmigłem, jeśli dolne kręcą się z tą samą prędkością jak górne to jaką szansę mają dolne na złapanie powietrza ;)?
Fajnie jak byś przedstawił efekty na forum :)
Sowieci nad tym intensywnie pracowali. Powinno być sporo artykułów:)