Strona 2 z 2
: niedziela 12 paź 2014, 09:24
autor: Verid
Punkt 15 regulaminu zakazuje opisywania sposobów na łamanie prawa.
: niedziela 12 paź 2014, 09:27
autor: Adasko
TRoche demonizujecie
Moj klub ma lotnisko modelarskie okolo 1,5-do 2 mil od lotniska Heatrow , latamy modelami do wysokosci 200m z silnikami czy bez czyli dokladnie w strefie CTR
i jakos jest to zgodne z przepisami
: niedziela 12 paź 2014, 09:28
autor: kondiz
Andziak pisze:Przepisy wymyślają ludzie, a człowiek nie jest i nigdy nie będzie istotą doskonałą, tak więc zasadność większości przepisów jest dyskusyjna i zależy od punktu widzenia.
Nie ma sensu na ten temat dyskutować , tak samo jak o gustach się nie dyskutuje, tak samo opinii i zdań tutaj będzie tyle samo ile osób na forum.
Każdy jest dorosły i niech robi co uważa za słuszne, albo po swojemu albo zgodnie z przepisami ( nie kulinarnymi ofc :) ). A jeżeli coś się stanie to każdy będzie odpowiadał sam za swoje czyny.
wracając do tematu:
W którym miejscu zrobić zaczep ? wg mnie dokładnie w miejscu środka ciężkości, mam rację ??:)
PS: jaką baterię wybrać , jeżeli potrzebuje jej tylko do serw ?
Czy można pozbyć się regulatora ? czy bateria musi być podłączona do niego ?
Każdy, kto się szanuje, nie odpowie Ci na te pytania, ponieważ na każdym forum takie podstawowe informacje są umieszczane, a wyszukanie ich zajmuje mniej czasu niż napisanie ww. tekstu.
: niedziela 12 paź 2014, 10:10
autor: Verid
Moj klub ma lotnisko modelarskie okolo 1,5-do 2 mil od lotniska Heatrow , latamy modelami do wysokosci 200m z silnikami czy bez czyli dokladnie w strefie CTR
i jakos jest to zgodne z przepisami
No patrz jakie to dziwne, na torach wyścigowych też popylają grubo ponad 160kmh i miśków z suszarką tam nie widać a przecież wiadomo że maksymalna dopuszczalna w Polsce prędkość to 140kmh. Niesamowite co?
Używasz szarych komórek czy tak słabo?
: niedziela 12 paź 2014, 10:20
autor: misiekkk
Latanie w CTR i innych zamkniętych strefach jest zakazane, niezależnie od napędu.
Dyskusje propagujące takie latanie są niezgodne z regulaminem tego forum i jeżeli będą kontynuowały ten temat zostaną zamknięte.
: niedziela 12 paź 2014, 20:04
autor: Andziak
ok nigdzie na tym forum nie znalazłem gdzie zamontować zaczep do linki w szybowcu do wyciągarki...
: niedziela 12 paź 2014, 20:26
autor: bagger
Zamontuj kilka cm przed śr. ciężkości. Im bliżej śc tym bardziej niestabilny będzie na holu. Im blizej dzioba tym większa prędkość holowania i mniejsza uzyskana wysokość.
: niedziela 12 paź 2014, 21:05
autor: Andziak
logiczne w sumie, dzięki :)
: poniedziałek 13 paź 2014, 16:06
autor: Marek Dyjor
Tak na marginesie to strefy CTR są olbrzymie, prawdopodobnie były tworzone z myślą o lataniu normalnymi pełnowymiarowymi statkami powietrznymi, którymi raczej się nie lata "przy nodze". W te już ustalone ramy wtłoczono modele latające które co prawda mogą latać bardzo wysoko ale zwykle lata się nimi dość nisko. Jak popatrzyć na CRT Balic to nie można latać w całym Krakowie i okolicach tak, aż pod Trzebinie.
: wtorek 14 paź 2014, 19:30
autor: Rumburak
Andziak,
Spokojne szybowanie daleko od lotniska i nisko nie powinno nikomu przeszkadzać ale robisz to na własne ryzyko (jednak CTR to zakaz lotów). Bardziej obawiał bym sie ze wlecisz w kogoś swoim Pionierem i ten ktoś się bardzo wqrwi... :)
Generalnie do zabawy w szybowanie polecam coś małego (mniejszego i lżejszego od piniera co można rzucić z ręki albo z gumy wystartować).
Zobacz czym szybuje Carzy Horst (tylko nie przyrównuj swoich umiejętności do jego :) ) :
http://vimeo.com/105275564
Trenować jednak radził bym w odległym miejscu bo jak stukniesz nawet taką zabawką w dziecko to tatuś będzie lekko mówiąc nieprzyjemny