Strona 9 z 17

: środa 14 sty 2015, 00:02
autor: mate
Ah no jasne. Coś nie myślę dzisiaj. Proste i oczywiste. Dzięki ;)

: środa 14 sty 2015, 09:55
autor: darek
mam kilka mocowań gdzie chciałem zastosować specjalne wbijane nakrętki, takie nakrętki wymagały otworów 4,5mm, śruba mocująca śmigło ma 3mm, potrzebne są 2 płytki, górna płytka powinna mieć otwór 3mm, ale chińczycy skopali ten project I górne otwory również zrobili 4,5mm
element docziąłem pare miesięcy temu gdy jescze nie miałem maszyny cnc

co było więc robić? albo do śmieci albo olać problem
olałem, górne I dolne otwory były jednakowe 4,5mm, nie montowałem wbijanych nakrętek a po prostu użyłem śruby 3mm, śruby więc mają lekki luz na otworach
ale to zupełnie niczemu nie przeszkadzało, ważne by oba otwory I górny I dolny były takie same, by śruby miały oparcie w tym samym miejscu

nawet można by się pokusić o dość skomplikowany kształt tych otworów dając śmigłom możliwość zmiany pozycji przy składaniu śmigieł, dzięki czemu mogły by być bardziej równoległe po złożeniu

to jest właśnie siła odśrodkowa

: środa 14 sty 2015, 10:17
autor: darek
mały update
platform koptera skończona :)

specyfikacja wagi:

konstrukcja koptera: 540 gram
nogi koptera: 170 gram
złożony moduł Pixhawk wraz z osprzętem, kontrolerem, gps: 150 gram
rozstaw śmgieł: ok 80 cm, przy czym rurki mają długość całkowitą 90cm a silniki umieszone tak, że rurki wystają ok 3cm poza mocowanie silników I dadzą śmigłom 18 cali ok 5-6cm luzu do płyty głównej lub płyty kontrolera

o tyle podaję wagi oddzielnie bo bez gimbala nogi mogły by mieć formę uproszczoną I ważyć może 50 gram

fotka, przed złożeniem elektroniki:

Obrazek

całość oczywiście uwzględnia zminiaturyzowany system antywibracyjny, szeroko rozstawiony, który nie rozpadnie się podczas upadku
zresztą konstrukcja koptera jest taka, że górna płyta jest połączona z nogami a platforma z silnikami niejako wisi na poduszkach, całość skręcana, nie są to gumeczki
jak złożę koptera to zrobię filmik pokazując jak działa system antywibracyjny

bateria leży ok 3cm ponad płytą główną, a wiszący pod kopterem gimbal będzie przeciwwagą dla ciężaru baterii - takie rozwiązanie wydaje mi się optymalne do latania z gimbalem

do latania bez gimbala czy bateria jest pod czy ponad płytą główną nie ma to znaczenia, ale montaż baterii od gory, gdy mamy mnósto miejsca, nie trzeba się schylać pod koptera itp ma swoje dobre strony, wszystkie moje wcześniejsze konstrukcje miały baterię pod spodem I wiem co to znaczy

początkowo część elektroniki miała być pod spodem, ale zdecydowałem się wszystko umieścić pod płytą baterii, która I tak musiała być nieco uniesiona, czyli od gory - to daje możliwość wygodnego montażu I w przyszłości przeglądu

: piątek 16 sty 2015, 10:50
autor: darek
no I mały update
elektronika zmontowana:

Obrazek

ESC umieszczone na poziome "0" czyli w poziomie rurek między płytami a kontakt z innymi poziomami jest dzięki dużym otworom'

rozprowadzenie energii za pomocą standardowej płytki CRIUS
jak widać wlutowane konektory
+ konektory do silników umieszone w rogach - co daje możliwość prostego rozłączenia kabli I ściągnięcia ramion do transportu lub wymiany sprzętu jak silnik czy ESC

do wszystkiego jest dojście od gory miło I przyjemnie bez klęczenia przed kopterem

te 4 kółka z otworkami to specjalne tuleje z gwintem, do nich dokręcana jest płyta baterii

: piątek 16 sty 2015, 13:04
autor: zybyzy
darek pisze:no I mały update
elektronika zmontowana
za mało złączek, ja bym dał więcej :mrgreen: :mrgreen:

: piątek 16 sty 2015, 13:59
autor: darek
nie kpij
modelowi postawiłem kilka założeń, jednym z nich była możliwość rozmontowania ramion, aby to zrobić muszę mieć odpinane silniki

drugim z nich była możliwość wymiany jakiegoś element

dostęp do wszystkich elementów jest aż nieprzyzwoicie prosty a wymiana czegokolwiek zajmie może dłuższą ale tylko chwilę

za chwilę kolejny update, mnie aż trudno uwierzyć....

: piątek 16 sty 2015, 14:46
autor: darek
no I jestem
tak wygląda kopterek po uzbrojeniu:

Obrazek

Obrazek

przy czym motory mają teraz troche zbyt krótkie kable, takei dociąłem do wcześniejszej wersji, a teraz są za krótkie

no I filmic o co w tym wszystkim chodzi:



kopter nie jest zbudowany z patyków, jednym z jego założeń było wytrzymać ewentualne kraksy, jak pisałem wcześniej jedna z rurek NIE jest ucięta lecz jest w całości, w centrum jest specjalny element w którym osadzone są 2 rurki pod kątem 90 stopni
a zawieszenie jest praktycznie amortyzowane dzięki wewnętrznym dumperom oraz samo w sobie zbudowane jet przeciwpancernie

jak widać waga 1860 gram
troche dojdzie jak zamontuję śmigła 18 cali

: sobota 17 sty 2015, 12:18
autor: darek
widzę, że chyba powinienem przestać już męczyć wszystkicn moim tematem, ale sorry, jeszcze kilka wpisów

no to mam swoje 30 minut:



specyfikacja:
kopter: 1860 gram
bateria: 5s 10000mAh
sterownik Pixhawk + GPS
śmigła 3 x 15.6 x 5.2 na motor, w małych mocowaniach własnego projektu

biper nastawiony na 3.5V na celę
temperature na dworzu 5 stopni
nagrywane Sony nex 5

aparat sam się wyłączył, ogółem zrobił 3 filmiki, które musiałem połączyć
po wyłączeniu aparatu kopter jeszcze latał max 2 minuty

moje wrażenia - niezmiernie stabilny
gdy się nie rusza jest ustawiony na loiter, wtedy też jego reakcje są zdecydownie wolniejsze, gdy się rusza to w trybie alt hold - co oznacza, że stabilizuje poziom I wysokość ale nie używa GPS, jego reakcje są szybsze

żeby więc jakoś pokazać jak lata to czasem go trzymam na loiter a czasem na alt hold

przyznam się, że nie bardzo wiem co myśleć o tym "jak lata", jak dla mnie jest bardzo stabilny, ale ja nie mam dużo doświadczenia w kopterach może ktoś mi powie jak lata?

bo sam oczekuję takiej właśnie stabilności ale walczę o głównie o czas lotu a nie jego stabilność (bo oczekuję właśnie takiej stabilności)

: sobota 17 sty 2015, 14:02
autor: mknet
Darku dlaczego piszesz posta pod postem ? Funkcja edytuj nie działa ?

: sobota 17 sty 2015, 14:13
autor: darek
funkcja edycji działa, ale post ma swój początek I koniec
jeden był wczoraj a drugi dziś I oba były na różny temat, gdybym zaczął je łączyć to jedne wpis mógłby być super postem, w którym nie wiadomo by było o co chodzi

ale ograniczę ilość wpisów, może nawet przestanę, początkowy cel został osiągnięty choć nie w pełni mnie zadowala, ale został a skoro nikt nic nie pisze to pewnie I nikogo to już nie obchodzi

ograniczę się więc do ostatecznej relacji gdy będę gotów

: sobota 17 sty 2015, 14:13
autor: mounter
mknet pisze:Darku dlaczego piszesz posta pod postem ? Funkcja edytuj nie działa ?
hmm... pisząc buildlog lub prowadzac bloga dodajesz kolejny wpis, nie edytuje się wtedy poprzednich wpisów... moim zdaniem taki myk powinien być dopuszczalny ;-)

owszem jest i edycja, ale to nie zmienia kolejności, zedytuję post z 2012 roku i nikt tego widzeć nie będzie, więc o co halo? to forum sciśle tematyczne, a tutaj ilość postów nie idzie w parze z doświadczeniem ;-)

: sobota 17 sty 2015, 14:18
autor: darek
ktoś jeszcze więc czyta? :oops:

: sobota 17 sty 2015, 14:42
autor: Verid
Zdecydowanie. Niestandardowe myślenie zawsze jest źródłem inspiracji. Nawet jeżeli sam pomysł nie wypali to może być podstawą dla kolejnego....

: sobota 17 sty 2015, 14:57
autor: Fiszbin
Wszyscy widzę wychodzą z założenia ze jak mają pisać coś co reszta już wie to lepiej sobie darować. Na samym filmie mało widać i tez trudno konstruktywnie ocenić jak to lata.
Moim skromnym zdaniem jak na kopter do filmowania to brak szału. Trudno jest się do czego przyczepić i trudno się tez czymś zachwycić, poza wyglądem i wykonaniem ale to już było komentowane.

: sobota 17 sty 2015, 15:02
autor: gazor
Efekt końcowy super ciekawy. :-D
Podwieś mu butlę 1,5kG i daj szybkie przeloty ,
tak aby działały na konstrukcję większe przeciążenia.
I jakieś gopro na CP tak by było widać ramiona.
Chętnie służę swoją.
I nie zależy mi na tym by obejrzeć crash test :mrgreen: :-P
Chcę zobaczyć jak się zachowuje pod realnym obciążeniem.
Daj znać chętnie podjadę. :-D