kopter do filmowania

czyli to co w kopterach a nie jest związane bezpośrednio z FC

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

Awatar użytkownika
Jedrula
Posty: 2058
Rejestracja: poniedziałek 22 mar 2010, 20:22
Lokalizacja: Świdnica

Post autor: Jedrula »

Można wiedzieć czemu 3 łopaty, zawsze mnie uczyli że im mniej łopat tym sprawność większa :roll:
Lecę na nielegalu!
darek
Posty: 324
Rejestracja: środa 14 lis 2012, 09:38
Lokalizacja: Góra Kalwaria

Post autor: darek »

ja tego nie wymyśliłem, zobacz tutaj: http://www.kdedirect.com/KDEXFTPAV2.html
Artgraf1981
Posty: 491
Rejestracja: piątek 10 sty 2014, 11:46
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Artgraf1981 »

No film z tej stronki robi wrażenie. Na prawdę płynnie chodzą. Tyle że 6s i niskie kv. Bo inaczej spada efektywność napędu. Kto wie może to dobry kierunek.

Obrazek
a tu całkiem ciekawie zbudowany gimbal z podwoziem. I jak widać nawet ciężej wyląduje.
darek
Posty: 324
Rejestracja: środa 14 lis 2012, 09:38
Lokalizacja: Góra Kalwaria

Post autor: darek »

tak, widziałem już tę konstrukcję, głupio trochę wygląda, ale jeśli się weźmie pod uwagę, że składane nogi DJI ważą kilo to jakby gimbal ważył mniej, zasada podobna w tym i moim przypadku choć szczegóły inne, silniki yaw w moich gimbalach mają fi 6 lub fi 8, 8 to naprawdę dużo a 6 powinno być dość, oczywiście przy upadku z tak dużym gimbalem może nie być bobrze niezależnie od tego czy nogi są składane czy nie, to chyba już przestaje mieć znaczenie

poza tym jest jeszcze jeden aspekt, do filmowania nogi powinny być składane, gdy się leci są złożone, a czy byłby czas na rozłożenie gdy widać, że już spada?

najbezpieczniejsze były by nogi stałe ale musiały by być niższe od gimbala więc gimbal nie miałby pełnego 360 stopni na yaw, muszą być więc składane, ale składane znaczy ciężkie i możliwe, że nie da się ich rozłożyć podczas upadku więc to jakby gimbal nie miał w ogóle ochrony - trudna decyzja...[/list]
Awatar użytkownika
gazor
Posty: 1028
Rejestracja: piątek 10 sie 2012, 01:25
Lokalizacja: wawa

Post autor: gazor »

darek pisze:gazor - bardzo ciekawa konstrukcja, choć te nogi wydają się być trochę cienkie i brak w kopterze miejsca na elektronikę

ja też mam silniki dualsky ale mają one tyle mocy, że potrzebują naprawdę dużych śmigieł a takie się nie składają stąd moja decyzja co do sunnysky

Myszom, skoro zacząłem focić to zaraz podeślę parę fotek mojej platformy do filmowania[/code]
Miejsce na elektronikę jest pod baterią. Od spodu. Będzie tam dosyć szczelne pudełko.
Nogi są wystarczająco mocne. Mają się złamać przy dużym uderzeniu o glebę . Coś jak strefa zgniotu. Waga ramy to 690 gram.
Vega, trzepakolot, heksa z gimbalkiem, diy gogle
darek
Posty: 324
Rejestracja: środa 14 lis 2012, 09:38
Lokalizacja: Góra Kalwaria

Post autor: darek »

gazor, z ciekawości zważyłem swoją, zdjąłem silniki z mocowaniami i ściągnąłem te nogi - sama rama ma 750 gram, same nogi 220 gram

strefa zgniotu to fajny wynalazek :)
Special
Posty: 132
Rejestracja: wtorek 11 mar 2014, 16:08
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Special »

Umm... Gsp dji jest aż taki zły?
Awatar użytkownika
marekj
Posty: 791
Rejestracja: środa 07 sie 2013, 20:31
Lokalizacja: Bestwinka

Post autor: marekj »

na chłopski rozum mniejsze śmigła po rozszerzeniu środka zabiorą więcej powietrza więc teoretycznie będą bardziej 17 cali niż 15 cali, a że na razie składane 17 cali nie istnieje a 15 cali jest tak popularne to zdecydowałem się spróbować
Łopatki, bez względu na ich odległość od osi obrotu, będą nadal miały tę samą powierzchnię. Jedynie ich prędkość liniowa będzie większa oraz zwiększy się skok, więc aby wytworzyć tą samą siłę nośną, będą potrzebowały mniejszych obrotów. W sumie takie roziązanie to sztuka dla sztuki i nic nie daje. Zanim to zamontujesz, zrób pomiary na jednym silniku na hamowni i wszystko będzie jasne.
Pozdrawiam
Marek
Awatar użytkownika
Karol93
Posty: 276
Rejestracja: czwartek 29 sie 2013, 22:17
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: Karol93 »

Trójłopatowe stosuje się raczej tam, gdzie ogranicza Cię maksymalny wymiar śmigła. Tzn się jeśli na ramę max włożysz np. 15" dwułopatowe i osiągniesz 2kg ciągu, to możesz sobie zwiększyć udzwig modelu i założyć 15" trójłopatowe i mieć np. 2,5kg ciągu. Mimo wszystko, szkoda prądu na te straty. Lepieje ramę ciut powiększyć i użyć jak najwydajniejszego śmigła... a może nawet jednołopatowego ? :D

PS. Darek - sam wycinasz te elementy u siebie ? czy dajesz komuś ?
Ostatnio zmieniony czwartek 21 sie 2014, 11:55 przez Karol93, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam Karol
darek
Posty: 324
Rejestracja: środa 14 lis 2012, 09:38
Lokalizacja: Góra Kalwaria

Post autor: darek »

marek, a czy nie o to właśnie chodzi?
special, pogoogluj, zobaczysz, że DJI uciekają, dla mnie temat DJI się skończył (choć jeszcze na dobre nie zaczął), zresztą patrząc na ich produkty to one głównie ładnie wyglądają bo cała reszta jest w taki czy inny sposób wątpliwa
darek
Posty: 324
Rejestracja: środa 14 lis 2012, 09:38
Lokalizacja: Góra Kalwaria

Post autor: darek »

Karol, wycinam w chinach, choć właśnie kupiłem maszynę cnc i mam nadzieję wycinać w domu
co do łopat wciąż bym trochę polemizował, na rcgroups ludzie bardzo chwalą wyważenie 3 łopat - to może mieć związek z potrójnym punktem obciążenia a nie podwójnym, prawdziwe Eurokoptery mają 3 łopaty a Robinsony 2 łopaty, w Robinsonach bardzo trzęsie

poza tym wielkość ma znaczenie, osobiście lubię rozwiązania kieszonkowe, mój projekt koptera ma ściągalne ramiona, czyli rurki | w literze H mogą być rozdzielone od środkowego -
a co za tym idzie całość spakuje się do pudełka 80 x 20 x 20, mniej więcej oczywiście

składane śmigła mają też tę wielką zaletę, że nie muszą zajmować 30cm x 30cm, ale 15cm po złożeniu, no i są bardziej odporne na uderzenia

ale oczywiście prócz latania tym małym kopterkiem wielkich doświadczeń nie mam, muszę złożyć całość i zacząć latać a długość lotu pokarze jak bardzo mój wybór jest wydajny

wkrótce zrobię fotki koptera w wersji 4/8 silników z mocnymi nogami, choć pomysł stawianiu na gimbalu jest jak najbardziej aktualny, po prostu ściągnę nogi, najważniejsze elementy koptera są mocowne za pomocą zacisków a to daje duże pole do zmian i kombinacji
Awatar użytkownika
Ładziak
Posty: 1236
Rejestracja: czwartek 16 cze 2011, 00:09
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Ładziak »

Tak czytam, czytam te alternatywne teorie aerodynamiki i wreszcie zrozumiałem ich źródło:
darek pisze:na chłopski rozum
darek, tak się na prawdę nie da, warto zaznajomić się choćby z podstawami :-)
darek
Posty: 324
Rejestracja: środa 14 lis 2012, 09:38
Lokalizacja: Góra Kalwaria

Post autor: darek »

Ładziak, nie mam na to czasu by zgłębiać bardziej tajniki aerodynamiki
chcę użyć 3 śmigła 15 cali, składane bo takie są dostępne i chcę z nich wycisnąć ile się da

na ów chłopski rozum, śmigła pozostają te same ale obracają się po większym okręgu więc zbierają więcej powietrza, skoro więcej to mają większy uciąg a skoro dalej mają 15 cali to może silnikom tak samo dobrze jak przy mniejszych

warto spróbować a gdyby nie wypaliło to i tak będę miał mocowania zamiast ich kupować i śmigła składają się nieco bardziej oraz mam możliwość użycie 6 sztuk na tym samym mocowaniu a nie tylko 3

i cokolwiek bym przeczytał stanąłbym przed wyborem robić i spróbować lub nie robić i nie próbować a wydać 3 x więcej na same mocowania z metalu, tu się nie da nic innego wymyślić: dodać ilość śmigieł i/lub zwiększyć ich zasięg

jak kopter zacznie latać zrobię testy na powiększonych mocowaniach i nie powiększonych i zobaczymy czy to miało sens
Awatar użytkownika
gazor
Posty: 1028
Rejestracja: piątek 10 sie 2012, 01:25
Lokalizacja: wawa

Post autor: gazor »

Pewnie, próbuj .
Rób testy.
Lepiej działać i błądzić niż siedzieć i czytać o "białych ptakach".
:-D
Dla mnie bardzo ważna jest droga do celu, niż sam cel. :-D
Ileż ja błędów popełniłem zanim mój kopter, gimbal, i co tam jeszcze zaczęły działać.
Lecz doświadczenie - bezcenne. :-D
Vega, trzepakolot, heksa z gimbalkiem, diy gogle
Awatar użytkownika
ghambit
Posty: 1279
Rejestracja: wtorek 03 maja 2011, 01:10
Lokalizacja: Amsterdam

Post autor: ghambit »

Nie można Ci nie przyznać ze robisz ciekawe projekty, odchodzisz tym samym od powielanych rozwiązań ale w wielu sprawach się z tobą nie zgodzę.

Zaczniemy od śmigieł, Im większa ilość łopat tym bardziej spada wydajność napędu, fizyki nie oszukasz.
Testowałem w kilku pprojektach łopaty i jedyny plus jaki mają 3 łopatki to mniejsze rozmiary, co do wibracji to nawet zakładając że twoja teoria iż 3 łopatki powodują mniejsze wibracje to i tak minus w postaci mniej wydajnego napędu jest za dużym problemem aby używać te śmigła do dalekich lub komercyjnych lotów.
Kolejna sprawa to dji, osobiście większość moich kretow była spowodowana z tym fc na pokładzie ale mimo to uważam że to są dobre kontrolery niestety nie nadają się do wszystkiego. Co do innych produktów to marketing robi swoje, kilka bubli sprzedali ale mimo to firma jest bardzo kreatywna i na pewno na stałe wpisze się w historię multirotorów. Pewnie nie wiesz ale rekord świata, europy i Polski w locie fpv były właśnie uzyskane na fc z dji.
Kolejna sprawa to twoja hexa, rama nie symetryczna przez co w różnych osiach będzie inaczej reagować, mocowanie silnika z 1 punktem podparcia bomblocka to nie jest dobry pomysł, ale wiem po sobie ze czasami po prostu trzeba przekonać się na własne oczy.
Nie mniej jednak gratuluję, zainteresowałeś forum co nie tak często się zdarza :p

Jaki fc planujesz do hexy ?
ODPOWIEDZ