Bixler 1.1 by janw23

Samoloty, szybowce, skrzydełka, delty...

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

Awatar użytkownika
Kowal
Posty: 4541
Rejestracja: poniedziałek 27 sty 2014, 21:15
Lokalizacja: Winnica k/Pułtuska

Post autor: Kowal »

janw23 pisze:Nie mam pojęcia czemu mój bixler bez pakietów waży aż 854 gramy :/
Policz wszystko co do niego Dołożyłeś... farbę i taśmy również :mrgreen:
Pozdrawiam, Artur
Lepiej wejść komuś w drogę, niż w tyłek...
Awatar użytkownika
rycerz100
Posty: 992
Rejestracja: piątek 23 gru 2011, 13:08
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: rycerz100 »

Jakoś strasznie dużo wyszło.
Mój SkySurfer 1400 wyszedł 1030g z pakietem 2600 + 1000 mAh video, pantiltem i sporo za duzym silnikiem OS
Aa i zamiast oryginalnej kabinki kawał sklejki pod pantilt.
Mirek
Awatar użytkownika
janw23
Posty: 313
Rejestracja: sobota 09 lut 2013, 19:12
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: janw23 »

Kowal pisze:
janw23 pisze:Nie mam pojęcia czemu mój bixler bez pakietów waży aż 854 gramy :/
Policz wszystko co do niego Dołożyłeś... farbę i taśmy również :mrgreen:
Farby nie używałem. Taśmy bardzo dużo - fakt :)
Ale co z niego wyjąć? Nie mówię o pakietach.
EDIT: I tak go o 200gram odchudziłem... :shock:
Latam więc jestem.
----------------------
Bixler 1.1
BadCat
Awatar użytkownika
Pieth
Posty: 1841
Rejestracja: niedziela 23 lut 2014, 11:53
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Pieth »

janw23 pisze:
m_atrix pisze:
janw23 pisze:Dzięki, RSSI jeszcze nie ma :(D
No to faktycznie hardcore :-)
Gratulacje

ps. dobrze ze chociaż zabierasz kanapkę na drogę :-)
OSD+AP
Co w tym takiego hardcorowego? :)
No właśnie co w tym hardcorowego? czytam wszystkie wątki o samolotach FPV bo coraz ich mniej i właściwie to bez elektroniki nikt już nie lata na świecie a uważam, że to wcale nie jest nic ryzykownego.
Właśnie sklecam Bixlera 2 i jedyny dodatek zabezpieczający jest to http://sklep.tymex-alarmy.pl/syrenka-pi ... p-343.html bo po ponad setce lotów Pandą opisaną zresztą na forum nie widzę potrzeby aby pakować cokolwiek więcej, ba czytając różne wypadki ucieczek to 95% to awarie lub roztargnienie dotyczące właśnie tych "bajerów".
Jedyny wypadek jaki miałem (pomijając początkowe przygody) to awaria silnika 2km od bazy na co nie pomogło by żadne zabezpieczenie.
Orientacja w terenie jest prosta jak skrzydła anioła wystarczy przed lotem zrobić dwa-trzy kółka nad głową i poukładać sobie co gdzie i gotowe.
Za dwa miesiące będę składał swojego pierwszego coptera i tu już szanse na prostotę są bardzo małe.
janw23 świetnie Ci idzie gratuluję
Awatar użytkownika
janw23
Posty: 313
Rejestracja: sobota 09 lut 2013, 19:12
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: janw23 »

Dzięki.
Ja nie wypieram się tych wszystkich bajerów. Uważam, że niektóre typu OSD są bardzo potrzebne na dalsze loty. Gdy leciałem na te 4 km to po horyzont widziałem jedynie las. Bez tych bajerów na 100% bym nie wrócił. AP ,Owszem, może zawieść jednak rzadkosię to zdarza. Poza tym chyba lepiej jest mieć szansę, że po zgubieniu modelu może wrócić niż pewność, że wybrał wolność. Oczywiście nie zwalnia nas to z myślenia rozsądnie. A piszczyk też mam zamówiony :)
Latam więc jestem.
----------------------
Bixler 1.1
BadCat
Awatar użytkownika
janw23
Posty: 313
Rejestracja: sobota 09 lut 2013, 19:12
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: janw23 »

Przepraszam za post pod postem ale jest on na zupełnie inny temat

Bixler jest właśnie po ,,remoncie". Opiszę, co zostało w nim zmienione.
Platforma dostała nowe śmigło APC Style 6X4 (świetnie wyważone, dźwięk też ma fajny),
kamera jest umieszczona na pan-tilt'cie (na Head-Trackera musi jeszcze chwilę poczekać),
w kabince jest trochę więcej miejsca,
klapka z boku jest teraz na magnesy (nie wpływają one na pracę OSD ani AP),
mniejsze poprawki.
Jeśli chodzi o sam samolot to w zasadzie tyle, teraz zmiany, które zaszły na ziemi:
nagrywarka (w końcu!),
Quannum DIY video goggles,
przerobienie całego systemu zasilania bazy.

Pierwszy lot na nowym setup'ie. Na początku samolot bardzo zadzierał nos do góry - źle wytrymowane serwo. Jak zwykle coś pokręciłem z rozdzielczością na YouTube :evil:



Planowane na najbliższy okres czasu:
9xr (już jest) + LRS (jeszcze nie ma),
Head-Tracker,
Anteny koniczynki,
śmigło 7X5 (wymaga motor mount upgrade),
kolejne przeróbki w systemie zasilania bazy,
statyw.
Latam więc jestem.
----------------------
Bixler 1.1
BadCat
Awatar użytkownika
m_atrix
Posty: 186
Rejestracja: wtorek 11 cze 2013, 07:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: m_atrix »

Pieth pisze:
janw23 pisze:
m_atrix pisze: No to faktycznie hardcore :-)
Gratulacje

ps. dobrze ze chociaż zabierasz kanapkę na drogę :-)
OSD+AP
Co w tym takiego hardcorowego? :)
No właśnie co w tym hardcorowego?
Tak na serio to oczywiście nic z hardcore'u to nie ma, nieuważnie przepisałem poprzednika i poszło na fali.
Przecież w końcu to samolot, a nie uciekający biały phantom, jak skrzydła i prędkość ma - to łaski nie robi - latać musi , byleby mu drągami w powietrzu nie przeszkadzać za bardzo.

Latać każdy może, jeden lepiej drugi gorzej :-)
Idzie Ci nieźle patrząc na wyniki, powodzenia i tylu startów co lądowań.
Pozdrawiam
kamilt
1% - http://www.dzieciom.pl/12659
************************************
różne latające + wiatrak

komu Bóg rozumu nie da, kowal mu go nie ukuje
Awatar użytkownika
cobra
Posty: 2876
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 22:07
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cobra »

Mirku, wrzuć kilka fotek swojego SkySurfera.
________________
Cobra
Uka
Posty: 339
Rejestracja: niedziela 17 lis 2013, 19:57
Lokalizacja: Otwock

Post autor: Uka »

Jak sprawuje ci się stockowy napęd? Ja zainwestowałem w 2200kV i śmigło APC 6x6, ale mam wrażenie, że przy maksymalnym dodaniu gazu przepływ przez śmigło się zrywa i śmigło mieli nie efektywnie. Zrobię testy na innych śmigłach i będę miał jakieś porównanie.
Drone them all...
Awatar użytkownika
Mateusz
Posty: 2324
Rejestracja: niedziela 21 mar 2010, 02:17
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: Mateusz »

6x6?
Trutututu nici z drutu.
Awatar użytkownika
janw23
Posty: 313
Rejestracja: sobota 09 lut 2013, 19:12
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: janw23 »

Uka pisze:Jak sprawuje ci się stockowy napęd? Ja zainwestowałem w 2200kV i śmigło APC 6x6, ale mam wrażenie, że przy maksymalnym dodaniu gazu przepływ przez śmigło się zrywa i śmigło mieli nie efektywnie. Zrobię testy na innych śmigłach i będę miał jakieś porównanie.
Stockowy napęd sprawuje się całkiem całkiem jednak mam zamiar zainwestować w to
Gdy znajdę czas zamontuję motor mount upgrade i wsadzę śmigło APC Style 7X5
Latam więc jestem.
----------------------
Bixler 1.1
BadCat
Assur92
Posty: 674
Rejestracja: niedziela 12 sty 2014, 02:25
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Assur92 »

janw23, ja posiadam ten silniczek. Lata u mnie na na APC 6x4 i osiąga 750gram ciągu. Przy moim prawie kilogramowym bixlerze do lotu poziomego potrzeba około 4A.
Nie wiem czy jest sens kombinować z tymi "upgradeami" pod większe silniki, dodatkowa masa, a przy okazji musisz się bawić z skłonami, wykłonami bo jednak to Ci silnik do góry wyniesie i może wyjść że trzeba się nakombinować by to latało.
RIP Bixler 1.1, quadro 15, QAV 250, Pioneer XL
Awatar użytkownika
janw23
Posty: 313
Rejestracja: sobota 09 lut 2013, 19:12
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: janw23 »

Assur92 pisze:janw23, ja posiadam ten silniczek. Lata u mnie na na APC 6x4 i osiąga 750gram ciągu. Przy moim prawie kilogramowym bixlerze do lotu poziomego potrzeba około 4A.
Nie wiem czy jest sens kombinować z tymi "upgradeami" pod większe silniki, dodatkowa masa, a przy okazji musisz się bawić z skłonami, wykłonami bo jednak to Ci silnik do góry wyniesie i może wyjść że trzeba się nakombinować by to latało.
To chyba jednak nie ma sensu kupować silnika bo mój bixler teraz bierze 4A do lotu poziomego, ale motor mount upgrade na pewno kiedyś zrobię.
Latam więc jestem.
----------------------
Bixler 1.1
BadCat
Uka
Posty: 339
Rejestracja: niedziela 17 lis 2013, 19:57
Lokalizacja: Otwock

Post autor: Uka »

Mateusz pisze:6x6?
D2826-6 2200kv Outrunner Motor i śmigło APC 6x6 sugerowane 5x5 (3S)
Awatar użytkownika
cobra
Posty: 2876
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 22:07
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cobra »

6x6 to za duży skok do tego modelu - nie te prędkości. Ja w tego typu modelach z reguły dawałem 6x3,5 lub 6x4.

Do SkySurfera dałem na początek 7x3,5. Oblot może jutro lub pojutrze.
________________
Cobra
ODPOWIEDZ