Strona 4 z 4

: poniedziałek 28 lip 2014, 21:31
autor: marbalon
te plywanie to raczej nie problem, ale jak wykonales kalibracje mag w domku w gui? Metoda z drągow i z gui niczym sie nie rozni- jedynie jedno jest inicjowane ttak drugie tak, ale nadal potem taniec powinien sie odbyc. ACC mozna w domku plasko polozyc i dac przycisk kalibruj.

Z innej beczki kalibracja mag powinna byc z pelnym osprzetem.

: poniedziałek 28 lip 2014, 21:52
autor: wrzech
Zawsze gdy mam jakąś nową płytkę, na start sprawdzam sobie jej podglądy online via usb. Widać zachowania, pływanie parametrów, odczytów i co ino. Później w razie jakieś drooobnej kraksy ma się porównanie. To tak samo jak z magicznym testem zwarcia całej instalacji po złożeniu. Plus i minus ma zero omów to coś skopałem ;)

Co do pływania odczytów to normalne. Co do ściagania koptera w którąś ze stron... Test w ręcę - kopter w łapie, w miarę płasko, i gaz na połowę i czujemy co się dzieje. Trymery w acro, trymery acc w stable wg wiki i nic nie ma prawa uciekać. Oczywiście będzie dryf jakiś tam ale od drobniutkiego dryfu jest PH. Miałem raz problem gdy przejechałem pidy dla level a problem występował dla PH. Zjechanie zmiennych rozwiązało problem. Ogromnym ułatwieniem dla płytki jest izolacja od wibracji. Testowałem sylikonowem i gumowe z szpilkami m3. Te drugie to bombastik fantastik. Baro łapie od strzała. Myśle, że większość problemów z dryfem czy złym trzymaniem baro to właśnie wibracje.

: sobota 09 sie 2014, 08:25
autor: a_skot
W ubiegłym tygodniu uporałem się w końcu z kompasem. Za trzecim tańcem :oops: Albo mój kompas coś nie teges albo ja - dobrze że żona tych kalibracji nie widziała :-D
Zresetowałem sterownik. Dryfowanie jednak pozostało. Co prawda znacznie mniejsze i wolniejsze. Dokonałem też próby z funkcją GPS HOLD - po załączeniu copter gwałtownie zaczął się wznosić, a po wyłączeniu wykonał coś w rodzaju półobrotu i wrócił do swojej poprzedniej pozycji. Było to dość gwałtowne, jak "kopnięcie". Czy to wznoszenie mogło być spowodowane gwałtowną zmianą ciśnienia? Kilkanaście minut później rozpętała się burza - baro było kalibrowane przed startem.
W tak zwanym międzyczasie dotarły do mnie dumpery. Elektronika została na nich postawiona i jeśli nic się nie wydarzy dzisiaj próby. Sprawdziłem też wskazania kompasu pod obciążeniem - zmiany są w granicach 2-3 stopni.
I jeszcze coś - jeden silnik do wymiany, ma bardzo duże wibracje :-(

: sobota 09 sie 2014, 09:04
autor: Rurek
a_skot pisze:Dokonałem też próby z funkcją GPS HOLD - po załączeniu copter gwałtownie zaczął się wznosić
A może to ALtHold? Bo taki efekt jest gdy...:
a_skot pisze:bardzo duże wibracje
a_skot pisze:baro było kalibrowane przed startem.
W KFC32 nie ma takiej procedury. To co nazywasz "kalibrowaniem baro" to pewnie masz na myśli procedurę "czterokliku" w celu ustalenia poziomu gazu do zawisu...

: sobota 09 sie 2014, 11:00
autor: a_skot
Rurek pisze:A może to ALtHold?
Nie, zdecydowanie GPS HOLD
Rurek pisze:
a_skot pisze:baro było kalibrowane przed startem.
W KFC32 nie ma takiej procedury. To co nazywasz "kalibrowaniem baro" to pewnie masz na myśli procedurę "czterokliku" w celu ustalenia poziomu gazu do zawisu...
Fakt, drobna pomyłka. Chodziło o GYRO - manual str. 34
A skoro już mowa o "czterokliku". Jak zinterpretować zapis w konsoli?

: sobota 09 sie 2014, 11:06
autor: Rurek
a_skot pisze:A skoro już mowa o "czterokliku". Jak zinterpretować zapis w konsoli?
Nie ma w konsoli bo tę procedurę wykonuje się w trakcie lotu :-) Nie ma takich cwaniaków co jednocześnie pilotują i grzebią w laptopie w konsoli :-)

BTW skąd wziąłeś manual do KFC? Ktoś zrobił nowy? Czy stare PDFy Marbalona, teraz już chyba nieaktualne?

: sobota 09 sie 2014, 11:11
autor: a_skot
Możliwe, że to stare pdf-y Marbalona
A co do "czterokliku". No nie jest tak, że latam i grzebię w laptoku :lol:
Procedurę wykonałem i przy okazji montażu dumperków sprawdziłem co jest - jeśli dobrze pamiętam wpisana wartość to 1620

EDIT:
Sprawdziłem w wiki - jest ta funkcja nadal. Skąd ściągnąć najnowszy manual?

: sobota 09 sie 2014, 16:25
autor: Rurek
a_skot pisze:Skąd ściągnąć najnowszy manual?
Nie ma. Tylko wiki.
a_skot pisze:Procedurę wykonałem i przy okazji montażu dumperków sprawdziłem co jest - jeśli dobrze pamiętam wpisana wartość to 1620
Duża wartość u Ciebie - pytałeś jak zinterpretować - to jest wartość kanału gazu podczas zawisu koptera. Wychodzi na to że masz ciut za ciężki sprzęt... wartość do zawisu powinna zawierać się poniżej 1500.

: niedziela 10 sie 2014, 09:08
autor: a_skot
Dzięki. Takie były moje nieśmiałe przypuszczenia - wartość była 1602 (ustawiłem 1600) a nie 1620, ale to i tak różnica niewielka i nie zmienia faktu, że troszkę ciężko :-( Może zimą rozbiorę coptera i wyażuruję nieco płytę
Sprawdzałem wczoraj hexę. Dość silny wiatr nie pozwolił mi ocenić czy montaż dumperów coś dał. Może dziś będzie nieco spokojniej

: niedziela 10 sie 2014, 09:15
autor: Rurek
a_skot pisze:wartość była 1602 (ustawiłem 1600) a nie 1620
Ale tego się nie wpisuje!!!! To trzeba zrobić czteroklikiem w czasie lotu!
a_skot pisze:Może zimą rozbiorę coptera i wyażuruję nieco płytę
Hmmm schodzenie z masą to do pewnego punktu tylko da się... a potem pozostaje dobranie sprawniejszego napędu :-) czyli lepszy silnik /śmigło

: niedziela 10 sie 2014, 09:53
autor: a_skot
Rurek pisze:Ale tego się nie wpisuje!!!! To trzeba zrobić czteroklikiem w czasie lotu!
Dzięki za radę. Ustawię zatem jeszcze raz

: piątek 15 sie 2014, 17:53
autor: a_skot
Nadarzyła się okazja przetestowania hexy, więc przetestowałem ;-)
W tak zwanym międzyczasie zaktualizowałem oprogramowanie i wymieniłem śmigła. Kilka spostrzeżeń:
- Pomimo kilku "tańców" ciągle mam błąd ok. 16 stopni na kompasie względem wskazań tradycyjnego kompasu
- Mam drobny problem z ustawieniem koptera w zawisie. Jedno oczko na drążku wyżej i kopter się wznosi. Cofam o oczko - opada
- Jest też problem z GPS HOLD - po załączeniu hexa nie trzyma pozycji, a konkretnie wysokości. Moduł wskazywał, że ma ok 10 satelitów. Podejrzewam, że ma to związek z tym moim problematycznym zawisem
Może zresetować ustawienia i zacząć wszystko od nowa?