eLeReS v2 + MPU6050 + GPS = Tani autopilot do samolotów
Moderatorzy: marbalon, moderatorzy2014, moderatorzy
Re: eLeReS v2 + MPU6050 + GPS = Tani autopilot do samolotów
Nie mam 100% pewności, ale nie przypominam sobie takiej opcji, tylko, że to taki mały kwadracik, że trudno znaleźć uzasadnienie dla jego innego montażu od przewidzianego, no chyba, że już sobie zamontowałeś nieprawidłowo i nie masz dostępu.
Re: eLeReS v2 + MPU6050 + GPS = Tani autopilot do samolotów
Miejsca mam dużo, ale chciałem zrobić "kanapkę" z eleresem tak by wyjścia na serwa mieć w określonym miejscu - ale wtedy czujnik musiał by być obrócony o 90st. No nic - w takim razie kanapki nie będzie :)
Re: eLeReS v2 + MPU6050 + GPS = Tani autopilot do samolotów
czekaj czekaj... przecież eLeReS nie ma wbudowanego czujnika MPU. Ten czujnik dolutowujesz sobie na kabelku i montujesz gdzieś w centralnym miejscu modelu w odpowiedniej orientacji. Kanapce to nic nie przeszkadza...nowy pisze:chciałem zrobić "kanapkę" z eleresem tak by wyjścia na serwa mieć w określonym miejscu - ale wtedy czujnik musiał by być obrócony o 90st
-
- Posty: 14
- Rejestracja: niedziela 25 sie 2019, 12:03
Re: eLeReS v2 + MPU6050 + GPS = Tani autopilot do samolotów
Jeszcze jedna metoda kalibracji ACC z GUI bez trackmyrc czy eldispa. Przed oblotem kalibrujemy acc na płaskiej powierzchni. Po kolejnym oblocie (jeśli nie jest ok), korygujemy położenie dzioba, odczytujemy wartości acc. Kalibrujemy acc. Jeśli dalej jest nie ok to znowu kalibrujemy na płasko. Korygujemy mocniej, patrząc na odczyty acc w GUI i kalibrujemy. Szybki i prosty sposób a w dodatku mamy zapisane na kartce wartości w razie potrzebnej ponownej kalibracji.
Przy pierwszym ustawieniu poziomu kalibrujemy acc na stole, dalej juz korzystamy z gui aby móc odwzorować poziom na polu i skorygować opadanie/wznoszenie w level.
- Potrzebny laprop z sprawną baterią lub ładowarką samochodową.
Przy pierwszym ustawieniu poziomu kalibrujemy acc na stole, dalej juz korzystamy z gui aby móc odwzorować poziom na polu i skorygować opadanie/wznoszenie w level.
- Potrzebny laprop z sprawną baterią lub ładowarką samochodową.
-
- Posty: 505
- Rejestracja: wtorek 27 kwie 2010, 13:40
- Lokalizacja: Kraków
Re: eLeReS v2 + MPU6050 + GPS = Tani autopilot do samolotów
Ale wniosłeś dużo do tematu, zwięźle, po polsku i zrozumiale. Brawo Ty.
-
- Posty: 14
- Rejestracja: niedziela 25 sie 2019, 12:03
Re: eLeReS v2 + MPU6050 + GPS = Tani autopilot do samolotów
Przepraszam, napisz proszę czego nie zrozumiałeś, wtedy będę wiedział co napisać ponownie. Tej metody nie ma nigdzie na tych 76 stronach. Więc mam nadzieję że jednak coś wniosę do tematu.
1. Odpalamy gui, klikamy callibrate acc
2. Robimy oblot w level, jeśli jest ok - to na tym kończymy.
3. Jeśli model w trybie level zadziera dziób do góry lub do dołu albo skręca na boki to:
4.Odpalamy gui
5. Korygujemy położenie modelu patrząc na dane z acc (staramy się odwzorować pozycję X a zmienić Y jeśli zadziera dziób, a odwzorować Y i zmienić X jeśli skręca na boki)
6. Zapisujemy pozycję acc na kartce ( lub robimy screenshot)
7.W GUI klikamy callibrate acc
8.Robimy oblot, jeśli jest ok to zostawiamy. Jeśli nie jest ok to wracamy do punktu 4.
Mając screenshota wiemy już o ile korygować ponownie. Można też wprowadzać niewielkie, świadome zmiany w położeniu.
1. Odpalamy gui, klikamy callibrate acc
2. Robimy oblot w level, jeśli jest ok - to na tym kończymy.
3. Jeśli model w trybie level zadziera dziób do góry lub do dołu albo skręca na boki to:
4.Odpalamy gui
5. Korygujemy położenie modelu patrząc na dane z acc (staramy się odwzorować pozycję X a zmienić Y jeśli zadziera dziób, a odwzorować Y i zmienić X jeśli skręca na boki)
6. Zapisujemy pozycję acc na kartce ( lub robimy screenshot)
7.W GUI klikamy callibrate acc
8.Robimy oblot, jeśli jest ok to zostawiamy. Jeśli nie jest ok to wracamy do punktu 4.
Mając screenshota wiemy już o ile korygować ponownie. Można też wprowadzać niewielkie, świadome zmiany w położeniu.
-
- Posty: 117
- Rejestracja: środa 04 wrz 2019, 18:23
- Lokalizacja: GB
Re: eLeReS v2 + MPU6050 + GPS = Tani autopilot do samolotów
Witam. Mam problem z ustawieniem PID dla skrzydła. Na stronie 54 tego tematu można znaleźć proste rozwiązanie tego problemu. Niestety, proponowane zwiększenie P od level i próba zakrętu powoduje jakby wytrącenie modelu na chwilkę z równowagi. Zwiększenie P D od roll powoduje oscylacje w osi roll.
Niskie P D roll nie powoduje ospałości modelu w trybie acro. Natomiast w trybie evel model leci równo, ale reakcja na stery jest albo słaba (gdy niskie P level) albo j.w. nerwowa (wysokie P level).
----------
Po dzisiejszych testach. Cała procedura.
1.trymowanie i kalibracja drążków w trybie manual
2.pidowanie w acro
3.zerowanie gyro i akcelerometru z przodem samolotu uniesionym do góry
4.oblot w trybie acro i level
5.odczyt gyro i akcelerometru po locie
Samolot w trybie acro lata dobrze. Po przełączeniu się na tryb level zaczyna opadać. Kontra sterem wysokości na chwilkę ratuje samolot, jednak po chwili samolot zaczyna walczyć i znowu obniża lot. Silnik i śmigło wyważone. Po zdjęciu gazu samolot dalej kontynuuje opadanie które można kontrować sterem wysokości. Odczyt z gyro po oblocie taki sam jak przed.
Za każdym razem podnoszę przód samolotu coraz wyżej. Wydaje się że nie ma to żadnego wpływu na lot.
------- H E L P -------
To moje aktualne pidy. Dane z gyro i acc gdy samolot leży płasko na stole.
--------
Strona 57. Muszę sprawdzić reversy, jeszcze raz przeprowadzić kalibrację drążków itp.Zobaczymy co z tego wyjdzie. Sama reakcja lotek na ruch w trybie acro i lvl wydawała się prawidłowa.
-------
Rewersy są dobrze ustawione. Podczas kalibracji drążków, wychył drążka w prawo i w górę powoduje zaświecenie diody. (Rewersy w aparaturze wyłączone, a w eleres jak na zdjęciu wyżej). Reakcja na ruch prawidłowa. Tryb acro i lvl, model w lewo, lewa lotka w dół, prawa w górę, model w górę, obydwie lotki w dół.
-----
Na wszelki wypadek wymieniłem mpu i umieściłem w samym środku ciężkości samolotu. Testy dzisiaj/jutro.
------
A jednak mpu. Teraz lata dobrze. Choć nadal męczę te pidy.
Niskie P D roll nie powoduje ospałości modelu w trybie acro. Natomiast w trybie evel model leci równo, ale reakcja na stery jest albo słaba (gdy niskie P level) albo j.w. nerwowa (wysokie P level).
----------
Po dzisiejszych testach. Cała procedura.
1.trymowanie i kalibracja drążków w trybie manual
2.pidowanie w acro
3.zerowanie gyro i akcelerometru z przodem samolotu uniesionym do góry
4.oblot w trybie acro i level
5.odczyt gyro i akcelerometru po locie
Samolot w trybie acro lata dobrze. Po przełączeniu się na tryb level zaczyna opadać. Kontra sterem wysokości na chwilkę ratuje samolot, jednak po chwili samolot zaczyna walczyć i znowu obniża lot. Silnik i śmigło wyważone. Po zdjęciu gazu samolot dalej kontynuuje opadanie które można kontrować sterem wysokości. Odczyt z gyro po oblocie taki sam jak przed.
Za każdym razem podnoszę przód samolotu coraz wyżej. Wydaje się że nie ma to żadnego wpływu na lot.
------- H E L P -------
To moje aktualne pidy. Dane z gyro i acc gdy samolot leży płasko na stole.
--------
Strona 57. Muszę sprawdzić reversy, jeszcze raz przeprowadzić kalibrację drążków itp.Zobaczymy co z tego wyjdzie. Sama reakcja lotek na ruch w trybie acro i lvl wydawała się prawidłowa.
-------
Rewersy są dobrze ustawione. Podczas kalibracji drążków, wychył drążka w prawo i w górę powoduje zaświecenie diody. (Rewersy w aparaturze wyłączone, a w eleres jak na zdjęciu wyżej). Reakcja na ruch prawidłowa. Tryb acro i lvl, model w lewo, lewa lotka w dół, prawa w górę, model w górę, obydwie lotki w dół.
-----
Na wszelki wypadek wymieniłem mpu i umieściłem w samym środku ciężkości samolotu. Testy dzisiaj/jutro.
------
A jednak mpu. Teraz lata dobrze. Choć nadal męczę te pidy.
Re: eLeReS v2 + MPU6050 + GPS = Tani autopilot do samolotów
Koledzy, nie mam zastrzeżeń co do działania autopilota, zamontowanego w SkySurferze (pianka 1,4 m rozpiętości).
Podpowiedzcie, co zrobić z pidami, żeby nie telepał tak cały czas skrzydłami (na filmie tryb level). Prawie bez wiatru. Pidy domyślne, nic tam nie dotykałem.
Podpowiedzcie, co zrobić z pidami, żeby nie telepał tak cały czas skrzydłami (na filmie tryb level). Prawie bez wiatru. Pidy domyślne, nic tam nie dotykałem.
________________
Cobra
Cobra
Re: eLeReS v2 + MPU6050 + GPS = Tani autopilot do samolotów
Zmniejsz P od ROLL tak o 20-30% i powinno się uspokoić.
Pzdr. -----MIŚ-----
Re: eLeReS v2 + MPU6050 + GPS = Tani autopilot do samolotów
Dzięki Misiu!
A jeszcze jedna rzecz: wydaje mi się, że na OSD wyświetlał mi się tryb lotu CD. Nie mam niestety filmu na potwierdzenie.
Nie znalazłem czegoś takiego w dokumentacji.
A jeszcze jedna rzecz: wydaje mi się, że na OSD wyświetlał mi się tryb lotu CD. Nie mam niestety filmu na potwierdzenie.
Nie znalazłem czegoś takiego w dokumentacji.
________________
Cobra
Cobra
Re: eLeReS v2 + MPU6050 + GPS = Tani autopilot do samolotów
Jeśli to mój soft do osd Remzibi albo Minim to:
CD = RTH z obniżaniem pułapu
http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?f=5&t=22657
CD = RTH z obniżaniem pułapu
http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?f=5&t=22657
Pzdr. -----MIŚ-----
Re: eLeReS v2 + MPU6050 + GPS = Tani autopilot do samolotów
Tak, to jest osd od Remzibiego.
Nie mogę teraz sprawdzić, jaka wersja softu, ale pewnie najnowsza.
Nie mogę teraz sprawdzić, jaka wersja softu, ale pewnie najnowsza.
________________
Cobra
Cobra
Re: eLeReS v2 + MPU6050 + GPS = Tani autopilot do samolotów
No to masz odpowiedź. Tryb CD istnieje, i nie było to przewidzenie :D
Pzdr. -----MIŚ-----
Re: eLeReS v2 + MPU6050 + GPS = Tani autopilot do samolotów
Czy ktoś używa AP eleres w S800? to pochwalił by się pidami :)
fx 79, S-800, Vega, Ursus, pix , ostatnio Fimi x8
i kilka wynalazków ...
myślę że już starczy
i kilka wynalazków ...
myślę że już starczy
Re: eLeReS v2 + MPU6050 + GPS = Tani autopilot do samolotów
Witam po dłuższej przerwie szanowne grono.
Po 5 latach postanowiłem zranimować swój zestaw na nowej platformie.
O ile pamietam mam wgrany soft na AP 1.25c i OSD Remzibi 1.10. Niestety po przełożeniu wszystkiego 1:1 OSD nie łączy mi się z eLeReSem (obstawiam problemy z GPSem, ale nie jestem pewny, bo czasami po podpięciu pod PC widzi satelity a czasami nie). eLeReS MAX łączy się z odbiornikiem, link AV jest ok, OSD odlicza czas na połączenie z Autopilotem iiiiii... kapota. Wyskakuje Panic! i dowiedzenia. Chciałbym odzyskać dane z wersji którą posiadam i przenieść je na najnowszy soft, niestety wszystkie linki do starszych wersji są już nieatkualne... jest jeszcze szansa na odzyskanie tych wersji oprogramowania?
Edit:
Odzyskałem soft z jakiegoś wykopanego pendrive. Ale nawet update do 1.26 nie powoduje resetu ustawień. Dodatkowo wleciał nowy GPS (Neo 6M). Dzisiaj był chrzest bojowy i wszystko (chyba anteny) bangla, mimo 5 letniego leżakowania.
Po 5 latach postanowiłem zranimować swój zestaw na nowej platformie.
O ile pamietam mam wgrany soft na AP 1.25c i OSD Remzibi 1.10. Niestety po przełożeniu wszystkiego 1:1 OSD nie łączy mi się z eLeReSem (obstawiam problemy z GPSem, ale nie jestem pewny, bo czasami po podpięciu pod PC widzi satelity a czasami nie). eLeReS MAX łączy się z odbiornikiem, link AV jest ok, OSD odlicza czas na połączenie z Autopilotem iiiiii... kapota. Wyskakuje Panic! i dowiedzenia. Chciałbym odzyskać dane z wersji którą posiadam i przenieść je na najnowszy soft, niestety wszystkie linki do starszych wersji są już nieatkualne... jest jeszcze szansa na odzyskanie tych wersji oprogramowania?
Edit:
Odzyskałem soft z jakiegoś wykopanego pendrive. Ale nawet update do 1.26 nie powoduje resetu ustawień. Dodatkowo wleciał nowy GPS (Neo 6M). Dzisiaj był chrzest bojowy i wszystko (chyba anteny) bangla, mimo 5 letniego leżakowania.
Pozdrawiam, Dariusz :)