TAROT IRON MAN 650
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
-
- Posty: 47
- Rejestracja: poniedziałek 18 lip 2011, 20:06
- Lokalizacja: Andrychów
"podepnę się pod temat"
hej
Jestem w trakcie budowy 4 wirnikowca na ramie "tarot 650" założyłem silniki T-motor MN3110-17 700kv Navigator series
waga teg zetawu to 890g
-gimbal z gopro3 waga około 350g (nadal przerabiany aby soczewka gopro była w centrum 3 osi)
-5,8G 32CH video transmiter (gimbal i trazsmiter na osobnej bateri)
-FrSky X8R 8/16CH Receiver
-naza v2
-Do tego w drodze są już te rygle
http://www.himodel.com/electric/HOBBYWI ... rotor.html
Posiadam dwa rodzaje smigieł karbonowych 11x3,7 i 12x5,5
Problem polega na dobraniu odpowiedniej bateri o napięciu...?No i jaka marka bateri jest najlepsza to mój pierwszy taki model
więc z bateriami nie miałem do czynienia. Wskazania T-Motor to max 4s ale obiło mi się o oczy że ktoś latał na 5s i nawet 6s
ze smigłami apc 10x5.5 z tego co pamiętam. Ale to było dawno a nie mogę odnalezć tematu.
Jesli ktoś by chćiał się podzielić wiedzą z góry dziękuję
hej
Jestem w trakcie budowy 4 wirnikowca na ramie "tarot 650" założyłem silniki T-motor MN3110-17 700kv Navigator series
waga teg zetawu to 890g
-gimbal z gopro3 waga około 350g (nadal przerabiany aby soczewka gopro była w centrum 3 osi)
-5,8G 32CH video transmiter (gimbal i trazsmiter na osobnej bateri)
-FrSky X8R 8/16CH Receiver
-naza v2
-Do tego w drodze są już te rygle
http://www.himodel.com/electric/HOBBYWI ... rotor.html
Posiadam dwa rodzaje smigieł karbonowych 11x3,7 i 12x5,5
Problem polega na dobraniu odpowiedniej bateri o napięciu...?No i jaka marka bateri jest najlepsza to mój pierwszy taki model
więc z bateriami nie miałem do czynienia. Wskazania T-Motor to max 4s ale obiło mi się o oczy że ktoś latał na 5s i nawet 6s
ze smigłami apc 10x5.5 z tego co pamiętam. Ale to było dawno a nie mogę odnalezć tematu.
Jesli ktoś by chćiał się podzielić wiedzą z góry dziękuję
Ostatnio zmieniony sobota 21 cze 2014, 21:06 przez kwinto, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozytywnie Zakręcony :)
Witam kolegę Z Rybnika :)
To że producent nie podaje innych zakresów użytkowania tych silników nie oznacza że nie można ich pociągnąć na 5 czy 6S. Niestety przy stosunkowo dużym kv (700) zwiększenie obrotów na volt praktycznie razy dwa miało by negatywne skutki w postaci grzania się silnika. Mógłbyś spróbować z jeszcze mniejszymi śmigłami np 8x4.5 tylko takie eksperymentowanie wymagało możliwości przetestowania tego silnika na hamowni tak abyś mógł obliczyć wydajność przy innej konfiguracji niż zalecanej. Dobrze abyś również miał termometr abyś mógł kontrolować temperaturę podczas testu. Pod koniec sprawdziłbym dla pewności czy nie doszło do uszkodzenia zwoji np używając LC tester.
Co do lipoli, to według tabelki większą efektywność uzyskasz na 3S ale mając te śmigła które masz może to wyglądać inaczej dla 4S, musiałbyś przetestować. Generalnie większe napięcie to mniejszy prąd w modelu więc osobiście szedłbym w coś ala 4S8000.
Co do ramy to jest ogólnie okej, ale przy silnikach o dużej mocy i wyrobionych zatrzaskach może się złożyć wykonując szybkiego yaw'a. No i przez te dodatki alu, dystanse ciężka jest jak na stosunkowo małą ramę.
To że producent nie podaje innych zakresów użytkowania tych silników nie oznacza że nie można ich pociągnąć na 5 czy 6S. Niestety przy stosunkowo dużym kv (700) zwiększenie obrotów na volt praktycznie razy dwa miało by negatywne skutki w postaci grzania się silnika. Mógłbyś spróbować z jeszcze mniejszymi śmigłami np 8x4.5 tylko takie eksperymentowanie wymagało możliwości przetestowania tego silnika na hamowni tak abyś mógł obliczyć wydajność przy innej konfiguracji niż zalecanej. Dobrze abyś również miał termometr abyś mógł kontrolować temperaturę podczas testu. Pod koniec sprawdziłbym dla pewności czy nie doszło do uszkodzenia zwoji np używając LC tester.
Co do lipoli, to według tabelki większą efektywność uzyskasz na 3S ale mając te śmigła które masz może to wyglądać inaczej dla 4S, musiałbyś przetestować. Generalnie większe napięcie to mniejszy prąd w modelu więc osobiście szedłbym w coś ala 4S8000.
Co do ramy to jest ogólnie okej, ale przy silnikach o dużej mocy i wyrobionych zatrzaskach może się złożyć wykonując szybkiego yaw'a. No i przez te dodatki alu, dystanse ciężka jest jak na stosunkowo małą ramę.
Cześć
eksperymentować to trza umić
lc tester- brak
termometr -brak
hamownia ? -coś tam widziałem na youtub
i jeszcze wage by trzeba było kupić ,bo na thermomix to chyba nie da rady
ale nie mówię nie, zimową porą pewnie coś takiego się zrobi bo teraz to już kompletny brak czasu.
Miałem podobne mysli o 4s, ale chodzi mi po głowie ta bateria
http://www.maxamps.com/proddetail.php?p ... ck&cat=360
mam zamiar otrzymac 20 min spokojnego lotu
hmm... sam nie wiem już co założyć aby było o.k ...
A jak to jest z tymi lipolami kto robi stosunkowo dobre w jakośći i po kieszeni nie bije?
eksperymentować to trza umić
lc tester- brak
termometr -brak
hamownia ? -coś tam widziałem na youtub
i jeszcze wage by trzeba było kupić ,bo na thermomix to chyba nie da rady
ale nie mówię nie, zimową porą pewnie coś takiego się zrobi bo teraz to już kompletny brak czasu.
Miałem podobne mysli o 4s, ale chodzi mi po głowie ta bateria
http://www.maxamps.com/proddetail.php?p ... ck&cat=360
mam zamiar otrzymac 20 min spokojnego lotu
hmm... sam nie wiem już co założyć aby było o.k ...
A jak to jest z tymi lipolami kto robi stosunkowo dobre w jakośći i po kieszeni nie bije?
Pozytywnie Zakręcony :)