Strona 9 z 13
: niedziela 29 cze 2014, 15:12
autor: labo
: środa 09 lip 2014, 12:16
autor: twistedme
A czy ta mapa jest ok?
http://xcplanner.appspot.com/
Jest bardzo wygodna, przynajmniej dla mnie.
: wtorek 29 lip 2014, 17:14
autor: rafo30
Qrde czytam i czytam i dalej nie kumam czy mogę u siebie latać
Wchodzę na mapę google i wyświetla mi się ctr dla Wrocławia, tam gdzie chcę latać zaraz obok kończy się ctr mógłby ktoś zerknąć po podpowiedzieć czy tam można latać ? dodam że na razie klasycznie.
Miejscowość Trestno-Blizanowice
: środa 30 lip 2014, 06:37
autor: twistedme
rafo30 pisze:Qrde czytam i czytam i dalej nie kumam czy mogę u siebie latać
Wchodzę na mapę google i wyświetla mi się ctr dla Wrocławia, tam gdzie chcę latać zaraz obok kończy się ctr mógłby ktoś zerknąć po podpowiedzieć czy tam można latać ? dodam że na razie klasycznie.
Miejscowość Trestno-Blizanowice
Twoją lokalizacje obejmuje strefa:
Class: C
Name: TMA POZNAN SOUTH D
Floor: 1600 ft AMSL
Ceiling: 2100 ft AMSL
: środa 30 lip 2014, 06:49
autor: rafo30
Dzięki
No to do kitu
trzeba będzie poszukać dalej
: środa 30 lip 2014, 07:00
autor: twistedme
Ale co do kitu? Strefa ta zaczyna się od 1600AMSL, tak wysoko to chyba nie będziesz latał? Nie wiem co znaczy klasycznie :)
: środa 30 lip 2014, 07:11
autor: rafo30
Klasycznie znaczy w zasięgu wzroku
No właśnie się zastanawiałem bo w tamtym rejonie jest prywatne lotnisko w Łukaszowicach po rozmowach z właścicielem mówił że nie musi zgłaszać do fis tylko on zgłasza dla bezpieczeństwa i ma wbudowany transporder.
Czyli ogólnie mogę latać bez zgłoszenia ?
: środa 30 lip 2014, 07:19
autor: kamilborkowski
Nie sugeruj się dużymi maszynami powyżej 25kg bo one żądzą się trochę innymi prawami i przede wszystkim mają transponder (nie transporter :) ). My niestety zgodnie z prawem możemy latać tylko w zasięgu wzroku i jeśli masz zamiar naruszyć jakąś przestrzeń powietrzną to zawsze z pozwoleniem co do miejsca, trasy i czasu.
: środa 30 lip 2014, 07:23
autor: rafo30
Sorki miało być transporder (już poprawiłem) telefon mi sam zmienił jak pisałem
: środa 30 lip 2014, 07:33
autor: twistedme
rafo30 pisze:Klasycznie znaczy w zasięgu wzroku
No właśnie się zastanawiałem bo w tamtym rejonie jest prywatne lotnisko w Łukaszowicach po rozmowach z właścicielem mówił że nie musi zgłaszać do fis tylko on zgłasza dla bezpieczeństwa i ma wbudowany transporter.
Czyli ogólnie mogę latać bez zgłoszenia ?
http://www.fis.pansa.pl/sektory_FIS/PO_A2.jpg
Nic tu nie ma...
Jedynie jak często widzisz tego człowieka u siebie nisko, to bym go uprzedzał, że latam (bo to i tak Ty masz obowiązek ustąpić miejsca wszystkim) i już.
: środa 30 lip 2014, 08:01
autor: rafo30
Jeżeli ci chodzi i te prywatne lotnisko to zobacz tutaj :
http://lotniska.dlapilota.pl/swieta-katarzyna
Znam właściciela tego lotniska i nie raz mi "machał" z samolotu
Na motoparalotniach też tam latają i lądują na tym lotnisku wiec też ich znam
Edit: A widzieliście o taką mapę?
http://forum.lotniczapolska.pl/read.php ... #msg-31031
: czwartek 07 sie 2014, 01:56
autor: MagdaS
BlackDog pisze:Obrazek
Bywam czasem w Obornikach Śląskich i przy okazji chciałem polatać. Czy to będzie legalne według tej mapy? Chodzi mi o loty w promieniu 200m na wysokośc maks 150m.
Czy dobrze rozumiem tą mapę że Oborniki ślaskie są w dwoch strefach - ATZ i TMA ?
Gdzie TMA jest na wysokości 5500ft - 19500ft?
I pewnie taki lot musiał bym tez zgłosić?
Witam szanowne grono forumowiczów.
Jest to mój pierwszy post i od razu chciałabym odpowiedziec na pytanie
Otóz, Oborniki Śląskie, wyznaczają północną(zachodnią) granicę ATZ Szymanów (EPWS)
http://www.ais.pata.pl/vfr/aip.php (Dostępne wszystkie niekontrolowane lotniska).
Jeśli chodzi o loty na wysokości(AGL) 150m (~500ft) + wysokośc n.p.m 140-220m (~700ft) = 1200ft , a na tej wysokości (a nawet poniżej) odbywają sie już loty treningowe z lotniska Szymanów - odradzam i proszę o rozwagę.Jest to bardzo niebezpieczna sytuacja. O ile smigło mogło by sobie poradzić z dronem ( nie bez uszkodzeń) to spotkanie z szybą przy prędkości drona 0 - 60km/h + ~200km/h samolotu, nie było by miłym doświadczeniem. Jako wisienkę na 'tort', można dorzucić prywatne lotnisko w Golędzinowie, (~4 km od centrum Obornik), gdzie samoloty(ultralighty) startują i lądują.
Dron na podejściu = katastrofa. Zderzenie, reakcja pilota ....etc, to już kwalifikuje sie, jako poważny incydent lotniczy, nawet jeśli nie doszło do wypadku)
Ponad to, bardzo często w tych okolicach lata "Ratownik XX" czyli LPR
(Proszę mi wierzyć, w powietrzu ciężko jest wypatrzeć inny samolot, co dopiero dron)
Podsumowując, wszystko może się zdarzyć. Dziś An2 wykonywał piękne kosiaki nad stadionem wrocławskim, opryskując komary nad Odrą. Dron w tym miejscu doprowadził by do smutnych konsekwencji, a wydawać się może, że to miasto, nisko to nic się nie stanie, a jednak..
Polecam wycieczkę na Szymanów i polatanie na lotnisku, za zgodą lokalnych władz.
Z lotniczym pozdrowieniem
M.
: czwartek 07 sie 2014, 10:32
autor: rafo30
Dlatego ja pytam żeby bałaganu nie narobić
czy mogę latać w danym miejscu.
: wtorek 12 sie 2014, 17:41
autor: phobos
Panowie, a jak jest ze strefami ADIZ (strefy identyfikacyjne przestrzeni powietrznej) - chciałbym latać phantomem 1km od granicy, i teraz pytanie - czy mogę? czy przez filmowanie strony załóżmy Ukraińskiej mogę mieć problemy? chodzi o wysokość max 100m, oraz loty w zasięgu wzroku.
: wtorek 12 sie 2014, 18:18
autor: twistedme
Jeżeli adiz jest tożsama z pojęciem "strefa nadgraniczna" to niby można:
ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA TRANSPORTU, BUDOWNICTWA I GOSPODARKI MORSKIEJ 1)
z dnia 26 marca 2013 r.
1) następujących rodzajów statków powietrznych:
a) lotni,
b) paralotni,
c) motolotni,
d) modeli latających,
e) spadochronów, w tym spadochronów ratowniczych,
f) bezzałogowych statków powietrznych o maksymalnej masie startowej (MTOM) nie większej niż 25 kg;
3. Wyłącza się zastosowanie do statków powietrznych, o których mowa w ust. 1 pkt 1, przepisów wydanych na podstawie art. 119 ustawy w zakresie obowiązków związanych z wykonywaniem lotów w strefie nadgranicznej.
Ale ja bym podjechał do straży granicznej i się zwyczajnie zapytał, bo jak koledzy już mówili nikt ponoć nie zna wszystkich przepisów, a jedne się wykluczają, drugie nakładają idt itp
tu jeszcze do kompletu
http://www.ais.pansa.pl/aip/aippliki/EP ... 2_2_en.pdf