KFC32FTB - AP+OSD+eLeReS dla samolotów oraz quadzików

Autorskie projekty naszych użytkowników

Moderatorzy: marbalon, moderatorzy2014, moderatorzy

Awatar użytkownika
leonarl
Posty: 199
Rejestracja: czwartek 03 lip 2014, 16:03
Lokalizacja: Siemianowice slaskie

Post autor: leonarl »

Logi wyslalem Marcinowi,napisal ze popatrzy.


Dzisiaj latalem troche, oto film z osd
ACC jeszcze do lekkiej korekty https://www.youtube.com/watch?v=2N7a6ksoXjs

Z takimi pidami od Mknet Obrazek


Martwimnie ten FS ze po nawrocie lecial dobrze i nagle zaczal zadzierac do gory i kiwac sie naboki.
Co trzeba by zmienic

RTH nawet ok


Elevatorcomp mam na 40 ustawione

Dodatkowo nie moge wylaczyc calkowicie silnika w czasie lotu,na ziemi dziala ,a po stracie i nabraniu wysokosci ,nie moge wylaczyc.

PS. Mknet -mam nadzieje ze nie przeszkadza Ci ze wkleilem twoje zdjecie ?
Awatar użytkownika
mknet
Posty: 1223
Rejestracja: wtorek 10 sty 2012, 20:13
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Post autor: mknet »

Mknet -mam nadzieje ze nie przeszkadza Ci ze wkleilem twoje zdjecie ?
Mi nie, jedynie mojemu bootcamp'owemu windowsowi może to przeszkadzać :lol:
Użytkowane: Bixler 2 1500m, SkySurfer 2000mm, Transporter Q7.6, Mini-Hrejser slim 280mm, Delta120min.
Składają się: SU31 ElectriFly, FarFlyer długolot fpv.
Zakurzone: T-rex 500ESP, Ofna ultra lx comp, Hpi Sprint 2
Awatar użytkownika
leonarl
Posty: 199
Rejestracja: czwartek 03 lip 2014, 16:03
Lokalizacja: Siemianowice slaskie

Post autor: leonarl »

Zawsze moge usunac :)

A co w zwiazku z tematem,moge liczyc na pomoc ?
Awatar użytkownika
mknet
Posty: 1223
Rejestracja: wtorek 10 sty 2012, 20:13
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Post autor: mknet »

Analizując filmik, według mnie jest OK ;-)
Jeżeli latasz na kursie GPS, to nie ma co liczyć na cuda przy prędkości 18km/h i locie pod wiatr, będzie myszkował i krzywo wracał.
Przy większej prędkości lepiej działa RTH/FS.
Użytkowane: Bixler 2 1500m, SkySurfer 2000mm, Transporter Q7.6, Mini-Hrejser slim 280mm, Delta120min.
Składają się: SU31 ElectriFly, FarFlyer długolot fpv.
Zakurzone: T-rex 500ESP, Ofna ultra lx comp, Hpi Sprint 2
Awatar użytkownika
leonarl
Posty: 199
Rejestracja: czwartek 03 lip 2014, 16:03
Lokalizacja: Siemianowice slaskie

Post autor: leonarl »

No, tylko ze wiatru nie bylo wcale,nawet listki sie nie ruszaly.:)

A zreszta gdzie tam jest predkosc 18km/h ? Normalnie lecial z predkoscia30km/h i jak go pociagnelodo gory to dopiero spadlo na18km/h

Mnie glownie chodzi o to szarpanie dogory modelem,jak to zlikwidowac
Awatar użytkownika
wrzech
Posty: 275
Rejestracja: czwartek 19 wrz 2013, 14:14
Lokalizacja: Tychy

Post autor: wrzech »

Ciekawy temat. Widzę, że nie masz kompasu, u mnie najprawdopodobniej on powodował cyrki i go wyrzuciłem. Mnie najlepiej FS sprawdza się na kilkanaście metrów NIŻEJ niż jest ustawiona wysokość przelotowa i kilkaset metrów od bazy. Nigdy model nie leciał po prostej. Zawsze myszkował i zawsze dolatywał do bazy.

Co do problemu zarzuć może zdjęciem elektroniki. Przyglądnij sie dokładnie czy coś nie wpadło na procka i inne układy na płytce. Pomachaj przewodami, czy coś nie rozłącza. Logi w kfc maja mieć wysoką częstotliwość zapisu. Trzeba to posprawadzać i niestety albo złom albo kolejny lot o podniesiony ryzyku w bezpiecznym miejscu w celu ustalenia usterki.;)
Mnie zastanawiają logi z RC, czyli co odczytał kontroler w momencie kiedy utraciłeś kontakt.
Marek
Awatar użytkownika
leonarl
Posty: 199
Rejestracja: czwartek 03 lip 2014, 16:03
Lokalizacja: Siemianowice slaskie

Post autor: leonarl »

No wlasnie,dzisiaj latalem i problemu nie bylo.

Niewiem o co chodzi z ta wysoka czestotliwoscia logow ?
Cala instalacja.jest od.zera robiona,to ze nie bylo sterowania.to musialo byc cos od plytki,bo wszystko przez nia leci.
Awatar użytkownika
wrzech
Posty: 275
Rejestracja: czwartek 19 wrz 2013, 14:14
Lokalizacja: Tychy

Post autor: wrzech »

Wysokoa częstoliwość, miałem na myśli ustawienie logowania poszczególnych danych w kfctool. Marbalon zalecił mi 20Hz co starcza w praktyce na max kilka lotów ale czarna skrzynka ma sporo danych z teg co działo się na pokładzie. Na moje to coś nie kontaktuje, albo coś wadzi fizycznie. Masz film z osd z tego lotu? Bo ten co podałeś kończy się dobrym lądowaniem.
Jak masz to też dla siebie, masz na osd czas lotu, możesz go odnieść do czasu logów i masz podgląd co w danej sekundzie się działo, co robił kontroler..
Marek
Awatar użytkownika
leonarl
Posty: 199
Rejestracja: czwartek 03 lip 2014, 16:03
Lokalizacja: Siemianowice slaskie

Post autor: leonarl »

Niestety,z tego lotu tylko film z mobiusa,dzisiaj wyjme plytke z samolotu i przeczyszcze,oraz poogladam instalacjem,ale raczej to nie to,bo plytka bez podpinania czegokolwiem tez bedzie dzialac.

Jeszcze kwestia tego silnika,dlaczego nie moge wylaczyc go w locie,na ziemi mozna,a w locie juz nie.
Awatar użytkownika
wrzech
Posty: 275
Rejestracja: czwartek 19 wrz 2013, 14:14
Lokalizacja: Tychy

Post autor: wrzech »

Miałbym taki lekki postulat.

Rzecz tyczy się alarmów. Im więcej latam, czy to quadem czy to parapetem to pewne elementy osd przestaja mieć znaczenie a pewne są bardzo ważne. Chyba kazdy tak ma :)

Po kilkudziesięciu godzinach mega ważnym elementem są alarmy, te customowe alarmy. I tak, możemy sobie sporo ustawić na alarm wartości w górę: odległość wysokość czas itp

Czy byłaby możliwość, co by ustawić sobie alarm w dół ? Dla cięzkiego parapetu, taki alarm na prędkość jest kluczowy przy wysokości, która już nie pozwoli na korekte, tylko gleba w wyniku przepadnięcia.

Więc postulowałbym za alarmem z progiem od 0 do ustawionej wartości :) I przydatne by to było do wysokości, do prędkości, do wskazania procentowego wartości throttle:)
Marek
Awatar użytkownika
leonarl
Posty: 199
Rejestracja: czwartek 03 lip 2014, 16:03
Lokalizacja: Siemianowice slaskie

Post autor: leonarl »

Wczoraj porobilem znow testy RTH,FS i ACC, lot klasyczny , wersja softu V64 z pidami od wersji v60 i poiem tak,jest juz bardzo dobrze,jeszcze troche kompensacje zmniejsze(tyle ze teraz jest na 20 stopni juz,dam na 10 i sie zobaczy, bo za bardzo zadziera w momencie zalaczana RTH,FS.

Jedyne co mnie martwi to ze jesli gaz wylaczymy z przelacznika i w tym momencie zalaczymy RTH to silnik sie nie wlaczy.
Widac to w 21,35 minucie.

Minuty w filmie:

8,45 RTH 10,11 FS 11,22 RTH 19,08 RTH

http://www.youtube.com/watch?v=nRm5TAoLauU
Awatar użytkownika
marbalon
Posty: 4080
Rejestracja: piątek 16 wrz 2011, 13:02
Lokalizacja: Nakło nad Notecią

Post autor: marbalon »

leonarl pisze:Jedyne co mnie martwi to ze jesli gaz wylaczymy z przelacznika i w tym momencie zalaczymy RTH to silnik sie nie wlaczy.
No to jest prawidłowe zachowanie... samo RTH nie jest związane z gazem, można operować nim do woli, zatem jak jest gaz na minimum to tak pozostanie. Ustaw sobie aparaturę tak aby po załączeniu RTH ustawiał gaz na zadaną wartość, albo na wartość powyżej 1900us to KFC32 zrozumie jako funkcję autogazu i sam będzie tym sterował. Zadzieranie muszę przeanalizować, co prawda to tylko chwilowe zadarcie ale nie powinno być. Sprawdziłbym ta kompensację bo dla samolotów może być mała lub wcale, więc może tutaj jest tego przyczyna.
Awatar użytkownika
kolsek345
Posty: 825
Rejestracja: poniedziałek 28 sty 2013, 19:08
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: kolsek345 »

Jedyne co mnie martwi to ze jesli gaz wylaczymy z przelacznika i w tym momencie zalaczymy RTH to silnik sie nie wlaczy.
Chodzi Ci o rozbrojenie silnika przełącznikiem? I po co wogóle wylaczac silnik przelacznikiem w czasie lotu - przecież mozna dac gaz na minimum.


Jesli chodzi o FS to zadzieranie w momencie właczenia jest raczej normalne - model wznosi sie przez pierwszą połowe trasy powrotu a wdrugiej połowie lotu FS opada - by nad bazą uzyskać wysokośc zadeklarowaną w zmiennych IMU - takie zjawisko zaobserwowałem w każdym sofcie i wielu próbach z FS.

Jesli chodzi o RTH to u mnie nie strzela w góre po włączeniu pozniej lekko opada przy nawrocie (kłania mi sie kompensacja) i wraca mniej wiecej na jednej wysokości całą trasę aż do bazy.
Ostatnio zmieniony czwartek 18 gru 2014, 08:53 przez kolsek345, łącznie zmieniany 1 raz.
EASY STAR II 1800mm+KFC32FTB - RC:TaranisQ7-Frsky-100mW+Patch14dbi ,AV:500mW 5.8GHz+Patch 23dBi , Z-84(APM),QLRS-4SLion3500mAh-60kmUAV
Awatar użytkownika
leonarl
Posty: 199
Rejestracja: czwartek 03 lip 2014, 16:03
Lokalizacja: Siemianowice slaskie

Post autor: leonarl »

Teraz kompensacje mam na 20 dam na 10 i zobacze.
Tylko jak to zrobic zeby dla rth ustawic ten gaz ? Bo nie mam pojecia

Tak z przelacznika,glownie chodzi o to ze w momencie zalaczenia ponownego gazu mam ten sam poziom.

Ale jak dasz gaz na min.to przy rth zalaczy silnik ?
Awatar użytkownika
kolsek345
Posty: 825
Rejestracja: poniedziałek 28 sty 2013, 19:08
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: kolsek345 »

Tylko jak to zrobic zeby dla rth ustawic ten gaz ? Bo nie mam pojecia
Ja tam w RTH ustawiam gaz manualnie - mniej więcej w połowie zakresu (trzeba sobie sprawdzic przy jakim gazie model lata poziomo) i tak jest według mnie najlepiej.Ewentualnie możesz dac na maxa jak chcesz sie bawić w autogaz.

Jak dasz na min drążkiem - to RTH nie załączy gazu.


U ciebie wyglada jakby razem z włączeniem RTH cos powodowalo strzał modelu w górę - albo to ster wysokosci albo obroty silnika wzrastają?
Ostatnio zmieniony czwartek 18 gru 2014, 08:59 przez kolsek345, łącznie zmieniany 1 raz.
EASY STAR II 1800mm+KFC32FTB - RC:TaranisQ7-Frsky-100mW+Patch14dbi ,AV:500mW 5.8GHz+Patch 23dBi , Z-84(APM),QLRS-4SLion3500mAh-60kmUAV
ODPOWIEDZ